Waarom C2j-T784 langzamer dan C2j-G782 en C2j-V789?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Ik zit wat in m'n vraagbaak rond te wroeten en ik kom ergens niet uit.
Ik heb zelf een 1.4 TR uit '89. Toendertijd waren er daarnaast ook de GTS en de automaat.
nu is het geval dat ze alle drie dezelfde inhoud hebben en zelfde boring x slag. Heet enige verschil wat ik zie tussen deze drie is dat de automaat en de GTS beide 68 pk hebben en de TR maar 61.
Waar zit dit verschil toch in? De compressie van een Gts/aut. is 9,25:1 zie ik en die van mij (TR) heeft 9:1 en de GTS heeft een Weber DRT 18, de aut. een DRT6 en ik een DRT 20.
Is een DRT 20 langzamer? Of is het verschil te vinden in de andere compressieverhouding?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die van de GTS is een 2 traps carb dacht ik.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

gts is dubbele weber als ik me niet vergis?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

dikke kans dat de nokkenassen ook verschillend zijn.
rev it like a rental
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Steven schreef:Die van de GTS is een 2 traps carb dacht ik.
Die heb ik ook hoor :wink: .
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Riël schreef:gts is dubbele weber als ik me niet vergis?
Dat bedoelde ik :)
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

zit het vermogensverschil dan in de compressieverhouding? En dat is weer te wijten aan die andere nokkenas :s ?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee compressieverschil ligt niet aan de nokkenas, eerder aan de koppakking (hoewel 1 tiende al veel verschil geeft..).
Zuigers zullen wel hetzelfde zijn.

Bij welke toeren komt het topvermogen op van die 3 auto's?
Dan kun je iets beter zien of het verschil aan de nokkenas ligt.
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Steven schreef:Nee compressieverschil ligt niet aan de nokkenas, eerder aan de koppakking (hoewel 1 tiende al veel verschil geeft..).
Zuigers zullen wel hetzelfde zijn.

Bij welke toeren komt het topvermogen op van die 3 auto's?
Dan kun je iets beter zien of het verschil aan de nokkenas ligt.
alledrie leveren hun max. vermogen bij 5250tpm en koppel bij 3000tpm
r5alpine-turbo
Berichten: 278
Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
Locatie: bergen op zoom

de hoeveelheid koppel en bij welk toerental dit beschikbaar is zal waarschijnlijk ook wat duidelijk maken.heb je die getallen toevallig ook?

als de 68 pk versie zijn koppel beschikbaar heeft op een hoger toerental dan de 61 pk versie zit er denk een andere nokkenas in.maar dat is alleen een suggestie,zeker weten doe ik het niet
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

zie hierboven :wink:
r5alpine-turbo
Berichten: 278
Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
Locatie: bergen op zoom

die carburateur en compressieverhouding maken denk ik het verschil in vermogen.

misschien zijn er nog wel meer dingen anders,dit zou je uit kunnen zoeken met dialogsys door de onderdeelnummers te vergelijken van kleppen,onstekingsunit,koppakking enz,enz.

als dat allemaal overeenkomt dan zou je door het wisselen van carburateur en het verhogen van je compressie 68 pk uit je tr kunnen persen 8)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

De weber alleen kan 't al zijn hoor.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

GTS heeft 1 dubbele Webers (tweetraps).
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

nee echt? :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Riël schreef:nee echt? :)
yep, zeker weten ;o)

Heb 9 jaar in een GTS gereden zoals je wellicht weet en kompleet omgebouw tot 1.7 GT-S.... BCCP andere carb (7 jaar geleden geloof ik).. dure pret :(
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Menno schreef:dikke kans dat de nokkenassen ook verschillend zijn.
De nokkenas van de GTS is inderdaad anders, en aardig sportief.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

turboman schreef:heeft 1 dubbele Webers (tweetraps).
is het nou enkel- of meervoud :lol:
Mrtn = Maarten
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Matijs schreef:
Menno schreef:dikke kans dat de nokkenassen ook verschillend zijn.
De nokkenas van de GTS is inderdaad anders, en aardig sportief.
Jah, nix voor de gt?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Nee, wel voor de AT. Robert heeft de nokkenas uit het vastgelopen blok uit wijlen mijn broertjes GTS gekocht om op te meten en te kijken of het iets is. Er was ook nog een Duitser die hem wilde hebben, volgens mij voor dezelfde reden, dus het zal wel vaker gedaan worden.
Plaats reactie