een 12 a 13 duizend km sinds aankoop eind novemberPaul1916v schreef:hoeveel KM heb je er sindsdien mee gereden?
ACT: Twingo I
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
en nog geen beurtje gedaan? dan zou het daaraan kunnen liggen
volgens de sticker in de deur moet hij binnen een 1000km binnen voor een beurt.. dus t zou inderdaad leuk uitgekiemd zijnPaul1916v schreef:en nog geen beurtje gedaan? dan zou het daaraan kunnen liggen

EDIT: effe nog over het andere probleem: zijn er nog symptomen van een gebroken veer behalve het geluid?
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Ik zou zeggen, voel ff met je hand aan de veer,vooral de uiteinden proberen te voelen...als het scherp aanvoelt is er winding af...gebeurt vaak bij Twingo's
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
de plastiek rond de veer is gescheurd en komt zeer gemakkelijk los. de veer zelf ziet er, behalve lichtjes geoxideert, niet bepaald slecht ofzo uit..MartijnG schreef:Ik zou zeggen, voel ff met je hand aan de veer,vooral de uiteinden proberen te voelen...als het scherp aanvoelt is er winding af...gebeurt vaak bij Twingo's
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Ook de uiteinden? Dus het einde van de veer wat in de schotel ligt? Ligt het uiteinde nog steeds tegen de rand van de schotel aan? Goed controleren, het is heel lastig te ziendus je moet het echt voelen. En anders wat opkrikken om goed te kunnen kijken...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Contacteer:
Ik wil de NAP van dat ding wel es zien! 

twingo's zijn eigenlijk toch maar duur voor wat ze zijn 

vind het een leuk wagentje, ook de velgen wel 

voelt allemaal niet slecht aan eigenlijk..MartijnG schreef:Ook de uiteinden? Dus het einde van de veer wat in de schotel ligt? Ligt het uiteinde nog steeds tegen de rand van de schotel aan? Goed controleren, het is heel lastig te ziendus je moet het echt voelen. En anders wat opkrikken om goed te kunnen kijken...
k heb op een ander forum een reactie gehad dat het waarschijnlijk de schokdemper is ... kan dit?
over het algemeen hoor je schokdempers niet als ze stuk zijn, ze lekken alleen dan... en je kunt het merken in weggedrag soms.
ik denk ook dat het een veer is, al helemaal omdat het een bekende kwaal is bij Twingo's.
De meine zijn ook vervangen half jaar terug.
ik denk ook dat het een veer is, al helemaal omdat het een bekende kwaal is bij Twingo's.
da's toch al een geruststelling..Joosten schreef:over het algemeen hoor je schokdempers niet als ze stuk zijn, ze lekken alleen dan... en je kunt het merken in weggedrag soms.
nu effe (in spoedtempo) overwgeen of ik nu al dan niet zal verlagen...
verlagingsveren kosten 121 euro (100+21btw).. morgen eens zien wat gewone veren kosten..
k moet namelijk tegen de 22e in showconditie staan

stom belgie met een feestag de 21e ...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik meen 75 euro voor 2 veren te hebben betaald, maar weet het niet zeker meer.tut schreef:da's toch al een geruststelling..Joosten schreef:over het algemeen hoor je schokdempers niet als ze stuk zijn, ze lekken alleen dan... en je kunt het merken in weggedrag soms.
nu effe (in spoedtempo) overwgeen of ik nu al dan niet zal verlagen...
verlagingsveren kosten 121 euro (100+21btw).. morgen eens zien wat gewone veren kosten..
k moet namelijk tegen de 22e in showconditie staanen tegen dan moet k ook nog mn velg-probleem zien opgelost te krijgen, maar k hoor pas maandag of mn huidige velg hersteld kan worden... als dat niet het geval is moet k andere velgen bestellen, aankrijgen, banden overzetten en al die brol VOOR donderdag 20 juli...
stom belgie met een feestag de 21e ...
toch maar verlagen danRonnie Detmers schreef:ik meen 75 euro voor 2 veren te hebben betaald, maar weet het niet zeker meer.tut schreef: verlagingsveren kosten 121 euro (100+21btw).. morgen eens zien wat gewone veren kosten..

alleen dat er dan opniwue uitlijnen bij komt, en een herkeuring.. stom belgenland...
herkeuring?
ik wist dat ze streng waren, maar met verlagen moet dat ook al?

