Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Hallo mensen wie kan mij helpen ik heb een renaultje 5 gehad het is gewoon een simpel ding met een 1400cc moter er in hoe kan ik in god's naam dat ding er een beetje leuker uitlaten zien en sneller!!! natuurlijk het is nog een goed autotje en kan hem niet weg doen want me vriendin is er verliefd op en je weet hoe vrouwen zijn
Daaf (Davy)

On 2001-08-29 08:24, Nelis wrote:
Hallo mensen wie kan mij helpen ik heb een renaultje 5 gehad het is gewoon een simpel ding met een 1400cc moter er in hoe kan ik in god's naam dat ding er een beetje leuker uitlaten zien en sneller!!! natuurlijk het is nog een goed autotje en kan hem niet weg doen want me vriendin is er verliefd op en je weet hoe vrouwen zijn
Easy :smile:
Men neme 1 1.4 liter turbo blok, laten dit tunen......
Erin lepelen, auto wat verstevigen +verlagen, andere remmen, uitlaat, bodykit van kustomorphose erop en voila.
snellere en mooiere auto!
PS neem je wel effe 20 ruggen mee LOL

mzzl
Menno

Om 'm er leuke uit te laten zien doet een setje 15" wielen en verlagen al wonderen.
Qua opvoeren zijn er eindeloos veel mogelijkheden, is maar net hoe gek je 't wil maken.
Wat voor type 5 is 't precies? Meest effectief is waarschijnlijk montage van een grotere carburateur. Ook een sportuitlaat kan nog wat helpen. Als 't echt hard moet zal je toch een andere motor moeten monteren, maar dat is natuurlijk meer werk en meer kosten.
rev it like a rental
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Probeer op een sloperij de bumpers en skirts van een 5 GT Turbo/GTE te vinden en monteer die er op, dat wordt ook al een stuk mooier.
Je moet wel geluk hebben met het vinden van bumpers en skirts die nog heel zijn.
Menno

Maar zijn de wielkasten achter van een GTT niet anders?
rev it like a rental
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Jawel, maar daar is vast wel een oplossing voor, gister een 5 uit 1989 gestript met wat vrienden, Haas etc, en op die 5 was aan een kant het achterscherm van een standaard 5 gemonteerd. Daar hadden ze gaten ingeboord en de skirts ingeschroefd, dus het moet wel kunnen lijkt mij.
turboman
Contacteer:

Wielkasten geen probleem. Kep zelf m'n 5 GTS omgebouwd tot GTT (optisch). Alleen als er zijbeschermingsplaten op de 5 zitten (zoals op de GTR/TSE, GTR, GTX enzo), dan probleempje. Moet je er eigenlijk afhalen, echter zitten er dan 'gaten' in het plaatwerk, Deze kun je afplakken met siertape, te koop bij elke grafische materialen winkel. Kep er zelf zwart glimmende op gezet. Wel eerst goed vetvrij maken en dan rustig erop plakken, luchtbelletjes er DIREKT onder weg vegen met zacht doekje. Dan restanten eromheen weg snijden, want het is natuurlijk geen rechte portier enzo. Reken ongeveer 2 uurtjes per kant.

Dan gaten boren in chassis voor de spatbordverbreders. TIP: dip eerst wat tip-ex of ander makkelijk te verwijderen inkt/verf op de boutjes aan de achterkant van deze verbreders. Druk dit dan zachtjes tegen het plaatwerk aan, en je hebt 'ongeveer' een idee waar de boorgaten zitten. Boor ze ruimer dan dat ze nodig zijn, want dan kun je nog schuiven met de verbreder. Werk de gaten wel netjes af met schuurpapier en verf ze lichtjes af, want ze zijn dus 'open' en een makkelijke prooi vor roest. Neem de tijd hiervoor, tis een klus van een paar dagen als je het strak en netjes wilt!

Voor- en achterbumper eigenlijk geen probleem! Vergeet de kleine verbreders onder de achterlampen niet! Doe de achterkleo open, ze zitten elke met een dikke schroef vast, en je drukt ze zo in de achterste spatbordverbreder.

Vragen hierover: Turboman staat klaar.
jnjansen_r5gtturbo

On 2001-08-29 10:48, Chris wrote:
Jawel, maar daar is vast wel een oplossing voor, gister een 5 uit 1989 gestript met wat vrienden, Haas etc, en op die 5 was aan een kant het achterscherm van een standaard 5 gemonteerd. Daar hadden ze gaten ingeboord en de skirts ingeschroefd, dus het moet wel kunnen lijkt mij.

