Nieuwe Megane II Sedan, en Grand Tour (modemers foto's!)

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Priyantha
Contacteer:

Hier de sedan :)
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/meganeII/10193.1.gen.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/meganeII/10194.1.gen.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/meganeII/meganesedan1.jpg[/img]
En ik vind hem mooi >-)

Hier de Grand Tour(zeg maar de oude Break/Nevada)
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/meganeII/10192.1.gen.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/meganeII/10195.1.gen.jpg[/img]
En jawel /me vind deze ook wel leuk :D

Combinatiepicje ?:D

Owja hier nog de tekst:

copy/paste autotelefgraaf.
AMSTERDAM - Renault pakt op de Salón del Automóvil de Barcelona uit met de twee laatste modellen die als Mégane door het leven zullen gaan. Het zijn de sedan en de stationcar, waarvan laatstgenoemde de speciale naam Grand Tour draagt. Beide types zijn onmiskenbaar Méganes geworden en kunnen door Renault met trots in de familie van vijf worden opgenomen.

De familie van de actuele Auto van het Jaar is compleet. De drie- en vijfdeurs hatchbacktypes beten het spits af. In maart volgde de Coupé-Cabriolet en nu de Sedan en Grand Tour. Op basis van het Mégane-platform verschijnen ook nog twee Scénics, waarvan de korte versie reeds is voorgesteld. De lange telg volgt in september, waarna Renault haar programma voor de middenklasse écht klaar heeft.

Complimenten voor Renault: de twee nieuwkomers zijn prachtige auto's geworden. Beide beschikken over veel meer body en dynamiek dan hun voorgangers. En ondanks hun nauwe banden met de hatchbacktypes, ze delen maar liefst 80% van de componenten met elkaar, hebben ze een evenwichtigere carrosserielijn dan de huidige types. Iets dat met name de huidige sedan overduidelijk ontbeert. Die kenmerkt zich te veel als hatchback met kont.

In totaal zijn de sedan en Grand Tour zo'n dertig centimeter langer dan de bekende hatchback-modellen. Een fors deel van die verlenging komt op conto van de achteroverhang (23 cm). Het levert extra bagageruimte op. Renault noemt een cijfer van maar liefst 520 liter in de standaardconfiguratie. In vergelijking met de huidige versies kan de Grand Tour 35 liter meer meenemen, de sedan 10 liter extra. Het restant van de gegroeide wagenlengte moet worden toegeschreven aan de wielbasis. Renault heeft de afstand tussen de twee assen met 6,1 cm verlengd tot 2,69 meter. Dientengevolge zijn de achterportieren langer, waardoor de instap naar de achterbank makkelijker is dan in de vijfdeursvariant, aldus Renault.

De eerste exemplaren van de sedan, productie in Turkije, en Grand Tour (Spaans fabrikaat) gaan in september de Nederlandse weg op. Renault lepelt in de eerste lichting vijf motoren, waarvan drie benzinegebruikers. Het zijn de 1.4 16V met 98 pk, een 1.6 16V van 115 pk en een 2.0 16V met 136 pk. Het aanbod dieselmotoren bestaat uit de 1.5 dCi (80 pk) en de 1.9 dCi (120 pk). Standaard koppelt Renault de blokken aan een handgeschakelde versnellingsbak, afhankelijk van de motorisatie een vijf- of zesbak, maar tegen meerprijs zijn de 1.6 16V en 2.0 16V verkrijgbaar met een automaat.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/meganeII/megane-break-2.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Priyantha op wo 23 apr 2003 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrtn
Car: R5GTT

Ik vind ze beiden érg geslaagd :D
Mrtn = Maarten
Marcel B.

Geinige bakkies, alleen zit een beetje raar bocheltje in die sedan
Don't walk the grass... smoke it
Beire

Inderdaad héééél mooi !! Wat een verschil met de oude Mégane ...
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

ik vind ze ook ZEEEEEERRRRR geslaagd :) 8)
Priyantha
Contacteer:

Ik vind ze prachtig echt waar !
Renault slaat weer terug :D
Priyantha
Contacteer:

Renault onthult Mégane Grand Tour
Tekst Henny Hemmes

Op de Autosalon van Barcelona, die op 26 april zijn poorten opent voor het publiek, onthult Renault twee nieuwe versies van de Mégane, de Sedan en de Grand Tour.

