Het is een druilerige donderdag in april.
Rustig zit ik op de bank bij mijn vriendin een beetje TV te kijken als ineens de telefoon gaat. Of ik met spoed naar mijn werk wil komen. Nou ik ben de kwaadste niet dus ik plof in mijn RSi en trap richting werk. Kom in onderweg in eens zon kloterige opel astra tegen met van die verdachte mislampen.
DoubleYou schreef:@joost r: Je hebt anders wel geluk! 89 km per uur, is 39 km te hard. Bij 40 km of meer te hard heb je invordering van het rijbewijs!
Fout: ook dit is een OvJ overtreding (Zie de tekst: 'OM Transactie')
Dit houdt in dat bij een tweede OvJ overtreding binnen een jaar na betaling van deze, er een ontzegging rijbevoegdheid gevorderd wordt in de rechtzaak.
DoubleYou schreef:@joost r: Je hebt anders wel geluk! 89 km per uur, is 39 km te hard. Bij 40 km of meer te hard heb je invordering van het rijbewijs!
50 of meer
Dat is alleen bij aanhouding; belangrijker is je historie bij de OvJ; daarin komt alles van meer dan 30 te hard (of 40 te hard op de snelweg bij vaste borden)
Kan niet; dit is een OvJ overtreding, dus wordt er een transactie aangeboden. Enige actie tegen deze transactie is voorkomen. (En dat is niet verstandig)q
klopt, lette effe niet op..
het is of de transactie betalen of voorkomen.. kan je een goed verhaal op papier zetten laat het dan voorkomen.. als je de transactie betaalt heb je direct een kruisje achter je naam die meetelt bij een volgende overtreding.. (boven de 30 binnen de bebouwde kom en boven de 40 buiten de bebouwde kom)
Laatst gewijzigd door rasit.. op ma 2 jun 2003 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb niet zo'n zin om het te laten voorkomen, ik heb zelf gezien dat ik gepakt werd. Ik heb maar gewoon betaald. Ik wil met zulke bedragen niet het risico lopen dat het meer wordt.
Joost R schreef:Ik heb niet zo'n zin om het te laten voorkomen, ik heb zelf gezien dat ik gepakt werd. Ik heb maar gewoon betaald. Ik wil met zulke bedragen niet het risico lopen dat het meer wordt.
ik had het wel laten voorkomen.. het komt vaak genoeg voor dat de ovj de tijd niet heeft om jou op het matje te roepen.. dan vervalt de boete automatisch.. vandaar dat ik je effe de link http://www.tuftufclub.com gaf
ben eind vorig jaar ook door da cops aangehouden, omdat ik volgens hem 95 km/h reed, waar je 50 mag.
omdat hij in een goede bui was ivm oud en nieuw maakte hij er geen 100 van, zodat ik 'blij' mocht wezen dat hij m'n rijbewijs niet gelijk invorderde.
hij baseerde mijn snelheid op basis van z'n eigen teller.
2 weken geleden ook zo'n beschikking in de bus gehad: 245 euro...
ik betaal het dus mooi niet, heb veel info erover gelezen op de tuftufclub, en als ik moet voorkomen dan moet het maar.
ik reed harder dan 50, ok, maar zeker niet 100.
als hij m'n rijbewijs had afgepakt was het zeker ten onrechte geweest.
DoubleYou schreef:Als je moet voorkomen ben je denk ik meer kwijt dan de boete... Het is een risico dat je moet nemen, maar dat risico kan je veel geld kosten!
je moet ook niet het zaakje laten voorkomen als je alleen , ik was het niet meneer zegt
edit : voor de mensen die moeite hebben met lezen en begrijpen even een komma geplaatst[/u][/i][/b]
Laatst gewijzigd door rasit.. op ma 2 jun 2003 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Rasit, weet jij na hoeveel tijd dat 'kruisje achter je naam' verdwijnt? Ik ben ook gepakt met 44 km/u te hard (na meetcorrectie was het 40, ook 216 euro's), maar ik vraag me af hoe lang je die 'straf' met je meedraagt.
ik weet het niet zeker, maar het moest zo ongeveer 1 jaar zijn.. hij kan er na 5 jaar tijdens een verhoor wel op terugkomen, maar het mag niet wegen bij zijn oordeel dacht ik
Merijn schreef:Rasit, weet jij na hoeveel tijd dat 'kruisje achter je naam' verdwijnt? Ik ben ook gepakt met 44 km/u te hard (na meetcorrectie was het 40, ook 216 euro's), maar ik vraag me af hoe lang je die 'straf' met je meedraagt.
Yr! schreef:damn, ja cops in Hengelo zijn echt bezig... kijk ook uit op de Enschedesestraat...daar zijn ze nu vaak 'onopvallend' aan het flitsen...
Ik merk ze anders niet echt op, terwijl ik er doordeweeks dagelijks langsfiets. Ze staan zeker niet zo vroeg op en gaan zeker ook vroeg naar huis!
Ik ben net naar de Matrix geweest in de bios en reed dus om 19.30 naar Enschede en de heren stonden aan beide kanten. Richting Enschede met een auto en richting hengelo met een statief.
Maar de weergoden hebben het agentje dat net even bij het statief stond iig goed nat gemaakt
Yr! schreef:damn, ja cops in Hengelo zijn echt bezig... kijk ook uit op de Enschedesestraat...daar zijn ze nu vaak 'onopvallend' aan het flitsen...
Ik merk ze anders niet echt op, terwijl ik er doordeweeks dagelijks langsfiets. Ze staan zeker niet zo vroeg op en gaan zeker ook vroeg naar huis!
Ik ben net naar de Matrix geweest in de bios en reed dus om 19.30 naar Enschede en de heren stonden aan beide kanten. Richting Enschede met een auto en richting hengelo met een statief.
Maar de weergoden hebben het agentje dat net even bij het statief stond iig goed nat gemaakt
als het heel erg heeft geregend kan je zelfs bezwaar aantekenen dat de meting is uitgevoerd bij hevige regenval, met hoge kans op positieve uitkomst
Joost R schreef:
damn, ja cops in Hengelo zijn echt bezig... kijk ook uit op de Enschedesestraat...daar zijn ze nu vaak 'onopvallend' aan het flitsen...
dat statief staat vaak tegenover die witte villa (de belder) met de auto geparkeerd op de 'dienstoprit' van dit huis (voor de 2e poort gezien vanuit Hengelo en dus net uit het zicht als je op de Enschedesestraat rijdt)...als ik de bewoner was had ik die gasten dus echt wel daar weggeschopt!
Laatst gewijzigd door Anonymous op ma 2 jun 2003 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.