Lagere topsnelheid, hogere toeren?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Bennie

Misschien een hele stomme vraag :D Maar kan je de topsnelheid lager leggen zodat je meer power hebt met het optrekken... ik heb verder geen verstand van motoren (maar na deze vraag is dat misschien ook wel duidelijk :lol:
Marcel B.

andere versnellingsbak, kleine wielen? :)
Don't walk the grass... smoke it
Tom
Moderator
Car: MB

de verhoudingen IN de bak aanpassen moet voldoende zijn. Met name 5 (en mischien 4) zul je aan moeten passen om een beter trekkende 5 te krijgen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Bennie

Tom schreef:de verhoudingen IN de bak aanpassen moet voldoende zijn. Met name 5 (en mischien 4) zul je aan moeten passen om een beter trekkende 5 te krijgen
Ik ben iig helemaal nie tevreden van 1 naar 2, in z'n vier vin ik m pas goed weg gaan, ik had vandeweek zelf moeite met een 2.0 Carisma :lol: maja, om er nu een hele versnelligsbak in te stoppen, m'n autootje wordt deze week eindelijk gemaakt, ben blij als ie weer heel is!
Laatst gewijzigd door Bennie op ma 8 sep 2003 21:04, 7 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Car: MB

mischien moet je dan eens gaan oefenen met schakelen :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Bennie

Tom schreef:mischien moet je dan eens gaan oefenen met schakelen :D
Nee, da zit volgens mij allemaal wel goed, denk dat ik er een raketmotor achter schroef :smoke:
Ad van Haperen
Contacteer:

furious_tuning schreef:
Nee, da zit volgens mij allemaal wel goed, denk dat ik er een raketmotor achter schroef :smoke:
1tje maar doe het gelijk goed doe er 2 in :D er zjn meer mensne o het forum die da kunnen ;)
Bennie

Hooliead schreef:
furious_tuning schreef:
1tje maar doe het gelijk goed doe er 2 in :D er zjn meer mensne o het forum die da kunnen ;)
Ik heb hier nog een MCLaren F1 motor liggen, kan niemand er die ff in schoeven :lol:
Florus

Bel cliomaniac ff,die weet er wel raad mee :lol: :lol:
Bennie

Florus schreef:Bel cliomaniac ff,die weet er wel raad mee :lol: :lol:
Ik ga er vrijdag langs, zal is vragen haha!!! :D
Riël
Über-Spammer

13 inch eronder hé
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Michel S.
Contacteer:

Riël schreef:13 inch eronder hé
Onder een Clio 16V? Das knap zonder dat je de remmen en al moet vervangen door kleinere
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Riël
Über-Spammer

och ja ben nog een beetje gtt minded geloof ik :) sorrriej.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Vos

Riël schreef:och ja ben nog een beetje gtt minded geloof ik :) sorrriej.
Wie zegt dat dat erg is :D !
Clio 16v.....
RO 16v

furious_tuning schreef:
Tom schreef:de verhoudingen IN de bak aanpassen moet voldoende zijn. Met name 5 (en mischien 4) zul je aan moeten passen om een beter trekkende 5 te krijgen
Ik ben iig helemaal nie tevreden van 1 naar 2, in z'n vier vin ik m pas goed weg gaan, ik had vandeweek zelf moeite met een 2.0 Carisma :lol: maja, om er nu een hele versnelligsbak in te stoppen, m'n autootje wordt deze week eindelijk gemaakt, ben blij als ie weer heel is!
1ste en 2de zijn altijd al problemen geweest met een JB3.
Wil je het korter hebben moet je echt opzoek gaan naar een JC5 van de Megane.
Ruud

Dat in de 1 en 2 niet veel gebeurt ligt er ook aan dat een auto dan relatief lanzaam rijd en niet veel weerstand heeft. Als ik golfjes en opeltjes aan het plagen ben dan kom ik in de 1 en 2 ook niet ver weg , maar als ik in de drie zit zie ik ze gewoon verdwijnen in mijn binnenspiegel.

Ow ja die carisma waar je het over had heeft trouwens ook 140 PK heb zelf ervaring met die motor en die zijn ook heel rap. Weet je wat het grapige is dat ding heeft ook een JB3 versnellingsbak dus daar kan het al niet aan liggen.
Bennie

RO 16v schreef:
furious_tuning schreef:
1ste en 2de zijn altijd al problemen geweest met een JB3.
Wil je het korter hebben moet je echt opzoek gaan naar een JC5 van de Megane.
En wat kost een JC5 versnellignsbak? Passen die zomaar in een Clio??
Ruud

Ik hoorde laats prijzen zo rond de 1000 EURO voor een gebruikte.
RO 16v

JC5 van de Megane kost 1100 ex.btw bij de dealer, tweedehands in goede staat worden prijzen tussen de 750-1000 euro gevraagd, bijkomend probleem zijn haast niet meer te vinden.

p.s. je moet de JC5 hebben die op de Megane 2.0 16v geleverd is tussen '96-'97, andere zijn niet korter.
Mickael

RO 16v schreef: p.s. je moet de JC5 hebben die op de Megane 2.0 16v geleverd is tussen '96-'97, andere zijn niet korter.
Er is wel een kortere bak, alleen is de vraag of ie wel de toerentallen aan kan. Die bak is die van een R19 TD. Ook een JC5 bak btw.
Bennie

Dubbel :D
Laatst gewijzigd door Bennie op wo 10 sep 2003 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Bennie

RO 16v schreef:JC5 van de Megane kost 1100 ex.btw bij de dealer, tweedehands in goede staat worden prijzen tussen de 750-1000 euro gevraagd, bijkomend probleem zijn haast niet meer te vinden.

p.s. je moet de JC5 hebben die op de Megane 2.0 16v geleverd is tussen '96-'97, andere zijn niet korter.
Ik denk dat ik toch maar gewoon deze bak hou, dan heb ik er liever wat leuke optische dingen voor :) Toch bedankt voor de uitleg!!!

GReetz Bennie
Bennie

RO 16v schreef:JC5 van de Megane kost 1100 ex.btw bij de dealer, tweedehands in goede staat worden prijzen tussen de 750-1000 euro gevraagd, bijkomend probleem zijn haast niet meer te vinden.

Ik denk dat ik toch maar gewoon deze bak hou, dan heb ik er liever wat leuke optische dingen voor :) Toch bedankt voor de uitleg!!!

GReetz Bennie
Plaats reactie