ACT: Twingo I
me zus belde net; had een probleempje...
(Twingo 1.2 uit 99) Haar kilometerteller geeft alleen maar 0 aan. Helemaal niets anders. Daarbij komt dat ze het idee heeft dat haar stuurbekrachtiging soms uitvalt. Auto heeft tegen de 43k gelopen. Mijn eerste gedachte was de kilometerteller op de bak kapot (geen idee hoe dat 123 bij een twingo zit, maar goed, eerste ingeving), maar nadat ze zei dat de stuurbekrachtiging soms uit leek te vallen dacht ik: is deze met een elec pomp aangestuurd of een op de distributie? Met andere woorden, zou het ook aan het electrisch circuit kunnen liggen dat beiden dienst weigeren?
auto heeft geen airco btw..
(Twingo 1.2 uit 99) Haar kilometerteller geeft alleen maar 0 aan. Helemaal niets anders. Daarbij komt dat ze het idee heeft dat haar stuurbekrachtiging soms uitvalt. Auto heeft tegen de 43k gelopen. Mijn eerste gedachte was de kilometerteller op de bak kapot (geen idee hoe dat 123 bij een twingo zit, maar goed, eerste ingeving), maar nadat ze zei dat de stuurbekrachtiging soms uit leek te vallen dacht ik: is deze met een elec pomp aangestuurd of een op de distributie? Met andere woorden, zou het ook aan het electrisch circuit kunnen liggen dat beiden dienst weigeren?
auto heeft geen airco btw..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ja die Twingo's zijn met elektrische stuurbekrachtiging...als ik me goed kan herinneren is bij dit probleem het opname-element snelheid stuk.
Ff uitlezen bij de dealer...zit er waarschijnlijk iets bij de regeleenheid van de stuurbekrachtiging....
Ff uitlezen bij de dealer...zit er waarschijnlijk iets bij de regeleenheid van de stuurbekrachtiging....
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
heb vandaag m'n autotje weer dichtgegooid na een koppakking (en uiteindelijk, omdat het nodig bleek te zijn, de cilindekop ook) en nu zit alles weer mooi ineen.
alleen start hij niet. hij gaat rond, etc, maar hij "pakt" niet.
soms, na het proberen te starten blijft hij wel nog enkele seconden na morrelen...
iemand een idee? t is een 8V uit 95
alleen start hij niet. hij gaat rond, etc, maar hij "pakt" niet.
soms, na het proberen te starten blijft hij wel nog enkele seconden na morrelen...
iemand een idee? t is een 8V uit 95
klinkt als ontsteking verkeerd; te laat.
hoe kan ik dat aanpassen?Haas schreef:klinkt als ontsteking verkeerd; te laat.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Of misschien verkeerde volgorde van bougiekabels aangesloten?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
daar heb k al bijna elke mogelijkheid geprobeerd... onder andere 1342MartijnG schreef:Of misschien verkeerde volgorde van bougiekabels aangesloten?

straks nog eens systematisch alle mogelijkheden afgaan ...
sow.. effe een klein beetje leven in gekregen. hij sputterde enorm en het was alsof hij op het punt stond stil te vallen...
en sindsdien wil hij weer niet starten.. alleen een wowosie wowosie wowosie geluidje bij het starten ipv het gewone rondgaan...
en sindsdien wil hij weer niet starten.. alleen een wowosie wowosie wowosie geluidje bij het starten ipv het gewone rondgaan...
hmm.. m'n vader denkt dat de motor verzopen is... wat nu?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Weet je nou al zeker of je bougiekabels goed zitten?? Motor verzopen lijkt me niettut schreef:hmm.. m'n vader denkt dat de motor bezopen is... wat nu?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
jep. k heb dezelfde volgorde van kabels als ik vroeger had (handig, oude foto's van je motorruimteMartijnG schreef:Weet je nou al zeker of je bougiekabels goed zitten?? Motor verzopen lijkt me niettut schreef:hmm.. m'n vader denkt dat de motor bezopen is... wat nu?

toen heeft ie heel effe gedraait, maar dat was zeer onrustig. daarna heeft hij niks meer gegeven behalve een moeizaam draaien van de starter (ook al de accu terug opgeladen, en nog steeds niks..)
k heb ook de bougies afgekuist om vocht te voorkomen, de verdeler helemaal gedemonteert en terug gemonteerd om te zien of er nergens een slecht contact was ofzo.. geen effect..
[img]http://www.sk-tuning.de/web/shop/images ... bfront.jpg[/img]
[img]http://www.sk-tuning.de/web/shop/images ... lbheck.jpg[/img]
[img]http://www.sk-tuning.de/web/shop/images ... 3smoor.jpg[/img]
[img]http://www.sk-tuning.de/web/shop/images ... lbheck.jpg[/img]
[img]http://www.sk-tuning.de/web/shop/images ... 3smoor.jpg[/img]
Twingo: Making it 2 the limit....
ben ik ook van plan alleen als ik dat gelijk moet bestellen iig (erbij) dan kan ik deze maand de rest van de maand op de bank blijven zitten en met m'n fiets naar het werk gaan
hahaha zoveel centjes heb ik nu ook weer niet 


Twingo: Making it 2 the limit....
mooi kitje, alleen vind ik t jammer dat de bumpers en skirts niet meer naar de wielen toelopen aan de onderzijde, nu blijft dat zo'n gapend gat!
die twingo in het foto topic met de motorkap en de bumpers, die voorbumper, dat is gewoon letterlijk een astra bumper 
de lip had k snel herkend, maar die hele bumper, da's bijna gewoon een astra bumper met een vleugje standaard twingo bumper bovenop gewerkt...
zal waarschijnlijk wel een tikje smaller ofzo zijn...

de lip had k snel herkend, maar die hele bumper, da's bijna gewoon een astra bumper met een vleugje standaard twingo bumper bovenop gewerkt...
zal waarschijnlijk wel een tikje smaller ofzo zijn...
[img]http://www.twingo-black-devil.de/galeri ... evil17.jpg[/img]
Als er iemand nog een dash overheeft...

Als er iemand nog een dash overheeft...

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Wow, dat is echt vet gedaan! Staat meteen een stuk luxer!
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ik zie het alweer! Zal de cabrio maar vaker op alarm gaan zetten met jou in de buurtJacco Osté schreef:![]()
Als er iemand nog een dash overheeft...


Wilma schreef:Ik zie het alweer! Zal de cabrio maar vaker op alarm gaan zetten met jou in de buurt![]()

Je cabrio moet altijd op alarm staan

Ik blijf er sowieso vanaf, die is veel te mooi om af te breken

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
je weet het he hier zijn 'twingo' onderdelen goedkoperJacco Osté schreef:[img]foto%20meegaan%20dasj[/img]
![]()
Als er iemand nog een dash overheeft...

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
gister nog iemand heel blij gemaakt met een flinke bos spaghetti, voor friese prijs 
maar zo'n megane dash staat wel erg lekker!

maar zo'n megane dash staat wel erg lekker!
