ACT: Twingo I
Heel misschien heb ik eindelijk heldere lampen gevonden op de sloop. Met 5 minuten terug bellen en dan weet ik het
(fingers crossed)
Edit: Dat was niks, alle lipjes afgebroken.
Hoe zit dat nu met de stekkers van een fase 1 en een fase 2? Is dat ook anders? Ik heb nu namelijk electrische verstelling en die moet het wel blijven doen op een setje fase 2 lampen (die niet volledig heldere dus).

(fingers crossed)
Edit: Dat was niks, alle lipjes afgebroken.
Hoe zit dat nu met de stekkers van een fase 1 en een fase 2? Is dat ook anders? Ik heb nu namelijk electrische verstelling en die moet het wel blijven doen op een setje fase 2 lampen (die niet volledig heldere dus).
Heb net het nieuwe dashboard erin gebouwd, maar heb nog een aantal niet werkende dingen !
- Onder en bovenkant van de stuurbehuizing past niet. Moet dat gewoon bij gezaagd worden ?
- Lampjes dat het licht brand enzo doen het niet. Moet dan het oude kabelboomgedeelte ook overgezet worden om het te laten werken ?
Dan kan ik nu mijn spiegels niet meer helemaal verstellen, morgen maar eens kijken wat ik daaraan kan doen.
Als ik het over een week of 2 weer eruit haal om te spuiten, hoe kan het dash er dan het best in gezet worden zodat de lak niet beschadigd ? Oftewel is er een metode dat het allemaal snel en zonder wrikken op zijn plekje valt ?
Ziet er nu wel al een stuk mooier uit, en ook dat kastje is een uitvinding !!!
- Onder en bovenkant van de stuurbehuizing past niet. Moet dat gewoon bij gezaagd worden ?
- Lampjes dat het licht brand enzo doen het niet. Moet dan het oude kabelboomgedeelte ook overgezet worden om het te laten werken ?
Dan kan ik nu mijn spiegels niet meer helemaal verstellen, morgen maar eens kijken wat ik daaraan kan doen.
Als ik het over een week of 2 weer eruit haal om te spuiten, hoe kan het dash er dan het best in gezet worden zodat de lak niet beschadigd ? Oftewel is er een metode dat het allemaal snel en zonder wrikken op zijn plekje valt ?
Ziet er nu wel al een stuk mooier uit, en ook dat kastje is een uitvinding !!!

Dat stuk om het stuur past inderdaad niet. Daar moet je het gedeelte van het oude dash voor verbouwen. Dit ook ivm de zekeringenkast die onder het stuur zit bij een oud type. Dus daar zit wel wat hobby en klus werk in.
De lampjes achter het stuur moet je niet gebruiken van het nieuwe type. Gebruik gewoon je oude paneel en vul de overgebleven ruimte op met een stukje tellerpanel van de andere unit. Over de lectrische ramen kan ik weining zeggen. Als je die heb scheelt het met het monteren dat de beugels van de handbediening niet in de weg zitten.
TIP: glanzende lak of felle kleuren zijn mega-irritant bij zonlicht. Alles weerspiegelt in de voorruit. Kies niet te felle kleuren en spuit niet in een glanslak.
De lampjes achter het stuur moet je niet gebruiken van het nieuwe type. Gebruik gewoon je oude paneel en vul de overgebleven ruimte op met een stukje tellerpanel van de andere unit. Over de lectrische ramen kan ik weining zeggen. Als je die heb scheelt het met het monteren dat de beugels van de handbediening niet in de weg zitten.
TIP: glanzende lak of felle kleuren zijn mega-irritant bij zonlicht. Alles weerspiegelt in de voorruit. Kies niet te felle kleuren en spuit niet in een glanslak.
Op die eerste foto vind ik het toch goed passen, enkel stuurkapje zou er ook op moeten, en op die 2de foto is het gewoon verkloot... heheJacco Osté schreef:[img]http://img262.imageshack.us/img262/560/dscn19101jl.jpg[/img]
Meganedash toch?
Lijkt toch niet lekker te passen:
[img]http://faimg1.forum-auto.com/mesimages/ ... 000411.JPG[/img]
Een nieuwe set kost ook niet de hele wereld hoorChris@R5 schreef: Edit: Dat was niks, alle lipjes afgebroken.

