schijf gescheurd clio 16v

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
-Matthy-

Ik kom er net achter dat mijn linker-achter-schijf is gescheurd. :( Zeg maar van het hart uit naar buiten. Ik zie dat de schijf een geheel is met het deel waar je velg opzit?
Voor is ook aan vervanging toe, wat zijn nou goede schijven voor een normale tot redelijke prijs. Ik weet dat je het zo gek kan maken als je zelf wil, maar dat kost teveel. Ik moet ze namelijk alle 4 doen voor mijn eigen veiligheid.
Clio 16V=Alive again!
SandeR16v

Merk Ferodo. Die schijnen veel mensen wel goed te vinden.

Semi-Race remblokken voorzijde kosten 75 euro ex btw
Semi-Race remblokken achterzijde kosten 71 euro ex btw
Full-Race remblokken voorzijde kosten 101 euro ex btw
Full-Race remblokken achterzijde kosten 85 euro ex btw

Bij Van Kempen Autosport

Ook Ferodo:
FCP845 in DS2000 = 118,89 euro
FCP845 in DS2500 = 76,87 euro
FCP845 in DS3000 = 144,27 euro
FCP845 in 4003 = 177,72 euro

Bij C.S.P. AUTOSPORT

Bij http://www.autosportcompany.nl hebben ze ook online een shop waar ze omp racing remblokken verkopen.
Rick D.

Als je een schijf achter vervangt, moet er ook een nieuw wiellager in. Deze zit in de schijf.

Succes ermee....
-Matthy-

Zijn die onderste dingen de schijven? daar gaat het namelijk om. Ik heb ook m'n apk binnenkort.

FCP845 in DS2000 = 118,89 euro
FCP845 in DS2500 = 76,87 euro
FCP845 in DS3000 = 144,27 euro
FCP845 in 4003 = 177,72 euro

En waar staan die codes voor dan?
Clio 16V=Alive again!
-Matthy-

Dit gaat dus wel aardig wat kosten...? :(
Clio 16V=Alive again!
Haas
Car: Megane RS

als je je schijven vervangt moet je toch ook je remblokken vervangen?
RO 16v

Dat zijn alleen de remblokken. :wink:

Schijven moet je gewoon bij de dealer halen.
Rick D.

~Haas~ schreef:als je je schijven vervangt moet je toch ook je remblokken vervangen?
Is meestal wel verstandig, zeker als je schijf nu gescheurd is. Tenzij er echt net nieuwe blokken opzitten kan je ze wel gebruiken. Maar ik zou ze vervangen.
-Matthy-

Die remblokken kost de wereld niet, tis meer die schijven waar ik bang voor ben. Vooral met dat lagerverhaal. Is dat Veban ofsow een goede tent? Anders ga ik daar is prijsopgave vragen. Ik zou geen andere zaak hier weten die verder goed is met clio's en binnenkort tijd heeft.
Clio 16V=Alive again!
Haas

elke dealert kan dat toch wel doen voor je?
SMILLIAW

ik zou zeker ff langs gaan bij veban, goeie service tegen een redelijke prijs.
zeker weten een goeie tent!!
-Matthy-

En 10% korting toch als je bij rtc zit?
Clio 16V=Alive again!
RO 16v

-Matthy- schreef:Die remblokken kost de wereld niet, tis meer die schijven waar ik bang voor ben. Vooral met dat lagerverhaal. Is dat Veban ofsow een goede tent? Anders ga ik daar is prijsopgave vragen. Ik zou geen andere zaak hier weten die verder goed is met clio's en binnenkort tijd heeft.
Veban is wel goed.

Je moet er wel mee uitkijken, de schijf,lager en velg zijn bijna 1 geheel, dus als dat verder afbreekt verlies je je wiel, en dat onder het rijden is geen pretje.
Rick D.

Als je donderdag of vrijdag bij mij een nieuwe schijf en lager aanlevert dan heb ik zaterdagavond het lager voor je geperst. Dan kan je hem daarna zelf onderzetten. Het is ongeveer uurtje werk.

