[Clio 16v] vastgelopen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Noyd

Ik heb dus weer het geluk dat mn motor vast geslagen is :@ . Geen beweging meer in te krijgen, alleen in de vrij..

De startmotor krijgt ook nix meer rond gedraaid. ik hoor geen bijgeluiden of wat dan ook, hij doet gewoon nix meer.

Nu ben ik tevens opzoek naar een nieuwe motor of een revisie bedrijf... kortom wat zijn mijn kosten?
Never drive faster than your guardian angel can fly...
gille
Contacteer:

mag toch rekenen op een 2000 euro.heb je dan zonder olie gereden???
robert

water boven de zuiger?
bougies eruit en nog es proberen.
Noyd

Olie heb ik altijd op peil.

Geen water boven de zuigers... alleen bougie 4 was nat van de olie. (aan de buiten kant wel te verstaan)
Robke
Car: Lexus IS250

Ik dacht dat je motorblok pas nog gereviseerd was??

Is het niet je versnellingsbak die vast zit misschien??
Nielske

beschrijf es hoe het is gebeurt aub!

mijn 16v sloeg ook es compleet vast tijdens het rijden... dus ging er ook van uit dat het een vastloper was, tenminste zo leek het!
Bleek gelukkig na inspectie dat de dynamo helemaal vast zat... :s
was ook geen beweging in te krijgen.

ps. je had nu toch al 'n gereviseerd blokkie, toch?!
live your life 2 da fullest...
Cause u ain't get a second chance!!!
Noyd

Klopt mijn blok is een half jaar terug al gereviseerd, daarom vind ik het ook zo gek..

het gebeurde gewoon onder het rijden, sloeg af en remde als een gek af.. nog geprobeerd om hem al rollend in een versnelling aan t lopen te brengen maar hij remde alleen maar meer af..
Ivo
Über-Spammer

Gelijk maar even een opgeboord "Rob" blokkie erin lepelen zeker....???

Succes man
Ollie

Heavy balen kerel...maar kijk eens in het topic 1.8-->2.0 (zo ongveer heet het toch?!)...dat lijkt me wat voor jou!
Suc6 man, echt klote!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik zou toch echt effe aankloppen bij dat revisiebedrijf, als het inderdaad je motor is! :(

Sterkte!
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Staat je clio nog steeds in de verkoop of niet???

En zo ja dan is het misschien wel zonde om er een 2.0 blok in te leggen. Je krijgt het er niet meer voor terug zou ik zeggen.

Als het een "nieuw" blok is zeker terug gaan naar dat reviseer bedrijf.

Succes er mee.

GR.Frits
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Merijn schreef:Ik zou toch echt effe aankloppen bij dat revisiebedrijf, als het inderdaad je motor is!
Daar bereik je toch niet veel mee waarschijnlijk, want er is verder geen sprake van garantie. Dat is hetzelfde bij PtrGte, die geeft ook geen garantie op de blokken...
Jordi - Clio 16V

balen joh :( succes verder
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Bram

MartijnG schreef:
Merijn schreef:Ik zou toch echt effe aankloppen bij dat revisiebedrijf, als het inderdaad je motor is!
Daar bereik je toch niet veel mee waarschijnlijk, want er is verder geen sprake van garantie. Dat is hetzelfde bij PtrGte, die geeft ook geen garantie op de blokken...
Misschien hebben ze wel iets van een regeling om je tegemoet te komen, je kan het altijd proberen..
PtrGte
Contacteer:

MartijnG schreef:
Een gereviseerde standaard 1800 is heel wat anders dan een ombouwde 1800...

maar om terug te komen op dat garantieverhaal...
de mensen die zo'n blok hebben weten er wat meer van dan jij :wink:
vraag dat maar eens na...bij Hobbyrobby bijvoorbeeld, dan kom je erachter dat ik de mensen niet volledig in de kou laat staan...

kortom: je moet niet zomaar dingen roepen als je niet voor de volle 100% weet hoe het in elkaar steekt...
als mensen er het fijne van willen weten pm'men ze wel hoor...

verder no offence hoor...maar ik doe dit maar voor het geval er nog meer mensen allemaal dingen gaan roepen die niet 100% waar zijn...

de groeten
jeroen.k

Idd...even nadenken voor je wat zegt...overigens zal er op een gereviseerde 1800 die bij een revisiebedrijf komt echt wel garantie zitten hoor! Gewoon even verhaal halen daar...
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Lijkt me ook wel dat er garantie opzit. Zeker als het wit is gebeurd bij een renomeerd bedrijf. Aangezien je de bonnen erbij hebt, lijkt me wel dat het wit is gebeurd. Of het ook door vakmensen is uitgevoerd kan ik niet zeggen...

Maareh, eerst maar eens checken of het inderdaad je motor is!
RO 16v

Noyd schreef:het gebeurde gewoon onder het rijden, sloeg af en remde als een gek af.. nog geprobeerd om hem al rollend in een versnelling aan t lopen te brengen maar hij remde alleen maar meer af..
Kwam er blauwe rook uit je uitlaat? koelvloeistof is nog op pijl?
Serge1916V

MartijnG schreef:
Ik weet niet waar jullie je blok reviseren maar waar ik de mijne heb gereviseerd had ik toch echt 1 jaar garantie!!! Logisch!!! :smoke: anders had ik wel een andere bedrijf gezocht!!
Als ze geen garantie geven dan vertrouwen ze hun eigen werk niet!! Dat zou je eruit kunnen halen :wink: het kan ook zeker wel goed werk zijn wat ze leveren, maar ik heb liever toch 1 jaar gerantie hehehe
jeroen.k

