ACT: Renault 21 Turbo/Quadra
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ferodo niet meer (volgens Jo). Textar zou kunnen, dat zat op mijn 21.
Remslangen weet ik niet. Is daar nog wat bijzonders mee? Mijn voorste slangen staan op spanning bij maximaal sturen.
Remslangen weet ik niet. Is daar nog wat bijzonders mee? Mijn voorste slangen staan op spanning bij maximaal sturen.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Zowel goodridge als HEL zijn te verkrijgen voor de 21.
Voor de blokken raad ik mintex aan.
Moest er iemand interesse hebben, mijn remschijven gaan eraf , geboorde blackdiamonds (of OMP's, ben niet zeker meer). Der komt een maatje groter op, 330
Voor de blokken raad ik mintex aan.
Moest er iemand interesse hebben, mijn remschijven gaan eraf , geboorde blackdiamonds (of OMP's, ben niet zeker meer). Der komt een maatje groter op, 330
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
er zijn ferodos voor te krijgen, maar GEEN DS2500oldskool schreef: iets van betere remblokken zo iets als ferodo ????
kan zo ff niks vinden .
das ni best en de reden daarvoor is dat er slangen van een 2.0 atmo opzitten, die zijn net iets korter. Heb het ook gehad, leerschoolMartijn schreef: Is daar nog wat bijzonders mee? Mijn voorste slangen staan op spanning bij maximaal sturen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Nee, nogal onnozel ook. Zo bijzonder zijn die slangen niet.
-edit- Ah, op H-base staan bij de 21T wel gewoon slangen vermeld. Zal de lengte eens vergelijken.
-edit 2- 2.0 345 mm; 2.0T 320 mm
-edit- Ah, op H-base staan bij de 21T wel gewoon slangen vermeld. Zal de lengte eens vergelijken.
-edit 2- 2.0 345 mm; 2.0T 320 mm

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Mintex M1144 is een fijn remblokje, ietsje minder happig als de DS2500, maar nog steeds een felle bite.
Kep ze op m'n Corolla zitten met een paar pietluttige 240[mm] schijfjes, op Zandvoort krijg ik ze wel heftig aan het roken, maar faden doen ze niet
Kep ze op m'n Corolla zitten met een paar pietluttige 240[mm] schijfjes, op Zandvoort krijg ik ze wel heftig aan het roken, maar faden doen ze niet

240 mm?? Wordt het dan niet eens tijd voor een remmenupgrade???Steven schreef:Mintex M1144 is een fijn remblokje, ietsje minder happig als de DS2500, maar nog steeds een felle bite.
Kep ze op m'n Corolla zitten met een paar pietluttige 240[mm] schijfjes, op Zandvoort krijg ik ze wel heftig aan het roken, maar faden doen ze niet
http://cgi.ebay.co.uk/GOODRIDGE-BRAKE-L ... 286.c0.m14
voor blokken moet je maar eens vissen op de website van prima sport om een idee te krijgen. Daar kopen is belachelijk want biesheuvel en andere nederlandse leveranciers hebben ze ook.
http://www.primaracing.com/index.aspx
voor blokken moet je maar eens vissen op de website van prima sport om een idee te krijgen. Daar kopen is belachelijk want biesheuvel en andere nederlandse leveranciers hebben ze ook.
http://www.primaracing.com/index.aspx
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
heb by goodridge.nl gekeken maar kan daar niks vinden van de 21 t-jo- schreef:gewoon goodrigde kopen, onverslijtbaar en niet echt duur. Denk iets van een 65€ (v&a)
vandaar de vraag.
broer wil gewoon goede remblokken erop dus zal het doorgeven
heeft er iemand een nummer van de goodridge leidingen toevallig. of nog een setje liggen ?????
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
[img]https://www.cituninguk.com/images/products/REN21M-M.jpg[/img]
Die spoiler
Veel fouter kan het toch niet meer worden. 
Die spoiler



5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Uhm.... wat heeft Jo op z'n zilvergrijze 2T zitten ?? 
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ter verduidelijking: ik vind hem stoer. En als ik de reacties om me heen hoor, is een rode 21T zo fout als een Kadett/Manta. Dus dan kan zo'n spoiler er nog wel bij. 
-edit- typo

