ACT: Twingo I

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Gesloten
Chris@R5

En 269 8)
Chris@R5

Heel misschien heb ik eindelijk heldere lampen gevonden op de sloop. Met 5 minuten terug bellen en dan weet ik het :)
(fingers crossed)

Edit: Dat was niks, alle lipjes afgebroken.

Hoe zit dat nu met de stekkers van een fase 1 en een fase 2? Is dat ook anders? Ik heb nu namelijk electrische verstelling en die moet het wel blijven doen op een setje fase 2 lampen (die niet volledig heldere dus).
Nickster

Heb net het nieuwe dashboard erin gebouwd, maar heb nog een aantal niet werkende dingen !

- Onder en bovenkant van de stuurbehuizing past niet. Moet dat gewoon bij gezaagd worden ?
- Lampjes dat het licht brand enzo doen het niet. Moet dan het oude kabelboomgedeelte ook overgezet worden om het te laten werken ?

Dan kan ik nu mijn spiegels niet meer helemaal verstellen, morgen maar eens kijken wat ik daaraan kan doen.

Als ik het over een week of 2 weer eruit haal om te spuiten, hoe kan het dash er dan het best in gezet worden zodat de lak niet beschadigd ? Oftewel is er een metode dat het allemaal snel en zonder wrikken op zijn plekje valt ?

Ziet er nu wel al een stuk mooier uit, en ook dat kastje is een uitvinding !!! :worship:
Chris@R5

Dat stuk om het stuur past inderdaad niet. Daar moet je het gedeelte van het oude dash voor verbouwen. Dit ook ivm de zekeringenkast die onder het stuur zit bij een oud type. Dus daar zit wel wat hobby en klus werk in.
De lampjes achter het stuur moet je niet gebruiken van het nieuwe type. Gebruik gewoon je oude paneel en vul de overgebleven ruimte op met een stukje tellerpanel van de andere unit. Over de lectrische ramen kan ik weining zeggen. Als je die heb scheelt het met het monteren dat de beugels van de handbediening niet in de weg zitten.

TIP: glanzende lak of felle kleuren zijn mega-irritant bij zonlicht. Alles weerspiegelt in de voorruit. Kies niet te felle kleuren en spuit niet in een glanslak.
Glekke
Contacteer:

Jacco Osté schreef:[img]http://img262.imageshack.us/img262/560/dscn19101jl.jpg[/img]

Meganedash toch? :)

Lijkt toch niet lekker te passen:

[img]http://faimg1.forum-auto.com/mesimages/ ... 000411.JPG[/img]
Op die eerste foto vind ik het toch goed passen, enkel stuurkapje zou er ook op moeten, en op die 2de foto is het gewoon verkloot... hehe
-jacco-
Über-Spammer

Chris@R5 schreef: Edit: Dat was niks, alle lipjes afgebroken.

Hoe zit dat nu met de stekkers van een fase 1 en een fase 2? Is dat ook anders? Ik heb nu namelijk electrische verstelling en die moet het wel blijven doen op een setje fase 2 lampen (die niet volledig heldere dus).
Een nieuwe set kost ook niet de hele wereld hoor :)

