Sachs Powerclutch
Hallo, heb hier plaatselijk even geinformeerd wat een sachs powerclutch moest kosten. Prijs was 221 Euro. Nu weet ik dat er een paar mensen zijn die hier met een sachs rondrijden onder hun 5.
Kan iemand me mischien vertellen wat de gemiddelde prijs ongeveer is voor zo'n ding??
groeten,
Jeroen.
Kan iemand me mischien vertellen wat de gemiddelde prijs ongeveer is voor zo'n ding??
groeten,
Jeroen.
-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
ik heb ook een SACHS powerclutch maar heb er nog geen meter mee gereden...
de prijs is wel ok want dat heb ik er ook voor betaald
de prijs is wel ok want dat heb ik er ook voor betaald
-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
PS ik heb wel een GTE blok...zogauw ik er mee gereden heb laat ik hier weten hoe die bevalt.
-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: za 1 jun 2002 22:27
- Locatie: Zwolle auto:Clio 16v lidnummer: 469
- Contacteer:
Ik rijd in me clio 16v met een sachs powerclutch en die bevalt me GOED 
lekker sterk
maar geen aanrader voor files
En in de clio moest het motorblok eruit of subframe er onderweg. dus aardig karwei.
Geen idee hoe het met een 5 zit.
Maar renault dealer wou geen sachs powerclutch monteren ivm die kut product garantie die ze dan niet mogen geven.
:-*
Maar top koppeling


lekker sterk
maar geen aanrader voor files

En in de clio moest het motorblok eruit of subframe er onderweg. dus aardig karwei.
Geen idee hoe het met een 5 zit.
Maar renault dealer wou geen sachs powerclutch monteren ivm die kut product garantie die ze dan niet mogen geven.
:-*
Maar top koppeling

ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle
Get used to it
or else ......... 
Get used to it


-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
als het goed is is het incl drukgroep, bij mij wel dan. Het is beter voor je koppeling als je gaat tunen. De standaard koppeling kan niet zoveel pk aan
bedankt voor de reply's manne.
Neem zelf ook aan dat dr een drukgroep bij zit...
Maar aangezien jullie niet over de prijs vallen ga ik de groothandel maar es bellen
Neem zelf ook aan dat dr een drukgroep bij zit...
Maar aangezien jullie niet over de prijs vallen ga ik de groothandel maar es bellen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Die drukgroep weet ik zojuist nog niet...
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Bij mij was het gewoon een compleet set. Besteld bij Mabo tuning. Het was wel voor de clio.
Ik heb er hier 1 liggen, die er morgen ingaat.
Goed bij Jeroen Lubking issie voor clubleden onder de 200 euro.
Het is een complete set met drukgroep en lager.
Wat de ervaringen ermee zijn, dat duurt nog ff, morgen kan het blok eruit en dan moet alles er weer in.
Ben nog wel even bezig denk ik.. automaxx ga ik iig niet redden.
Goed bij Jeroen Lubking issie voor clubleden onder de 200 euro.
Het is een complete set met drukgroep en lager.
Wat de ervaringen ermee zijn, dat duurt nog ff, morgen kan het blok eruit en dan moet alles er weer in.
Ben nog wel even bezig denk ik.. automaxx ga ik iig niet redden.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ik had een set in de 19 geknetterd
super hoor
lekker gevoel in je pendaal
beter aangrijpen
en voelt gewoon beter aan tijdens snel rijden
heb het gevoel dat je er sneller door kan schakelen
super hoor
lekker gevoel in je pendaal
beter aangrijpen
en voelt gewoon beter aan tijdens snel rijden
heb het gevoel dat je er sneller door kan schakelen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
voor de 16V's is 't allemaal leuk en aardig, maaruh, als je bij een turbo motor 't koppel fors gaat verhogen, kan zo'n sachs koppeling 't dan nog wel aan? Een serieuse koppeling lijkt me dan een beter idee.
rev it like a rental
Is een leuke koppeling zo'n powerclutch. ik heb er ook een in m'n 5gtt. Hij begint nu helaas op te raken (zit er nu zo'n 2 jaar in). De drukgroep begint te ratelen en hij ontkoppeld niet meer helemaal geloof ik (zacht ratelend geluid). Dus binnenkort maar weer zo'n set aanschaffen. Is in elk geval beter dan die standaard Valeo prut. Die kunnen de versnelling al niet lang meer vast houden bij 1bar+.
drukgroep zit in de set....
Koop et bij Vos automaterialen Drachten... , of sorry Jan de Vos automaterialen(zit ook in heerenveen).
Bak word toch verwisseld ivm raspend schakelgedrag in 1-2 2-3 4-3 3-2 2-1
Draai alles nog vrij standaart qua druk enzo.
Pas liever eerst zo veel mogelijk aan voordat ik et straks allemaal weer noodgedwongen moet doen.
Koop et bij Vos automaterialen Drachten... , of sorry Jan de Vos automaterialen(zit ook in heerenveen).
Bak word toch verwisseld ivm raspend schakelgedrag in 1-2 2-3 4-3 3-2 2-1

