[R5GTT]Geen ontsteking...

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Hopelijk kunnen jullie mij even verder helpen.

Na het vervangen van de koppakking, de ontsteking, de sensor boven het vliegwiel, de waterpomp, en wat gekleurde darmpjes heb ik het volgende probleem:

Geen ontsteking.

Wat ik allemaal al gedaan heb:

Testen met oude Renix (die deed het zeker)
Testen met oude sensor (die deed het ook zeker)
Meten:
Ontsteking heeft +12V.
Ontsteking heeft goede massa.
Sensor boven het vliegwiel meet 214 Ohm.
Alle kabels doorgemeten.. OK
...

Nu weet ik het dus niet meer..
Zie ik iets stom over het hoofd?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Heb je al gekeken of je vonk hebt op de bobinekabel??
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Heb ik inderdaad nagekeken..
Geen vonk..

Alles wijst erop dat de ontsteking stuk is, maar ineens twee stuks? Lijkt me echt wel héééél toevallig.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ja erg veel ste toevallig. Je zegt dat je 214 ohm meet op je bdp sensor, maar weet je ook zeker dat deze goed verbonden is met de renix??? En hoe zijn de rest van de stekkerverbindingen op je renix??

Gr bart
Gijs V.
Berichten: 297
Lid geworden op: za 30 mar 2002 0:00
Locatie: Utrecht

Ik herhaal het nog maar eens...

Onder je motorkapslot, aan de bestuurderskant zit een start-relais.. (dus aan de kant waar de krik zit!) Haal het relais er even uit, bekijk hem..corrosie? schoonmaken..inspuiten met contactspray of wd-40 en terugplaatsen..

Ik heb me destijds wezenloos gezocht naar het niet-starten-probleem en bij mij was dit het.. gewoon een slecht contactmakend relais....
Renault, créateur de GTT !!!
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Hey...
Ik had dit inderdaad van je al een paar keer gelezen, maar ik dacht.. de ontsteking krijgt mooi 12V dus alles OK...

Ik ga het morgen zeker eens nakijken..
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Hey mark, zijn er vorderingen aan je GTT.
Dat is een goed teken, maar wat het onstekingsprobleem betreft kan ik je niet echt helpen. Tenzij je enkele onderdeeltjes van mijn GTT wil proberen ofzo.
:wink:
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

ff konstante 12v opzetten,zal relais wel zijn dat wat flipt.
jean-paul
Berichten: 852
Lid geworden op: wo 16 jan 2002 0:00
Locatie: HAARLEM

ik heb dit dus ook eergisteren gehad,ontsteking gewoon kaduuk. :(
en nog ff over het relais,als je geen 12V meet,dan is het relais ingeschakeld of stuk...
(ingeschakeld bedoel ik dus de overdruk v/d IC :D )
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Goose schreef:Ik herhaal het nog maar eens...

Onder je motorkapslot, aan de bestuurderskant zit een start-relais.. (dus aan de kant waar de krik zit!) Haal het relais er even uit, bekijk hem..corrosie? schoonmaken..inspuiten met contactspray of wd-40 en terugplaatsen..

Ik heb me destijds wezenloos gezocht naar het niet-starten-probleem en bij mij was dit het.. gewoon een slecht contactmakend relais....
Awel... het kon bijna niet anders.. maar je zit volledig juist >-)

Relais eruit, even contacten opgeslist en Vroem

ThanX !
Plaats reactie