(Clio 16V) Spoorverbreders en verzekering

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
GeniustheGzA

Halleekes,

T'is wel geen wetgeving maar verzekering, maar toch. Ik hoorde vandeweek dat de verzekering weleens moeilijk kan gaan doen wanneer je spoorverbreders op je auto hebt. Nou wil een maat van mij 64 mm spoorverbreders onder zijn Clio en toen zei iemand die wij kennen dat hij dan niet meer verzekerd is.

Weet iemand hoe dat precies zit?

Groet,

Gerarh
Rick D.

64mm spoorverbreders? Is dat niet een beetje errug veel??????????
StevenK
Contacteer:

GeniustheGzA schreef:Halleekes,

T'is wel geen wetgeving maar verzekering, maar toch. Ik hoorde vandeweek dat de verzekering weleens moeilijk kan gaan doen wanneer je spoorverbreders op je auto hebt. Nou wil een maat van mij 64 mm spoorverbreders onder zijn Clio en toen zei iemand die wij kennen dat hij dan niet meer verzekerd is.

Weet iemand hoe dat precies zit?

Groet,

Gerarh
Dat ligt eraan. Als daardoor de stevigheid van de wielbestiging en/of de wegligging ernstig nadelig beïnvloed worden, dan bestaat er een kans dat de verzekering een daardoor veroorzaakt ongeluk daarop zal proberen te gooien.

Maar in principe ben je vrij je auto aan te passen, zolang het veilig blijft.
RO 16v

64 mm spoorverbreders, zeker voor een maxi ombouw???
Het is jammer dat je niet een paar maanden eerder was want toen had ik nog de voor- en achterwiel ophanging te koop voor een maxi.

Vraag het eens aan Dennis 16V hij heeft een Clio Maxi.
RO 16v

Volgens mij mag je je wielbasis maar een aantal procenten vergroten, ga je daar overheen moet je hem opnieuw rdw laten keuren.
GeniustheGzA

Thanks dudes,

Enneuh ik heb Dennis16V al ge-pmŽd.

Groeten,

Armée Française
Plaats reactie