[Grotere Remmen]
gewone 15" past wel.. heb ik zelf ook mee gereden
had ik in elk geval geen last van....
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Op een Mégane Coupé dTi is 15 inch lichtmetaal standaard, met 280 mm-remmen. Plaklood past, maar het moet niet gestapeld gaan worden. 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
bart, ik had jou een mail gestuurd ivm die remmerij maar geen antwoord gehad. Grts, JoBart V schreef:Zou ik even moeten passen. Ik heb die wielen zelf op mijn megane, en zal ze eens passen op de circuitauto voor je (zitten ook rs remmen op) Maar ik weet 98% zeker dat het gaat passen.
-
Weet iemand of de Seat Ibiza Cupra klauw op een kleinere schijf past. Kleiner dan 305mm.
groetjes Richard
groetjes Richard
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Begin weer eens op pagina 1 van dit topic te lezen... Daar staat het al een keer uitgelegd.

Project: GTT Blue Sport
jaSteven schreef:Volgens mij 4 pots alu, tis toch van brembo?
there is no spoon.
-
Bedankt voor de replies!
Waarschijnlijk zitten de Brembo 4-pots klauwen ook onder snelle Alfa's, Fiats en Peugeots.
Maar waar vind ik geventileerde schijven van circa 285mmx28mm en met de steek 4x100? Of moet ik gaan verboren?
Waarschijnlijk zitten de Brembo 4-pots klauwen ook onder snelle Alfa's, Fiats en Peugeots.
Maar waar vind ik geventileerde schijven van circa 285mmx28mm en met de steek 4x100? Of moet ik gaan verboren?
-
- Über-Spammer
285X32X21.0 is dat ook goed?
oa onder de 21 txi
oa onder de 21 txi
Misschien heb je hier nog wat aan, of ben je al voorzien?ettore bugatti schreef:Waarschijnlijk zitten de Brembo 4-pots klauwen ook onder snelle Alfa's, Fiats en Peugeots.
Maus schreef:Van de Heuvel (Rallyrent) in Barneveld heeft op z'n zolder nog de nodige originele Brembo klauwen van de EVO liggen.
Misschien ook een optie voor die en gene?
maar dan moet je wel ff opletten want niet alle remklauwen hebben het zelfde voormaat .ettore bugatti schreef:Bedankt voor de replies!
heb er eerst ook over zitte denken om zo iets te maken .
maar gewoon hi spec set kopen ben je meteen klaar ,is wel zo makkelijk.
dan heb je ook 4 zuigerklauwen.
heb nu de 285 schijven met spacers en de orginele gtt klauwen met ferodo blokken dit remt al hard genoeg .
maar ja 4 zuigerklauwen remt net nog iets harder.(toch)
Ik vind die 4pots op een GTT aardig overkill, die set van Oldskool is en ruim genoeg op een 5je.
Kep er toch ook serieus circuit mee gereden en kep nooit gedacht dat ik nog meer remkracht nodig zou moeten hebben.
Het staat wel bling natuurlijk, maja je zult ook grotere hoofdremcilinder moeten etc. etc.
Kep er toch ook serieus circuit mee gereden en kep nooit gedacht dat ik nog meer remkracht nodig zou moeten hebben.
Het staat wel bling natuurlijk, maja je zult ook grotere hoofdremcilinder moeten etc. etc.
En dat wil al wel eens krap zijn bij sommige types.
Omdat de remmen op een 1.2 kut zijn??
Ik had voorheen en een clio 1.4 als dagelijks vervoersmiddel waar ik een setje 16V remmen op had zitten. Dat is geen overkill, maar gewoon een setje degelijke remmen
zeker als je een sportieve rijstijl hebt.
Ik had voorheen en een clio 1.4 als dagelijks vervoersmiddel waar ik een setje 16V remmen op had zitten. Dat is geen overkill, maar gewoon een setje degelijke remmen

Als je met een 1.2 met van die dunne flex schijfjes een paar keer in de ankers moet (denk aan vakantie in de alpen en pyreneeen) of op de snelweg. Dan heb je het wel heel snel gehad met die dingen. Na 1 keer hard in de remmen hoef je het daarna niet nog een keer proberen omdat de boel bijna weg smelt van de hitte. Als je dan geventileerde schijven hebt koelt de boel sneller af en heb je minder last van fading. Plus dat mijn schijven af zijn moet ik toch iets nieuws. Dus dan kan ik net zo goed voor een paar euro`s meer iets beters er onder hangen.Marcel B. schreef:waarom zou je 16v remmen onder een 1.2'tje hangen... met alle respect, maar lijkt me vrij onnodig, dus waarom al die moeite doen?
-
- Über-Spammer
dus dan kan je het beste even in Drachten kijken voor de rode 16v die daar ligt, met een beetje mazzel zit er nog een complete achteras en de remmerij aan de voorzijde op.
Dit is een prima oplossing en zal ook zeker wel een verbetering geven en je kan gewoon op 13 duimers blijven rijden. Wil of kan je toch grotere velgen leggen dan zou ik zeker gaan voor een setje schijven en remzadels van een 16v met brembo schijven of iets dergelijks en ferodo ds 2500 remblokken remt dat als een tierelierSteven schreef:Je kunt ook geventileerde GTT schijven met klauwen en een paar goeie blokken nemen als je graag 13" wilt.

R5GTT. Drive it like you stole it
Ik ben even de balans aan het opmaken tussen gewone schijven en blokken en een complete gtt setup. Nadeel is wel dat ik dan ook nieuwe klauwen nodig ben. Maar daar heb ik nog niet naar gezocht.
Hebben geboorde en of gegroevde schijven nou nog echt veel voordeel ten opzichte van gewone schijven? En is dit nuttig voor normaal straat gebruik? Prijskaartje scheelt nogal namelijk
Hebben geboorde en of gegroevde schijven nou nog echt veel voordeel ten opzichte van gewone schijven? En is dit nuttig voor normaal straat gebruik? Prijskaartje scheelt nogal namelijk
-
- Über-Spammer
in jouw geval zou ik gewoon goede schijfjes nemen. dat geboorde en gegroefde rij je er niet vanaf denk ik. slijten je blokken schijnbaar ook harder door, doordat de schijf niet glad is.
gegroefde schijven staat wel mooier, maarja ligt eraan of je open velgen hebt ja of nee 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
mag ik opmerken dat die gegroefde, geperforeerde schijven wel cool staan onder een wagen...maar daarmee is ook alles gezegd. Ik heb de black diamonds onder de 21 gehad. Dank U wel meneer en houd je zooi maar lekker bij. Nu ben ik de clio V6 remmen eronder aan het monteren. Lekkere 300+ mm schijf met 4 pots klauwen. Dat remt pas naar behoren.
Ik hopor van meer mensen dat de blokken eerder slijten bij bewerkte schijven. Is ook wel logisch natuurlijk. Iets wat over een vlakke schijf schuift slijt minder hard dan waneer de schijf niet vlak is. Maar ik vind het prijs verschil toch ook wel weer erg groot.
Ik ga denk ik voor een set gewone schijven met eventeel ferodo 2500 blokken er bij. Dat eerst maar eens proberen.
Nu moet ik alleen nog een set klauwen hebben.
Iemand deze nog in de aanbieding?
Ik ga denk ik voor een set gewone schijven met eventeel ferodo 2500 blokken er bij. Dat eerst maar eens proberen.
Nu moet ik alleen nog een set klauwen hebben.
Iemand deze nog in de aanbieding?