Power Boost Valve

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
5 GT 16V
Berichten: 23
Lid geworden op: di 18 mar 2003 19:57

Wie heeft op zij auto een power boost valve gemonteerd en kan mij meer vertellen over het verschil na het monteren van zo'n ding? Is het werkelijk een verschil en is het niet schadelijk voor de motor?

Graag jullie reacties hierover!
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

gebruik de search,is al veel besproken
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Zou iemand dit in het Nederlands een beetje uit kunnen leggen? Hoe verhoog ik de benzinedruk op mijn 1.7 mpi blokje? hoever kan ik gaan? en hoe weet ik hoever ik ga?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

meer benzine heeft alleen zin als je er ook meer lucht in propt als je het aan mij vraagt. Ik zou zeggen dat het allemaal geen moer zin heeft, en dat het zeker niet bevordelijk is voor je blok.

Mischien zou het zin hebben i.c.m andere nokkenassen en een andere chip. Maar standaard lijkt mij dat het praktisch niets uithaalt, en alleen in een hoger verbruik resulteert.

Gr Bart
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

precies, meer benzine heeft ook veel meer lucht nodig (zuurstof) om te kunnen verbranden, dus alleen je benzine hoeveelheid vergroten werkt maar zeer beperkt als je t mij vraagt...
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

Op .nl forum is het ook al besproken en daar was iemand die er slechte ervaringen mee had.
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

~Haas~ schreef:precies, meer benzine heeft ook veel meer lucht nodig (zuurstof) om te kunnen verbranden, dus alleen je benzine hoeveelheid vergroten werkt maar zeer beperkt als je t mij vraagt...
Is al vaker besproken volgens mij. Je kunt (denk IK) namelijk helemaal niet meer benzine inspuiten, omdat de inspuithoeveelheid wordt afgeregeld aan de hand van de meting die de lambda-sonde doet. Meet deze een brandstof overmaat (omdat er dus meer benzine wordt ingespoten en er niet genoeg lucht/zuurstof voorhanden is) dan zal de inspuiting afgeregeld worden door middel van een terugkoppeling zodat we weer een mooie verhouding van rond de 1 krijgen. Als je nu genoeg lucht er in weet te krijgen en de lambda-sonde voor de gek kunt houden zodat deze denkt dat lambda ongeveer 1 is, dan zou het iets uit kunnen maken. Echter zit je dan wel met een niet kloppende (lees veel te hoge) uitstoot van schadelijke gassen. En of je het echt gaat merken en of het bevorderlijk is voor je motor...??!!
Plaats reactie