Misschien een hele stomme vraag Maar kan je de topsnelheid lager leggen zodat je meer power hebt met het optrekken... ik heb verder geen verstand van motoren (maar na deze vraag is dat misschien ook wel duidelijk
Tom schreef:de verhoudingen IN de bak aanpassen moet voldoende zijn. Met name 5 (en mischien 4) zul je aan moeten passen om een beter trekkende 5 te krijgen
Ik ben iig helemaal nie tevreden van 1 naar 2, in z'n vier vin ik m pas goed weg gaan, ik had vandeweek zelf moeite met een 2.0 Carisma maja, om er nu een hele versnelligsbak in te stoppen, m'n autootje wordt deze week eindelijk gemaakt, ben blij als ie weer heel is!
Laatst gewijzigd door Bennie op ma 8 sep 2003 21:04, 7 keer totaal gewijzigd.
Tom schreef:de verhoudingen IN de bak aanpassen moet voldoende zijn. Met name 5 (en mischien 4) zul je aan moeten passen om een beter trekkende 5 te krijgen
Ik ben iig helemaal nie tevreden van 1 naar 2, in z'n vier vin ik m pas goed weg gaan, ik had vandeweek zelf moeite met een 2.0 Carisma maja, om er nu een hele versnelligsbak in te stoppen, m'n autootje wordt deze week eindelijk gemaakt, ben blij als ie weer heel is!
1ste en 2de zijn altijd al problemen geweest met een JB3.
Wil je het korter hebben moet je echt opzoek gaan naar een JC5 van de Megane.
Dat in de 1 en 2 niet veel gebeurt ligt er ook aan dat een auto dan relatief lanzaam rijd en niet veel weerstand heeft. Als ik golfjes en opeltjes aan het plagen ben dan kom ik in de 1 en 2 ook niet ver weg , maar als ik in de drie zit zie ik ze gewoon verdwijnen in mijn binnenspiegel.
Ow ja die carisma waar je het over had heeft trouwens ook 140 PK heb zelf ervaring met die motor en die zijn ook heel rap. Weet je wat het grapige is dat ding heeft ook een JB3 versnellingsbak dus daar kan het al niet aan liggen.
1ste en 2de zijn altijd al problemen geweest met een JB3.
Wil je het korter hebben moet je echt opzoek gaan naar een JC5 van de Megane.
En wat kost een JC5 versnellignsbak? Passen die zomaar in een Clio??
JC5 van de Megane kost 1100 ex.btw bij de dealer, tweedehands in goede staat worden prijzen tussen de 750-1000 euro gevraagd, bijkomend probleem zijn haast niet meer te vinden.
p.s. je moet de JC5 hebben die op de Megane 2.0 16v geleverd is tussen '96-'97, andere zijn niet korter.
RO 16v schreef:JC5 van de Megane kost 1100 ex.btw bij de dealer, tweedehands in goede staat worden prijzen tussen de 750-1000 euro gevraagd, bijkomend probleem zijn haast niet meer te vinden.
p.s. je moet de JC5 hebben die op de Megane 2.0 16v geleverd is tussen '96-'97, andere zijn niet korter.
Ik denk dat ik toch maar gewoon deze bak hou, dan heb ik er liever wat leuke optische dingen voor Toch bedankt voor de uitleg!!!
RO 16v schreef:JC5 van de Megane kost 1100 ex.btw bij de dealer, tweedehands in goede staat worden prijzen tussen de 750-1000 euro gevraagd, bijkomend probleem zijn haast niet meer te vinden.
Ik denk dat ik toch maar gewoon deze bak hou, dan heb ik er liever wat leuke optische dingen voor Toch bedankt voor de uitleg!!!