
ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
haal je daar de 140-160 meeArno17 schreef:Ga maar eens rodelen..

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:






Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
TDI in't rood is 150 pk'tjes... niet verkeerd, maar in een sharan 

misschien wel bij jeroen dik ofzo als ze tot het uiterste worden afgesteld maar dan is het maar afwachten hoe lang alles heel blijft, denk dat ze wel makkelijk naar de 180+ pk te tunen zijnSander2 schreef:Zijn die 150 pk golfjes TDI niet vrij simpel op 200+ pk's te krijgen?
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Alleen als je een ClioIII koopt, met een II wordt het moeilijk en kostbaar!Sander2 schreef:Niet vrij simpel hoor....KimRS schreef:vast wel, maar dat gaat met een clio toch ook?Sander2 schreef:Zijn die 150 pk golfjes TDI niet vrij simpel op 200+ pk's te krijgen?
Beetje logge bak, t zou misschien wel lukken met een rappe clio.
T is gewoon mijn motor + een beetje extra met die turbo, maar n sprinter is t niet.
T is gewoon mijn motor + een beetje extra met die turbo, maar n sprinter is t niet.
226 pk in standaard opstelling, 7.7sec/100km/h puur theoretisch.
ik heb nu zelf genoeg clio's/19's gehad, en een vergelijkbaar type van de volvo (Audi S4, 230pk std). ook ken ik verschillende mensen met een T-5R...gaan we nu echt lelijk beginnen doen ?
Kan zijn dat de clio won, maar wees maar zeker dat die volvo'er ofwel niet kan rijden , ofwel niet voluit ging.
NO offence !
Dikwijls lees ik in dit topic de meest onwaarschijnlijke dingen, grappig om te lezen wel.
ik heb nu zelf genoeg clio's/19's gehad, en een vergelijkbaar type van de volvo (Audi S4, 230pk std). ook ken ik verschillende mensen met een T-5R...gaan we nu echt lelijk beginnen doen ?
Kan zijn dat de clio won, maar wees maar zeker dat die volvo'er ofwel niet kan rijden , ofwel niet voluit ging.
NO offence !
Dikwijls lees ik in dit topic de meest onwaarschijnlijke dingen, grappig om te lezen wel.
Vergeet niet dat de 850's al op leeftijd zijn, allemaal meer dan 300.000 op de klok hebben en die 7.7 lang niet meer halen 
Je maakt een goede kans hoor met n clio. en een T5 is geen T5r

Je maakt een goede kans hoor met n clio. en een T5 is geen T5r

wanna bet ? Je zegt zelf een snelle clio, daarmee bedoel je dus geen standaard veronderstel ik ? Zal ik daar een T5 (al dan niet R) tegen zetten?
Of beter, Nicky mag het nog es proberen
Of beter, Nicky mag het nog es proberen

Mijn safrane doet origineel ook 9,1 naar de 100 met '168' pk.
Maar kan je verklappen dat ik die nooit meer haal
Da's met die volvo's niet anders. Vandaar dat ik het wel reeel vind, dat hij m 2x lang gestoken is met de clio ! Dat zo'n goede volvo zeker wel van zijn plek komt, alla, daar twijfel ik niet aan...
(de 5 pitter en dan mét turbo
oooh)
Maar kan je verklappen dat ik die nooit meer haal

Da's met die volvo's niet anders. Vandaar dat ik het wel reeel vind, dat hij m 2x lang gestoken is met de clio ! Dat zo'n goede volvo zeker wel van zijn plek komt, alla, daar twijfel ik niet aan...
(de 5 pitter en dan mét turbo

@steven absoluut gelijk !
Denk dat het bij de laatste dyno in Goes nog maar es bewezen is. Jan met zen T5 ? Chippie erin...moet je es naar de resulaten kijken !
@Riel: jah, renault gooit dan ook met zen opgegeven "standaard pk's"
Denk dat het bij de laatste dyno in Goes nog maar es bewezen is. Jan met zen T5 ? Chippie erin...moet je es naar de resulaten kijken !
@Riel: jah, renault gooit dan ook met zen opgegeven "standaard pk's"
Naja, die 168 is wel reeel, volvo geeft er voor die motor nog wat meer op 
Na goed, maar een T5 is een dikke bak, maar toch wel gericht op wat 'comfortvermogen' gewoon om lekker mee te rijden.
Overigens, als ik er een mooie tegen kom, dan koop ik wel een t5. Enige waar ik voor van de saf zou afstappen is een mooie v70 of 850 T-5
Of iemand moet een motorblokje over hebben. Past ook

