Hopelijk kunnen jullie mij even verder helpen.
Na het vervangen van de koppakking, de ontsteking, de sensor boven het vliegwiel, de waterpomp, en wat gekleurde darmpjes heb ik het volgende probleem:
Geen ontsteking.
Wat ik allemaal al gedaan heb:
Testen met oude Renix (die deed het zeker)
Testen met oude sensor (die deed het ook zeker)
Meten:
Ontsteking heeft +12V.
Ontsteking heeft goede massa.
Sensor boven het vliegwiel meet 214 Ohm.
Alle kabels doorgemeten.. OK
...
Nu weet ik het dus niet meer..
Zie ik iets stom over het hoofd?
[R5GTT]Geen ontsteking...
Ik herhaal het nog maar eens...
Onder je motorkapslot, aan de bestuurderskant zit een start-relais.. (dus aan de kant waar de krik zit!) Haal het relais er even uit, bekijk hem..corrosie? schoonmaken..inspuiten met contactspray of wd-40 en terugplaatsen..
Ik heb me destijds wezenloos gezocht naar het niet-starten-probleem en bij mij was dit het.. gewoon een slecht contactmakend relais....
Onder je motorkapslot, aan de bestuurderskant zit een start-relais.. (dus aan de kant waar de krik zit!) Haal het relais er even uit, bekijk hem..corrosie? schoonmaken..inspuiten met contactspray of wd-40 en terugplaatsen..
Ik heb me destijds wezenloos gezocht naar het niet-starten-probleem en bij mij was dit het.. gewoon een slecht contactmakend relais....
Renault, créateur de GTT !!!
- Geert Claes
Hey mark, zijn er vorderingen aan je GTT.
Dat is een goed teken, maar wat het onstekingsprobleem betreft kan ik je niet echt helpen. Tenzij je enkele onderdeeltjes van mijn GTT wil proberen ofzo.

Dat is een goed teken, maar wat het onstekingsprobleem betreft kan ik je niet echt helpen. Tenzij je enkele onderdeeltjes van mijn GTT wil proberen ofzo.
ff konstante 12v opzetten,zal relais wel zijn dat wat flipt.
ik heb dit dus ook eergisteren gehad,ontsteking gewoon kaduuk.
en nog ff over het relais,als je geen 12V meet,dan is het relais ingeschakeld of stuk...
(ingeschakeld bedoel ik dus de overdruk v/d IC
)

en nog ff over het relais,als je geen 12V meet,dan is het relais ingeschakeld of stuk...
(ingeschakeld bedoel ik dus de overdruk v/d IC

-
- Contacteer:
Awel... het kon bijna niet anders.. maar je zit volledig juistGoose schreef:Ik herhaal het nog maar eens...

Relais eruit, even contacten opgeslist en Vroem
ThanX !