Joost GTTi Coupe
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Hoe staat die ontsteking verder? Staat die niet gewoon onwijs te laat?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
pakkingen zijn niet lek want anders draai ik ook geen 0,7 bar vacuum en dat hoor je echt wel als er iets lek is. dus uitgesloten.
Fout in de bedrading kan ook niet want alles is nieuw er zijn maar 2 draden hergebruikt van de oude ontsteking ( geschakelde plus en toerentellerdraad)
restriktie in de kleppen en kanalen kan ook niet want met groep A draaide ik ook 1,5 bar met 167 WPK en 230 NM bij +/- 4700 toeren dus uitgesloten.
voldoende brandstof krijgt de motor ook want wide band lambda is goed zowel wat de ECU binnen krijgt als wat er gemeten word uit de uitlaat bij de bank.
timming moet goed zijn want met timmingslamp staat deze op tijd. ga het nog een keer nalopen maar denk dat het zonde is van mijn tijd.
Alle andere waardes zijn ook goed inlaattemp. KVStemp. enz. enz.
Turbodruk ook voldoende.
nogmaals moter loopt goed zonder overslaan pingelen roken horte of stoten dus alle logica kan overboord en dat er ergens in de ECU een instellingsfout zit die wel +/- 70 WPK en 70 NM opleverd geloof ik niet.
Dus ben nog steeds het spoor bijster.................
Fout in de bedrading kan ook niet want alles is nieuw er zijn maar 2 draden hergebruikt van de oude ontsteking ( geschakelde plus en toerentellerdraad)
restriktie in de kleppen en kanalen kan ook niet want met groep A draaide ik ook 1,5 bar met 167 WPK en 230 NM bij +/- 4700 toeren dus uitgesloten.
voldoende brandstof krijgt de motor ook want wide band lambda is goed zowel wat de ECU binnen krijgt als wat er gemeten word uit de uitlaat bij de bank.
timming moet goed zijn want met timmingslamp staat deze op tijd. ga het nog een keer nalopen maar denk dat het zonde is van mijn tijd.
Alle andere waardes zijn ook goed inlaattemp. KVStemp. enz. enz.
Turbodruk ook voldoende.
nogmaals moter loopt goed zonder overslaan pingelen roken horte of stoten dus alle logica kan overboord en dat er ergens in de ECU een instellingsfout zit die wel +/- 70 WPK en 70 NM opleverd geloof ik niet.
Dus ben nog steeds het spoor bijster.................
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
De onsteking klopt wel stationair op de lamp ja, maar wat gebeurt er met die curve als je gasgeeft en druk begint te draaien? Dat valt niet te volgen met een strobo he...
Draai je nog met de originele 209 of heb je iets aan die injectie hangen? Mengsel kan prima zijn en met late ontsteking kan een motor ook nog steeds prima lopen, vooral als die ECU en de onsteking tegenstrijdig bezig zijn..
Je kunt nu wel al het commentaar heel kort afmaaien, maar je vroeg er zelf om en als je het wilt oplossen moet je toch alles nog even serieus nagaan...
Draai je nog met de originele 209 of heb je iets aan die injectie hangen? Mengsel kan prima zijn en met late ontsteking kan een motor ook nog steeds prima lopen, vooral als die ECU en de onsteking tegenstrijdig bezig zijn..
Je kunt nu wel al het commentaar heel kort afmaaien, maar je vroeg er zelf om en als je het wilt oplossen moet je toch alles nog even serieus nagaan...

Hij heeft iig geen renix meer 

-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: ma 5 apr 2010 9:23
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Is er niet een sensor stuk zodat de ECU in een noodloop gaat. Een soort thuiskom stand? watertemp sensor zoiets.
Dat maakt een verkeerd ontstekingstijdstip dus alleen maar plausibeler, zou ik zeggen...tutuur schreef:Hij heeft iig geen renix meer
Als ie eerst wel vermogen kon draaien en nu niet, is het toch logisch dat je eerst in die aansturing moet gaan zoeken?
Dus dat geneuzel over lekkage, kleppen en of andere restricties is idd onlogisch, d'r zit ergens een kink in die regeling.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Dr is nu dan toch een ontstekingskenveld ergens afgesteld? Hoe is dat gedaan? Inderdaad, stationair is leuk met een lamp, maar wat gebeurt er onder last en dan ook vooral in combinatie met verhogen van de turbodruk.
En geloof me, verkeerde (late) ontsteking kost je heus een flinke brok vermogen/koppel. Het is eigenlijk het enige wat in mij opkomt aangezien het mengsel wel goed is. Als je het goedje pas aansteekt als de zuiger al voorbij is, dan wordt het niet wat
En geloof me, verkeerde (late) ontsteking kost je heus een flinke brok vermogen/koppel. Het is eigenlijk het enige wat in mij opkomt aangezien het mengsel wel goed is. Als je het goedje pas aansteekt als de zuiger al voorbij is, dan wordt het niet wat

