5 gtt starterproblemen(kortsluiting)

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
rubie

:( ik zit met het volgdende probleem,heb zo een hitteschildje gemonteerd boven mijn starter,maar op de een of andere manier blijft dit maar kortsluiting geven en moet het ergens raken aan de plus kabel batterij en die andere die bij op de starter gevezen is..............iemand raad?plooien aan dat plaatje helpt niet
Calle

Weet je zeker dat hij kortsluiting maakt met het hitteschild? De pluspool die naar de accu loopt zit met een soort hoekje op de startmotor vast en als je die in de verkeerde positie erop monteert (kan maar in twee richtingen als ik het goed heb) dan kan deze de steun van de uitlaat raken en daar kortsluiting veroorzaken.

Succe ermee.

----------

Mijn GTT staat nog steeds te koop jammergenoeg... :(
rubie

Calle schreef:Weet je zeker dat hij kortsluiting maakt met het hitteschild? De pluspool die naar de accu loopt zit met een soort hoekje op de startmotor vast en als je die in de verkeerde positie erop monteert (kan maar in twee richtingen als ik het goed heb) dan kan deze de steun van de uitlaat raken en daar kortsluiting veroorzaken.

Succe ermee.

----------

Mijn GTT staat nog steeds te koop jammergenoeg... :(
ga ik morgen zeker is nakijken,zou ook wel is kunnen
Matijs
Contacteer:

Calle schreef:dan kan deze de steun van de uitlaat raken en daar kortsluiting veroorzaken.
Ervaringsdeskundige :wink:

<snif> <snif> o-oh, dat gaat niet goed... :s
:lol: achteraf is het natuurlijk allemaal grappig...
als het goed afloopt (~)
rubie

ik heb nog is een gt gesloopt en die had zo geen ijzeren schildje maar zoiets er rond gewikkeld als glaswol....da's misschien ook nog een optie,vind het maar raar dat het raakt, veel kan ik niet plooien aan dat plaatje ,want dan komen die steunen niet meer uit
rubie

:( stand van zaken

*nieuwe kabel gelegd van batterij naar starter
*nieuwe kabel gelegd van starter naar alternator
voor alle zekerheid gezekerd

ffe proberen te starten ,lukt niet gemeten of ik 12v kreeg aan dat stekkertje dat bij op de alternator zit en dat gaf niks :@

dit kabeltje door gemeten van aan het contactslot tot aan de fiche,en van aan de fiche tot aan de starter en dan nog is van het contact tot aan de fiche op de starter nu gaf ie ineens wel door ,wel was de kabel ooit terug aan elkaar gezet tussen de fiche en de starter,daar heb ik wel ffe mee gepruld misschien dat die ffe geen contact gaf

wie o wie heeft nog raad
Plaats reactie