[R5GTE Cabrio]Mijn nieuwe aanwinst

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
JW

Graag wil ik jullie bij deze mijn nieuwe aanwinst laten zien (voor degene die het nog niet wisten...):

(De eerste foto's zijn zoals ik 'm kocht de laatste zoals die nu is)

[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0087.JPG[/img]

[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0088.JPG[/img]

[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0089.JPG[/img]

[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0090.JPG[/img]

[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0091.JPG[/img]

[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0092.JPG[/img]

[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0093.JPG[/img]

[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0094.JPG[/img]

[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0095.JPG[/img]

[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0096.JPG[/img]

[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0097.JPG[/img]

[img]Http://www.itension.nl/R5C/000_0098.JPG[/img]
Anonymous

:) Kijk dat ziet er dus gewoon heel mooi uit !
Gefeliciteerd jongen, een renault die je dus echt niet vaak meer ziet he.

........Mastino
Tom
Moderator
Car: MB

ik zie dat je ook die traanplaat rommel eruit gegooid hebt. Mooi werk !!

Verder zeer strakke bak, veel plezier ermee
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Rick D.

In het eggie is ie nog veel mooier!!! :D :D :D
Remco_Rs
Contacteer:

Kijk dat is pas het betere werk :p
Chrisv

Damn, vette bak man.

kicke!
some people are alive only because it's illegal to kill them
JW

Ik heb inderdaad alle tranenplaat rommel eruit gegooid, ook de booskijkers heb ik eraf gehaald. Ik wil 'm zoveel mogelijk in originele staat hebben (afgezien van de velgen dan...)
Chrisv

JW schreef:Ik heb inderdaad alle tranenplaat rommel eruit gegooid, ook de booskijkers heb ik eraf gehaald. Ik wil 'm zoveel mogelijk in originele staat hebben (afgezien van de velgen dan...)
tankdopsticker? :)
some people are alive only because it's illegal to kill them
Remco_Rs
Contacteer:

Staat wel mooi met die velgen die er nu op zitten,,Maar voor het mooie mag hij nog wel een stukje omlaag :) Of was je dat al van plan.
Tom
Moderator

even een fototje om iets te laten zien
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/163470/in ... abrio1.JPG[/img]

Er viel me vanmiddag al iets op aan dat plastic randje. Zijn er dus 2 verschillende phase cabrio's gemaakt ofzo??? Er zit namelij duidelijk verschil tussen

- achterklep
- achterlichten (met name eronder)
- die plastic strip (of het ontbreken daarvan) boven de achterschermen
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

MOOIE BAK MAN!!
PATRICK-CLIO

oe oe reetjes strak :D
Arjen

Tom schreef:even een fototje om iets te laten zien
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/163470/in ... abrio1.JPG[/img]

Er viel me vanmiddag al iets op aan dat plastic randje. Zijn er dus 2 verschillende phase cabrio's gemaakt ofzo??? Er zit namelij duidelijk verschil tussen

- achterklep
- achterlichten (met name eronder)
- die plastic strip (of het ontbreken daarvan) boven de achterschermen
Dat vertelde JW ook. Hij heeft een phase 2 en daar zat de kap niet aan de achterklep vast. Was een iets andere constructie.
Tom
Moderator

aha, dat stukkie zal ik dan wel niet goed gehoord hebben
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Heel erg mooi.
:)
Geert Claes

1 woord : een KLASSEBAK !!!!!!!!
Hou hem heel !!!
Robert dB.

strak ding! :D

veel betere keus die velgen!
Chris
Erelid - Moderator - RvT

JW, veel plezier ermee! Wat een supergaaf ding!! 8)

Had ik toch gelijk..:D
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Eindelijk iemand met verstand en de booskijkers er meteen afhaalt! :D

Mooie bak, JW!
JW

Chrisv schreef:
JW schreef:Ik heb inderdaad alle tranenplaat rommel eruit gegooid, ook de booskijkers heb ik eraf gehaald. Ik wil 'm zoveel mogelijk in originele staat hebben (afgezien van de velgen dan...)
tankdopsticker? :)
Uiteraard gaat deze sticker eraf ik vind het :-* . Maar ik had hier geen tijd meer voor.

De auto wordt inderdaad nog voorzien van ander veren en dempers want wat er nu onder zit is hard aan vervanging toe.

Phase verschil:

Er zijn inderdaad twee phases van een R5 cabrio. De eerste phase is te herkennen aan de achterlichten die tot op de bumper lopen. Deze phase heeft ook een achterklep waaraan het dak vastzit. Deze klep kan dus alleen open als het dak dicht zit (o.a. KevinB heeft deze). De phase 2 heeft dus een aparte achterklep, deze kun je ook openen als het dak open is. Daarnaast kun je het ook zien aan het stukje plastic wat onder de achterlichten zit. Daarnaast is ook duidelijk zichtbaar dat achter (bij de achterramen) de carossserie omhoog loopt.

Ik persoonlijk vind deze phase 2 mooier, ik ben dan ook zeeeeeer blij met deze.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

JW, was je al langer op zoek naar een 5 cabrio, of is het gewoon toeval dat je hem te koop zag staan??

