Hallo mensen wie kan mij helpen ik heb een renaultje 5 gehad het is gewoon een simpel ding met een 1400cc moter er in hoe kan ik in god's naam dat ding er een beetje leuker uitlaten zien en sneller!!! natuurlijk het is nog een goed autotje en kan hem niet weg doen want me vriendin is er verliefd op en je weet hoe vrouwen zijn
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
EasyOn 2001-08-29 08:24, Nelis wrote:
Hallo mensen wie kan mij helpen ik heb een renaultje 5 gehad het is gewoon een simpel ding met een 1400cc moter er in hoe kan ik in god's naam dat ding er een beetje leuker uitlaten zien en sneller!!! natuurlijk het is nog een goed autotje en kan hem niet weg doen want me vriendin is er verliefd op en je weet hoe vrouwen zijn

Men neme 1 1.4 liter turbo blok, laten dit tunen......
Erin lepelen, auto wat verstevigen +verlagen, andere remmen, uitlaat, bodykit van kustomorphose erop en voila.
snellere en mooiere auto!
PS neem je wel effe 20 ruggen mee LOL
mzzl
Om 'm er leuke uit te laten zien doet een setje 15" wielen en verlagen al wonderen.
Qua opvoeren zijn er eindeloos veel mogelijkheden, is maar net hoe gek je 't wil maken.
Wat voor type 5 is 't precies? Meest effectief is waarschijnlijk montage van een grotere carburateur. Ook een sportuitlaat kan nog wat helpen. Als 't echt hard moet zal je toch een andere motor moeten monteren, maar dat is natuurlijk meer werk en meer kosten.
Qua opvoeren zijn er eindeloos veel mogelijkheden, is maar net hoe gek je 't wil maken.
Wat voor type 5 is 't precies? Meest effectief is waarschijnlijk montage van een grotere carburateur. Ook een sportuitlaat kan nog wat helpen. Als 't echt hard moet zal je toch een andere motor moeten monteren, maar dat is natuurlijk meer werk en meer kosten.
rev it like a rental
Probeer op een sloperij de bumpers en skirts van een 5 GT Turbo/GTE te vinden en monteer die er op, dat wordt ook al een stuk mooier.
Je moet wel geluk hebben met het vinden van bumpers en skirts die nog heel zijn.
Je moet wel geluk hebben met het vinden van bumpers en skirts die nog heel zijn.
Jawel, maar daar is vast wel een oplossing voor, gister een 5 uit 1989 gestript met wat vrienden, Haas etc, en op die 5 was aan een kant het achterscherm van een standaard 5 gemonteerd. Daar hadden ze gaten ingeboord en de skirts ingeschroefd, dus het moet wel kunnen lijkt mij.
Wielkasten geen probleem. Kep zelf m'n 5 GTS omgebouwd tot GTT (optisch). Alleen als er zijbeschermingsplaten op de 5 zitten (zoals op de GTR/TSE, GTR, GTX enzo), dan probleempje. Moet je er eigenlijk afhalen, echter zitten er dan 'gaten' in het plaatwerk, Deze kun je afplakken met siertape, te koop bij elke grafische materialen winkel. Kep er zelf zwart glimmende op gezet. Wel eerst goed vetvrij maken en dan rustig erop plakken, luchtbelletjes er DIREKT onder weg vegen met zacht doekje. Dan restanten eromheen weg snijden, want het is natuurlijk geen rechte portier enzo. Reken ongeveer 2 uurtjes per kant.
Dan gaten boren in chassis voor de spatbordverbreders. TIP: dip eerst wat tip-ex of ander makkelijk te verwijderen inkt/verf op de boutjes aan de achterkant van deze verbreders. Druk dit dan zachtjes tegen het plaatwerk aan, en je hebt 'ongeveer' een idee waar de boorgaten zitten. Boor ze ruimer dan dat ze nodig zijn, want dan kun je nog schuiven met de verbreder. Werk de gaten wel netjes af met schuurpapier en verf ze lichtjes af, want ze zijn dus 'open' en een makkelijke prooi vor roest. Neem de tijd hiervoor, tis een klus van een paar dagen als je het strak en netjes wilt!