Na goed, maar een T5 is een dikke bak, maar toch wel gericht op wat 'comfortvermogen' gewoon om lekker mee te rijden.
Overigens, als ik er een mooie tegen kom, dan koop ik wel een t5. Enige waar ik voor van de saf zou afstappen is een mooie v70 of 850 T-5

Of iemand moet een motorblokje over hebben. Past ook

nou kom maar met die clio...hij mag best snel zijn hoor ! Clio vs volvo met chipje...
250wpk's /400Nm
http://s87.photobucket.com/albums/k132/ ... nojet2.flv
http://s87.photobucket.com/albums/k132/ ... nojet1.flv
250wpk's /400Nm
http://s87.photobucket.com/albums/k132/ ... nojet2.flv
http://s87.photobucket.com/albums/k132/ ... nojet1.flv
het was toch echt zo mensen
volvo moet in theorie ook sneller gaan,
vandaar dat ie er ook zo flauw van was denk ik
prachtig
die vent kan gewoon nie rijen als je het mij vraagt.
toen ie op trok een en al wielspin.
kvind het wel een beetje vreemd dat mensen hier gaan twijfelen of ik het uit mijn duim zuig maar goed.


volvo moet in theorie ook sneller gaan,
vandaar dat ie er ook zo flauw van was denk ik

prachtig

die vent kan gewoon nie rijen als je het mij vraagt.
toen ie op trok een en al wielspin.
kvind het wel een beetje vreemd dat mensen hier gaan twijfelen of ik het uit mijn duim zuig maar goed.


-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Neen niet dat je het uit je duim zuigt, wel dat je het zelf gelooft dat je met een Clio 16V een Volvo T5 pakt bij het stoplicht sprintje.
Deze Volvo types zijn vlot tot heel snel, vooral die met een R erbij, zelfs een RS zou een hele kluif moeten hebben aan die T5 waarbij je de R uitvoering denk ik voor moet laten gaan.
Maar goed, het hele je auto vs een andere is maar net hoe of wat, pas op een daarvoor ingerichte sprintstrook kan je spreken over een winnaar of verliezer.
Maw, normaal gesproken kan je niet winnen van een T5 met een Clio 16V, net zo dat ik het afleg tegen een Ferrari 430 en een Corvette Z06, Porsche GT3.....wel ooit geprobeerd en kan je mededelen dat je dan pas echt ziet wat snel van de plek komen is, over het verschil bij 80/90 maar te zwijgen....
Deze Volvo types zijn vlot tot heel snel, vooral die met een R erbij, zelfs een RS zou een hele kluif moeten hebben aan die T5 waarbij je de R uitvoering denk ik voor moet laten gaan.
Maar goed, het hele je auto vs een andere is maar net hoe of wat, pas op een daarvoor ingerichte sprintstrook kan je spreken over een winnaar of verliezer.
Maw, normaal gesproken kan je niet winnen van een T5 met een Clio 16V, net zo dat ik het afleg tegen een Ferrari 430 en een Corvette Z06, Porsche GT3.....wel ooit geprobeerd en kan je mededelen dat je dan pas echt ziet wat snel van de plek komen is, over het verschil bij 80/90 maar te zwijgen....

ach boeiend of het wel of niet klopt, het was toch lachu ofniedan? 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
preciesArno17 schreef:Neen niet dat je het uit je duim zuigt, wel dat je het zelf gelooft dat je met een Clio 16V een Volvo T5 pakt bij het stoplicht sprintje.
Deze Volvo types zijn vlot tot heel snel, vooral die met een R erbij, zelfs een RS zou een hele kluif moeten hebben aan die T5 waarbij je de R uitvoering denk ik voor moet laten gaan.
Maar goed, het hele je auto vs een andere is maar net hoe of wat, pas op een daarvoor ingerichte sprintstrook kan je spreken over een winnaar of verliezer.
Maw, normaal gesproken kan je niet winnen van een T5 met een Clio 16V, net zo dat ik het afleg tegen een Ferrari 430 en een Corvette Z06, Porsche GT3.....wel ooit geprobeerd en kan je mededelen dat je dan pas echt ziet wat snel van de plek komen is, over het verschil bij 80/90 maar te zwijgen....