Tankdop stikker is inderdaad om te :-*.
JW

Ik was al een tijdje opzoek. Ik ben ook wezen kijken bij degene in Rosmalen maar dat vond ik niet echt wat. Ik zocht natuurlijk een GT Turbo cabrio maar dat is natuurlijk zoeken naar een speld in een hooiberg. Het idee was om een standaard 5 Cabrio te kopen en deze op te bouwen als een GTT (origineel he :lol: ). Hiervoor wilde ik mijn 5GTT gebruiken als donor (ja ik weet het het zou zonde zijn).

Bij toeval zag ik op de bewuste dag op RTC dat er een 5GTE Cabrio te koop stond en heb toen meteen gebeld (Bedankt Renco!!). En nu staat ie voor de deur :D .

Mijn bedoeling is om het van het najaar uit elkaar te halen en waar nodig te restaureren. Eventueel gar ik er een 1.4 turbo blokje inleggen maar dat weet ik nog niet zeker.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Toch maar een turbootje erin? Denk je dat de 1.7 je gaat vervelen? Kun je hem overigens wel droog stallen thuis? Heeft hij al wat restauratie aandacht nodig?
JW

Het drukje in de rug he... Ik moet eerlijk zeggen dat de 1.7 zeer fijn snort maar mist toch wat pk's. Niet om als eerste bij het stoplicht weg te zijn (vind ik niet horen bij zo'n auto), maar meer om iets meer power te hebben als je iemand inhaalt.

Helaas heeft ie wel wat aandacht nodig, de gebruikelijke plekken. Dorpels, voorraam (zit ook een klein barstje in), kofferbak (met name hier is het roestig), constructie van het dak etcetera. Daarnaast heeft ie wel een aantal deukjes, ik wil 'm gewoon in een absolute nieuwstaat hebben.

De auto zelf zal altijd droog gestald staan en wordt alleen naar buiten gehaald bij goed en droog weer. Ik heb hiervoor namelijk een garagebox tot mijn beschikking.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ik kan me voorstellen dat je de kick van de turbo mist. Maar net wat je zegt, het is niet echt een auto die als eerste bij het stoplicht weg hoeft te zijn.

Een ff over die roest, dat was bij die 5jes cabrio toch wat problematisch volgens mij. Jammer hoor. Het is zekers de moeite waard om op te knappen, want wat men al eerder zegt: zeldzaam.

Zo'n auto moet wel droog staan. :)
Martijnberk
Contacteer:

JW schreef:Het drukje in de rug he... Ik moet eerlijk zeggen dat de 1.7 zeer fijn snort maar mist toch wat pk's. Niet om als eerste bij het stoplicht weg te zijn (vind ik niet horen bij zo'n auto), maar meer om iets meer power te hebben als je iemand inhaalt.
goedkoper is om snellere nokkenassen met een andere computer te plaatsen, kost 600 euro en scheeld aardig wat PK's, ook de kat er onder vandaan trappen kan aardig schelen....

ik ben zelf ook bezig om mijn cabrio om te bouwen naar GTE, maar ik heb een phase 1...dus geen kat verplicht (1987)
Ollie

Zie het nu pas, maar wil toch nog ff kwijt dat ik dit een ontzettend gave auto vind!!! Jummie!
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

super vet beestje.Veel plezier ermee.
Matijs
Contacteer:

Mooi mooi mooi
En hulde voor het terug brengen in originele staat + erg mooie velgen. En super dat je hem binnen kan stallen.
~thijs~
Contacteer:

Dis toch de GTE waar ray ook intresse in had!!

Wat zal die ziek zijn

Wel een zeer vette wagen trouwens :p
-Ray-
Contacteer:

klopt thijs, maar er ziek van zijn is een groot woord. de verkoper heeft zich gewoon netjes aan de regels gehouden en dat zie je tegenwoordig ook niet veel meer.

veel plezier met je cabrio JW, behandel m met veel liefde zoals ik ook gedaan zou hebben :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Madman_daan
Contacteer:

Hey man echt een mooie bak.... kwel... :wink: :) mooi kleurtje trouwes, orginele kleur? En die velgen zijn echt beter dan die wibra velgen die er eerst onder zaten hahaha :D (no offence)
Clio16v
Tim B.

Wow, mooi ding man..succes ermee!
Ivo
Über-Spammer

Hmm...., ik weet wel waar die traanplaat (rommel) gebleven is.... :lol:
Maar het is echt een nette 5 zeg, we hebben m gisteravond even staan bewonderen :wink:

We hopen je snel op een zonnige meeting te zien...!
HotShot

JW schreef:Het drukje in de rug he... Ik moet eerlijk zeggen dat de 1.7 zeer fijn snort maar mist toch wat pk's. Niet om als eerste bij het stoplicht weg te zijn (vind ik niet horen bij zo'n auto), maar meer om iets meer power te hebben als je iemand inhaalt.
Ik heb nog wel een adres voor je waar je de 1.7 wat meer pit kan geven. Een kennis van mij rijdt met zijn GTE maandelijks op het circuit. Heeft als zijn aanpassing zelf uitgedacht en uitgevoerd.
Volgens mij heb jij hem toen ook wel gesproken op die meeting in de buurt van Utrecht. Het was die jongen met die grote remschijven e.d.

De cabrio ziet er btw erg goed uit. Nu begrijp ik waarom je die andere verkocht hebt!
Plaats reactie