
ACT: Twingo I
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
247 

PMJacco Osté schreef:Als je maar niet hetzelfde idee hebt als ikChris@R5 schreef:Vandaag even een nieuw projectje ophalen![]()
Lexuslampjes zoals iedereen ze kent. Alleen wil ik bekijken of ik het glas er af kan snijden en er iets speciaals van kan maken
We zullen zien
Ik denk dat ikdezedemper nadat ik terug ben van vakantie ga halen, of vlak er voor, maar montage na de vakantie iig.
voordeel:
- Niet duur!
- RVS
- Discreet pijpje
- is slechts 32 cm
- die kerel woont 5 km van mij vandaan
nadelen:
- onbekend merk
- universeel, dus je moet zelf nog gaan passen en meten (wat vaak tegenzit)
maar op de site staat 32 centimeter, is dat de lengte van de demper of zal daar het pijpje van de inlaat en zo ook allemaal bij in zitten? Ik zal die kerel ook zo wel ff mailen.
Het zal ongetwijfeld iets beschaafder geluid geven dan wat ik nu heb
maar zal het wat zijn denken jullie of niet?
Kun je trouwens zo op dit RVS lassen?
voordeel:
- Niet duur!
- RVS
- Discreet pijpje
- is slechts 32 cm
- die kerel woont 5 km van mij vandaan
nadelen:
- onbekend merk
- universeel, dus je moet zelf nog gaan passen en meten (wat vaak tegenzit)
maar op de site staat 32 centimeter, is dat de lengte van de demper of zal daar het pijpje van de inlaat en zo ook allemaal bij in zitten? Ik zal die kerel ook zo wel ff mailen.
Het zal ongetwijfeld iets beschaafder geluid geven dan wat ik nu heb

Kun je trouwens zo op dit RVS lassen?
ga eens langs bij die kerel 

Probleem is dat ik altijd super weinig tijd heb met een 52 urige werkweek op dit moment.
En hij verkoopt uit een loods en heeft verder geen garage of iets, dus je moet een afspraak maken als je bij hem langs wilt komen, en ik kan dat niet meer dan een halve dag van te voren zeggen komende 2 weekjes.
maar als ik eventjes tijd kan maken aankomende week zal ik hem zeker eens even bellen...
En hij verkoopt uit een loods en heeft verder geen garage of iets, dus je moet een afspraak maken als je bij hem langs wilt komen, en ik kan dat niet meer dan een halve dag van te voren zeggen komende 2 weekjes.
maar als ik eventjes tijd kan maken aankomende week zal ik hem zeker eens even bellen...
Komt een hoop herrie uit. Zwaar, hard en... oja.... HEEL HARD.
Is hetzelfde als die van mij, alleen dan met ander sierstuk en zonder silencer.
De basis is hetzelfde. Eerste 500km best te doen, maar daarna wordt ie steeds luider. Met silencer best lekker en comfortabel, zonder is niet te doen.
Is hetzelfde als die van mij, alleen dan met ander sierstuk en zonder silencer.
De basis is hetzelfde. Eerste 500km best te doen, maar daarna wordt ie steeds luider. Met silencer best lekker en comfortabel, zonder is niet te doen.
hmm, ja nu gaat mijn Twingo ook heel hard (het geluid dan héChris@R5 schreef:Komt een hoop herrie uit. Zwaar, hard en... oja.... HEEL HARD.
Is hetzelfde als die van mij, alleen dan met ander sierstuk en zonder silencer.
De basis is hetzelfde. Eerste 500km best te doen, maar daarna wordt ie steeds luider. Met silencer best lekker en comfortabel, zonder is niet te doen.

Hier zin inderdaad niet zon silencer bij in, hoe ziet zo'n ding er uit, of is zoiets zelf te maken?
Wijze kapJes-Men schreef:[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 6_1541.jpg[/img][/url]

Die angeleyes... Meningen verschillen

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: di 4 jul 2006 10:39
- Locatie: leende
hele mooie kap, mooie lampen ook hoor




erg mooi! ook de lampen vind ik in dit geval zeker niet lelijk! 
ook wel mooi gemaakt, staat te koop: [img]http://i1.ebayimg.com/05/i/07/c7/c5/c7_1.JPG[/img]

ook wel mooi gemaakt, staat te koop: [img]http://i1.ebayimg.com/05/i/07/c7/c5/c7_1.JPG[/img]
bij dee auto vind ik de angel eyes wel mooi, maar bij vele andere twingo's zouden ze spuuglelijk staan.. t is de implementatie die het em doet..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Of de sloop
Of Jacco 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Advertentie op Marktplaats zetten, dan heb je zo reactie
Zo ben ik ook aan m'n dash gekomen

