[R5GTE Cabrio]Mijn nieuwe aanwinst
Graag wil ik jullie bij deze mijn nieuwe aanwinst laten zien (voor degene die het nog niet wisten...):
(De eerste foto's zijn zoals ik 'm kocht de laatste zoals die nu is)
[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0087.JPG[/img]
[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0088.JPG[/img]
[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0089.JPG[/img]
[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0090.JPG[/img]
[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0091.JPG[/img]
[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0092.JPG[/img]
[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0093.JPG[/img]
[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0094.JPG[/img]
[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0095.JPG[/img]
[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0096.JPG[/img]
[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0097.JPG[/img]
[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0098.JPG[/img]
(De eerste foto's zijn zoals ik 'm kocht de laatste zoals die nu is)
[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0087.JPG[/img]
[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0088.JPG[/img]
[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0089.JPG[/img]
[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0090.JPG[/img]
[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0091.JPG[/img]
[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0092.JPG[/img]
[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0093.JPG[/img]
[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0094.JPG[/img]
[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0095.JPG[/img]
[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0096.JPG[/img]
[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0097.JPG[/img]
[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0098.JPG[/img]

Gefeliciteerd jongen, een renault die je dus echt niet vaak meer ziet he.
........Mastino
Kijk dat is pas het betere werk 

-
tankdopsticker?JW schreef:Ik heb inderdaad alle tranenplaat rommel eruit gegooid, ook de booskijkers heb ik eraf gehaald. Ik wil 'm zoveel mogelijk in originele staat hebben (afgezien van de velgen dan...)

some people are alive only because it's illegal to kill them
Staat wel mooi met die velgen die er nu op zitten,,Maar voor het mooie mag hij nog wel een stukje omlaag
Of was je dat al van plan.

-
- Moderator
- Car: MB
even een fototje om iets te laten zien
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/163470/in ... abrio1.JPG[/img]
Er viel me vanmiddag al iets op aan dat plastic randje. Zijn er dus 2 verschillende phase cabrio's gemaakt ofzo??? Er zit namelij duidelijk verschil tussen
- achterklep
- achterlichten (met name eronder)
- die plastic strip (of het ontbreken daarvan) boven de achterschermen
Er viel me vanmiddag al iets op aan dat plastic randje. Zijn er dus 2 verschillende phase cabrio's gemaakt ofzo??? Er zit namelij duidelijk verschil tussen
- achterklep
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Car: Megane
MOOIE BAK MAN!!
-
oe oe reetjes strak 

Dat vertelde JW ook. Hij heeft een phase 2 en daar zat de kap niet aan de achterklep vast. Was een iets andere constructie.Tom schreef:even een fototje om iets te laten zien
- achterklep
-
- Über-Spammer
Heel erg mooi.

- Geert Claes
1 woord : een KLASSEBAK !!!!!!!!
Hou hem heel !!!
Hou hem heel !!!
-
strak ding! 
veel betere keus die velgen!

veel betere keus die velgen!
Uiteraard gaat deze sticker eraf ik vind het :-* . Maar ik had hier geen tijd meer voor.Chrisv schreef:tankdopsticker?JW schreef:Ik heb inderdaad alle tranenplaat rommel eruit gegooid, ook de booskijkers heb ik eraf gehaald. Ik wil 'm zoveel mogelijk in originele staat hebben (afgezien van de velgen dan...)
De auto wordt inderdaad nog voorzien van ander veren en dempers want wat er nu onder zit is hard aan vervanging toe.
Phase verschil:
Er zijn inderdaad twee phases van een R5 cabrio. De eerste phase is te herkennen aan de achterlichten die tot op de bumper lopen. Deze phase heeft ook een achterklep waaraan het dak vastzit. Deze klep kan dus alleen open als het dak dicht zit (o.a. KevinB heeft deze). De phase 2 heeft dus een aparte achterklep, deze kun je ook openen als het dak open is. Daarnaast kun je het ook zien aan het stukje plastic wat onder de achterlichten zit. Daarnaast is ook duidelijk zichtbaar dat achter (bij de achterramen) de carossserie omhoog loopt.
Ik persoonlijk vind deze phase 2 mooier, ik ben dan ook zeeeeeer blij met deze.
Ik was al een tijdje opzoek. Ik ben ook wezen kijken bij degene in Rosmalen maar dat vond ik niet echt wat. Ik zocht natuurlijk een GT Turbo cabrio maar dat is natuurlijk zoeken naar een speld in een hooiberg. Het idee was om een standaard 5 Cabrio te kopen en deze op te bouwen als een GTT (origineel he
). Hiervoor wilde ik mijn 5GTT gebruiken als donor (ja ik weet het het zou zonde zijn).
Bij toeval zag ik op de bewuste dag op RTC dat er een 5GTE Cabrio te koop stond en heb toen meteen gebeld (Bedankt Renco!!). En nu staat ie voor de deur
.
Mijn bedoeling is om het van het najaar uit elkaar te halen en waar nodig te restaureren. Eventueel gar ik er een 1.4 turbo blokje inleggen maar dat weet ik nog niet zeker.