Voor- en achterbumper eigenlijk geen probleem! Vergeet de kleine verbreders onder de achterlampen niet! Doe de achterkleo open, ze zitten elke met een dikke schroef vast, en je drukt ze zo in de achterste spatbordverbreder.
Vragen hierover: Turboman staat klaar.
Dan gaten boren in chassis voor de spatbordverbreders. TIP: dip eerst wat tip-ex of ander makkelijk te verwijderen inkt/verf op de boutjes aan de achterkant van deze verbreders. Druk dit dan zachtjes tegen het plaatwerk aan, en je hebt 'ongeveer' een idee waar de boorgaten zitten. Boor ze ruimer dan dat ze nodig zijn, want dan kun je nog schuiven met de verbreder. Werk de gaten wel netjes af met schuurpapier en verf ze lichtjes af, want ze zijn dus 'open' en een makkelijke prooi vor roest. Neem de tijd hiervoor, tis een klus van een paar dagen als je het strak en netjes wilt!
Voor- en achterbumper eigenlijk geen probleem! Vergeet de kleine verbreders onder de achterlampen niet! Doe de achterkleo open, ze zitten elke met een dikke schroef vast, en je drukt ze zo in de achterste spatbordverbreder.
Vragen hierover: Turboman staat klaar.
-
- Berichten: 1001
- Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
- Locatie: Rotterdam
On 2001-08-29 10:48, Chris wrote:
Jawel, maar daar is vast wel een oplossing voor, gister een 5 uit 1989 gestript met wat vrienden, Haas etc, en op die 5 was aan een kant het achterscherm van een standaard 5 gemonteerd. Daar hadden ze gaten ingeboord en de skirts ingeschroefd, dus het moet wel kunnen lijkt mij.
Waar stond die 5 Chris, ik heb namelijk nog een brandstofpomp en een drukregelaar nodig.
het is een renault campus meer weet ik er eigelijk ook niet van kom eigelijk net kijken in dit wereldjeOn 2001-08-29 10:22, Menno wrote:
Om 'm er leuke uit te laten zien doet een setje 15" wielen en verlagen al wonderen.
Qua opvoeren zijn er eindeloos veel mogelijkheden, is maar net hoe gek je 't wil maken.
Wat voor type 5 is 't precies? Meest effectief is waarschijnlijk montage van een grotere carburateur. Ook een sportuitlaat kan nog wat helpen. Als 't echt hard moet zal je toch een andere motor moeten monteren, maar dat is natuurlijk meer werk en meer kosten.
On 2001-08-29 17:10, jnjansen_r5gtturbo wrote:Jeof, hij is van een maat van ons, hij heeft hem twee weken geleden gekocht om op te gaan knappen, maar hij is té rot, dus hij heeft vorrige een ander gekocht die hij wil gaan "restaureren", ik denk niet dat hij iets wil verkopen en alles voor reserve wil bewaren. Ik zal het vragen aan hem, hij staat in de schuur, je hoort het nog wel.On 2001-08-29 10:48, Chris wrote:
Jawel, maar daar is vast wel een oplossing voor, gister een 5 uit 1989 gestript met wat vrienden, Haas etc, en op die 5 was aan een kant het achterscherm van een standaard 5 gemonteerd. Daar hadden ze gaten ingeboord en de skirts ingeschroefd, dus het moet wel kunnen lijkt mij.
Tijd niet gezien trouwens.
Waar stond die 5 Chris, ik heb namelijk nog een brandstofpomp en een drukregelaar nodig.