Zo ben ik ook aan m'n dash gekomen

400,- is aardig gek! Ik was 50,- kwijt voor dash en motortjes voor de koplampverstelling! Moest er alleen voor naar Apeldoorn
M'n oude ligt nu naast de Twingo! Is een fase 1 dash hè

M'n oude ligt nu naast de Twingo! Is een fase 1 dash hè
ik heb 20 euro betaald voor een volledig phase 1 dash met bovenpaneel en alles ...
Wil het liefst een nieuw model, maar heb wat interieurzooi verpest met spuiten
Dus dan heb ik anders tijdelijk het volgende nodig
Asbak
Knoppen ventilatie
Rand ronde de asbak
Stoelverstelknop zijkant
Deuropeners
Deurbakje (handvaten)
Raamslingers
Ventilatie Roosters
Asbakje achter
Dus dan heb ik anders tijdelijk het volgende nodig

Asbak
Knoppen ventilatie
Rand ronde de asbak
Stoelverstelknop zijkant
Deuropeners
Deurbakje (handvaten)
Raamslingers
Ventilatie Roosters
Asbakje achter
Vind die zwarte angel eyes niet eens zo gek staan
Ik ga mijn auto misschien weer wat omhoog zetten, ben nu al een paar keer vast komen te staan met mijn onderkant op een vluchtheuvel. Echt een pokke geluid is dat..!!!
Op de snelwegen en gewoon een beetje over de hoofdwegen door de stad gaat het prima, maar zodra ik een woonwijk in rijdt is het bijna niet te doen.
Voor het gezicht vind ik dat de auto nog lager kan, maar het is nu al niet meer te rijden. Op zich wel gaaf, maar ben een beetje bang dat ik iets aan de onderkant of een leiding beschadig
Ik zie het nog even aan, lukt het echt niet, dan maar weer wat omhoog..!
Of over naar 14 inch

Ik ga mijn auto misschien weer wat omhoog zetten, ben nu al een paar keer vast komen te staan met mijn onderkant op een vluchtheuvel. Echt een pokke geluid is dat..!!!
Op de snelwegen en gewoon een beetje over de hoofdwegen door de stad gaat het prima, maar zodra ik een woonwijk in rijdt is het bijna niet te doen.
Voor het gezicht vind ik dat de auto nog lager kan, maar het is nu al niet meer te rijden. Op zich wel gaaf, maar ben een beetje bang dat ik iets aan de onderkant of een leiding beschadig

Ik zie het nog even aan, lukt het echt niet, dan maar weer wat omhoog..!
Of over naar 14 inch
-
- Berichten: 444
- Lid geworden op: di 1 jun 2004 10:03
Ik vind die Angel Eyes geweldig!! Zeker in combinatie met die motorkap.. denk dat het zonder die kap niet mooi is..
Oei, dat is minder zeg. Hoeveel heb je hem nu verlaagd dan? Optisch zal het super zijn, maar natuurlijk niet ten koste van je twingo. Ik denk als je twingo bijv. een bodykit heeft, hij lager lijkt met de bumpers en sideskirts.Rontwingo schreef:Vind die zwarte angel eyes niet eens zo gek staan![]()
Ik ga mijn auto misschien weer wat omhoog zetten, ben nu al een paar keer vast komen te staan met mijn onderkant op een vluchtheuvel. Echt een pokke geluid is dat..!!!
Op de snelwegen en gewoon een beetje over de hoofdwegen door de stad gaat het prima, maar zodra ik een woonwijk in rijdt is het bijna niet te doen.
Voor het gezicht vind ik dat de auto nog lager kan, maar het is nu al niet meer te rijden. Op zich wel gaaf, maar ben een beetje bang dat ik iets aan de onderkant of een leiding beschadig![]()
Ik zie het nog even aan, lukt het echt niet, dan maar weer wat omhoog..!
Of over naar 14 inch
Hij zit nu rond een cm of 6.5 a 7.
Optisch inderdaad mooier.
En een bodykit heb ik ook al aan gedacht, maar dat is echt de laatste optie. Want ik wil het liefst zo laag blijven rijden.
Ik kijk het gewoon nog even aan, want het rijgedrag is echt super
en wil eigenlijk zo laag blijven rijden al vind ik dat het voor het gezicht nog lager kan 
Foto's heb ik helaas nog steeds niet
zelf nog geen tijd voor gehad en degene die tijdens het eronder zetten foto's heeft gemaakt moet ze nog steeds door mailen..!

