Ik zit wat in m'n vraagbaak rond te wroeten en ik kom ergens niet uit.
Ik heb zelf een 1.4 TR uit '89. Toendertijd waren er daarnaast ook de GTS en de automaat.
nu is het geval dat ze alle drie dezelfde inhoud hebben en zelfde boring x slag. Heet enige verschil wat ik zie tussen deze drie is dat de automaat en de GTS beide 68 pk hebben en de TR maar 61.
Waar zit dit verschil toch in? De compressie van een Gts/aut. is 9,25:1 zie ik en die van mij (TR) heeft 9:1 en de GTS heeft een Weber DRT 18, de aut. een DRT6 en ik een DRT 20.
Is een DRT 20 langzamer? Of is het verschil te vinden in de andere compressieverhouding?
Waarom C2j-T784 langzamer dan C2j-G782 en C2j-V789?
gts is dubbele weber als ik me niet vergis?
Nee compressieverschil ligt niet aan de nokkenas, eerder aan de koppakking (hoewel 1 tiende al veel verschil geeft..).
Zuigers zullen wel hetzelfde zijn.
Bij welke toeren komt het topvermogen op van die 3 auto's?
Dan kun je iets beter zien of het verschil aan de nokkenas ligt.
Zuigers zullen wel hetzelfde zijn.
Bij welke toeren komt het topvermogen op van die 3 auto's?
Dan kun je iets beter zien of het verschil aan de nokkenas ligt.
alledrie leveren hun max. vermogen bij 5250tpm en koppel bij 3000tpmSteven schreef:Nee compressieverschil ligt niet aan de nokkenas, eerder aan de koppakking (hoewel 1 tiende al veel verschil geeft..).
Zuigers zullen wel hetzelfde zijn.
Bij welke toeren komt het topvermogen op van die 3 auto's?
Dan kun je iets beter zien of het verschil aan de nokkenas ligt.
-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
- Locatie: bergen op zoom
de hoeveelheid koppel en bij welk toerental dit beschikbaar is zal waarschijnlijk ook wat duidelijk maken.heb je die getallen toevallig ook?
als de 68 pk versie zijn koppel beschikbaar heeft op een hoger toerental dan de 61 pk versie zit er denk een andere nokkenas in.maar dat is alleen een suggestie,zeker weten doe ik het niet
als de 68 pk versie zijn koppel beschikbaar heeft op een hoger toerental dan de 61 pk versie zit er denk een andere nokkenas in.maar dat is alleen een suggestie,zeker weten doe ik het niet
-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
- Locatie: bergen op zoom
die carburateur en compressieverhouding maken denk ik het verschil in vermogen.
misschien zijn er nog wel meer dingen anders,dit zou je uit kunnen zoeken met dialogsys door de onderdeelnummers te vergelijken van kleppen,onstekingsunit,koppakking enz,enz.
als dat allemaal overeenkomt dan zou je door het wisselen van carburateur en het verhogen van je compressie 68 pk uit je tr kunnen persen
misschien zijn er nog wel meer dingen anders,dit zou je uit kunnen zoeken met dialogsys door de onderdeelnummers te vergelijken van kleppen,onstekingsunit,koppakking enz,enz.
als dat allemaal overeenkomt dan zou je door het wisselen van carburateur en het verhogen van je compressie 68 pk uit je tr kunnen persen

De weber alleen kan 't al zijn hoor.
GTS heeft 1 dubbele Webers (tweetraps).
nee echt? 

yep, zeker weten ;o)Riël schreef:nee echt?
Heb 9 jaar in een GTS gereden zoals je wellicht weet en kompleet omgebouw tot 1.7 GT-S.... BCCP andere carb (7 jaar geleden geloof ik).. dure pret

De nokkenas van de GTS is inderdaad anders, en aardig sportief.Menno schreef:dikke kans dat de nokkenassen ook verschillend zijn.
Jah, nix voor de gt?Matijs schreef:De nokkenas van de GTS is inderdaad anders, en aardig sportief.Menno schreef:dikke kans dat de nokkenassen ook verschillend zijn.
Nee, wel voor de AT. Robert heeft de nokkenas uit het vastgelopen blok uit wijlen mijn broertjes GTS gekocht om op te meten en te kijken of het iets is. Er was ook nog een Duitser die hem wilde hebben, volgens mij voor dezelfde reden, dus het zal wel vaker gedaan worden.