Draai alles nog vrij standaart qua druk enzo.
Pas liever eerst zo veel mogelijk aan voordat ik et straks allemaal weer noodgedwongen moet doen.
nope op 3 maand slippen als gek,dus nu maar koperen koppeling heMenno schreef:voor de 16V's is 't allemaal leuk en aardig, maaruh, als je bij een turbo motor 't koppel fors gaat verhogen, kan zo'n sachs koppeling 't dan nog wel aan? Een serieuse koppeling lijkt me dan een beter idee.
Hij schijnt 30% sterker te zijn. Tot 180 pk ofzo dacht ik.Menno schreef:voor de 16V's is 't allemaal leuk en aardig, maaruh, als je bij een turbo motor 't koppel fors gaat verhogen, kan zo'n sachs koppeling 't dan nog wel aan? Een serieuse koppeling lijkt me dan een beter idee.
Nouja zover kom ik voorlopig tochnie, maar tis iig beter als orsjineel dus why not.
een koppeling gaat slippen vanwege teveel koppel, niet vermogen.Steven (Fiets) schreef:Hij schijnt 30% sterker te zijn. Tot 180 pk ofzo dacht ik.Menno schreef:voor de 16V's is 't allemaal leuk en aardig, maaruh, als je bij een turbo motor 't koppel fors gaat verhogen, kan zo'n sachs koppeling 't dan nog wel aan? Een serieuse koppeling lijkt me dan een beter idee.
Nouja zover kom ik voorlopig tochnie, maar tis iig beter als orsjineel dus why not.
rev it like a rental
Ik zal indd even informeren naar een revisiesetje voor de bak. Zijn toch alleen de pakkingen en mischien het kogeltje waar de "koppelvork" op scharniert?
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
hhmmmm oke.
Menno->
Heb je een voorbeeld van een "serieuse koppeling"?
Wat krijg je dan?
sintermetalen kopeling ofzo?
???
En aan wat voor een prijzen moet je dan denken?
Mijn koppeling gat er namenlijk ook nog uit.
Ik wil er graag iets in waar ik wat aan heb.
Ik weet natuurlijk ook nog niet wat voor en koppel ik ga krijgen, maar niet dat ik zometeen alsnog met een slippende koppeling zit omdat die Sachs t gewoonweg niet 'trekt'.
En wat houd "het koppel fors verhogen" bij jouw in?
Tot 200Nm?
200Nm?
250Nm??
250+Nm???
Menno->
Heb je een voorbeeld van een "serieuse koppeling"?
Wat krijg je dan?
sintermetalen kopeling ofzo?
???
En aan wat voor een prijzen moet je dan denken?
Mijn koppeling gat er namenlijk ook nog uit.
Ik wil er graag iets in waar ik wat aan heb.
Ik weet natuurlijk ook nog niet wat voor en koppel ik ga krijgen, maar niet dat ik zometeen alsnog met een slippende koppeling zit omdat die Sachs t gewoonweg niet 'trekt'.
En wat houd "het koppel fors verhogen" bij jouw in?
Tot 200Nm?
200Nm?
250Nm??
250+Nm???
die mist idd, maar ik kan niet zo in de bak kijken hoe goed de syncromesh ringen nog zijnCycoMiko schreef:Ik zal indd even informeren naar een revisiesetje voor de bak. Zijn toch alleen de pakkingen en mischien het kogeltje waar de "koppelvork" op scharniert?