Optisch inderdaad mooier.
En een bodykit heb ik ook al aan gedacht, maar dat is echt de laatste optie. Want ik wil het liefst zo laag blijven rijden.
Ik kijk het gewoon nog even aan, want het rijgedrag is echt super


Foto's heb ik helaas nog steeds niet

50 euro max voor het dash, incluis controlepaneel (Achter je stuur)Nickster schreef:Weet iemand wat de richtprijs van een gebruikt dash fase 2 voor de Twingo is ? Dan bedoel ik inclusief verwarmingsgedeelte en de deurpannelen ?!
Enne weet iemand nog ergens een fase 2 dash voor weinâg ?
Hou rekening met:
* Stekker controlepaneel past niet
* Stekker koplampverstelling (Als je dat in wilt bouwen)
* Airbagunit zal er niet bij zitten (Dus een gat in je dash aan de bijrijderskant)
* Deurpanelen van een fase III passen niet, die zijn langer (Deurbakken zitter aan het deurpaneel, bij een Fase II zitten die nog los op de deur).
MartijnG schreef:Of de sloopOf Jacco
Ben ik nu automatisch ook een sloper?



Tja, dan kun je het beter nieuw kopenNickster schreef:Had er al 1 via marktplaats gevonde, maar die wilde 400 hebben voor de derupanelen en een dash met ventilatie knoppen....

Achterlijke prijs

Das een koopjeWilma schreef:Ik was 50,- kwijt voor dash en motortjes voor de koplampverstelling! Moest er alleen voor naar Apeldoorn![]()

Dat heb ik gratis weggegeventut schreef:ik heb 20 euro betaald voor een volledig phase 1 dash met bovenpaneel en alles ...

Aan de sloop

Ventilatieknoppen van een nieuw type (De kromme versie) passen niet op het oude typeNickster schreef: Dus dan heb ik anders tijdelijk het volgende nodig![]()
Asbak
Knoppen ventilatie
Rand ronde de asbak
Stoelverstelknop zijkant
Deuropeners
Deurbakje (handvaten)
Raamslingers
Ventilatie Roosters
Asbakje achter

Een vluchtheuvel? Ik hoop dat je een drempel bedoeld?Rontwingo schreef:Ik ga mijn auto misschien weer wat omhoog zetten, ben nu al een paar keer vast komen te staan met mijn onderkant op een vluchtheuvel. Echt een pokke geluid is dat..!!!

Een vluchtheuvel hoor je met een verhoogde auto nog niet overheen te rijden

Uitlaatje gaat eraan zeker?

Ken dat probleem

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 444
- Lid geworden op: di 1 jun 2004 10:03
Jacco heeft de Quote knop gevonden hor 

Asbak moet ik ff kijken, maar 90% zeker dat ik die nog wel hebNickster schreef:Dus dan heb ik anders tijdelijk het volgende nodig![]()
Stoelverstelknop zijkant sloop ik wel van de oude stoelen
Deurbakje (handvaten) mogen die al een kleurtje hebben? (zilver)
Raamslingers idem (zijn test objecten geweest voor het spuiten)
Deze heb ik eventueel nog wel voor je
Een drempel jaJacco Osté schreef:
Een vluchtheuvel? Ik hoop dat je een drempel bedoeld?Rontwingo schreef:Ik ga mijn auto misschien weer wat omhoog zetten, ben nu al een paar keer vast komen te staan met mijn onderkant op een vluchtheuvel. Echt een pokke geluid is dat..!!!
Een vluchtheuvel hoor je met een verhoogde auto nog niet overheen te rijden
Uitlaatje gaat eraan zeker?
Ken dat probleem

Nee, voor zo ver ik weet niet mijn uitlaat. Als ik net met de neus over de drempel ben dan loopt ie vast.
-
- Berichten: 444
- Lid geworden op: di 1 jun 2004 10:03
Zo net ff mn nieuwe 195/45 R14 UniRoyal Rainsport bandjes eronder laten gooien
Staat super.. alleen magtie achter wel een verlaging gebruiken.. voor ziet het er super mooi uit... foto's volgen zodra ik thuis ben.. zit nu op me werk
Edit: Het loop btw niet aan.. kan alleen niet meer mn volledige stuuruitslag gebruiken omdat hij dan wel aanloopt voor.. maar voor de rest nergens last van