In oktober introduceerde Renault de 3- en 5-deurs Méganes en in Genève waren de coupé-cabrio en de Scénic te zien. In Barcelona staan nummer vijf en zes, de sedan en de stationwagen, die Renault niet meer als Break aanduidt, maar net als bij de Laguna Grand Tour heet.
De sedan, die in Turkije zal worden geassembleerd komt niet naar Nederland. De Grand Tour die in Palencia (Spanje) naast de Mégane 3- en 5-deurs zal worden gebouwd, zal op 12 september bij de Nederlandse dealers in de showroom arriveren.
De Mégane Grand Tour vertoont familiegelijkenis met de Laguna station en heeft een veel grotere bagageruimte dan de vorige Break. Zowel de Grand Tour als de Sedan hebben een 6 cm langere wielbasis dan de hatchback. De afstelling van het onderstel is uiteraard aangepast aan langere achterkant van de auto.
De achteroverhang van de stationwagen is bovendien 23 cm langer dan van de 3- en 5-deurs Méganes. Deze extra centimeters komen ten goede aan zitruimte voor de achterpassagiers en de bagageruimte, die nu 485 liter groot is en kan worden uitgebreid tot een inhoud van 1510 liter.
De Grand Tour is uitgerust met ABS, EBD en een bandenspanning-controlesysteem. ESP is als optie leverbaar. Deze Mégane krijgt de beschikking over dezelfde motoren als de 3- en 5-deurs versies: dus de 1.4, 1.6 en 2.0 benzinemotoren en de 1.5 dCi en de 1.9 dCi. Voor de 1,6- en 2-liter motoren is de pro-actieve automatische transmissie met sequentiële bediening als optie beschikbaar.

bron: autoweek.nl
Marcel B.

Het voordeel van deze versies is dat je van de in mijn ogen nog steeds spuuglelijke achterkant af ben :)
Don't walk the grass... smoke it
Priyantha
Contacteer:

Ik vind trouwens die Sedan echt heel erg mooi, en al helemaal voor een Sedan :D
Ik heb Renault wel lelijkere Sedans zien maken ;)
-Ray-
Contacteer:

mooi man die sedan!! :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Robke
Car: Lexus IS250

Ik vind het hele mooie wagens, maar ik snap 1 ding niet. De Autoweek zegt dat de sedan niet naar Nederland komt, terwijl de Autotelegraaf zegt dat ze wel allebei gewoon naar Nederland komen.

Maar de Nederlandse wegen gaan er wel beter van uitzien met zulke wagens op de weg. :)
Tazzman

De Megane Classic en Megane Break zijn ook gewoon naar Nederland gekomen, ik kan me niet voorstellen dat ze ze niet in Nederland zouden uitbrengen. De voorgaande modellen in de Megane serie waren allen een succes, ik zie ze vrij regelmatig op de weg - lijkt me logisch dat de Megane II ook een succes wordt, zeker met deze modellen die er wat minder "apart" uitzien dan de hatchback.. welke ik ook erg mooi vind, zeker in 3-deurs uitvoering.

Die sedan vind ik wel erg mooi, zeker als een leuke spoiler op de kont zetten, wat mooie 16 of 17" velgen eronder.. en een mooi donker kleurtje ofzo :)

Jammer dat er alleen een Cabrio Coupe zal komen ... die zijn meteen zo duur.. maar mooi is hij wel!
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

oxje schreef:Het voordeel van deze versies is dat je van de in mijn ogen nog steeds spuuglelijke achterkant af ben :)
Amen.
Ben al uit over de volgende leasebak denk ik :)
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Priyantha
Contacteer:

Bas schreef:
oxje schreef:Het voordeel van deze versies is dat je van de in mijn ogen nog steeds spuuglelijke achterkant af ben :)
Amen.
Ben al uit over de volgende leasebak denk ik :)
Goh wat 1 topic niet teweeg kan brengen he ;):lol:
Peter @ Malta
Contacteer:

Mooie auto's inderdaad, hoewel ik zelf nog niet dood in een sedan of een station car gezien zou willen worden. (OK OK, wanneer het zover is zal het toch wel een grote zwarte station car worden, maar daar hoef ik me dan geen zorgen meer over te maken. me dunkt.)

Wel treffend dat ze erin geslaagd zijn om de kofferbak nog wat groter te maken, terwijl die toch al bizar groot was.

De voorkant is nog steeds om te smullen.

Nou maar sparen voor een Grand Scénic.

- Peter
marcel16v

Zijn in ieder gavel beter gelukt als die nieuwe coupe/cabrio :-*
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Zo dan... Die zijn een stuk beter geslaagd dat de sedan en station van het oude model! :) Mooie wagens, zo op het eerste gezicht.
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

ze zien er idd leuk uit
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Zeer geslaagde ontwerpen allebei. Maar van die Grand Tour vind ik die achterbumper wat teveel lijken op die van de Peugeot 206 station. Ik vond dat nogal lelijk staan, deze naar achteren stekende bumpers.

Maar goed!! Eens kijken wat onze tuners, Elia bijvoorbeeld weer maakt van die sedan. Een hele dikke maxi spoiler erachter op, 18" velgen, dikke voorbumper en achterbumper met diffuser en hij kan zo meedoen met bijvoorbeeld de Europese Super Toerwagens Races als Renault Sport ook een steentje bijdraagt.
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Die mogen er zeker wel zijn van mij,die achterkant ziet er beter uit als de eerste uitvoering
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Vos

In 1 woord schitterend! :wink:
Clio 16v.....
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik vind het alleen jammer dat ze de 'vlakke' achterruit die op de hatchback uitvoering zit niet intact hebben gelaten. Het is nu een beetje een gewone sedan geworden.
Armando.B.

robclio16V schreef:Ik vind het hele mooie wagens, maar ik snap 1 ding niet. De Autoweek zegt dat de sedan niet naar Nederland komt, terwijl de Autotelegraaf zegt dat ze wel allebei gewoon naar Nederland komen.

Maar de Nederlandse wegen gaan er wel beter van uitzien met zulke wagens op de weg. :)

kijk is wat er nu op de site staat van autoweek.

Renault Mégane sedan komt wél
Tekst Henny Hemmes

In ons eerdere bericht (23-4) over de nieuwe Renault Mégane Grand Tour en Sedan meldden we dat de sedanversie niet naar ons land zou komen. Intussen blijkt dat wél het geval te zijn.
De Mégane Sedan zal net als de Mégane Grand Tour op 12 september bij de Nederlandse dealers arriveren.
Beide versies beschikken over een 6 cm langere wielbasis dan de hatchback. Die komt vooral ten goede aan de beenruimte op de achterste zitplaatsen. De 23 cm grotere achteroverbouw bij de Sedan resulteert in een grotere inhoud van de bagageruimte: die is 10 dm3 gegroeid ten opzichte van de huidige sedan.
De nieuwe sedan zal net als de Grand Tour worden uitgerust met ABS, EBD en een bandenspanning-controlesysteem. Hij zal bovendien de beschikking krijgen over dezelfde motorvarianten.
jef

:D

renault gaat weer centjes verdienen met deze gave bak
Vos

Wie kan hem ff met photoshop aanpassen? kleur moet williams blauw, williams velgen, iets verlagen en een vette achterspoile op de kofferbak maken :) ?
Clio 16v.....
Armando.B.

Vosje schreef:[img]http://www.priyantha.nl/rtc/meganeII/10193.1.gen.jpg[/img]

Wie kan hem ff met photoshop aanpassen? kleur moet williams blauw, williams velgen, iets verlagen en een vette achterspoile op de kofferbak maken :) ?
zo das zekers een goed idee

jammer dat ik niet ken foto sjoppen

anders had ik het voor je met alle plezier willen doen :wink:

hopen dat iemand anders dit wil doen.
Plaats reactie