-edit- typo
Laatst gewijzigd door Martijn op wo 1 okt 2008 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

Hmmmzz.... zit een kern van waarheid in.
Zag op RTC Markt dat Jo dan nog "foute" spullen te koop heeft zoals een wide-body en rood leer.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ik ben bij Goodridge geweest in Delft (voor mijn Guzzi). Ze kunnen in Delft gewoon Goodridge remleidingen maken voor je als je de oude geeft.
voor meer info http://www.goodridge.nl
voor meer info http://www.goodridge.nl
Zo 1tje MOET er gewoon opMartijn schreef:[img]https://www.cituninguk.com/images/products/REN21M-M.jpg[/img]
Die spoiler![]()
Veel fouter kan het toch niet meer worden.

Een bewerkte Subaru spoiler, meen ik... Maar t idee is hetzelfdeArco schreef:Uhm.... wat heeft Jo op z'n zilvergrijze 2T zitten ??

Ietsje meer werk geweest daar ie ook aan de achterklep verwerkt zit, staat overigens errug lekker

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
1: ik heb geen foute ph2 21T
2: ik heb geen spoiler van de prima kit
3: een 21 is altijd fout, wat je er ook aan doet
4: ik heb idd een wrx spoiler die in 8 gezaagd is
5: ding is helemaal ingewerkt in geen foute ph1
6: ph1 ruleert, ph2 sucks
@Marcel; ik heb nog 3 nieuwe goodridgen liggen (achterzijde) en men voorste slangen gaan er ook heel binnenkort af omdat ik een andere set nodig heb.
2: ik heb geen spoiler van de prima kit
3: een 21 is altijd fout, wat je er ook aan doet
4: ik heb idd een wrx spoiler die in 8 gezaagd is
5: ding is helemaal ingewerkt in geen foute ph1
6: ph1 ruleert, ph2 sucks

@Marcel; ik heb nog 3 nieuwe goodridgen liggen (achterzijde) en men voorste slangen gaan er ook heel binnenkort af omdat ik een andere set nodig heb.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
dit is pas vet,-PAZ- schreef:Die van Jo is idd van een subaru volgens mij. Staat wel goed en dikke body-kit op een 21T![]()
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... 0013ht.jpg[/img]
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
P*RNO 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
-jo- schreef:1: ik heb geen foute ph2 21T
2: ik heb geen spoiler van de prima kit
3: een 21 is altijd fout, wat je er ook aan doet
4: ik heb idd een wrx spoiler die in 8 gezaagd is
5: ding is helemaal ingewerkt in geen foute ph1
6: ph1 ruleert, ph2 sucks![]()


Tot nu toe waren er, buiten de RTC, maar 2 personen die hem wel gaaf vonden.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
bekijk het anders, je hebt iets wat een ander absoluut akkelig vind. Voordeel, je zet ze aan de stoplichten zwaar voor schut.
PS, mijn strijkijzer wordt binnenkort ook weer aangepast.
PS, mijn strijkijzer wordt binnenkort ook weer aangepast.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
@ Jo: heb je ook een fotootje hoe die bodykit er gemonteerd uitziet?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Heb ik je op een idee gebracht ???



5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Nee, eerst de gaten maar eens vullen. Was alleen benieuwd hoe het er uitziet. 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... CT0051.jpg[/img]
Neej, het hoort hier niet thuis ....
OF TOCH WEL ???
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... age050.jpg[/img]
Speclist:
GT28RS turbo (thanks jo)
piper 276 cam
flowed head and manifolds, uprated valve springs
55mm throttle body
steel crank and steel rods
wosner pistons and steel liners
ally fly wheel with helix clutch
3" exhaust pobably totaling 50" long
Running 803 injectors 3 bar map sensor and motec ecu
Neej, het hoort hier niet thuis ....
OF TOCH WEL ???

