ACT: Banden
Ik zei niet dat je erbij zweert maar wel dat je ze hoog aanschrijft. Mijn auto reageert gewoon als een natte dweil op die 9000's en hij heeft al z'on hoog dweil gehalte in std opstelling. Dat heb ik opgevangen door de verstelbare ophanging zo goed mogelijk af te stellen en hierbij doen de 3 bovenvermelde banden wat ik wil.
Er is dus echt een verschil van auto tot auto, nog maar niet gesproken over ophangingsystemen. Ik ken de wagen van Christiaan toch tamelijk goed en mede door zijn schroefkit reageert die auto als een kart.
Er is dus echt een verschil van auto tot auto, nog maar niet gesproken over ophangingsystemen. Ik ken de wagen van Christiaan toch tamelijk goed en mede door zijn schroefkit reageert die auto als een kart.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Contacteer:
Ik zit een beetje rond te kijken voor nieuwe banden, gezien de huidige hun langste tijd wel gehad hebben.
Zoveel ervaring met verschillende banden heb ik helaas niet, daarom wil ik eens jullie adviezen horen.
De huidige banden zijn voor: Fulda carat progresso IV en achter zitten Michelin Pilot Exalto 2 banden.
De Fulda's voor heb ik nooit echt wat gevonden zeker met nat/vochtig weer gaan ze erg snel glijden in de bocht naar mijn mening.
Ik zoek dus banden die zowel in droog als nat goede prestaties leveren in de maat 195-50-R15.
Zoveel ervaring met verschillende banden heb ik helaas niet, daarom wil ik eens jullie adviezen horen.
De huidige banden zijn voor: Fulda carat progresso IV en achter zitten Michelin Pilot Exalto 2 banden.
De Fulda's voor heb ik nooit echt wat gevonden zeker met nat/vochtig weer gaan ze erg snel glijden in de bocht naar mijn mening.
Ik zoek dus banden die zowel in droog als nat goede prestaties leveren in de maat 195-50-R15.
Anything worth doing is worth doing right!.
Ik had voorheen Michelin Pilot Sport (eerste type) in 215/45/17 onder m'n 9-3 liggen, maar dat was ene drama, cuppen bij het leven en de grip was ook niet geweldig. Het voordeel was dat ik ze spotgoedkoop op de kop heb kunnen tikken.
Sinds een tijdje rondom Goodyear Eagle F1 Asymetric liggen en dat rijdt een heel stuk lekkerder. Lekker veel grip, de banden gaan lang niet zo snel gillen als de oude banden en ze zijn een stuk stiller, maar dat komt uiteraard doordat de oude gecupt waren. De Goodyears zijn een stuk comfortabeler en daardoor voelen ze ook wat minder stabiel aan wat vooral bij lastwisselingen goed te merken is.
In de regen zijn ze vooralsnog voortreffelijk, ze hebben genoeg regen meegemaakt de laatste week en de grip op nat vind ik prima.
Sinds een tijdje rondom Goodyear Eagle F1 Asymetric liggen en dat rijdt een heel stuk lekkerder. Lekker veel grip, de banden gaan lang niet zo snel gillen als de oude banden en ze zijn een stuk stiller, maar dat komt uiteraard doordat de oude gecupt waren. De Goodyears zijn een stuk comfortabeler en daardoor voelen ze ook wat minder stabiel aan wat vooral bij lastwisselingen goed te merken is.
In de regen zijn ze vooralsnog voortreffelijk, ze hebben genoeg regen meegemaakt de laatste week en de grip op nat vind ik prima.
is allemaal 50....
Er is volgens mij wel een R888 in 165-50-15 uit m'n hoofd, op zich moet dat prima te doen zijn met een 6J velg. Staar je nu niet blind op 195 breed, je moet het ook nog wel fatsoenlijk op temperatuur kunnen krijgen.
heb je gelijk minder problemen met je verbreders 

-
bestaat niet hoor stevie wonderSteven schreef:Er is volgens mij wel een R888 in 165-50-15 uit m'n hoofd, op zich moet dat prima te doen zijn met een 6J velg. Staar je nu niet blind op 195 breed, je moet het ook nog wel fatsoenlijk op temperatuur kunnen krijgen.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
bestaat wel 

