Hey, zijn er hier mensen die ooit een kapotte keering in de krukas hebben gehad, het is schijnbaar de keering die bij de motor zit... Ik heb er geen verstand van maar wie weet wat het ongeveer kost om het te laten repareren? Ik heb heb verschillende prijzen gehoord?
Greetz Bennie
[16V]Kapotte keering in de krukas...
ff searchen op t forum...
komt vrij vaak voor en kan niet echt kwaad, vervangen is een optie maar schijnt slechts tijdelijk te helpen... ze knallen er veelal toch weer uit.
komt vrij vaak voor en kan niet echt kwaad, vervangen is een optie maar schijnt slechts tijdelijk te helpen... ze knallen er veelal toch weer uit.
live your life 2 da fullest...
Cause u ain't get a second chance!!!
Cause u ain't get a second chance!!!
Wat voor auto?
Welke kant van de krukas?
Voor een R5:
De keerring in het distributiedeksel is met wat moeite nog wel te vervangen, de vliegwielkant (versnellingsbak) is lastiger, want dan moet de hele motor eruit.
De keerringen zelf kosten een paar euro, maar om ze te laten vervangen is minder prettig
Welke kant van de krukas?
Voor een R5:
De keerring in het distributiedeksel is met wat moeite nog wel te vervangen, de vliegwielkant (versnellingsbak) is lastiger, want dan moet de hele motor eruit.
De keerringen zelf kosten een paar euro, maar om ze te laten vervangen is minder prettig

Het is voor een 16v, ik heb ook gehoor dat de motor er dan uit moet maar ik wil eigelijk wel weten wat er gemiddelt voor gevraagd wordt...Matijs schreef:Wat voor auto?
Welke kant van de krukas?
Voor een R5:
De keerring in het distributiedeksel is met wat moeite nog wel te vervangen, de vliegwielkant (versnellingsbak) is lastiger, want dan moet de hele motor eruit.
De keerringen zelf kosten een paar euro, maar om ze te laten vervangen is minder prettig
Da boeit nie, hij moet gewoon vervangen wordenJasper clio 16v schreef:per week...je kan beter zeggen per hoeveel kilometerfurious_tuning schreef:Maar ik ben gemiddelt 1 liter per week kwijt, is wel een dure hobby zo
Dure operatie
Als ik jou was zou ik het combineren met een aantal andere operaties waarvoor de motor eruit moet, zoals koppelingsplaat en drukgroep, nieuwe krukaslagers... Afhankelijk van de staat van deze onderdelen natuurlijk. Het zou lullig zijn als je over een half jaar weer twee dagen arbeidsloon moet betalen als dan een ander onderdeel moet worden vervangen waarvoor het blok eruit moet.

-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
is afhankelijk van je aantal posts, staat in de faqfurious_tuning schreef:ff tussendoor, heeft niks met mijn lek te maken maar er staat bij mijn naam newbie... Hoe kan ik da veranderen in een andere naam???
Bedankt voor de vorige antwoorden trouwens
Het vervangen heeft mij bij een "universeel" garagebedrijf ongevreen 900 gulden gekost. De motor hebben ze er toen uigehaald. Bij de Renault-dealer vroegen ze er toen tussen de 1300 en 1700 gulden voor. Dat verschilde per bedrijf (terwijl ze toch standaardprijzen hebben
)

