ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
zullen we het dan nu weer over je eigen auto vs. hebben?
-
- Car: Captur EDC130 Intens
Nou zeg wat een bakken, mijn badkuip heeft meer styling en stroomlijn.Riël Notermans schreef:Gisteren met de safrane aan het stoplicht staat er een Dodge Nitro naast me (getverdemme, dat mensen zich zoiets uberhaupt aan DURVEN schaffen) maargoed.
Ik zat wat te stuntelen in de eerste versnelling helaas, dus hij schoot effe weg. Het 2.5je snoeide toch hard genoeg daarna om m niet meer los te laten. Gaan nog best goed, die Dodges. T zal wel een 3,7 geweest zijn aan de specs te zien.

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
tis ook een suv
geen sportwagen
geen sportwagen

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
8,5 die 4 liter.
Da's wel redelijk.
Da's wel redelijk.
-
- Car: R19.R
Die dingen presteren zeer onderrmaats, ze hebben ze bij de KLPD ook
en die moesten ze eerst laten chippen voor ze hun opgegeven (!) top haalden.
Heeft ooit een artikel in het Alpine Magazine gestaan over de KLPD.
Ze hadden ook wat laguna V6jes staan

vind dat inderdaad (7,7 sec voor een v6 turbo) onder de maat, maargoed hij zal we gedacht hebbenMaarten-Jan schreef:Die dingen presteren zeer onderrmaats, ze hebben ze bij de KLPD ook

-
Ik zie ook net dat de laguna I V6, zonder turbo ook in 7,7 naar de 100 opstijgt 

waar haal jij dat vandaan dan? ik heb namelijk 8,6 staan voor de laguna 1 V6 (5 versn. handbak) en 8,3 voor de laguna II V6 (5 versn. automaat). Dat klopt veel meer aangezien de laguna II V6 het net niet red bij een std. gtt...........en dan zou de laguna I V6 sneller moeten zijn met de minder pk's die die heeft in vergelijk met de lagunaII V6 als de GTT? Neuh, sorry, maar dat klopt nietMaarten-Jan schreef:Ik zie ook net dat de laguna I V6, zonder turbo ook in 7,7 naar de 100 opstijgt
R 5 Convertible Rulezz
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
GTT vs Starslet laatste model met dikke blérpijp eronder: 1 - 0 (uiteraard)
Stukkie verderop raampje naar beneden..."zit daar echt een Turbo op?!" Ja wat denk jij dan...
"Wreed man!" 
Stukkie verderop raampje naar beneden..."zit daar echt een Turbo op?!" Ja wat denk jij dan...

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
CChris schreef:waar haal jij dat vandaan dan? ik heb namelijk 8,6 staan voor de laguna 1 V6 (5 versn. handbak) en 8,3 voor de laguna II V6 (5 versn. automaat). Dat klopt veel meer aangezien de laguna II V6 het net niet red bij een std. gtt...........en dan zou de laguna I V6 sneller moeten zijn met de minder pk's die die heeft in vergelijk met de lagunaII V6 als de GTT? Neuh, sorry, maar dat klopt nietMaarten-Jan schreef:Ik zie ook net dat de laguna I V6, zonder turbo ook in 7,7 naar de 100 opstijgt
Volgens mij haalt de v6 24v dat echt wel onder de 8 seconden. Die motor sleurt best goed met 200pk ...
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
MartijnG schreef:GTT vs Starslet laatste model met dikke blérpijp eronder: 1 - 0 (uiteraard)
Stukkie verderop raampje naar beneden..."zit daar echt een Turbo op?!" Ja wat denk jij dan..."Wreed man!"

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
Men neme een autovisie jaarboek van 1998 of 1999, zoekt op de laguna 3.0 V6 24V, aldaar treft u aan bij prestatiesCChris schreef:waar haal jij dat vandaan dan? ik heb namelijk 8,6 staan voor de laguna 1 V6 (5 versn. handbak) en 8,3 voor de laguna II V6 (5 versn. automaat). Dat klopt veel meer aangezien de laguna II V6 het net niet red bij een std. gtt...........en dan zou de laguna I V6 sneller moeten zijn met de minder pk's die die heeft in vergelijk met de lagunaII V6 als de GTT? Neuh, sorry, maar dat klopt nietMaarten-Jan schreef:Ik zie ook net dat de laguna I V6, zonder turbo ook in 7,7 naar de 100 opstijgt

0-100 7,7 seconden
Topsnelheid 235 km/h
uiteraard wel bij de handbak kijken!
de autogids van autoweek geeft ook 7.7
In Japan is de starslet ook als turbo geleverd en er rijden nu ook een handje vol van die swaps in Nederland.Arco schreef:MartijnG schreef:GTT vs Starslet laatste model met dikke blérpijp eronder: 1 - 0 (uiteraard)
Stukkie verderop raampje naar beneden..."zit daar echt een Turbo op?!" Ja wat denk jij dan..."Wreed man!"
da's humor ja.
Dus wie weet kom je er nog es 1 tegen die jij weer niet kan bijhouden

wat blijft dit toch een waardeloos topic 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
Gazelle vs Giant met ezel (1-0) 