Waar stond die 5 Chris, ik heb namelijk nog een brandstofpomp en een drukregelaar nodig.
Anonymous

On 2001-08-29 10:22, Menno wrote:
Om 'm er leuke uit te laten zien doet een setje 15" wielen en verlagen al wonderen.
Qua opvoeren zijn er eindeloos veel mogelijkheden, is maar net hoe gek je 't wil maken.
Wat voor type 5 is 't precies? Meest effectief is waarschijnlijk montage van een grotere carburateur. Ook een sportuitlaat kan nog wat helpen. Als 't echt hard moet zal je toch een andere motor moeten monteren, maar dat is natuurlijk meer werk en meer kosten.
het is een renault campus meer weet ik er eigelijk ook niet van kom eigelijk net kijken in dit wereldje
Chris
Erelid - Moderator - RvT

On 2001-08-29 17:10, jnjansen_r5gtturbo wrote:
On 2001-08-29 10:48, Chris wrote:
Jeof, hij is van een maat van ons, hij heeft hem twee weken geleden gekocht om op te gaan knappen, maar hij is té rot, dus hij heeft vorrige een ander gekocht die hij wil gaan "restaureren", ik denk niet dat hij iets wil verkopen en alles voor reserve wil bewaren. Ik zal het vragen aan hem, hij staat in de schuur, je hoort het nog wel.
Tijd niet gezien trouwens.

Waar stond die 5 Chris, ik heb namelijk nog een brandstofpomp en een drukregelaar nodig.
jnjansen_r5gtturbo

Zeker een lange tijd niet gesproken/gezien, maar daar komt hopelijk snel een eind aan, want ik hoop snel mijn 5 weer goed lopend te hebben. Weet je misschien ergens op een sloop nog een 5 GTT te staan, want volgens mij is mijn benzinepomp of drukregelaar kapot.
Roy
Moderator

Kan je Jetab niet ff bellen?
Arjen

Die heeft vast nog wel een benzinepomp liggen. Heb dat een tijdje geleden zelf ook aan hem gevraagd en toen had hij er 1.
jnjansen_r5gtturbo

Ja, volgens mij heb ik zijn nummer nog wel ergens, maar ik wilde eerst ff zelf op een sloop kijken of er nog een stond en daar wat vanaf kon halen, maar ze zijn volgens mij weer dun gezaait, die 5-jes GT Turbo's :lol:
jnjansen_r5gtturbo

On 2001-08-29 20:45, turbo_arie wrote:
Die heeft vast nog wel een benzinepomp liggen. Heb dat een tijdje geleden zelf ook aan hem gevraagd en toen had hij er 1.
Het belangrijste is volgens mij de drukregelaar, want hij loopt heel erg onregelmatig en dat zou daar aan kunnen leggen, denk ik. Bij meneertje Renault kost dat ding trouwens een vermogen fl.554,04 wel incl. BTW.

we bellen zo wel eens ff. Jettaaaaaaaaabbbb
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Eh, om nog even terug te komen op het onderwerp van deze topic: :lol:
Waarom een vermogen en tijd uitgeven aan sideskirts, verlaging, velgen etc.. etc?
Als ik jou was zou ik gewoon een GT Turbo in dezelfde kleur kopen.
Je vriendin's teddybeertje op de hoedenplank nog even overzetten en ze is opnieuw verliefd....... :wink:
canonballman

Jaaaaaaaa Mr TX, goed opgemerkt!!!!! Gewoon stdrd laten die Campus of een GTT kopen...
Als je alle bumpers en skirts erop wilt ben je een lange tijd bezig. Is namelijk allemaal een beetje peperkoek die skirts, breekt makkelijk iets af, en dan..... PURschuim en siliconenkit, wordt dus een beunbak......
canonballman

HEE CHRIS en Turboman...... jullie zeggen dus eigenlijk dat het enige verschil tussen een GTT achterscherm en die van een gewone alleen de gaten zijn????????

En het prijsverschil... is dat dan zoooo groot?????

groeten canonballman
Menno

On 2001-08-29 23:36, canonballman wrote:
HEE CHRIS en Turboman...... jullie zeggen dus eigenlijk dat het enige verschil tussen een GTT achterscherm en die van een gewone alleen de gaten zijn????????
Kijk dan ff naar de foto's van Roy's 5, en stel je mening bij :smile:
rev it like a rental
turboman
Contacteer:

On 2001-08-29 23:36, canonballman wrote:

En het prijsverschil... is dat dan zoooo groot?????

groeten canonballman
Canonballman, NOPE, de GTT heeft rond gezaagde ACHTERste spatschermen, de 5 GTS enzo gewoon recht. Maar dat is verder geen probleem, kun je zelf altijd wegzagen en netjes afwerken.

Het prijsverschil van wat ?
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Je hoeft het niet perse uit te zagen, en turboman heeft gelijk inderdaad. Zie zijn uitleg.
canonballman

euh TURBOMAN, ik bedoel het prijsverschil tussen een nieuw GTT scherm en een nieuw gewoon achterscherm, origineel.
Plaats reactie