-
link? r888 is er echt niet in die lijpe tuningsmaat..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
mm excuus. wat een vreemde maat. die leg je niet op 7j velgjes denk ik met die harde wangen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
zat maar geen semi.
t1s wordt sinds 2008 niet meer gemaakt. t1r wel, neem aan dat je die bedoelt?
t1s wordt sinds 2008 niet meer gemaakt. t1r wel, neem aan dat je die bedoelt?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Nee idd, 6J is eigenlijk nog te breed, maargoed er zijn wel smalle 15" velgen te vinden van 5,5-6J breed. Je moet ze zeker niet stretchen.Martijn Kool schreef:mm excuus. wat een vreemde maat. die leg je niet op 7j velgjes denk ik met die harde wangen
Het is op zich niet zo gek hoor, als je dat soort velgen neem met een lage ET (15 ofzo) vult het alsnog breed zat en ze zijn ook lekker licht.
Anderzijds zou ik gewoon de auto aanpassen dat je gewoon 50 weg kunt krijgen, dan kun je tenminste fatsoenlijk rubber erop leggen wat dikke vermogens aankan.
-
Binnenkort ga ik winterbanden aanschaffen voor de Clio.
Maar wat is nou een goede keus? Maatje 195/50/15.
Maar wat is nou een goede keus? Maatje 195/50/15.
-
dat gaan we ook doen, banden zijn besteldSteven schreef:Nee idd, 6J is eigenlijk nog te breed, maargoed er zijn wel smalle 15" velgen te vinden van 5,5-6J breed. Je moet ze zeker niet stretchen.Martijn Kool schreef:mm excuus. wat een vreemde maat. die leg je niet op 7j velgjes denk ik met die harde wangen
Het is op zich niet zo gek hoor, als je dat soort velgen neem met een lage ET (15 ofzo) vult het alsnog breed zat en ze zijn ook lekker licht.
Anderzijds zou ik gewoon de auto aanpassen dat je gewoon 50 weg kunt krijgen, dan kun je tenminste fatsoenlijk rubber erop leggen wat dikke vermogens aankan.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
heb de federal semi's besteld:Steven schreef:Ik word nog eens fan van je
http://www.topbanden.com/Achat-Pneus-pe ... ,,,,,42251
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Kijk je op http://www.autobandenmarkt.nl/Martijn Kool schreef:heb de federal semi's besteld:Steven schreef:Ik word nog eens fan van je
http://www.topbanden.com/Achat-Pneus-pe ... ,,,,,42251
Dan heeft deze band meer profiel.
Zijn dit nu verschillende banden die per ongeluk hetzelfde genoemd worden?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
denk dat ik hier wel goed zit.
weet iemand toevallig wat voor velgen dit zijn?
http://link.marktplaats.nl/377542047
alvast bedankt.
weet iemand toevallig wat voor velgen dit zijn?
http://link.marktplaats.nl/377542047
alvast bedankt.
Project: GTT Blue Sport
grappige velgies hoor 

Ziet eruit als een Speedline velg, maar naafgaten kun je ook laten uitfreesen naar 60.1, als het al niet die diameter is..
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
Geinig inderdaad, zeker omdat het 14 inch is!
Geen idee wat voor merk. De verkoper weet het blijkbaar ook niet.
Naafgat uit laten draaien is gewoon te doen, maar let wel op de ET-waarde, want dat het op een Polo, Golf enz. past, wil niet zeggen dat het achter ook onder een 5 past.
Geen idee wat voor merk. De verkoper weet het blijkbaar ook niet.
Naafgat uit laten draaien is gewoon te doen, maar let wel op de ET-waarde, want dat het op een Polo, Golf enz. past, wil niet zeggen dat het achter ook onder een 5 past.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Als ik ga kijken is het de eerste zorg of het wel over de 16v remmen heen komt.
Voor de rest weet ik waar ik op moet letten.
maar goed, merk en model is dus nog niet bekend.
maar goed, merk en model is dus nog niet bekend.

Project: GTT Blue Sport
Als je snel wilt uitrekenen wat de invloed van je bandenmaat op je snelheid is, dan heb je wat aan deze link; http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
zo gister voorband maar eens opgepompt. Linksvoor was 1,5 bar en rechtsvoor 2.
vond hem al wat trekken
heb beide nu op 2.3 gezet.

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
meeste druk verlies komt denk ik door de flinke temperatuurs daling van de afgelopen tijd.
idd, ik moet ook regelmatig stoeprand op en af (heel langszaam met deze velgen) om te pakeren in de straat, meestal doe ik dat met links voor dus dat zal er ook wel mee te maken hebben.Geert schreef:meeste druk verlies komt denk ik door de flinke temperatuurs daling van de afgelopen tijd.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Car: R19.R
10 graden verschil is 0,1 bar heb ik ooit eens meegekregen met natuurkunde als ik goed opgelet heb