ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Mwoah, vind dat niet echt een ernstig iets, F7P's dampen altijd als een bezetene, vooral als er nog een originele middendemper onder zit waar het condens zo lekker in blijft hangen..

Starte mijn R19 16V laatst ook een keer om 'm naar buiten te rijden, even een stukje over het industrieterein zitten knallen nog maar met dat koude weer bleef ie ook heftig dampen..

Iedere keer als 't weer winter wordt heb ik het idee dat de koppakking er uit ligt.. en dat al 5 jaar..
PaulM

dampen doet mijne ook wel wat hoor, ook al is ie wat warm is. moet je wekelijks liter vloeistof bijvullen dan ofzo? (originele meuk als uitlaat)

ik moet er denk ik 1x in de 3 maanden van min naar half min/max bijgieten. (km stand 178dkm)

hoe warm was ie dan? echt warm van 15min 170 blazen? of gewoon 80 graden op olie metertje. tweede gasklep open geeft vaak ook ff hoop condens extra.
mark 5t
Contacteer:

hier kan je echt niets van op aan.
rijdt de motor eens goed warm dus ook de olie en ga dan nog eens zo staan te gassen.
zal je zien dat ie dan niet zo erg rookt.
Maarten-Jan
Car: R19.R

Tim_Coupe schreef:Volgens mij kan als hij stilstaand op temperatuur komt nog wel zo roken...
Maar als je ook koelvloeistof verliest, tja het is mogelijk dat je koppakking verrot is...
Het kan ook gewoon een gaatje in je waterpomp zijn, die willen ook nog wel eens lekken. Koppakking is uiteraard zo te testen met koppakking tester, alle auto's roken trouwens aardig met het huidige weer... de 1 wat meer als de ander.
Jurien

wie kan mij helpen.

ik zoek een nieuwe einddemper, ik wil er 1 met een mooi klein dun pijp eindstukje. ik bedoel geen orginele einddemper.

wie weet waar ik zoiets kan vinden?
--->Clio 16v Grandprix Nr. 414<---
Gabri van der Veen
Über-Spammer

http://www.pmperformance.nl/ in Kampen, is ook nog mooi dichtbij :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Jurien

idd bedankt alvast voor de tip
antoine
Car: Renault Clio III RS

Probeer eens bij EPS, zij hadden nog een rvs systeempje in de aanbieding, eindstuk van 76 mm dacht ik.

Anders bv opzoek naar een oude clio cup demper, deze demper heeft een eindpijpje van 60 mm. Je moet deze wel laten aanpassen op je huidige systeem.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... C00272.jpg[/img]

In kampen heb je ook een bedrijf dat uitlaten op maat kan maken.

ps foto ff van Joeri geleend. :wink:
antoine

Gabri van der Veen schreef:http://www.pmperformance.nl/ in Kampen, is ook nog mooi dichtbij :p
Die bedoelde ik (Y) :grin:
Jurien

en zo'n einddemper dedoelde ik :D
antoine

Jurien schreef:en zo'n einddemper dedoelde ik :D
Ik heb er 3 weken geleden nog 1 gekocht via marktplaats. Goed marktplaats in de gaten houden dus, of contact zoeken met team die met een Clio RS gereden hebben.
Jurien

die van een clio rs kan dus ook? mits je hem laat aanpassen. zal marktplaats is in de gaten houden
Geert
Contacteer:

dat zijn orbisoud dempers, van een clio 2 cup. We hebben deze demper ook onze rally clio en kan je vertellen dat ze weinig demper :p
antoine

Geert schreef:dat zijn orbisoud dempers, van een clio 2 cup. We hebben deze demper ook onze rally clio en kan je vertellen dat ze weinig demper :p
Vind je het vreemd wanneer je door de demper kunt kijken :)
Geert
Contacteer:

haha inderdaad. Je ziet ze wel eens te koop omdat ze standaart op een clio 2 cup werden geleverd en op zandvoort niet toegestaan zijn.
joeri_16V
Car: megane 2

Dat klinkt zonder kat zo. (~)
http://media.putfile.com/clio-on-dyno
Geert
Contacteer:

de clio van egbert heeft toch wat last van een warme start motor. met een warme motor weigert de start motor te draaien. je hoort een tik maar hij krijgt geen kans een slag te draaien.