en dit dan? http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 7&cache=noMaarten-Jan schreef:Men neme een autovisie jaarboek van 1998 of 1999, zoekt op de laguna 3.0 V6 24V, aldaar treft u aan bij prestatiesCChris schreef:waar haal jij dat vandaan dan? ik heb namelijk 8,6 staan voor de laguna 1 V6 (5 versn. handbak) en 8,3 voor de laguna II V6 (5 versn. automaat). Dat klopt veel meer aangezien de laguna II V6 het net niet red bij een std. gtt...........en dan zou de laguna I V6 sneller moeten zijn met de minder pk's die die heeft in vergelijk met de lagunaII V6 als de GTT? Neuh, sorry, maar dat klopt nietMaarten-Jan schreef:Ik zie ook net dat de laguna I V6, zonder turbo ook in 7,7 naar de 100 opstijgt![]()
![]()
0-100 7,7 seconden
Topsnelheid 235 km/h
En hoe verklaar je het dan dat de laguna 1 V6 8,2 kg per pk mee moet krijgen en de laguna II V6 6,9 pk per kg mee moet sleuren.........
Ik haalde dat vergelijk met een gtt aan omdat dat uit de praktijk komt (zelf uitgetest), meerdere malen. Volgens jouw cijfers zou de laguna I V6 dan toch sneller moeten zijn als de GTT en de laguna II V6 dan al helemaal. Maar dat klopt gewoon niet.......zo wel, wil ik wel een vergelijk tussen de beide laguna's en evt een gtt doen in het echt. Ik lever de laguna II V6 wel aan, een GTT moet ook wel te regelen zijn. Wanneer gaan we het uittesten?

R 5 Convertible Rulezz
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
cchris jij hebt een 94er en maarten jan heeft het over een 99er
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 9&cache=no
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
MorgenCChris schreef:en dit dan? http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 7&cache=noMaarten-Jan schreef:Men neme een autovisie jaarboek van 1998 of 1999, zoekt op de laguna 3.0 V6 24V, aldaar treft u aan bij prestatiesCChris schreef:waar haal jij dat vandaan dan? ik heb namelijk 8,6 staan voor de laguna 1 V6 (5 versn. handbak) en 8,3 voor de laguna II V6 (5 versn. automaat). Dat klopt veel meer aangezien de laguna II V6 het net niet red bij een std. gtt...........en dan zou de laguna I V6 sneller moeten zijn met de minder pk's die die heeft in vergelijk met de lagunaII V6 als de GTT? Neuh, sorry, maar dat klopt nietMaarten-Jan schreef:Ik zie ook net dat de laguna I V6, zonder turbo ook in 7,7 naar de 100 opstijgt![]()
![]()
0-100 7,7 seconden
Topsnelheid 235 km/h
En hoe verklaar je het dan dat de laguna 1 V6 8,2 kg per pk mee moet krijgen en de laguna II V6 6,9 pk per kg mee moet sleuren.........
Ik haalde dat vergelijk met een gtt aan omdat dat uit de praktijk komt (zelf uitgetest), meerdere malen. Volgens jouw cijfers zou de laguna I V6 dan toch sneller moeten zijn als de GTT en de laguna II V6 dan al helemaal. Maar dat klopt gewoon niet.......zo wel, wil ik wel een vergelijk tussen de beide laguna's en evt een gtt doen in het echt. Ik lever de laguna II V6 wel aan, een GTT moet ook wel te regelen zijn. Wanneer gaan we het uittesten?

Je hebt de 12v en de 24v inderdaad.Arno17 schreef:170 en 194 pk maken het verschil denk ik.
Maar dat schreef ik al.
Die 200pk gaan toch bést wel hard hoor.
-
vanavond op de snelweg met mn rsi tijden het inhalen, een golf 5 seinend achter me dat ie er langs wou. hem er voorbij gelaten, tandje terug, daarna er gelijk achteraan. bij 190 ging hij toch maar voor me aan de kant 

-
Zeker, en dan nog een setje throttle bodys er op, dan gaan ze echt hardRiël Notermans schreef:Je hebt de 12v en de 24v inderdaad.Arno17 schreef:170 en 194 pk maken het verschil denk ik.
Maar dat schreef ik al.
Die 200pk gaan toch bést wel hard hoor.

ooooowwwwww, my bad......Luco/Alpine-racer schreef:cchris jij hebt een 94er en maarten jan heeft het over een 99er

R 5 Convertible Rulezz
-
Afgelopen vrijdagmorgen bij het stoplicht...
Een zenuwpees in een Hyundai-Getz dacht mij even in te halen...niet dus !!!
Met mn 1.2 16v twingo liet ik`m ver achter
1-0 voor mij !
Bij het volgende stoplicht weer die getz , heb`m maar laten gaan .
Hij reed met de auto van de zaak , hoop lawaai met het schakelen en optrekken , leuke reclame voor de baas
Met mn 1.2 16v twingo liet ik`m ver achter

Hij reed met de auto van de zaak , hoop lawaai met het schakelen en optrekken , leuke reclame voor de baas

Ondertussen kon de rest van het verkeer in normaal tempo volgen?Twingo_Kenzo schreef:Afgelopen vrijdagmorgen bij het stoplicht...
Met mn 1.2 16v twingo liet ik`m ver achter1-0 voor mij !

-
zaterdag na bedrijfsuitje met mn williams stoplichtsprintje tegen een kansloze collega in n mitsubishi legacy 2.0
hebt er vandaag op het werk nog maar even ingesmeerd

hebt er vandaag op het werk nog maar even ingesmeerd

wordt aan gewerkt!