Ik had overigens allang een oliedrukmetertje aangeschaft voor een paar tientjes en even aangesloten, dan weet je snel genoeg wat er aan de hand is

En pas weer starten als je gaat meten...
Gewoon het carter lostrekken, lagers vervangen en oliepomp vervangen is net zo goed GISSEN. Of gokken, als je wil.mark 5t schreef:trek je carter effe los in plaats van gissen.
gewoon de lagers bekijken en je pomp vervangen
Wat ik zou doen maar weet je volgens mij wel is echt alles maar dan ook alles loshalen, onderblok en kop laten reinigen bij revisiebedrijf (hot tanken) en krukas laten polijsten (micropolish), eventueel turbo en radiateur (oliekanalen laten spoelen/doorspoelen). Weet je zeker dat alles weg is en niet meer terug gaat komen ook voorlopig.Jackson schreef: Wat is nu slim om te doen??
Ik denk zelf aan:
Krukas na laten meten en eventueel polijsten,
Blok en olieleidingen doorspoelen en
Nieuwe krukaslagers monteren.
Ik voorspel in mijn groene bolletje dat ik het filter daar niet voor gekocht hebArco Straver schreef:Kwa aanzuiggeluid ben ik wel benieuwd ja.