wat ik ook steeds zo spijtig vind aan dit topic is dat men er dikwijls "slachtoffers" uitneemt van wie je al op voorhand weet dat ze geen maat van betekenis hebben. Zoals Arno zegt, ga es voor de leuke dingen zoals porsches, sub's, evo's, volvo's T5 (

Dan zijn er de verhalen over het inpakken van dikke diesels (bmw's, benz'en e.a). Vertel wat je wil maar die pak je niet zomaar! Zelfs ik moet al het vermogen aanspreken om bij een stoplichtsprint die dingen voor te blijven. We spreken over 500N/m en meer dus effe wakker worden en stoppen met dagdromen

+Clio16v+ schreef:ach boeiend of het wel of niet klopt, het was toch lachu ofniedan?

wat een verhaal over 0,3 seconden.
we hebben het over een verschil van 0,3 seconden mensen

niet over het verschil tussen een clio 16v en een porsche.
ik weet dat de kans er dik inzit dat ik het de volgende keer verlies tegen een andere T-5.
maar nogmaals 0,3 seconden kun je best verprutsen door verkeerd op te trekken als je het mij vraagt.
maarja
lachu dat was het

Laatst gewijzigd door nickyr16v op za 1 sep 2007 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Jo, over diesels gesproken!!.....ook een leuke discussie 
Maar inderdaad, ik merk steeds meer dat ik moeite krijg om die nieuwerwetse diesels voor te blijven.....
Van de week nog even een Ibiza TDI, weet niet meer of er 2 of 1 letters rood waren, maar wel dat ik er niet zomaar voorbij was.
Het leukste vind ik nog steeds naast de BMW 530d en soorgelijke auto's.
Die dingen hebben een koppel van heb ik jou daar en dito pk's......dat is in ieder geval nog een beetje gelijkwaardig aan mijn RS'je..

Maar inderdaad, ik merk steeds meer dat ik moeite krijg om die nieuwerwetse diesels voor te blijven.....
Van de week nog even een Ibiza TDI, weet niet meer of er 2 of 1 letters rood waren, maar wel dat ik er niet zomaar voorbij was.
Het leukste vind ik nog steeds naast de BMW 530d en soorgelijke auto's.
Die dingen hebben een koppel van heb ik jou daar en dito pk's......dat is in ieder geval nog een beetje gelijkwaardig aan mijn RS'je..

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Het gaat niet over die 0.3 seconden( want dat is winnen of verliezen) maar over het feit dat men al snel de realiteit uit het oog verliest.nickyr16v schreef:+Clio16v+ schreef:ach boeiend of het wel of niet klopt, het was toch lachu ofniedan?precies
wat een verhaal over 0,3 seconden.
Ik kon van de week bijvoorbeeld nog een 645Ci voorblijven, vraag alleen niet of de man de moeite nam om het op te nemen tegen een Clio die er uit ziet als een standaard dingetje.
vent zeur toch nie zo
ik ben geen 18jarige sjonnie die zich hier even wil bewijzen.
het waren gewoon twee vette sprintjes die ik won omdat er waarschijnlijk een prutser in die andere auto reed.
en hij deed wel zijn best.
maar volgens mij kun jij dit heele topic beter mijden als jij denkt dat 2 autos met een verschil van 0,3 seconden elkaar niet af en toe het leven zeur kunnen maken.
ik zit ech niet op gezeur te wachten dus even goeie vrienden jij je mening ik mijn mening
ik ben geen 18jarige sjonnie die zich hier even wil bewijzen.
het waren gewoon twee vette sprintjes die ik won omdat er waarschijnlijk een prutser in die andere auto reed.
en hij deed wel zijn best.
maar volgens mij kun jij dit heele topic beter mijden als jij denkt dat 2 autos met een verschil van 0,3 seconden elkaar niet af en toe het leven zeur kunnen maken.
ik zit ech niet op gezeur te wachten dus even goeie vrienden jij je mening ik mijn mening

tis altijd zo gezellig op zaterdagavond...


