Verlagen op torsie

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Emiel

Vanavond wou ik proberen een Megane Cabrio 1.6e van een maat mij te verlagen op de torsie.

Ik via een handleiding een torsietrekker gemaakt, deze was voor een Renault 5(zie topic hier op forum). Ik alles dus proberen, maar wat blijkt bij de Megane is de plaats van torsie achter de wielkast, je kunt er dus geen lange bout indraaien en de as eruithalen.

Nu is dus mijn vraag hoever moeten deze torsiestaven eruit bij een megane? En wat voor een gereedschap heb ik nodig, en waar zou ik dit kunnen kopen/lenen?

Hopelijk kan iemand mij hier antwoord op geven, want alleen de voorkant verlaagd is toch niet alles.

Alvast bedankt.

Emiel
Menno

ik gok dat ze d'r zo'n 4 cm uit moeten. Als 't toch net niet kan, zal je waarschijnlijk de hele achteras wat moeten laten zakken, zodat je met de trekker onder de dorpel langs kan.
rev it like a rental
Tom
Moderator
Car: MB

idd maar 4 a 5 cm. Verder lopen de insparingen namelijk niet van je torsie. Als je één los hebt is het goed, dan kun je namelijk de ander ook van onder los tikken
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Christian

nou grote 4a5 cm hebben jullie dan het deel waar de tandjes opzitten is 3 cm of zo volgens mij nog kleiner
Mrtn
Car: R5GTT

Volgens mij hoeft de staaf er ook maar een cm. of 3 uit, tenminste, dat zal ie uitsteken vanuit z'n huis.
Het is echt meer een klein stukje, het nadeel is dan ook dat je een klein torsietooltje moet hebben, dus niet met lange tapeinden kunt werken.

Renault verkoopt ze ook en ze zijn niet duur :wink:
Mrtn = Maarten
Emiel

Ik vond gister via de RMCC deze link, http://www.marcdowie.com/neilmac/lowering.html

Hier moet ik vast wel mee uit de voeten kunnen, ik laat weten wanneer het is gelukt!

Emiel
GTT__Geert

Is wel een handige link 8)
don't be a fool, wrap your tool
Mrtn
Car: R5GTT

zo'n werkwijze is er hier ook te vinden, in het Nederlands nog wel :wink:
Mrtn = Maarten
Tom
Moderator
Car: MB

bij de megane zit ie idd wel ruk zegg. Bij de GTT ook trouwens maar daar kun je je spatbordverbreders nog weghalen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie