bedrading en boxen inbouwen in deuren Clio

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Rolando

Hoi allemaal,

Graag wil ik in mijn Clio 1.4 RT boxen in de deuren zetten. Toen tijd geleden mijn slot kapot was aan de passagiers kant heb ik het hele duerpaneel er al eens afgehad om dat te maken en zag toen dat er wel in het metaal al voorgemaakte ruimte zit voor ik dacht 13 cm boxjes.
Alleen loopt er volgens mij niet echt al gemaakte bedrading via de deur de auto in....wat ik me kan herinneren tenminste.

Heeft iemand weleens boxen en bedrading later ingebouwd in hetzelfde of gelijkwaardige type Clio? En is dit makkelijk te doen om er draden doorheen te trekken en hoe en waar moet je die aansluiten aan je bedradingsstekker in het radiogat in het midden?

Want zie tussen de deuren en het chassis zo'n plastic dingetje zitten waar alle draden vanuit de auto komen voor de elektrische ramen. Moet dit opengemaakt worden of zitten hier al draden tussen voor de boxen? En kan je er grotere boxen inzetten dan het standaard formaat? Door dus bijv. zelf gaten in het deurmetaal te boren en de metalen cone die achter uit zo'n box steekt dan in het gat te doen en de box bevestigingshoeken in het metaal boren :D

Hoor graag of mensen me kunnen vertellen hoe en wat dit moet metr die bedrading en waar op te letten en of het beter is om het door een (elektronica) garage te laten fixen?

Bedankt alvast voor eventuele reacties! :p

greetz Rolando
RonnyClio

hoi Rolando,

Ik heb 2 weken geleden precies hetzelfde gedaan bij mijn Clio.
Standaard zitten er 13 cm boxen in, maar ik heb me laten vertellen dat je ook wel 16cm boxen zou kunnen monteren, maar daar moet je waarschijnlijk wle een beetje voor moeten veilen ofzo.

Er zaten bij mij geen draden in, die heb ik er dus zelf doorheen getrokken. Ook door de stekker tussen de deur en de auto zelf. Ik heb er uiteindelijk zelf maar een paar kleine gaatjes in geboord (in de stekkerbus), was ik niet helemaal blij mee, maar ik verwacht verder geen problemen of dat er iemand later bij moet.

Het viel me uiteindelijk heel erg mee, alleen de stekker weer terug op de deur/auto zetten was een lastig truukje om door te krijgen. Maar nu ik ook dat weet hoe het moet, is het best makkelijk.

Als je de luchtroosters weghaalt (waar de boxen voor standaard inzitten) kan je zien welke kleur draden het standaard zijn.

succes!!
Laatst gewijzigd door RonnyClio op za 4 okt 2003 6:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-Ray-
Contacteer:

de deuren van een clio zijn standaard voorbereid op 13 cm speakers. als je 16cm wil moet je een ring maken van hout.

bedrading moet je ook zelf trekken. heel goed, door de rubber doorvoerhuls heen, anders komt er water bij! geen gaten gaan boren, die gaan roesten. gewoon met een trekveer (stukje ijzerdraad en tape dus) de bedrading er doorheen trekken.

het is heel simpel en makkelijk zelf te doen, goed kijken wat! ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Tom
Moderator
Car: MB

een clio 1 past ook 16cm in ZONDER ring. heb ik namelijk zelf ook. Kunnen je ramen dan wel open? Ja, tuurlijk anders zou ik het ook niet gedaan hebben :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-Ray-
Contacteer:

ligt ook aan het type speaker. even passen en meten dus :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Tom
Moderator

daar zit wat in, maar DLS past dus iig
Donleben
Contacteer:

Ik heb deze er pas geleden ingebouwd. Dit is echt de max. maat (16,5) en past precies. Ook het geluid is geweldig en hiervoor heb je geen ring nodig. Vermogen is 200 RMS continu en het scheidingfilter is netjes weg te werken in de deur.

[img]http://www.carabilities.nl/picture/hifohcx.gif[/img]
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-=Chuckie=-
Contacteer:

Alles past :wink:

http://www.clioclub.nl/~chuckie/DSCF0043.JPG
Beetje knippen en vijlen maar het wil wel :p
Ferdy
Über-Spammer

hahaha :worship: :worship: :worship:
knap gedaan hoor !
Rolando

Hi allemaal,

bedankt voor de reacties :smoke:

Is er niet een manier om het via die speciale stekkertjes te doen die in dat plastic stekkerblok zitten? Want om daar zoals iemand heeft gedaan gaatjes in te boren lijkt me niet zo'n goed plan... >-) bij mij zit dat stekkerblok ook geheel 'gevuld' met zilveren pinnetjes zag ik, dus vroeg ik me af of je niet gewoon connecties kan maken via zulke pinnetjes door er een paar bij of om te zetten voor de box bedrading. Zal waarschijnlijk wel te ingewikkeld worden vermoed ik..Want hoe krijg je anders de bedrading van je speakers in je auto naar de deur? Dat stekkerblok is het enige wat connectie maakt van de auto naar de deur of niet?

En vanaf welk punt moet je je bedrading koppelen aan het box draad?

Graag jullie reacties hoe precies jullie dit nu opgelost hebben :p

alvast bedankt.

greetz Rolando
Tom
Moderator

heb je al in de deur gekeken? liggen ze niet al klaar?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Tom schreef:heb je al in de deur gekeken? liggen ze niet al klaar?
volgens mij ligt er al een standaard draad naar de boxen in de deur. Als er niet in geknipt is natuurlijk. deurpaneel loshalen/er af en je kan het zien.
Plaats reactie