Wie heeft op zij auto een power boost valve gemonteerd en kan mij meer vertellen over het verschil na het monteren van zo'n ding? Is het werkelijk een verschil en is het niet schadelijk voor de motor?
Graag jullie reacties hierover!
Power Boost Valve
gebruik de search,is al veel besproken
meer benzine heeft alleen zin als je er ook meer lucht in propt als je het aan mij vraagt. Ik zou zeggen dat het allemaal geen moer zin heeft, en dat het zeker niet bevordelijk is voor je blok.
Mischien zou het zin hebben i.c.m andere nokkenassen en een andere chip. Maar standaard lijkt mij dat het praktisch niets uithaalt, en alleen in een hoger verbruik resulteert.
Gr Bart
Mischien zou het zin hebben i.c.m andere nokkenassen en een andere chip. Maar standaard lijkt mij dat het praktisch niets uithaalt, en alleen in een hoger verbruik resulteert.
Gr Bart
precies, meer benzine heeft ook veel meer lucht nodig (zuurstof) om te kunnen verbranden, dus alleen je benzine hoeveelheid vergroten werkt maar zeer beperkt als je t mij vraagt...
Is al vaker besproken volgens mij. Je kunt (denk IK) namelijk helemaal niet meer benzine inspuiten, omdat de inspuithoeveelheid wordt afgeregeld aan de hand van de meting die de lambda-sonde doet. Meet deze een brandstof overmaat (omdat er dus meer benzine wordt ingespoten en er niet genoeg lucht/zuurstof voorhanden is) dan zal de inspuiting afgeregeld worden door middel van een terugkoppeling zodat we weer een mooie verhouding van rond de 1 krijgen. Als je nu genoeg lucht er in weet te krijgen en de lambda-sonde voor de gek kunt houden zodat deze denkt dat lambda ongeveer 1 is, dan zou het iets uit kunnen maken. Echter zit je dan wel met een niet kloppende (lees veel te hoge) uitstoot van schadelijke gassen. En of je het echt gaat merken en of het bevorderlijk is voor je motor...??!!~Haas~ schreef:precies, meer benzine heeft ook veel meer lucht nodig (zuurstof) om te kunnen verbranden, dus alleen je benzine hoeveelheid vergroten werkt maar zeer beperkt als je t mij vraagt...