Gooi es een foto online van die stekkers?
Ik heb het wel geinstalleerd (hoogteverstelling ivm nieuw dash en lampen) maar ik weet natuurlijk niet hoe de oude stekkers er uitzien

Dat wordt idd passen meten, vijlen en dremelenNickster schreef: - Onder en bovenkant van de stuurbehuizing past niet. Moet dat gewoon bij gezaagd worden ?

Stekker van een nieuw type kabelboom erin zetten, Met behulp van een schema de juiste draden eraan zetten...- Lampjes dat het licht brand enzo doen het niet. Moet dan het oude kabelboomgedeelte ook overgezet worden om het te laten werken ?
Het oude paneeltje past simpelweg niet en het een beetje opvullen is echt een afbreuk aan je werk

Ze doen helemaal nix meer?Dan kan ik nu mijn spiegels niet meer helemaal verstellen, morgen maar eens kijken wat ik daaraan kan doen.

Zekeringetje misschien?
Ik had de deuren en de stoelen eruit gehaald, geen enkel probleem om het er in te zettenAls ik het over een week of 2 weer eruit haal om te spuiten, hoe kan het dash er dan het best in gezet worden zodat de lak niet beschadigd ? Oftewel is er een metode dat het allemaal snel en zonder wrikken op zijn plekje valt ?

Het hele dash is vernaggeld idd, maar ik bedoel de pasvorm (tegen de voorruit)Glekke schreef:Op die eerste foto vind ik het toch goed passen, enkel stuurkapje zou er ook op moeten, en op die 2de foto is het gewoon verkloot... hehe
Dat kun je op de eerste foto iig niet (goed) zien...
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Spiegels eruit halen, verstellingshandel eraf halen en weer terugzetten...
Simpelste oplossing en zo vaak hoef je je spiegels toch niet te verstellen als het goed is
Lastigere oplossing: Electrische spiegels inbouwen
Simpelste oplossing en zo vaak hoef je je spiegels toch niet te verstellen als het goed is

Lastigere oplossing: Electrische spiegels inbouwen

Kan iemand hier booskijkers lassen?
las bedrijven
Heb trouwens nieuwe sideskirt!
http://www.hotimports.nl/shop/images/twingojap.jpg

Heb trouwens nieuwe sideskirt!
http://www.hotimports.nl/shop/images/twingojap.jpg

@Nickster:
- Spiegels had ik ook handmatig. Heb inderdaad de spiegels goed gezet en de hendels eraf gehaald. Afgedekt met de nieuwe kapjes voor electrisch verstelbare spiegels > perfect fit.
- Kappen rondom stuur heb ik ook van het nieuwe model genomen. Hier kun je dan bijv het oude zekeringsafdekplaatje in maken en spuiten. (mooiste is dan ook om meteen de nieuwe kleur hendels lamp/ruitenwisser over te zetten)
- Electrische lampverstelling past qua stekker wel op het mechanisme in het nieuwe dash, maar de motortjes niet zonder aanpassing op de fase 3 lamp (fase 2 weet ik niet of dat hetzelfde is). Je kunt de motortjes wel vastklikken, maar met maximaal omhoog zie je dan ongeveer 2m voor je auto. Moet dus iets tussen.
- Stekker van controlelampenunit kun je het beste doen volgens de door Jacco beschreven methode.
- Spiegels had ik ook handmatig. Heb inderdaad de spiegels goed gezet en de hendels eraf gehaald. Afgedekt met de nieuwe kapjes voor electrisch verstelbare spiegels > perfect fit.
- Kappen rondom stuur heb ik ook van het nieuwe model genomen. Hier kun je dan bijv het oude zekeringsafdekplaatje in maken en spuiten. (mooiste is dan ook om meteen de nieuwe kleur hendels lamp/ruitenwisser over te zetten)
- Electrische lampverstelling past qua stekker wel op het mechanisme in het nieuwe dash, maar de motortjes niet zonder aanpassing op de fase 3 lamp (fase 2 weet ik niet of dat hetzelfde is). Je kunt de motortjes wel vastklikken, maar met maximaal omhoog zie je dan ongeveer 2m voor je auto. Moet dus iets tussen.
- Stekker van controlelampenunit kun je het beste doen volgens de door Jacco beschreven methode.

Je hebt het over de booskijkers?
Als ze het niet kunnen, kan het ook niet duur worden lijkt me...
Af laten blijven en iemand zoeken die het wel kan
Als ze het niet kunnen, kan het ook niet duur worden lijkt me...

