[R5GTT]Niet starten van GTT

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Pr0f
Berichten: 311
Lid geworden op: di 26 aug 2003 7:49
Locatie: Delft

R5gtt, uit '86, met een kop uit '89.

Lang verhaal, maar om het ff kort te houden:
Auto blies (veel) olie door intercooler, en dus de inlaat in. Compressie op cilinder 2 bleek 2 bar.
Koppakking vervangen, kleppen gesteld.
Alle kabels weer aangesloten, maar niet starten :(
Startmotor draait, bougie's vonken, compressie is goed (8.9bar), er komt ook benzine de carb in.
Maar als we hem proberen te starten backfired ie door de carb heen :(
Het enige wat we kunnen bedenken is dat we de bougiekabels verkeerd hebben aangesloten, maar dat hebben we meerdere keren gecheckt (ook met foto's van het forum). Volgorde is 1243, waarbij de 1e cilinder aan de vliegwielkant zit. De 1e bougiekabel gaat dan naar de aansluiting op de verdeelkap die het verst weg van de motor zit. (lastig uit te leggen)
Weet iemand nog meer dingen waar het aan zou kunnen liggen (elektronische ontsteking ontregeld?)?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

DIT WAS EERST FOUT!!


Moet zijn

1e cylinder zit aan de vliegwiel kant!

op de verdeelkap is degene die het meest dicht bij het blok zit 1 daarna klok gewijs 3, 4, 2,

dusss

4-3-2-1

...1
.2...3
...4
_________________
Laatst gewijzigd door Abel op di 26 aug 2003 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Pr0f
Berichten: 311
Lid geworden op: di 26 aug 2003 7:49
Locatie: Delft

Abel schreef:PROBEER 1324

ik denk dat het dan goed is...

Je hebt niet perongeluk de de wormwiel tbv. de ontsteking uit het blok gehad??? en die er verkeerd ingezet??
Ahh, zullen we ff proberen :) m'n pa kon al moeilijk geloven dat 1 en 2 na elkaar ontsteken.
We hebben wel die staaf waar de rotor aan vast zit er uit gehad, maar het gedeelte waar die staaf weer in valt hebben we niets aan gedaan.
Ik kom net op een ander idee :(
Als we met het vervangen van de koppakking de cilinders hebben gedraaid zonder dat die rotorstaaf er in zat, dan maakt dat toch niet uit? Omdat die staaf er maar op 1 manier kan?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

correct ;)
Pr0f
Berichten: 311
Lid geworden op: di 26 aug 2003 7:49
Locatie: Delft

Nog ff een vraagje om zeker te weten, de slang die van de perculatorpomp af komt, die moet toch op de bovenste aansluiting van de carb? En de slang met dat kronkeltje er in op die er onder?
thanks for the help :)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

de antiperculatie fan is bij PH1 (85-87) niets meer dat een koeling die de benzineslang koelt en de carb. koud blaast.

ik weet niet precies wat je nu bedoelt, kun je beter uitleggen???
Pr0f
Berichten: 311
Lid geworden op: di 26 aug 2003 7:49
Locatie: Delft

Abel schreef:de antiperculatie fan is bij PH1 (85-87) niets meer dat een koeling die de benzineslang koelt en de carb. koud blaast.

ik weet niet precies wat je nu bedoelt, kun je beter uitleggen???
ahuh, i know. misschien ff verkeerd uitgelegt.
Ik hoef alleen te weten waar de benzineslang op moet, die is namelijk ook los geweest en kan in principe op 2 aansluitingen. We weten wel vrij zeker dat het zo goed zit, maar you can never be too sure.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

rechts boven an de bijrijders kant "het potje "volgens mij

(net ok ff gechekt op de foto)

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/16_DSC00598.jpg[/img]
Pr0f
Berichten: 311
Lid geworden op: di 26 aug 2003 7:49
Locatie: Delft

[img]http://members.tripodnet.nl/prof2/r5blaat.JPG[/img]
1.Benzinetoevoer
2.T-stuk met onbekend kabeltje.
3.Plek waar ongeveer aansluiting zit waar onbekend kabeltje bij ons aangesloten zit.

Dit is zeker een phase 2, want volgens mij zit dat t-stukje naar p3 er bij ons niet op.
Ik zal vanavond ff wat pics maken van hoe het er uit ziet.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

die t-stuk dient voor de benzine druk regelaar, druk meter in de dachbord, aansluiting op de carb en aansluiting op de eleboog op de carb.

dat is ook zo bij PH1

dus dan weet je dit alvast.

1 Is 1dd benzine, 2 is de lucht aansluiting van de turbo eleboog en dat is dus ook 3 (doorverbonden met een slang)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ontsteking volgorde had ik fout!!

moet zijn 1342
de 1e cylinder zit aan de vliegwiel kant!

op de verdeelkap is degene die het meest dicht bij het blok zit 1 daarna klok gewijs 3, 4, 2,

dusss

4-3-2-1

...1
.2...3
...4
Pr0f
Berichten: 311
Lid geworden op: di 26 aug 2003 7:49
Locatie: Delft

:worship: :worship: Dank u, dank u :worship: :worship:
Hopelijk vanavond of morgen weer lekker turbo-en (Y)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Doet 'ie het alweer?!? :D
Pr0f
Berichten: 311
Lid geworden op: di 26 aug 2003 7:49
Locatie: Delft

Merijn schreef:Doet 'ie het alweer?!? :D
Jeps, bleek toch dat ergens de ontstekingtiming ook nog veranderd was. Dus met vliegwiel etc. weer goed gezet.
En toen: Starten en lopen :D
Het was gisteravond nog redelijk laat, dus we hebben hem 20 minuten laten lopen, en dan doen we natrekken/ontluchten etc. vanavond.
Turbodruk was goed, dus hopelijk vanavond weer rijden 8)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik ben jaloers... :) Ik wil ook weer een turbootje!
Plaats reactie