ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I
-
Afgelopen vrijdag in Schiedam even achter een Mercedes SLK 200 geraasd. Ik kon hem maar net bijhouden, ik wist niet dat die zo rap was met maar 163 pk!!!
-
- Car: Captur EDC130 Intens
Je wil me dus laten geloven dat een Williams gelijkwaardig is aan een Audi zoals genoemd in de tussensprint, terwijl een TDI juist het sterkst is daarin.Geert schreef:tja duitse cijfers, power to weight ligt lager dan de williams. en de sprint van 120 naar 200 deed hij duidelijk wel vol want er kwam een enome zwarte walm uit.
Maar weet het natuurlijk allemaal niet zeker.
0-100 kan ik nog inkomen, de tussensprint kan je niet winnen volgens mij, dan trekken die dingen als gekken.
Maar vertel, wat is er aan de Clio gedaan, trekt die binnen 6 seconden naar de 100?
ik zeg niet dat ik sneller was. maar met de tussen sprint had ik zeker idee dat hij voluit ging en dat hielt ik goed bij.
Net terug van Wenen. En ja, op die 650 km A3 kom je zat leuks tegen. En het is waar, een TDI loopt niet op de snelweg.
Ik merk het constant, of het nu een 1.9, 2.0, 2.5 tdi of wat dan ook is:
Diesel zit voor me, zitten beiden achter vrachtauto.
Vrachtauto voegt terug, diesel geeft volgas (zwart pluim) en laat koppel los. Pakt uiteraard enkele meters.
Safrane krijgt m terug in de 4 en gaat plankgas. Bij 4500 toeren begin ik in te lopen en trek m tot 180 door in die gang, het overgrote deel diesels moet dan gewoon eerst opzij. UIteraard, er zijn een paar echte patsers tussen die je never bijhoudt, maar een diesel is gewoon niet snel.
Arco: tussensprint is best leuk, maar duurt maar 5 seconden. Die hebben net 2500 toeren te gaan, de saf wil wel van 2500 tot 7000...
Ik merk het constant, of het nu een 1.9, 2.0, 2.5 tdi of wat dan ook is:
Diesel zit voor me, zitten beiden achter vrachtauto.
Vrachtauto voegt terug, diesel geeft volgas (zwart pluim) en laat koppel los. Pakt uiteraard enkele meters.
Safrane krijgt m terug in de 4 en gaat plankgas. Bij 4500 toeren begin ik in te lopen en trek m tot 180 door in die gang, het overgrote deel diesels moet dan gewoon eerst opzij. UIteraard, er zijn een paar echte patsers tussen die je never bijhoudt, maar een diesel is gewoon niet snel.
Arco: tussensprint is best leuk, maar duurt maar 5 seconden. Die hebben net 2500 toeren te gaan, de saf wil wel van 2500 tot 7000...
-
Ja diesel hebben nu eenmaal niet veel toeren nodig, die zitten zo aan hun maximale trekkracht (koppel)
En als we praten over een Audi 3.0 TDI dan moet je toch wel met wat meer komen dan een Williams ( standaard) of een Saffie....
Maar goed, het sprinten ansich blijft leuk, de verhalen soms wat aangedikt ook..........overdrijven mag, maar een beetje realistisch blijven kan geen kwaad....
En als we praten over een Audi 3.0 TDI dan moet je toch wel met wat meer komen dan een Williams ( standaard) of een Saffie....
Maar goed, het sprinten ansich blijft leuk, de verhalen soms wat aangedikt ook..........overdrijven mag, maar een beetje realistisch blijven kan geen kwaad....

-
Ach, hier verderop woont een gast met een Golf TDI en die blijft het telkens weer proberen, iedere keer legt hij het af en ik vind het steeds leuker worden....Marcel B. schreef:ach al is een diesel theoretisch sneller, er is toch geen fuck aan om mee te sprinten

-
Afgelopen weekend naar Groningen geweest. Kom ik op de afsluitdijk een Golf V GTI tegen. Beetje naar elkaar kijken zo van we gaan racen zo.
Dus wij wachten tot we van de afsluitdijk kwamen en we echt konden gaan.
Vanaf 80 toen een vliegende start gemaakt tot net over de 200.
DOEI DOEI Golf
Dacht dat ze wel wat sneller waren want ze hebben ietsjes meer Peekaas en ook wat meer koppel, maar nee ze konden niet tegen mn licht gekietelde RS PH2 op. Zat trouwens een jongen in met een behoorlijk moddervette vriendin....maar wij zaten dus ook met zn tweeen in de auto.
Dus wij wachten tot we van de afsluitdijk kwamen en we echt konden gaan.
Vanaf 80 toen een vliegende start gemaakt tot net over de 200.
DOEI DOEI Golf
Dacht dat ze wel wat sneller waren want ze hebben ietsjes meer Peekaas en ook wat meer koppel, maar nee ze konden niet tegen mn licht gekietelde RS PH2 op. Zat trouwens een jongen in met een behoorlijk moddervette vriendin....maar wij zaten dus ook met zn tweeen in de auto.
Paul en GJ waren gisteren wél getuige hoe een safrane een Audi 3.0 TDI bijhoudt op de tussensprint, en dat met 4 man erin