Gooi es een foto online van die stekkers?
Ik heb het wel geinstalleerd (hoogteverstelling ivm nieuw dash en lampen) maar ik weet natuurlijk niet hoe de oude stekkers er uitzien :)
Nickster schreef: - Onder en bovenkant van de stuurbehuizing past niet. Moet dat gewoon bij gezaagd worden ?
Dat wordt idd passen meten, vijlen en dremelen :)
- Lampjes dat het licht brand enzo doen het niet. Moet dan het oude kabelboomgedeelte ook overgezet worden om het te laten werken ?
Stekker van een nieuw type kabelboom erin zetten, Met behulp van een schema de juiste draden eraan zetten...
Het oude paneeltje past simpelweg niet en het een beetje opvullen is echt een afbreuk aan je werk (N)
Dan kan ik nu mijn spiegels niet meer helemaal verstellen, morgen maar eens kijken wat ik daaraan kan doen.
Ze doen helemaal nix meer? :)
Zekeringetje misschien?
Als ik het over een week of 2 weer eruit haal om te spuiten, hoe kan het dash er dan het best in gezet worden zodat de lak niet beschadigd ? Oftewel is er een metode dat het allemaal snel en zonder wrikken op zijn plekje valt ?
Ik had de deuren en de stoelen eruit gehaald, geen enkel probleem om het er in te zetten :D (Y)
Glekke schreef:Op die eerste foto vind ik het toch goed passen, enkel stuurkapje zou er ook op moeten, en op die 2de foto is het gewoon verkloot... hehe
Het hele dash is vernaggeld idd, maar ik bedoel de pasvorm (tegen de voorruit)
Dat kun je op de eerste foto iig niet (goed) zien...
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Nickster

Ik heb handmatige verstelling, en het zit simpelweg vast tegen het dash
-jacco-
Über-Spammer

Spiegels eruit halen, verstellingshandel eraf halen en weer terugzetten...
Simpelste oplossing en zo vaak hoef je je spiegels toch niet te verstellen als het goed is :)

Lastigere oplossing: Electrische spiegels inbouwen :)
Jordi

Kan iemand hier booskijkers lassen?
:gun: las bedrijven :@
Heb trouwens nieuwe sideskirt!
http://www.hotimports.nl/shop/images/twingojap.jpg
:foto:
-jacco-
Über-Spammer

Waarom zijn het zulke lasbedrijven? :)

Te duur? Kunnen ze het niet?

Als je het te duur vindt, ga dan ook even na hoeveel werk het is :)
Royalty

@Nickster:

- Spiegels had ik ook handmatig. Heb inderdaad de spiegels goed gezet en de hendels eraf gehaald. Afgedekt met de nieuwe kapjes voor electrisch verstelbare spiegels > perfect fit.

- Kappen rondom stuur heb ik ook van het nieuwe model genomen. Hier kun je dan bijv het oude zekeringsafdekplaatje in maken en spuiten. (mooiste is dan ook om meteen de nieuwe kleur hendels lamp/ruitenwisser over te zetten)

- Electrische lampverstelling past qua stekker wel op het mechanisme in het nieuwe dash, maar de motortjes niet zonder aanpassing op de fase 3 lamp (fase 2 weet ik niet of dat hetzelfde is). Je kunt de motortjes wel vastklikken, maar met maximaal omhoog zie je dan ongeveer 2m voor je auto. Moet dus iets tussen.

- Stekker van controlelampenunit kun je het beste doen volgens de door Jacco beschreven methode. :beer:
Petertje5

ze kunnen het niet!!
en daarom werd het heel duur
-jacco-
Über-Spammer

Je hebt het over de booskijkers?

Als ze het niet kunnen, kan het ook niet duur worden lijkt me... :~

Af laten blijven en iemand zoeken die het wel kan :)
DxRsd

heb mssn wel een adresje... heb ik mijn motorkap ook laten bijlassen maar weet niet of ze compleet de booskijkers er ook op kunnen lassen
Twingo: Making it 2 the limit....
Jordi

Zat gister op naam van een vriend maar ja hij kon het niet goed en dan werd het walsen omdat het een bochtje was en blabla heb zelf motorkap gekocht en probeer het eerst wel ff zelf hij was toch 25 euro, ga zo ff naar ijzersmit en strip kopen van 6 cm breed en kijk nog wel ff hoelang, ga het rustig erop leggen en oom de lamp heen tikken zet 2a3 laspuntjes erop en laat het goed lassen.

Trouwens gister sideskirts opgehaald maar heb geen idee hoe je zo'n kreng vastzet, iemand tips? Van de skirt zie je foto paar posts hierboven!
Bedankt!
PS: RTC afsluitmeeting aanrader??
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

SpiNd0o schreef: PS: RTC afsluitmeeting aanrader??
Ja! :wink: (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
TheoV
Contacteer:

weet iemand waar het leidingkje achteraan op het spruitstuk, vlak boven de leiding die naar het kleppendeksel gaat, heen leidt?