ja hoor... k ben aan het denken om op middellange termijn toch maar eens naar duitsland of luxemburg ofzo te verhuizen. of nederland ...Joosten schreef:herkeuring?ik wist dat ze streng waren, maar met verlagen moet dat ook al?
ik moet toch ooit het ouderlijke huis verlaten.. dan kan k ineens ergens naartoe verhuizen waar een mens zich nog een beetje kan amuseren...Ronnie Detmers schreef:alleen vanwege je auto
in duitsland kennen ze geen BPM
én daar kan ook nog wel veel...
ik woon 10 KM van de duitse grens, hier rijden dan ook veel ingevoerde auto's rond, veel mensen doen dat hier ook zelf.
En veel autobedrijven hebben ook een bedrijfje vlak over de grens voor de handel.
En nog geen 500 meter over de grens staan complete nieuwbouwwijken met alleen maar NL'ers
(huizen zijn ook stukken goedkoper in duitsland)

ik woon 10 KM van de duitse grens, hier rijden dan ook veel ingevoerde auto's rond, veel mensen doen dat hier ook zelf.
En veel autobedrijven hebben ook een bedrijfje vlak over de grens voor de handel.
En nog geen 500 meter over de grens staan complete nieuwbouwwijken met alleen maar NL'ers

Joosten schreef:En nog geen 500 meter over de grens staan complete nieuwbouwwijken met alleen maar NL'ers(huizen zijn ook stukken goedkoper in duitsland)
HOERA! moet k zelfs al geen duits leren

jacco, ik heb vandaag een twingo gezien met een gewoon schuif-kanteldakje, en k heb, speciaal voor u, een kwartier gewacht tot de eigenares de winkel uit kwam (...)
ze heeft toen naar haar vriendje gebeld om te vragen hoe ze dat dakje gedaan hadden, en de uitleg was dat ze het gewone dak er uit hadden geslepen en er een stuk dak met een dakje van een clio ingelast hadden...
ze heeft toen naar haar vriendje gebeld om te vragen hoe ze dat dakje gedaan hadden, en de uitleg was dat ze het gewone dak er uit hadden geslepen en er een stuk dak met een dakje van een clio ingelast hadden...
Thanx, maar zo ga ik het niet doen 
Heb een nieuw dakkie
We wachten nog op de goede knabbelschaar
De verkeerde was geleverd
Dat lager liggende randje vind ik wel een oplossingvoor
(RUITENKIT)

Heb een nieuw dakkie

We wachten nog op de goede knabbelschaar

De verkeerde was geleverd

Dat lager liggende randje vind ik wel een oplossingvoor

(RUITENKIT)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
ah. k heb trouwens vandaag op de sloop (tijdens het zoeken naar onderdelen voor mn top secret
project) in een twingo gezeten met een standaard renault zonnedakje. ik denk toch dat het standaard renault was, want het had ook zo'n lelijk groene draaihendel. hollandia sunroof of zoiets was het merk.. iets met holland in... en die had ook nog gewoon een goot...
maar t maakt dus niet meer uit...

maar t maakt dus niet meer uit...
-
- Contacteer:
Hollandia? das toch zo'n goedkoop biermerk? 
[img]http://steinsweb.info/bbier/bava/meer/hollandia2.jpg[/img]

[img]http://steinsweb.info/bbier/bava/meer/hollandia2.jpg[/img]
Altijd al willen hebben, die velgenRonnie Detmers schreef:[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... c05195.jpg[/img]
nog wat foto's van mijn standaard Twingootje

Erg gaaf hoor

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Über-Spammer
worden zo wel grote slofjes aan de voorkant, ga je de drempels daaro even platwalsen

-
- Contacteer:
Hoe minder hoe beter 

Ik heb precies dezelfde gehad, staat echt uber.Ronnie Detmers schreef:hoezo?? Achter 8J en voor 7J, is toch niet zo heel breedt
ik heb mn tutje nog eens gewassen...
terwijl ik in de self-wash cabine stond, kwam in de cabine naast bij een zwarte twingo met booskijkers en sportvelgen staan...
heb k uiteindelijk nog effe mee staan praten..
was eigenlijk niet echt een sympathiek man
en echt veel ideeen had hij niet.. hij vond zijn twingo al redelijk uitgebouwd...
een dezer dagen zijn bumpers stelen.. die zijn beter gespoten
terwijl ik in de self-wash cabine stond, kwam in de cabine naast bij een zwarte twingo met booskijkers en sportvelgen staan...
heb k uiteindelijk nog effe mee staan praten..
was eigenlijk niet echt een sympathiek man

en echt veel ideeen had hij niet.. hij vond zijn twingo al redelijk uitgebouwd...
een dezer dagen zijn bumpers stelen.. die zijn beter gespoten