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
en toch walmde de audi goed, dus voet onderin
dat die in zn 6 stond waarschijnlijk, en de safrane terug naar 4 ging verandert er niets aan dat de audi totaal niet uitliep
of je t gelooft of niet
dat die in zn 6 stond waarschijnlijk, en de safrane terug naar 4 ging verandert er niets aan dat de audi totaal niet uitliep
of je t gelooft of niet
Jamaar het staat zo op autoweek enzo he!
Vol vlammen met de saf is gaaf
Zeker nu die flexibele downpipe een beetje lekt klinkt ie echt goed zwaar 
Al heb ik het gisteren wel afgelegd tegen een 1995'er ford mondeo, oof dat was wel een afgang.
Allebei rustig weg bij het stoplicht, maar hij ging voor mij iets te vlot, dus ik trapte het gas er in de eerste gang vol in. Hup, de twee, maar toen hoorde ik een gejank naast me en kwam er eigenlijk voor mijn gevoel wel erg eenvoudig voorbij.
Was schijnbaar zo'n 2.5 6 pitter, maar die krengen lopen hard zeg ..!
Vol vlammen met de saf is gaaf

Al heb ik het gisteren wel afgelegd tegen een 1995'er ford mondeo, oof dat was wel een afgang.
Allebei rustig weg bij het stoplicht, maar hij ging voor mij iets te vlot, dus ik trapte het gas er in de eerste gang vol in. Hup, de twee, maar toen hoorde ik een gejank naast me en kwam er eigenlijk voor mijn gevoel wel erg eenvoudig voorbij.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Net effe gereden met een 1.2 TCE.....loopt toch ook lekker in een Clio Estate
Laatst gewijzigd door Lex op ma 11 feb 2008 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Zeker niet!Marcel B. schreef:Toch niet zo snel als een audi 3.0 tdi?
-
- Car: R19.R
fabrieksopgaves enzo, in de autovisie stond ook zo'n artikel wat de snelste diesel was toendertijd, audi, bmw en mercedes, geen vallen kwamen ze aan de fabrieksopgave... dus die neem ik maar met een korreltje zout bij dergelijke merkenRiël Notermans schreef:Jamaar het staat zo op autoweek enzo he!
Vol vlammen met de saf is gaafZeker nu die flexibele downpipe een beetje lekt klinkt ie echt goed zwaar

Maar goed, neemt niet weg dat er genoeg sterke verhalen verkocht worden

-
- Über-Spammer
21 vs. slopel 1.4: 1 - 0 

-
- Über-Spammer
Paul zat samen met GJ op de achterbank

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nissans zijn ook niet zo snel.....
Pas geleden nog een 350z genadeloos te kakken gezet met de Clio
Hij reed op de meest linkerbaan ongeveer 150km per uur en ik had iets haast dus ben er maar rechts voorbij gegaan met 180 op de klok. Kreeg nog even een lichtknippering in mijn binnenspiegel
Even ter verduidelijking dit was sŽavonds laat op een verlaten 4 baans snelweg
Pas geleden nog een 350z genadeloos te kakken gezet met de Clio

Hij reed op de meest linkerbaan ongeveer 150km per uur en ik had iets haast dus ben er maar rechts voorbij gegaan met 180 op de klok. Kreeg nog even een lichtknippering in mijn binnenspiegel
Even ter verduidelijking dit was sŽavonds laat op een verlaten 4 baans snelweg

Laatst gewijzigd door Lex op ma 11 feb 2008 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Veel koppel is zo overgewaardeerd. Tuurlijk, het rijdt lekker, en het maakt een auto erg snel bij een luie rijstijl. Maar als je d'r echt voor gaat, rij je een auto alleen maar op z'n topvermogen, en zijn de pk's het enige dat telt. (nouja, en hoe strak dat vermogen aanhoudt, in dat kleine toerengebiedje dat je in elke versnelling doorjaagt)
rev it like a rental
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Tijdje terug alweer;
GTT vs GTT (Paul) 1-0
In zn 5 vanaf een snelheidje van 100? Ik liep niet megahard weg, maar toch wel aardig. En ik had GJ bij natuurlijk, dat scheelt ook
Paul op 0.8 bar geloof ik? Ik zat op dat moment rond de 0.9...
GTT vs GTT (Paul) 1-0
In zn 5 vanaf een snelheidje van 100? Ik liep niet megahard weg, maar toch wel aardig. En ik had GJ bij natuurlijk, dat scheelt ook

Paul op 0.8 bar geloof ik? Ik zat op dat moment rond de 0.9...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Car: Dodge RAM
- Contacteer:
I felt a disburbance in the Force... Auto: Dodge RAM, Motor: Honda VFR 800 VTEC