EDIT: nevermind, gevonden
Laatst gewijzigd door TheoV op wo 25 okt 2006 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Nickster

Chris@R5 schreef:Dat stuk om het stuur past inderdaad niet. Daar moet je het gedeelte van het oude dash voor verbouwen. Dit ook ivm de zekeringenkast die onder het stuur zit bij een oud type. Dus daar zit wel wat hobby en klus werk in.
De lampjes achter het stuur moet je niet gebruiken van het nieuwe type. Gebruik gewoon je oude paneel en vul de overgebleven ruimte op met een stukje tellerpanel van de andere unit. Over de lectrische ramen kan ik weining zeggen. Als je die heb scheelt het met het monteren dat de beugels van de handbediening niet in de weg zitten.

TIP: glanzende lak of felle kleuren zijn mega-irritant bij zonlicht. Alles weerspiegelt in de voorruit. Kies niet te felle kleuren en spuit niet in een glanslak.
Wil het dash en de rest van het kunststof matzwart maken. Vind dat namelijk wel heel stijlvol met blauw neonlicht ed. Hoe heb jij het dash erin gelepeld na het spuiten ? Ook zonder stoelen ed ?

Ga nog wel kijken of ik die beugels van de spiegelverstelling misschien een stukje kan inkorten, zodat het gewoon allemaal bruikbaar blijft.

Die stekkers van de nieuwe kabelboom op de oude klussen wil ik wel, snap alleen niets van alle kleurtjes. Als iemand schema's of een duidelijke uitleg heeft graag !!! (Y) :beer:
Als dat allemaal niet lukt zet ik gewoon het panneeltje uit het oude dash over.

Kan het kloppen dat de knipperlichten niet meer werken door het gebruik van de nieuwe dash stekkers ?
Ook werkt de achterruit verwarming en de mistlamp niet meer. Kan dit
komen door de stekkers, of komt het omdat ik het nieuwe type knopjes gebruikt heb ?

Weer veel vragen, hoop dat jullie hier iets mee kunnen.....
Chris@R5

Toch lastig hè die andere kabelboom :wink:

Ik heb niks eruit gehaald, alleen het dash. De zijkapjes van de spiegels moet je alleen een speciale draai meer maken om ze er op te krijgen.
-jacco-
Über-Spammer

SpiNd0o schreef:Zat gister op naam van een vriend maar ja hij kon het niet goed en dan werd het walsen omdat het een bochtje was en blabla heb zelf motorkap gekocht en probeer het eerst wel ff zelf hij was toch 25 euro, ga zo ff naar ijzersmit en strip kopen van 6 cm breed en kijk nog wel ff hoelang, ga het rustig erop leggen en oom de lamp heen tikken zet 2a3 laspuntjes erop en laat het goed lassen.
ijzersmid ;)
Ik hoop voor je dat het lukt :)
Hoe ga je die bolling er dan inkrijgen? Die is toch wel belangrijk om het netjes te krijgen (Y)
Trouwens gister sideskirts opgehaald maar heb geen idee hoe je zo'n kreng vastzet, iemand tips? Van de skirt zie je foto paar posts hierboven!
Bedankt!
Welk type heb je? Meestal kun je ze grotendeels vastkitten, aan de zijkanten (wat in de wielkasten valt) kun je een parker erin schroeven, eventueel aan de onderkant kan natuurlijk ook, dat zit toch niet in het zicht...
PS: RTC afsluitmeeting aanrader??
Zeker (Y) :D