Af laten blijven en iemand zoeken die het wel kan

Zat gister op naam van een vriend maar ja hij kon het niet goed en dan werd het walsen omdat het een bochtje was en blabla heb zelf motorkap gekocht en probeer het eerst wel ff zelf hij was toch 25 euro, ga zo ff naar ijzersmit en strip kopen van 6 cm breed en kijk nog wel ff hoelang, ga het rustig erop leggen en oom de lamp heen tikken zet 2a3 laspuntjes erop en laat het goed lassen.
Trouwens gister sideskirts opgehaald maar heb geen idee hoe je zo'n kreng vastzet, iemand tips? Van de skirt zie je foto paar posts hierboven!
Bedankt!
PS: RTC afsluitmeeting aanrader??
Trouwens gister sideskirts opgehaald maar heb geen idee hoe je zo'n kreng vastzet, iemand tips? Van de skirt zie je foto paar posts hierboven!
Bedankt!
PS: RTC afsluitmeeting aanrader??
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Ja!SpiNd0o schreef: PS: RTC afsluitmeeting aanrader??

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
weet iemand waar het leidingkje achteraan op het spruitstuk, vlak boven de leiding die naar het kleppendeksel gaat, heen leidt?
EDIT: nevermind, gevonden
EDIT: nevermind, gevonden
Laatst gewijzigd door TheoV op wo 25 okt 2006 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil het dash en de rest van het kunststof matzwart maken. Vind dat namelijk wel heel stijlvol met blauw neonlicht ed. Hoe heb jij het dash erin gelepeld na het spuiten ? Ook zonder stoelen ed ?Chris@R5 schreef:Dat stuk om het stuur past inderdaad niet. Daar moet je het gedeelte van het oude dash voor verbouwen. Dit ook ivm de zekeringenkast die onder het stuur zit bij een oud type. Dus daar zit wel wat hobby en klus werk in.
Ga nog wel kijken of ik die beugels van de spiegelverstelling misschien een stukje kan inkorten, zodat het gewoon allemaal bruikbaar blijft.
Die stekkers van de nieuwe kabelboom op de oude klussen wil ik wel, snap alleen niets van alle kleurtjes. Als iemand schema's of een duidelijke uitleg heeft graag !!!

Als dat allemaal niet lukt zet ik gewoon het panneeltje uit het oude dash over.
Kan het kloppen dat de knipperlichten niet meer werken door het gebruik van de nieuwe dash stekkers ?
Ook werkt de achterruit verwarming en de mistlamp niet meer. Kan dit
komen door de stekkers, of komt het omdat ik het nieuwe type knopjes gebruikt heb ?
Weer veel vragen, hoop dat jullie hier iets mee kunnen.....
ijzersmidSpiNd0o schreef:Zat gister op naam van een vriend maar ja hij kon het niet goed en dan werd het walsen omdat het een bochtje was en blabla heb zelf motorkap gekocht en probeer het eerst wel ff zelf hij was toch 25 euro, ga zo ff naar ijzersmit en strip kopen van 6 cm breed en kijk nog wel ff hoelang, ga het rustig erop leggen en oom de lamp heen tikken zet 2a3 laspuntjes erop en laat het goed lassen.

Ik hoop voor je dat het lukt

Hoe ga je die bolling er dan inkrijgen? Die is toch wel belangrijk om het netjes te krijgen

Welk type heb je? Meestal kun je ze grotendeels vastkitten, aan de zijkanten (wat in de wielkasten valt) kun je een parker erin schroeven, eventueel aan de onderkant kan natuurlijk ook, dat zit toch niet in het zicht...Trouwens gister sideskirts opgehaald maar heb geen idee hoe je zo'n kreng vastzet, iemand tips? Van de skirt zie je foto paar posts hierboven!
Bedankt!
ZekerPS: RTC afsluitmeeting aanrader??

Schema's kun je (Als je er regelmatig komt en de mensen goed kent...) gewoon ff bij de dealer lenenNickster schreef:Die stekkers van de nieuwe kabelboom op de oude klussen wil ik wel, snap alleen niets van alle kleurtjes. Als iemand schema's of een duidelijke uitleg heeft graag !!!![]()
![]()
Als dat allemaal niet lukt zet ik gewoon het panneeltje uit het oude dash over.