[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... age050.jpg[/img]
Speclist:
GT28RS turbo (thanks jo)
piper 276 cam
flowed head and manifolds, uprated valve springs
55mm throttle body
steel crank and steel rods
wosner pistons and steel liners
ally fly wheel with helix clutch
3" exhaust pobably totaling 50" long
Running 803 injectors 3 bar map sensor and motec ecu
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dat zal wel afgaan zeg pfffffffffffffffffff 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Hoe dom het ook mag klinken, dit paste alsof het ervoor gemaakt was. De eigenaar, welgesteld, heeft de originele Gr5 al meer dan 20 jaar in zen bezit en was opgebouwd met een J7R (2.0 atmo) met TB's. Stalen kruk, drijfstangen enz. Geen cent op bespaart, enkel het beste materiaal was goed genoeg ! Resultaat 160 aan de wielen, 240 Nm. Vond ie wel fijn, maar niet fijn genoeg...dus, turboblokje bouwen. Zelfde onderblok, stalen bussen laten maken, zuigers, kortom de hele rimram.
Nu heeft ie een copy laten maken van de Gr5 op een soort buizenchassis, kitkar zeg maar en daar ligt nu de motor in. Naar mijn inziens had ie een andere nokkenas kunnen nemen want dit zal de enige restrictie zijn in het blok. Met de huidige setup schat ik rond de 280 wpk en 420/430 Nm
Nu heeft ie een copy laten maken van de Gr5 op een soort buizenchassis, kitkar zeg maar en daar ligt nu de motor in. Naar mijn inziens had ie een andere nokkenas kunnen nemen want dit zal de enige restrictie zijn in het blok. Met de huidige setup schat ik rond de 280 wpk en 420/430 Nm
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tjah ouwe meuk idd..ik was aan het rondkijken voor een evo 5/6 maar die zijn ook van 99', ook ouwe meuk dus.
Ik heb het er vorige week nog over gehad met Henk, die dingen zijn ondertussen de 20 gepasseert maar toch heeft het capaciteit en pottencieel. Zoals al bewezen draaien deze dingen +300 pk zonder stuk te gaan. Ik heb al menig andere types zien voorbij komen die met een pak minder vermogen heel snel stuk gingen.
Je hebt 100% gelijk, het is en blijft ouwe zooi, zeker met de 8 klappertjes maar toch heeft het wat...
De F4 is al een stuk doorontwikkeld, 3de generatie ondertussen en daar wil ik me stilaan op gaan toegooien. Helaas past het 77* serie niet in de 5 vanwege te breed, je komt zon 7 cm te kort tussen de voorste chassisbalken mede door de 800 serie van bak. Daarom wordt de clio F4 (730 series) gebruikt met een JC5 129 of 130 bak. Hoe en wat zal spoedig wel blijken.
Ondertussen is de 19 van Glen ook startensklaar met een S13 turbo setup, zelfde als wat Henk destijds gebouwd heeft en met een 9:1 CR draaid dat ding toch 200 adw bij 0.8 bar en niet bij 0.4 zoals sommigen durven beweren.
Ik heb het er vorige week nog over gehad met Henk, die dingen zijn ondertussen de 20 gepasseert maar toch heeft het capaciteit en pottencieel. Zoals al bewezen draaien deze dingen +300 pk zonder stuk te gaan. Ik heb al menig andere types zien voorbij komen die met een pak minder vermogen heel snel stuk gingen.
Je hebt 100% gelijk, het is en blijft ouwe zooi, zeker met de 8 klappertjes maar toch heeft het wat...
De F4 is al een stuk doorontwikkeld, 3de generatie ondertussen en daar wil ik me stilaan op gaan toegooien. Helaas past het 77* serie niet in de 5 vanwege te breed, je komt zon 7 cm te kort tussen de voorste chassisbalken mede door de 800 serie van bak. Daarom wordt de clio F4 (730 series) gebruikt met een JC5 129 of 130 bak. Hoe en wat zal spoedig wel blijken.
Ondertussen is de 19 van Glen ook startensklaar met een S13 turbo setup, zelfde als wat Henk destijds gebouwd heeft en met een 9:1 CR draaid dat ding toch 200 adw bij 0.8 bar en niet bij 0.4 zoals sommigen durven beweren.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Volgens mij moet er ergens een uitdraai zijn van dat blokkie met (dacht ik)193,4 WPK bij 0,4-0,5 bar. (want op 0,8 was ie nog niet gemapped en durfde hij toen niet aan om de kraan verder open te draaien)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"