Was dat van een Clio of van een 5je?Arjen schreef:Het vervangen heeft mij bij een "universeel" garagebedrijf ongevreen 900 gulden gekost. De motor hebben ze er toen uigehaald. Bij de Renault-dealer vroegen ze er toen tussen de 1300 en 1700 gulden voor. Dat verschilde per bedrijf (terwijl ze toch standaardprijzen hebben)
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: zo 12 jan 2003 11:09
- Locatie: Rockanje
Ik weet niet hoe het ermee is..maar mijn auto had hier dus ook last van.
De garage bij mijn zei:
Omdat het zo open is, (gat bij vliegwiel),droogt de krukaskeerring een beetje op aan de buitenkant.
Aan de binnenkant is ie nog wel soepel.
Ze hebben er iets in gedaan, Stop leak van een gerennomeerd merk, bardahl of zoiets.
in ieder geval een logo met geblokte vlag.
De mijne lekte welvaak. Als ik ergens even gestaan had, lagen er al gelijk druppels olie.
nou baat het niet dan schaadt het niet. verrot was ie toch al,en je hebt gelezen wat je moet doen om het te reparen.
Eerst was ik dus sceptisch t.o. stop leak.
Maar nu denk ik daar anders over. Het werkt echt. Stop leak maakt de krukaskeerring en andere ook weer soepel
Verder doe ik er KENDALL motorolie in.
Die is dik, 15 w 40 maar de viscositeit blijft ook met hoge temperaturen goed.
het verbrand niet.
en is ook prima bij de koude start natuurlijk. vanwege dikte veel smering

De garage bij mijn zei:
Omdat het zo open is, (gat bij vliegwiel),droogt de krukaskeerring een beetje op aan de buitenkant.
Aan de binnenkant is ie nog wel soepel.
Ze hebben er iets in gedaan, Stop leak van een gerennomeerd merk, bardahl of zoiets.
in ieder geval een logo met geblokte vlag.
De mijne lekte welvaak. Als ik ergens even gestaan had, lagen er al gelijk druppels olie.
nou baat het niet dan schaadt het niet. verrot was ie toch al,en je hebt gelezen wat je moet doen om het te reparen.
Eerst was ik dus sceptisch t.o. stop leak.
Maar nu denk ik daar anders over. Het werkt echt. Stop leak maakt de krukaskeerring en andere ook weer soepel
Verder doe ik er KENDALL motorolie in.
Die is dik, 15 w 40 maar de viscositeit blijft ook met hoge temperaturen goed.
het verbrand niet.
en is ook prima bij de koude start natuurlijk. vanwege dikte veel smering
De vraag blijft aan welke kant?
Mocht je dit nu niet weten kan je dan het volgende doen:
Kijk aan onderkant van het blok - Rijderkant zit de versnellingsbak - lekt ie daar tussen bak en blok?
Of lekt ie aan de andere kant zeg bijrijders kant?
Gewoon de sporen zwart/bruin volgen.
In het eerste geval is het erg duur. blok moet eruit, hoewel je ook je koppelingsplaten kan vervangen met blok erin dus zou het ook moeten lukken, lijkt mij.
Andere kant kan het blok gewoon blijven hangen en kan je vanuit de wielkast erbij om te vervangen.
Dus waar lekt ie???????
Mocht je dit nu niet weten kan je dan het volgende doen:
Kijk aan onderkant van het blok - Rijderkant zit de versnellingsbak - lekt ie daar tussen bak en blok?
Of lekt ie aan de andere kant zeg bijrijders kant?
Gewoon de sporen zwart/bruin volgen.
In het eerste geval is het erg duur. blok moet eruit, hoewel je ook je koppelingsplaten kan vervangen met blok erin dus zou het ook moeten lukken, lijkt mij.
Andere kant kan het blok gewoon blijven hangen en kan je vanuit de wielkast erbij om te vervangen.
Dus waar lekt ie???????
Neem aan dat de keering bij je bak is; Heb daar bij mijn (nu niet meer mijn) 16V ook last van gehad; Motor moet eruit (en tuurlijk weer erin) en reken maar dat dat ruim een dag kost (kaching!!!). Probleem bij mij was dat de motor na de ingreep nog steeds lekte; dus terug!! Dit verhaaltje heeft zich zeker drie keer achter elkaar afgespeeld (wat gelukkig garantie was) en toen heb ik hem maar, al lekkend, verkocht!! Hoop dat het bij jou wel gefixed kan worden, maar 1 liter per week lekte de mijne toch echt niet!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!