Als ik de motor van mijn 5GT start (kouwe start)
Loopt ie 10 seconden lang prima, om vervolgens abrubt af te slaan. Herstarten is dan moeizaam en levert korter succes op. Na een paar pogingen slaat ie helemaal niet meer aan. Als ik 'm dan een paar uur met rust laat begint het ritueel helemaal van voor af aan en kan ik weer 10 seconden genieten van het motorgeluid.
Heeft iemand een idee hoe ik deze periode zou kunnen verlengen. Liefst met een paar uur.
Motor loopt maar 10 seconden
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: vr 10 jan 2003 22:58
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Benzine toevoer? of ontsteking ofzow?
Op het moment dat ie afslaat hoor ik het zoemen van de brandstop pomp. Ik heb ook even om te testen de benzineslang van mij carb losgemaakt. Als ik dan start pompt ie een redelijke straal erdoor.
Als ik 1 bougiekabel losmaak en er vlak boven hou, zie ik een vonk overschieten.
Zijn dit redelijke testen, of slaat dit nergens op ?
Als ik 1 bougiekabel losmaak en er vlak boven hou, zie ik een vonk overschieten.
Zijn dit redelijke testen, of slaat dit nergens op ?
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
bekijk eens als ie niet meer aan wil slaan of je dan nog een vonk heb
als je dat niet hebt bekijk eens de krukas positie sensor of wissel die even met een ander
als je dat niet hebt bekijk eens de krukas positie sensor of wissel die even met een ander
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Ja, ook op het moment dat ie niet meer wil aanslaan heb ik nog een vonk. Betekent dat volautomatisch dat de ontsteking ook goed functioneert ?
Volgens mij moet je het probleem bij de carburateur zoeken. ik vermoed zelf het nivo de benzine in je vlotter kamer. Geen andere carburateur bij toeval.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Geen blijvertje maar voor een experiment voldoende. Ik zal het er eens mee uitproberen. Je hoort nog.
Zal ik doen. Wat kan je aan dat verzuipen doen ? Wat kan daar de oorzaak van zijn ?
Kweet niet hoe het zit bij de GTT, kan je alleen de brommertheorie geven, ik was gespecialiseerd in Gilera'smartijn.p schreef:Zal ik doen. Wat kan je aan dat verzuipen doen ? Wat kan daar de oorzaak van zijn ?

Maar ik denk dan (bij verzuipen) dat je vlotterkamer vol blijft lopen, dat deze niet wordt gesloten.
Heren GTT

Mrtn = Maarten
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
dat klinkt idd dat je aan een ander teurtje moet of deze even grondig nakijken'
mischien blijft de vlotter wel hangen...
mischien blijft de vlotter wel hangen...
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Ik heb zojuist een andere carb er op gezet en hij loopt nu. Of het nu die vlotter is, geen idee. Ik weet daarvoor te weinig van een carb. In elk geval bedankt voor jullie hulp.
Nou, dat zou op zich best een goed idee zijn. Ik heb alleen geen idee of ik dat voor elkaar ga krijgen, en of ik dan ook echt handig genoeg ben om te zien wat er nou fout gaat in dat ding.
dat merk je vanzelf dan toch? en anders pic's online gooien als je iets niet vertrouwd...werkt vaak toch beter dan uitleggen in woorden..
succes
succes

Da's een idee inderdaad.