Nickster schreef:Die stekkers van de nieuwe kabelboom op de oude klussen wil ik wel, snap alleen niets van alle kleurtjes. Als iemand schema's of een duidelijke uitleg heeft graag !!! (Y) :beer:
Als dat allemaal niet lukt zet ik gewoon het panneeltje uit het oude dash over.
Schema's kun je (Als je er regelmatig komt en de mensen goed kent...) gewoon ff bij de dealer lenen :)
Heb ik ook gedaan :D
Kan het kloppen dat de knipperlichten niet meer werken door het gebruik van de nieuwe dash stekkers ?
Knipperlichten werken niet meer? :S
Vreemd, ligt er geen zekering uit?
Ook werkt de achterruit verwarming en de mistlamp niet meer. Kan dit
komen door de stekkers, of komt het omdat ik het nieuwe type knopjes gebruikt heb ?
Alleen de mistlamp achter werkt niet meer, daar moet je het oude type knop (combinatie) voor gebruiken :)
Jordi

moterkap is mooi gelukt, had peter volgens mij ookal verteld aan je toen hij mijn weitec setje kwam ophalen paar daagjes terug!
sideskit wordt idd voor en achter schoefje ofzso en kitten aan de zijkanten dan hopen dat mijn 195/45/15 bandjes + velgjes passen.
dan bumpers,skirts en moterkapje spuiten, als velgen passen zandstralen en polijsten en dan kijken voor duplex uitlaat systeempje...
[/b]hint hint hint jacco
-jacco-
Über-Spammer

Owja, nu zie ik het :D

Maarreuh... We willen foto's zien!!! :wink:

Check PM :beer:
Steffie

Kan iemand mij vertellen wat de maximale verlaging is als
je velgen met banden 165-60-14 hebt zonder dat je boel aanloopt.
Dacht zelf aan 40mm.
Staat er hier trouwens ergens een foto van een Twingi die 40mm
is verlaagd???
-jacco-
Über-Spammer

Ligt aan oa:
* Breedte van de velgen
* "Randje" in de achterste wielkasten
* ET waarde

Ik heb verder alleen maar ervaring met een minimum verlaging van 5 cm :D
Wilma
Contacteer:

Steffie schreef:Staat er hier trouwens ergens een foto van een Twingi die 40mm
is verlaagd???
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Verlaging.jpg[/img]
Steffie

Wilma schreef:
is verlaagd???
En hoe groot zijn die velgen dan 13 of 14-inch?

TheoV
Contacteer:

Steffie schreef:
Wilma schreef:
is verlaagd???
En hoe groot zijn die velgen dan 13 of 14-inch?

dat zijn, als k me niet vergis, 14duimers.
Wilma
Contacteer:

Dit zijn 14 inch velgen 8)
Chris@R5

mijne staat op 13 duims met 4cm verlaging.
Afbeelding
Nickster

Wie weet waar de brandstof filter van een Twingo uit 98 zit.....

De Twingo van mijn broer loopt slecht stationair, dus wil de bougies en brandstoffilter vervangen....

Iemand anders nog iedeen wat te vervangen voor een beter stationair loopje ?
-jacco-
Über-Spammer

* Bougies
* Bougiekabels
* Verdelerkap + rotor

Brandstoffilter zit bij een oud type iig vlak voor het rechterachterwiel tegen de achterbrug aan :)
Rontwingo

Weet iemand welk type voorbumper dit is? en waar die vandaan
te halen is? :)

[img]http://www.carstyling.net/gallery-data/ ... ia/096.jpg[/img]
spookhol

Hallo Allemaal.

Aankomende week komen deze lampen onder mijn Twingo BJ 2000.
Wat denken jullie, zal het wat worden of heb ik ze voor niets gekocht?

Gr Erwin.

[img]http://members.home.nl/e.tiemes/voorlamp.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/e.tiemes/achterlamp.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/e.tiemes/twingo_achter.JPG[/img]
Jordi

uhhh een aangepaste deze? 8)
[img]http://reichhard-motorsport.com/catalog ... 250TWI.jpg[/img]
Jordi

mmm nu ik beter kijk weet ik het zeker, het is hem niet :wink:
Gesloten