Bij toeval zag ik op de bewuste dag op RTC dat er een 5GTE Cabrio te koop stond en heb toen meteen gebeld (Bedankt Renco!!). En nu staat ie voor de deur

Mijn bedoeling is om het van het najaar uit elkaar te halen en waar nodig te restaureren. Eventueel gar ik er een 1.4 turbo blokje inleggen maar dat weet ik nog niet zeker.
Het drukje in de rug he... Ik moet eerlijk zeggen dat de 1.7 zeer fijn snort maar mist toch wat pk's. Niet om als eerste bij het stoplicht weg te zijn (vind ik niet horen bij zo'n auto), maar meer om iets meer power te hebben als je iemand inhaalt.
Helaas heeft ie wel wat aandacht nodig, de gebruikelijke plekken. Dorpels, voorraam (zit ook een klein barstje in), kofferbak (met name hier is het roestig), constructie van het dak etcetera. Daarnaast heeft ie wel een aantal deukjes, ik wil 'm gewoon in een absolute nieuwstaat hebben.
De auto zelf zal altijd droog gestald staan en wordt alleen naar buiten gehaald bij goed en droog weer. Ik heb hiervoor namelijk een garagebox tot mijn beschikking.
Helaas heeft ie wel wat aandacht nodig, de gebruikelijke plekken. Dorpels, voorraam (zit ook een klein barstje in), kofferbak (met name hier is het roestig), constructie van het dak etcetera. Daarnaast heeft ie wel een aantal deukjes, ik wil 'm gewoon in een absolute nieuwstaat hebben.
De auto zelf zal altijd droog gestald staan en wordt alleen naar buiten gehaald bij goed en droog weer. Ik heb hiervoor namelijk een garagebox tot mijn beschikking.
Ik kan me voorstellen dat je de kick van de turbo mist. Maar net wat je zegt, het is niet echt een auto die als eerste bij het stoplicht weg hoeft te zijn.
Een ff over die roest, dat was bij die 5jes cabrio toch wat problematisch volgens mij. Jammer hoor. Het is zekers de moeite waard om op te knappen, want wat men al eerder zegt: zeldzaam.
Zo'n auto moet wel droog staan.
Een ff over die roest, dat was bij die 5jes cabrio toch wat problematisch volgens mij. Jammer hoor. Het is zekers de moeite waard om op te knappen, want wat men al eerder zegt: zeldzaam.
Zo'n auto moet wel droog staan.

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Contacteer:
goedkoper is om snellere nokkenassen met een andere computer te plaatsen, kost 600 euro en scheeld aardig wat PK's, ook de kat er onder vandaan trappen kan aardig schelen....JW schreef:Het drukje in de rug he... Ik moet eerlijk zeggen dat de 1.7 zeer fijn snort maar mist toch wat pk's. Niet om als eerste bij het stoplicht weg te zijn (vind ik niet horen bij zo'n auto), maar meer om iets meer power te hebben als je iemand inhaalt.
ik ben zelf ook bezig om mijn cabrio om te bouwen naar GTE, maar ik heb een phase 1...dus geen kat verplicht (1987)
-
- Car: Renault 5 GT Turbo
super vet beestje.Veel plezier ermee.
Mooi mooi mooi
En hulde voor het terug brengen in originele staat + erg mooie velgen. En super dat je hem binnen kan stallen.
En hulde voor het terug brengen in originele staat + erg mooie velgen. En super dat je hem binnen kan stallen.
Dis toch de GTE waar ray ook intresse in had!!
Wat zal die ziek zijn
Wel een zeer vette wagen trouwens
Wat zal die ziek zijn
Wel een zeer vette wagen trouwens

klopt thijs, maar er ziek van zijn is een groot woord. de verkoper heeft zich gewoon netjes aan de regels gehouden en dat zie je tegenwoordig ook niet veel meer.
veel plezier met je cabrio JW, behandel m met veel liefde zoals ik ook gedaan zou hebben
veel plezier met je cabrio JW, behandel m met veel liefde zoals ik ook gedaan zou hebben

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
Hey man echt een mooie bak.... kwel...
mooi kleurtje trouwes, orginele kleur? En die velgen zijn echt beter dan die wibra velgen die er eerst onder zaten hahaha
(no offence)

Clio16v
Ik heb nog wel een adres voor je waar je de 1.7 wat meer pit kan geven. Een kennis van mij rijdt met zijn GTE maandelijks op het circuit. Heeft als zijn aanpassing zelf uitgedacht en uitgevoerd.JW schreef:Het drukje in de rug he... Ik moet eerlijk zeggen dat de 1.7 zeer fijn snort maar mist toch wat pk's. Niet om als eerste bij het stoplicht weg te zijn (vind ik niet horen bij zo'n auto), maar meer om iets meer power te hebben als je iemand inhaalt.
Volgens mij heb jij hem toen ook wel gesproken op die meeting in de buurt van Utrecht. Het was die jongen met die grote remschijven e.d.
De cabrio ziet er btw erg goed uit. Nu begrijp ik waarom je die andere verkocht hebt!