[16V]Kapotte keering in de krukas...

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Bennie
Berichten: 423
Lid geworden op: di 14 jan 2003 20:49
Locatie: Valkenswaard

Hey, zijn er hier mensen die ooit een kapotte keering in de krukas hebben gehad, het is schijnbaar de keering die bij de motor zit... Ik heb er geen verstand van maar wie weet wat het ongeveer kost om het te laten repareren? Ik heb heb verschillende prijzen gehoord?

Greetz Bennie
Nielske
Berichten: 431
Lid geworden op: di 24 sep 2002 18:44
Locatie: Deurne (NL)

ff searchen op t forum...

komt vrij vaak voor en kan niet echt kwaad, vervangen is een optie maar schijnt slechts tijdelijk te helpen... ze knallen er veelal toch weer uit.
live your life 2 da fullest...
Cause u ain't get a second chance!!!
Bennie
Berichten: 423
Lid geworden op: di 14 jan 2003 20:49
Locatie: Valkenswaard

Maar ik ben gemiddelt 1 liter per week kwijt, is wel een dure hobby zo :(
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Wat voor auto?
Welke kant van de krukas?
Voor een R5:
De keerring in het distributiedeksel is met wat moeite nog wel te vervangen, de vliegwielkant (versnellingsbak) is lastiger, want dan moet de hele motor eruit.
De keerringen zelf kosten een paar euro, maar om ze te laten vervangen is minder prettig :(
Bennie
Berichten: 423
Lid geworden op: di 14 jan 2003 20:49
Locatie: Valkenswaard

Matijs schreef:Wat voor auto?
Welke kant van de krukas?
Voor een R5:
De keerring in het distributiedeksel is met wat moeite nog wel te vervangen, de vliegwielkant (versnellingsbak) is lastiger, want dan moet de hele motor eruit.
De keerringen zelf kosten een paar euro, maar om ze te laten vervangen is minder prettig :(
Het is voor een 16v, ik heb ook gehoor dat de motor er dan uit moet maar ik wil eigelijk wel weten wat er gemiddelt voor gevraagd wordt...
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

furious_tuning schreef:Maar ik ben gemiddelt 1 liter per week kwijt, is wel een dure hobby zo :(
per week...je kan beter zeggen per hoeveel kilometer :)
Bennie
Berichten: 423
Lid geworden op: di 14 jan 2003 20:49
Locatie: Valkenswaard

Jasper clio 16v schreef:
furious_tuning schreef:Maar ik ben gemiddelt 1 liter per week kwijt, is wel een dure hobby zo :(
per week...je kan beter zeggen per hoeveel kilometer :)
Da boeit nie, hij moet gewoon vervangen worden :wink: Moet m maar snel laten maken...
Rick D.
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 4 apr 2003 21:48
Locatie: Maarssenbroek

Voor zo'n klusje moet idd de motor eruit, dat is het werk wat de kosten maakt als je het laat doen. Dacht dat bij Reno min. 1 a 2dagen staat voor het demonteren van een 16v motor. Succes ermee
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Dure operatie :( Als ik jou was zou ik het combineren met een aantal andere operaties waarvoor de motor eruit moet, zoals koppelingsplaat en drukgroep, nieuwe krukaslagers... Afhankelijk van de staat van deze onderdelen natuurlijk. Het zou lullig zijn als je over een half jaar weer twee dagen arbeidsloon moet betalen als dan een ander onderdeel moet worden vervangen waarvoor het blok eruit moet.
Bennie
Berichten: 423
Lid geworden op: di 14 jan 2003 20:49
Locatie: Valkenswaard

ff tussendoor, heeft niks met mijn lek te maken maar er staat bij mijn naam newbie... Hoe kan ik da veranderen in een andere naam???

Bedankt voor de vorige antwoorden trouwens :)
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

furious_tuning schreef:ff tussendoor, heeft niks met mijn lek te maken maar er staat bij mijn naam newbie... Hoe kan ik da veranderen in een andere naam???

Bedankt voor de vorige antwoorden trouwens :)
is afhankelijk van je aantal posts, staat in de faq
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Het vervangen heeft mij bij een "universeel" garagebedrijf ongevreen 900 gulden gekost. De motor hebben ze er toen uigehaald. Bij de Renault-dealer vroegen ze er toen tussen de 1300 en 1700 gulden voor. Dat verschilde per bedrijf (terwijl ze toch standaardprijzen hebben :lol: )
Bennie
Berichten: 423
Lid geworden op: di 14 jan 2003 20:49
Locatie: Valkenswaard

Arjen schreef:Het vervangen heeft mij bij een "universeel" garagebedrijf ongevreen 900 gulden gekost. De motor hebben ze er toen uigehaald. Bij de Renault-dealer vroegen ze er toen tussen de 1300 en 1700 gulden voor. Dat verschilde per bedrijf (terwijl ze toch standaardprijzen hebben :lol: )
Was dat van een Clio of van een 5je?
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Van een 19 16v. Prijs zal dus wel ongeveer overeen komen. Want ook hier moest de hele motor uit de auto getakeld worden.
waterwacht
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 11:09
Locatie: Rockanje

Ik weet niet hoe het ermee is..maar mijn auto had hier dus ook last van.
8)
De garage bij mijn zei:
Omdat het zo open is, (gat bij vliegwiel),droogt de krukaskeerring een beetje op aan de buitenkant.
Aan de binnenkant is ie nog wel soepel.
Ze hebben er iets in gedaan, Stop leak van een gerennomeerd merk, bardahl of zoiets.
in ieder geval een logo met geblokte vlag.
De mijne lekte welvaak. Als ik ergens even gestaan had, lagen er al gelijk druppels olie.

nou baat het niet dan schaadt het niet. verrot was ie toch al,en je hebt gelezen wat je moet doen om het te reparen.

Eerst was ik dus sceptisch t.o. stop leak.
Maar nu denk ik daar anders over. Het werkt echt. Stop leak maakt de krukaskeerring en andere ook weer soepel

Verder doe ik er KENDALL motorolie in.
Die is dik, 15 w 40 maar de viscositeit blijft ook met hoge temperaturen goed.
het verbrand niet.

en is ook prima bij de koude start natuurlijk. vanwege dikte veel smering
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

De vraag blijft aan welke kant?

Mocht je dit nu niet weten kan je dan het volgende doen:

Kijk aan onderkant van het blok - Rijderkant zit de versnellingsbak - lekt ie daar tussen bak en blok?

Of lekt ie aan de andere kant zeg bijrijders kant?

Gewoon de sporen zwart/bruin volgen.

In het eerste geval is het erg duur. blok moet eruit, hoewel je ook je koppelingsplaten kan vervangen met blok erin dus zou het ook moeten lukken, lijkt mij.

Andere kant kan het blok gewoon blijven hangen en kan je vanuit de wielkast erbij om te vervangen.

Dus waar lekt ie???????
Michiel
Berichten: 481
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Roosendaal

Neem aan dat de keering bij je bak is; Heb daar bij mijn (nu niet meer mijn) 16V ook last van gehad; Motor moet eruit (en tuurlijk weer erin) en reken maar dat dat ruim een dag kost (kaching!!!). Probleem bij mij was dat de motor na de ingreep nog steeds lekte; dus terug!! Dit verhaaltje heeft zich zeker drie keer achter elkaar afgespeeld (wat gelukkig garantie was) en toen heb ik hem maar, al lekkend, verkocht!! Hoop dat het bij jou wel gefixed kan worden, maar 1 liter per week lekte de mijne toch echt niet!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Plaats reactie