Heb ik ook gedaan

Knipperlichten werken niet meer?Kan het kloppen dat de knipperlichten niet meer werken door het gebruik van de nieuwe dash stekkers ?

Vreemd, ligt er geen zekering uit?
Alleen de mistlamp achter werkt niet meer, daar moet je het oude type knop (combinatie) voor gebruikenOok werkt de achterruit verwarming en de mistlamp niet meer. Kan dit
komen door de stekkers, of komt het omdat ik het nieuwe type knopjes gebruikt heb ?

moterkap is mooi gelukt, had peter volgens mij ookal verteld aan je toen hij mijn weitec setje kwam ophalen paar daagjes terug!
sideskit wordt idd voor en achter schoefje ofzso en kitten aan de zijkanten dan hopen dat mijn 195/45/15 bandjes + velgjes passen.
dan bumpers,skirts en moterkapje spuiten, als velgen passen zandstralen en polijsten en dan kijken voor duplex uitlaat systeempje...
[/b]hint hint hint jacco
sideskit wordt idd voor en achter schoefje ofzso en kitten aan de zijkanten dan hopen dat mijn 195/45/15 bandjes + velgjes passen.
dan bumpers,skirts en moterkapje spuiten, als velgen passen zandstralen en polijsten en dan kijken voor duplex uitlaat systeempje...
[/b]hint hint hint jacco
Kan iemand mij vertellen wat de maximale verlaging is als
je velgen met banden 165-60-14 hebt zonder dat je boel aanloopt.
Dacht zelf aan 40mm.
Staat er hier trouwens ergens een foto van een Twingi die 40mm
is verlaagd???
je velgen met banden 165-60-14 hebt zonder dat je boel aanloopt.
Dacht zelf aan 40mm.
Staat er hier trouwens ergens een foto van een Twingi die 40mm
is verlaagd???
Ligt aan oa:
* Breedte van de velgen
* "Randje" in de achterste wielkasten
* ET waarde
Ik heb verder alleen maar ervaring met een minimum verlaging van 5 cm
* Breedte van de velgen
* "Randje" in de achterste wielkasten
* ET waarde
Ik heb verder alleen maar ervaring met een minimum verlaging van 5 cm

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Verlaging.jpg[/img]Steffie schreef:Staat er hier trouwens ergens een foto van een Twingi die 40mm
is verlaagd???
Wilma schreef:En hoe groot zijn die velgen dan 13 of 14-inch?Steffie schreef:Staat er hier trouwens ergens een foto van een Twingi die 40mm
is verlaagd???
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Verlaging.jpg[/img]
dat zijn, als k me niet vergis, 14duimers.Steffie schreef:Wilma schreef:En hoe groot zijn die velgen dan 13 of 14-inch?Steffie schreef:Staat er hier trouwens ergens een foto van een Twingi die 40mm
is verlaagd???
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Verlaging.jpg[/img]
Dit zijn 14 inch velgen 

Wie weet waar de brandstof filter van een Twingo uit 98 zit.....
De Twingo van mijn broer loopt slecht stationair, dus wil de bougies en brandstoffilter vervangen....
Iemand anders nog iedeen wat te vervangen voor een beter stationair loopje ?
De Twingo van mijn broer loopt slecht stationair, dus wil de bougies en brandstoffilter vervangen....
Iemand anders nog iedeen wat te vervangen voor een beter stationair loopje ?
Weet iemand welk type voorbumper dit is? en waar die vandaan
te halen is?
[img]http://www.carstyling.net/gallery-data/ ... ia/096.jpg[/img]
te halen is?

[img]http://www.carstyling.net/gallery-data/ ... ia/096.jpg[/img]
Hallo Allemaal.
Aankomende week komen deze lampen onder mijn Twingo BJ 2000.
Wat denken jullie, zal het wat worden of heb ik ze voor niets gekocht?
Gr Erwin.
[img]http://members.home.nl/e.tiemes/voorlamp.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/e.tiemes/achterlamp.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/e.tiemes/twingo_achter.JPG[/img]
Aankomende week komen deze lampen onder mijn Twingo BJ 2000.
Wat denken jullie, zal het wat worden of heb ik ze voor niets gekocht?
Gr Erwin.
[img]http://members.home.nl/e.tiemes/voorlamp.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/e.tiemes/achterlamp.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/e.tiemes/twingo_achter.JPG[/img]