Zoals PtrGte al aangeeft...hier moet je niet op ingaan, want Martijn weet niet waar hij het over heeft...bij een revisie-bedrijf heb je gewoon garantie op papier ja...laten we het daar op houden :)
PtrGte
Contacteer:

Serge1916V schreef:
MartijnG schreef:
Ik weet niet waar jullie je blok reviseren maar waar ik de mijne heb gereviseerd had ik toch echt 1 jaar garantie!!! Logisch!!! :smoke: anders had ik wel een andere bedrijf gezocht!!
Als ze geen garantie geven dan vertrouwen ze hun eigen werk niet!! Dat zou je eruit kunnen halen :wink: het kan ook zeker wel goed werk zijn wat ze leveren, maar ik heb liever toch 1 jaar gerantie hehehe

het dikgedrukte vind ik echt dikke bullshit...de enige reden waarom ik geen garantie ga geven is dat ik de rijstijl van de mensen niet vertrouw! :wink:
daar komt bij dat een gechipte auto volgens mij ook niet meer onder garantie valt bij een REVISIEBEDRIJF... :)

bij een revisiebedrijf betaal je een heeeeeel groot deel van je eigen garantie...
Daar komt nog bij wat jij onder revisie verstaat, kun je dat ook even posten met de prijs die je betaald hebt??? dus wat voor onderdelen er nieuw in zijn gegaan en wat er allemaal aan gedaan is???

de groeten
RO 16v

Hij weet niet eens zeker dat het blok kapot is, kan ook aan de bak/randorganen liggen, laat ie eerst kijken waar het aan ligt voordat personen conclusie's gaan trekken.
jeroen.k

Precies...ik vindt het hier een duidelijk gevalletje worden van "Ik heb de klok wel horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt"

Je kunt het verhaal zelfs nog omdraaien...je wil garantie omdat je de reviseur niet vertrouwd...beetje simpel geredeneerd dus...

Maar bij Noyd kan er idd van alles mis zijn...misschien zit de bak wel gewoon helemaal vast...of weet ik wat...ook een gereviseerd blok kan na een half jaar in de soep draaien door bijvoorbeeld verkeerde olie of te weinig olie of een verkeerde rijstijl...denk je dan echt dat je van een revisiebedrijf ook nog garantie krijgt? Dat soort garanties is alleen voor je eigen gemoedsrust...een goed bedrijf persoon is altijd beried zijn klanten tegemoet te komen of te helpen :)
Marcel J.

Ouwhoer, klees het nu pas :@ das dus best wel kl%t^n :@

Anyway, kgeloof dat er in st-geertruiden bij de nissan nog een schade 16v staat. Misschien eens bellen?

Sterkte en succes

btw: xie dat cliomaniac(?) ook nog wat in de aanbieding heeft...
Noyd

Kwam er blauwe rook uit je uitlaat? koelvloeistof is nog op pijl?

Koelvloeistof was prima op pijl. Roken heeft hij altijd gedaan. maar daarvoor zijn de kleprubbers vervangen, maar dit had dus ook weinig effect.

Garantie krijg ik niet. het is wel bij een dealer gedaan maar geen revisie bedrijf. Het is een familie lid van me die zelf ook aan rally rijden doet en zijn eigen motors ook altijd zelf reviseerd, vandaar dat de garantie 0,0 is.

Maar mijn bak kan toch niet vast geslagen zijn? want dan zou hij in de vrij toch moeten kunnen lopen??[/quote]
RO 16v

Het beste wat je kan doen is een lektest laten uitvoeren, uit zo'n test komt vaak het probleem naar voren. Als de bougie's onder de olie zitten (vonk gedeelte) betekent het toch dat er iets niet goed is, misschien is een oliekanaal kapot, maar zo is het moeilijk om te raden laat eerst een lektest uitvoeren.
Als je de auto opkrikt en je de bak in z'n 5 zet hoor je de wielen iets te kunnen draaien, zo kan je ongeveer bepalen of de bak nog werkt.
Noyd

dynamo zit niet vast. versnellingsbak ook niet..

Dus dit word naar een revisiebedrijf brengen... een erkend welliswaar!!

iemand adressen.???
Ivo
Über-Spammer

Noyd schreef:dynamo zit niet vast. versnellingsbak ook niet..

iemand adressen.???
Volgensmij heeft Clio Maniac zn blokkie nog te koop staan, was ook nie helemaal standaard meer.... :)
robert

Noyd schreef:Maar mijn bak kan toch niet vast geslagen zijn? want dan zou hij in de vrij toch moeten kunnen lopen??
sommige bakken kunnen door probleem met het schakelmechaniek in 2 versnellingen tegelijk gaan staan. Dan staatie dus echt 'vast' en wil ook niet in zn vrij, ook al denk je aan de pook te zien dattie in zn vrij staat.
Echter met koppeling ingetrapt moet de motor weer kunnen draaien, dus dat zal nu het geval niet zijn.

Heb ik ook met de AT gehad. De AT was zo verlaagd dat ik met de schakelstang een uitstekend putdeksel ramde. Heel grappig :( NOT :(
PtrGte
Contacteer:

Noyd schreef:dynamo zit niet vast. versnellingsbak ook niet..

iemand adressen.???
2.0 16v? :wink:
Arie16v

mijn 16vtje is ook een keer TIJDENS het rijden compleet vastgeslagen, deed nix meer, wat bleek, koppelingsplaat helemaal aan stukken geslagen! en mn opnamen element daardoor doorboort. Hoop voor je dat het knap opgelost wordt bij dat bedrijf! Succes in ieder geval
Clio16v rules
Plaats reactie