Ik hoor het wel.
Haas

kijk, dat is pas service :D
-Matthy-

Persen is het probleem niet. Kan ik op m''n werk ook, maar toch bedankt. Maar als ik het haal laat ik die zooi er gelijk onderzetten. Heb verder niet echte sleutelplekken.
Clio 16V=Alive again!
SMILLIAW

-Matthy- schreef:En 10% korting toch als je bij rtc zit?
inderdaad!(op onderdelen)
-Matthy-

Morgen ff bellen...
Clio 16V=Alive again!
Mrtn
Car: R5GTT

-Matthy- schreef:Persen is het probleem niet. Kan ik op m''n werk ook, maar toch bedankt. Maar als ik het haal laat ik die zooi er gelijk onderzetten. Heb verder niet echte sleutelplekken.
als er een parkeerplaats is heb je een sleutelplek :wink: en moeilijk is 't niet

Trouwens, zijn die Ferodo-remblokken ook velgvriendelijk, m.a.w. bijt dat remslijpsel niet in zoals normale blokken die eigenschap hebben.
EBC is velgvriendelijk, maar Ferodo?
Mrtn = Maarten
RO 16v

Mrtn schreef: EBC is velgvriendelijk, maar Ferodo?
Ferodo is niet velgvriedelijk, het bijt in als een gek, raadzaam om elke week je velgen goed schoon te maken.
Er zit wel een groot verschil tussen EBC en Ferodo, Ferodo heeft haast geen fading en veel meer remvermogen.
Mickael

Mrtn schreef: EBC is velgvriendelijk, maar Ferodo?
EBC is ROMMEL!!!!!!!

Het remt slecht en maakt nog een hoop herrie ook, standaard remmen zijn beter dan dat!

Lekker belangrijk of het velgvriendelijk is, je wil toch op tijd kunnen stoppen????
Turbo-Peer

EBC komt vaak als beste uit diverse onderzoeken in Duitsland en Engeland. In Nederland heb ik trouwens nog geen testen van EBC onder ogen gehad.

Ik heb zelf de remblokken, nou het remt als de tering...sowieso vele malen beter dan standaard, geeft nauwelijks rotzooi (slijpsel) af en piepen doen ze ook niet (komt bovendien meestal door te weinig/slecht gebruik van kopervet)
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
-Matthy-

Ik heb nu dinsdag een afspraak voor me wagentje, gelijk maar m'n apk erbij pakken. Gaat 400 euro excl. kosten ongeveer. Das dan 4 schijven met wiellagers en blokken. welk merk weet ik ni, maar die veban-gast zei dat dat wel goed was, omdat ze dat onder willy's zetten... Ik zie het dinsdag wel. Hij kwam gelijk wel met een vervangende wagen voor nix, das wel service :)
Clio 16V=Alive again!
Mickael

Turbo-Peer schreef:EBC komt vaak als beste uit diverse onderzoeken in Duitsland en Engeland. In Nederland heb ik trouwens nog geen testen van EBC onder ogen gehad.
Ten opzichte van welke andere merken???
Turbo-Peer schreef:Ik heb zelf de remblokken, nou het remt als de t@ring...sowieso vele malen beter dan standaard, geeft nauwelijks rotzooi (slijpsel) af en piepen doen ze ook niet (komt bovendien meestal door te weinig/slecht gebruik van kopervet)
Ik heb toch echt een andere ervaring met EBC onder een clio 16V.

Bij mij remde ze het eerste half jaar idd beter dan org. ,maar toen begon het gepiep en remde ze steeds minder en minder. Bij hard remmen maken ze herrie! Bovendien fade ze als bij +230 hard moet remmen! Na een jaar waren de schijven voor al krom.