Kijk bij een beetje vermogen van een turbo motor van 130 a 140 PK aan de wielen ( krukas is + 15 % ongeveer) zit je zo aan een koppel van een 210 a 240 Nm. Als je op de site van Reichhard kijkt bij de koppeling zie je dat die Sachs koppeling van 229 euro niets bij staat. Bij die van 472 euro daar staat bij ca. 240 Nm en 160 Pk (krukas) Dus dan heb je het wel over andere bedragen hé. Dus die goed kope Sachs is misschien wel beter maar of hij geschikt is voor de toepassing dat is de vraag!
Als je dan bij de Valeo Sinterplaat koppeling kijkt (drie klauw) van 504 euro, zie je al een koppel stann van 320 Nm. Dus als je voor het echte werk gaat moet je toch naar een Sinterplaat.
Dus als je van sprinten houd, zou ik voor een sinterplaat gaan.
S
nder
Als je dan bij de Valeo Sinterplaat koppeling kijkt (drie klauw) van 504 euro, zie je al een koppel stann van 320 Nm. Dus als je voor het echte werk gaat moet je toch naar een Sinterplaat.
Dus als je van sprinten houd, zou ik voor een sinterplaat gaan.
S

Deze heb ik klaar liggen:
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/12_koppelpl.jpg[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/12_drukgroep.jpg[/img]
S
nder
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/12_koppelpl.jpg[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/12_drukgroep.jpg[/img]
S

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Die koppeling ziet er netjes uit.
Het is wel een vast los koppeling toch? of kan je hem dozeren??
Het is wel een vast los koppeling toch? of kan je hem dozeren??

Dan ga je qua koppel ook wel tegen de 200 Nm. Maar zet hem maar eens op een bank dan weet je het.Steven (Fiets) schreef:Sja ik hoef er toch geen debiel dikke vermogens uit te hebben.
Ik heb een GT gewoon als rij-auto en niet als vermogensmonster. Maar ik rijd wel met 0.9/1.0 bar, dus lijkt me zo'n sachs wel ok.
S

Hij is wel te doseren maar niet zo makkelijk als een standaard waarschijnlijk. Als je maar toeren maakt.Maik (WOOFER) schreef:Die koppeling ziet er netjes uit.
Het is wel een vast los koppeling toch? of kan je hem dozeren??
S

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
oke dan weet ik wat ik ook kan verwachten 

Heb dan geen Renault, maar wel een Sachs PC.
Itt de gewone 1.8 koppeling (waar ik door heen trok)
kan deze koppeling het wel aan.
Maar ja het koppel op de standaard plaat was ook op 150nm berekent en niet op 290nm waar ik nu meer rij.
Voorheen kon ik 2 of 3 sprints trekken, dan was het afkoelen voor de koppeling....en stonk de auto giga...
(lui die vroeger wel eens in Drachten waren moeten dit nog wel kunnen herinneren.
)
Itt de gewone 1.8 koppeling (waar ik door heen trok)
kan deze koppeling het wel aan.
Maar ja het koppel op de standaard plaat was ook op 150nm berekent en niet op 290nm waar ik nu meer rij.
Voorheen kon ik 2 of 3 sprints trekken, dan was het afkoelen voor de koppeling....en stonk de auto giga...
(lui die vroeger wel eens in Drachten waren moeten dit nog wel kunnen herinneren.