-
- Berichten: 1001
- Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
- Locatie: Rotterdam
Zeker een lange tijd niet gesproken/gezien, maar daar komt hopelijk snel een eind aan, want ik hoop snel mijn 5 weer goed lopend te hebben. Weet je misschien ergens op een sloop nog een 5 GTT te staan, want volgens mij is mijn benzinepomp of drukregelaar kapot.
-
- Berichten: 1001
- Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
- Locatie: Rotterdam
Ja, volgens mij heb ik zijn nummer nog wel ergens, maar ik wilde eerst ff zelf op een sloop kijken of er nog een stond en daar wat vanaf kon halen, maar ze zijn volgens mij weer dun gezaait, die 5-jes GT Turbo's 

-
- Berichten: 1001
- Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
- Locatie: Rotterdam
Het belangrijste is volgens mij de drukregelaar, want hij loopt heel erg onregelmatig en dat zou daar aan kunnen leggen, denk ik. Bij meneertje Renault kost dat ding trouwens een vermogen fl.554,04 wel incl. BTW.On 2001-08-29 20:45, turbo_arie wrote:
Die heeft vast nog wel een benzinepomp liggen. Heb dat een tijdje geleden zelf ook aan hem gevraagd en toen had hij er 1.
we bellen zo wel eens ff. Jettaaaaaaaaabbbb
-
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Eh, om nog even terug te komen op het onderwerp van deze topic: 
Waarom een vermogen en tijd uitgeven aan sideskirts, verlaging, velgen etc.. etc?
Als ik jou was zou ik gewoon een GT Turbo in dezelfde kleur kopen.
Je vriendin's teddybeertje op de hoedenplank nog even overzetten en ze is opnieuw verliefd.......

Waarom een vermogen en tijd uitgeven aan sideskirts, verlaging, velgen etc.. etc?
Als ik jou was zou ik gewoon een GT Turbo in dezelfde kleur kopen.
Je vriendin's teddybeertje op de hoedenplank nog even overzetten en ze is opnieuw verliefd.......
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Jaaaaaaaa Mr TX, goed opgemerkt!!!!! Gewoon stdrd laten die Campus of een GTT kopen...
Als je alle bumpers en skirts erop wilt ben je een lange tijd bezig. Is namelijk allemaal een beetje peperkoek die skirts, breekt makkelijk iets af, en dan..... PURschuim en siliconenkit, wordt dus een beunbak......
Als je alle bumpers en skirts erop wilt ben je een lange tijd bezig. Is namelijk allemaal een beetje peperkoek die skirts, breekt makkelijk iets af, en dan..... PURschuim en siliconenkit, wordt dus een beunbak......
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
HEE CHRIS en Turboman...... jullie zeggen dus eigenlijk dat het enige verschil tussen een GTT achterscherm en die van een gewone alleen de gaten zijn????????
En het prijsverschil... is dat dan zoooo groot?????
groeten canonballman
En het prijsverschil... is dat dan zoooo groot?????
groeten canonballman
Kijk dan ff naar de foto's van Roy's 5, en stel je mening bijOn 2001-08-29 23:36, canonballman wrote:
HEE CHRIS en Turboman...... jullie zeggen dus eigenlijk dat het enige verschil tussen een GTT achterscherm en die van een gewone alleen de gaten zijn????????

rev it like a rental
Canonballman, NOPE, de GTT heeft rond gezaagde ACHTERste spatschermen, de 5 GTS enzo gewoon recht. Maar dat is verder geen probleem, kun je zelf altijd wegzagen en netjes afwerken.On 2001-08-29 23:36, canonballman wrote:
HEE CHRIS en Turboman...... jullie zeggen dus eigenlijk dat het enige verschil tussen een GTT achterscherm en die van een gewone alleen de gaten zijn????????
En het prijsverschil... is dat dan zoooo groot?????
groeten canonballman
Het prijsverschil van wat ?
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
euh TURBOMAN, ik bedoel het prijsverschil tussen een nieuw GTT scherm en een nieuw gewoon achterscherm, origineel.