We hebben dit ook op de rally clio gehad maar is over na het heatwrappen van het spruitstuk. Maar ergbert heeft het orginele hitteschild gewoon op zijn startmotor zitten. hoe kan dit? heb hier zelf nooit last van met mijn clio.
Tim
Car: E36 M3

Is dat niet dat het eind van de startmotor in zicht is? Martijn had toch eerder ook zoiets met de 19?
Haas
Car: Megane RS

startmotor aan het einde van het latijn idd...
Martijn Kool

Tim_Coupe schreef:Is dat niet dat het eind van de startmotor in zicht is? Martijn had toch eerder ook zoiets met de 19?
ik? ja, en ronald nog steeds denk ik. hij heeft het altijd wel gedaan, alleen iets minder soepel bij warme motor, op 1 enkele keer na, toen ik dwars in de audi s-bocht stond. maar dat was ook maar 30secs, toen deed ie het weer..

maar idd, als het al zo erg is, dan zit ie op zn eind.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jean-Paul-S
Über-Spammer

antoine schreef:
Geert schreef:dat zijn orbisoud dempers, van een clio 2 cup. We hebben deze demper ook onze rally clio en kan je vertellen dat ze weinig demper :p
Vind je het vreemd wanneer je door de demper kunt kijken :)
Had die man niet 2 verschillende cup dempers te koop?
antoine

Nope. Joeri heeft die van hem gekocht.
joeri_16V

Volgens mij had ie er wel 2 te koop, 1 orbisoud (die ik nu heb dus) en nog een andere, beetje hoekig model.
Ik heb alleen die orbisoud van m gekocht
mark 5t
Contacteer:

startmotor is wel ok.
stuurdraadje zit corrosie onder weet ik 100% zeker.
antoine

joeri_16V schreef:Volgens mij had ie er wel 2 te koop, 1 orbisoud (die ik nu heb dus) en nog een andere, beetje hoekig model.
Ik heb alleen die orbisoud van m gekocht
Deze dacht ik.. http://auto-diversen.marktplaats.nl/aut ... tlaat.html
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ja die hoefde ik ook niet :p Die orbisound had ik ook wel wat gevonden (Y)
joeri_16V

Jij had toen toch ook wel wat geboden?
Had bij de geboden bedragen jou naam volgens mij zien staan.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Juist ja. Heb hem alleen niet meer in de gaten gehouden, maar je had volgens mij niet veel meer geboden dan mij :p Heb die Devil trompet uitlaat van jou eens laten stralen, maar meer is er niet meer van gekomen. Door de verbouwing ligt alles stil (0)

Heb je nog wel eens iets gehoord van je ex 16v? Ik zag hem ooit eens in Maastricht voorbij komen namelijk :)
joeri_16V

Heb direct contact met m opgenomen, werk beter en sneller dan een bod te doen. :wink:
Laatste dat ik van de clio gehoord en gezien heb was dat ie op het circuit rond reed.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Ach jah, was leuk geweest voor de cup clio. Ben eigenlijk aan het overwegen om je demper uitelkaar te slijpen en na te maken van rvs aangezien ik er toch 2 van heb liggen. Dat houd me dan ook weer ff van de straat :p
PaulM

ik heb waarschijnlijk ook weer een lekkere, ongeveer 1 maandje terug nieuwe schijven + blokken achter geplaatst. Nu heb ik zondag flink lopen ankeren voordat ik naar me werk ging. En na me werk hoorde ik tikkend geluid bij het remmen bij de achterwielen. nu is het gerelateerd puur als ik rem en en tikt ook steeds langszamer namate ik stil ga staan. hoe groot is de kans dat de boel krom is getrokken?
moet toegeven dat ik de handrem erop had nadat ik had gegast (ja weet ik veel :D)

het komt volgens mij van links achter. ben bang dat de schijf krom is :( is rechts dan ook gaar of hoeft dat niet perse.

:pompomangry:
Tom
Moderator
Car: MB

Zijn het geen rammelende blokken? "hoekijzertje" eruit geschoten (borgpennetje niet vast)?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
PaulM

zal morgen nog wel even kijken, maar tis wel een constant tik tik tik tik geluid , heb ook nog paar keer HARD geremd, en het trilt wel wat.
Steven
Car: M536

Kromme schijven voel je eerder dan dat ze echt tikken. Denk ook dat er eerder iets scheef zit ofzo.

Die veren er misschien afgesprongen?
PaulM

zal morgen even links met rechts vergelijken, dan is het zo te zien, anders wiel eraf. heb zaterdag zomerwielen erop gelegd. zondag kwam het tikken.
Plaats reactie