Edit: Het loop btw niet aan.. kan alleen niet meer mn volledige stuuruitslag gebruiken omdat hij dan wel aanloopt voor.. maar voor de rest nergens last van

mijn gedachten over de rainsport serie:
-enkel goed in de 195/45/14 variant (tot nu toe nog niks goed gemerkt bij andere maten/andere auto's, wel veel goeds gehoord ookvan anderen over de 14-ers)
-zeer veilig en stabiel gevoel in de regen en sneew (kan ook goed overwerg met modder
)
-slijten redelijk snel.. na 8000km zit k ongeveer aan de eerste wwaarschuwings-toppen (eigenlijk tijd voor nieuwe banden dus..)
-mooooooooi
-redelijk betaalbaar
goede keuze voor op een twingo dus
-enkel goed in de 195/45/14 variant (tot nu toe nog niks goed gemerkt bij andere maten/andere auto's, wel veel goeds gehoord ookvan anderen over de 14-ers)
-zeer veilig en stabiel gevoel in de regen en sneew (kan ook goed overwerg met modder

-slijten redelijk snel.. na 8000km zit k ongeveer aan de eerste wwaarschuwings-toppen (eigenlijk tijd voor nieuwe banden dus..)
-mooooooooi

-redelijk betaalbaar
goede keuze voor op een twingo dus
D7F B700 of D7F C701 volgens mijn Autodata programma
-
- Berichten: 444
- Lid geworden op: di 1 jun 2004 10:03
Ik heb ze nu in 185/55 14 gehad en nu dan in 195/45 14 en ben over beide zeer te spreken..tut schreef:mijn gedachten over de rainsport serie:
-enkel goed in de 195/45/14 variant (tot nu toe nog niks goed gemerkt bij andere maten/andere auto's, wel veel goeds gehoord ookvan anderen over de 14-ers)
-zeer veilig en stabiel gevoel in de regen en sneew (kan ook goed overwerg met modder)
-slijten redelijk snel.. na 8000km zit k ongeveer aan de eerste wwaarschuwings-toppen (eigenlijk tijd voor nieuwe banden dus..)
-mooooooooi
-redelijk betaalbaar
goede keuze voor op een twingo dus
Idd heel stabiel in regen en op droge staat hij ook ze mannetje..
Slijtage heb ik geen problemen mee.. Met me vorige setje heb ik 45000 kilometer gedaan..
En idd zeeeeer mooi profiel en 80 euro per bandje..
Ga nu ff de foto's posten van me nieuwe Subje en de bandjes

Komen er zo aan

-
- Berichten: 444
- Lid geworden op: di 1 jun 2004 10:03
Zo hier dan de foto's van het maken van het subkistje en me nieuwe bandjes..
Zijn met me telefoon genomen dus kwali. is niet super..
Bijna dicht alleen de bodem moet er nog in
![Afbeelding]()
Nog een keer
![Afbeelding]()
En zo ziet hij er bekleed uit
![Afbeelding]()
Bekleed maar zonder woofer in de Twingo
![Afbeelding]()
Nog een keer bekleed zonder woofer
![Afbeelding]()
Hmmz zie nu dat ik vergeten ben foto te nemen waar de woofer er wel in zit maar goed die houden jullie tegoed
Dan nu de banden 
![Afbeelding]()
Voorkant:
![Afbeelding]()
Achterkant:
![Afbeelding]()
Hij komt beetje raar uit zo op die foto lijkt net 4x4 maar valt best mee
en nog keer de banden:
![Afbeelding]()
Zijn met me telefoon genomen dus kwali. is niet super..
Bijna dicht alleen de bodem moet er nog in
Nog een keer
En zo ziet hij er bekleed uit

Bekleed maar zonder woofer in de Twingo

Nog een keer bekleed zonder woofer
Hmmz zie nu dat ik vergeten ben foto te nemen waar de woofer er wel in zit maar goed die houden jullie tegoed


Voorkant:
Achterkant:
Hij komt beetje raar uit zo op die foto lijkt net 4x4 maar valt best mee

en nog keer de banden: