
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/meganeII/10193.1.gen.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/meganeII/10194.1.gen.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/meganeII/meganesedan1.jpg[/img]
En ik vind hem mooi

Hier de Grand Tour(zeg maar de oude Break/Nevada)
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/meganeII/10192.1.gen.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/meganeII/10195.1.gen.jpg[/img]
En jawel /me vind deze ook wel leuk

Combinatiepicje ?:D
Owja hier nog de tekst:
copy/paste autotelefgraaf.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/meganeII/megane-break-2.jpg[/img]AMSTERDAM - Renault pakt op de Salón del Automóvil de Barcelona uit met de twee laatste modellen die als Mégane door het leven zullen gaan. Het zijn de sedan en de stationcar, waarvan laatstgenoemde de speciale naam Grand Tour draagt. Beide types zijn onmiskenbaar Méganes geworden en kunnen door Renault met trots in de familie van vijf worden opgenomen.
De familie van de actuele Auto van het Jaar is compleet. De drie- en vijfdeurs hatchbacktypes beten het spits af. In maart volgde de Coupé-Cabriolet en nu de Sedan en Grand Tour. Op basis van het Mégane-platform verschijnen ook nog twee Scénics, waarvan de korte versie reeds is voorgesteld. De lange telg volgt in september, waarna Renault haar programma voor de middenklasse écht klaar heeft.
Complimenten voor Renault: de twee nieuwkomers zijn prachtige auto's geworden. Beide beschikken over veel meer body en dynamiek dan hun voorgangers. En ondanks hun nauwe banden met de hatchbacktypes, ze delen maar liefst 80% van de componenten met elkaar, hebben ze een evenwichtigere carrosserielijn dan de huidige types. Iets dat met name de huidige sedan overduidelijk ontbeert. Die kenmerkt zich te veel als hatchback met kont.
In totaal zijn de sedan en Grand Tour zo'n dertig centimeter langer dan de bekende hatchback-modellen. Een fors deel van die verlenging komt op conto van de achteroverhang (23 cm). Het levert extra bagageruimte op. Renault noemt een cijfer van maar liefst 520 liter in de standaardconfiguratie. In vergelijking met de huidige versies kan de Grand Tour 35 liter meer meenemen, de sedan 10 liter extra. Het restant van de gegroeide wagenlengte moet worden toegeschreven aan de wielbasis. Renault heeft de afstand tussen de twee assen met 6,1 cm verlengd tot 2,69 meter. Dientengevolge zijn de achterportieren langer, waardoor de instap naar de achterbank makkelijker is dan in de vijfdeursvariant, aldus Renault.
De eerste exemplaren van de sedan, productie in Turkije, en Grand Tour (Spaans fabrikaat) gaan in september de Nederlandse weg op. Renault lepelt in de eerste lichting vijf motoren, waarvan drie benzinegebruikers. Het zijn de 1.4 16V met 98 pk, een 1.6 16V van 115 pk en een 2.0 16V met 136 pk. Het aanbod dieselmotoren bestaat uit de 1.5 dCi (80 pk) en de 1.9 dCi (120 pk). Standaard koppelt Renault de blokken aan een handgeschakelde versnellingsbak, afhankelijk van de motorisatie een vijf- of zesbak, maar tegen meerprijs zijn de 1.6 16V en 2.0 16V verkrijgbaar met een automaat.