Die zooi komt er bij mij nooit meer onder!
Turbo-Peer

Mickael schreef:
Turbo-Peer schreef:EBC komt vaak als beste uit diverse onderzoeken in Duitsland en Engeland. In Nederland heb ik trouwens nog geen testen van EBC onder ogen gehad.
Ten opzichte van welke andere merken???
Turbo-Peer schreef:Ik heb zelf de remblokken, nou het remt als de t@ring...sowieso vele malen beter dan standaard, geeft nauwelijks rotzooi (slijpsel) af en piepen doen ze ook niet (komt bovendien meestal door te weinig/slecht gebruik van kopervet)
Ik heb toch echt een andere ervaring met EBC onder een clio 16V.

Bij mij remde ze het eerste half jaar idd beter dan org. ,maar toen begon het gepiep en remde ze steeds minder en minder. Bij hard remmen maken ze herrie! Bovendien fade ze als bij +230 hard moet remmen! Na een jaar waren de schijven voor al krom.

Die zooi komt er bij mij nooit meer onder!
Ik heb er geen last van dat ik bij +230 moet remmen, ik ben blij als ik de 200 haal :wink:

En die testen waren gewoon betrouwbaar, niet gesponsord door EBC of zo. Concurrenten waren o.a. als goed bekend staande ferrodo, hawk, carbotech, ap racing etc.

Ennuh, welk type remblokken had je gebruikt? Green stuff pads?
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Mickael

Green stuff blokken en gegroefde en geventileerde schijven.

Tja over die snelheid he, ik rij alles behalve org.

Heb een hoop geprobeerd, maar dat beviel gewoon niet. Had meer dan genoeg kopervet gebruikt daar kon het echt niet aan liggen dat ze gingen piepen.

Heb nu een set van AP en dat bevalt echt super! Vraag alleen niet naar de prijs :(
Mrtn
Car: R5GTT

Ik doel dus op de remblokken van EBC, niet de schijven :)

230 rijdt ik toch nooit :wink:
Mrtn = Maarten
-Matthy-

Dus EBC remblokken zijn gewoon goed? ik heb nu origineel renault, en dat doet het toch ook aardig naar mijn mening. Ik heb alleen nog geen vergelijkend warenonderzoek kunnen doen :)
Clio 16V=Alive again!
Mickael

Mijn mening is van niet!

Je mag het proberen, maar als het betaalbaar moet blijven zou ik voor ferrode?(ken die naam maar niet onthouden) gaan. Daar heb ik betere ervaringen mee.
Stefijn

Mickael schreef:Heb nu een set van AP en dat bevalt echt super! Vraag alleen niet naar de prijs :(
Kost dat?
-Matthy-

Stefijn schreef:
Mickael schreef:Heb nu een set van AP en dat bevalt echt super! Vraag alleen niet naar de prijs :(
Kost dat?
:)
Clio 16V=Alive again!
Mickael

-Matthy- schreef:
Stefijn schreef:
Kost dat?
:)
Dat wil je niet weten!!

Set was compleet met klauwen en slangen en andere rembekrachtiger. Schijven zijn een stuk groter en de blokken ook. Maar de prijs was echt VEEL.

Ik zou het moeten opzoeken zit er nu al tijd onder en nog steeds niets te klachen en ik ben echt een zeikert wat dat betreft.

Dit was allemaal nodig vanwege het vermogen wat er op dit moment eruit wordt geperst.

Op een stand. auto zal ferrodo? al voldoende remkracht geven voor en redelijke prijs.

Je zou ook ff bij JL tuning (bekende hier) voor een upgade kunnen kijken van renault sport. Ik geloof dat dat ook nog wel betaalbaar is. En ook een vooruitgang is.
Stefijn

Mickael schreef: Dat wil je niet weten!!
O sorry :lol:

Just kidding. Hoeveel vermogen pers jij dan uit je auto (wat voor auto uberhaupt)

Op mijn GTT (maar het topic gaat over Clioremmen) komt hooguit een setje Clio remmen met een paar ferodoblokken oid. Lijkt me meer als zat (maar voorlopig nog niet)
Plaats reactie