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
om kortaf te zijn is niet de intensie maar ben er zaterdag een uur of 6 mee bezig geweest op de bank (en iemand die mototmanagement kan schrijven en lezen) en hebben echt van alles geprobeerd en geen resultaat dus vandaar
daar hebben we een punt met het ontstekingstijdstip ,maar hebben daar ook dingen geprobeerd.
Complete veld 4 graden later en vroeger gezet maar dit had geen verschil qwa vermpgen en koppel. heeft iemand de ontstekingskromme van de 208?
daar hebben we een punt met het ontstekingstijdstip ,maar hebben daar ook dingen geprobeerd.
Complete veld 4 graden later en vroeger gezet maar dit had geen verschil qwa vermpgen en koppel. heeft iemand de ontstekingskromme van de 208?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Ja ik snap je frustratie, maar als je hulp zoekt is het altijd eerst de standaard domme vragen 
Ok er zit dus nog wel een 208 op? (Tutuur, terug je hoek in!)
Heb je die ontsteking niet even uitgewisseld met een andere? Als die vacuumpotjes lek zijn, die op die 208/209's zitten, loopt zo'n ding ook niet zo hard meer, dan blijft ie altijd hangen op dezelfde curve en doet die hele vervroeging ook weinig meer.

Ok er zit dus nog wel een 208 op? (Tutuur, terug je hoek in!)
Heb je die ontsteking niet even uitgewisseld met een andere? Als die vacuumpotjes lek zijn, die op die 208/209's zitten, loopt zo'n ding ook niet zo hard meer, dan blijft ie altijd hangen op dezelfde curve en doet die hele vervroeging ook weinig meer.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Volgens mij zit er een KDFI standalone management op met losse DIS bobine ? ik denk dat je die hele Renix rommel wel kan vergeten Steve, terug je hoek in. 

-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
er zit geen 208 meer op maar als in de timmingskromme heb kan ik deze omzetten naar de KDFI
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
B18FT... what else ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Welke timingscurve zit er nu in dan? Gewoon standaard KDFI? Die zal niet zo spannend zijn.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
209 curve is ook iets beter als een 208 toch?
btw mooi sieger!
btw mooi sieger!

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
super bedankt
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-DIJENJ7B.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-QAWEV3XB.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-46CO8ZFU.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-QAWEV3XB.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-46CO8ZFU.jpg[/img]
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Smoelt lekker joost! Weer eens wat ander dan die speedlines 

-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Mooie velgen, maar voor de auto vind ik ze persoonlijk iets te modern.
Maarja, over smaak valt niet te twisten zeggen ze.
En hij lijkt nog steeds een beetje in z'n kont te hangen. Voor nog een cm of 2 zakken en hij staat perfect.

Maarja, over smaak valt niet te twisten zeggen ze.

En hij lijkt nog steeds een beetje in z'n kont te hangen. Voor nog een cm of 2 zakken en hij staat perfect.

-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
klopt dat die iets achterover hangt ligt nog vol met rotzooi wat er nog uit moet...... wat je al zegt over smaken valt niet te twisten ik vind dat die het net kan hebben en het is altijd lastig uitzoeken van een plaatjeWilleon de Zoete schreef:Mooie velgen, maar voor de auto vind ik ze persoonlijk iets te modern.
Maarja, over smaak valt niet te twisten zeggen ze.![]()
En hij lijkt nog steeds een beetje in z'n kont te hangen. Voor nog een cm of 2 zakken en hij staat perfect.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
vast wel rij wel ff langs bij VakgarageWouter de Wit schreef:Benieuwd hoe het in het echt staat, zaterdag nog in de buurt?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Op foto 1 lijkt het wel een foto shopje
Foto 2 toont al een stuk beter...
In het echt ziet het weer anders uit verwacht ik, ik ben benieuwd
Foto 2 toont al een stuk beter...
In het echt ziet het weer anders uit verwacht ik, ik ben benieuwd
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
vandaag bovenstaande map omgezet naar de KDFI ECU.
dit loopt als een kogel ("voor het gevoel" moet nog op de bank) dus het lijkt erop dat ik het probleem gevonden heb.
alleen burbodruk is nog onbegrenst map sensor grijpt in bij 1,8 BAR (rond de 4000 toeren
) deze van de week maar eens kijken of ik dit kan afregelen.....


dit loopt als een kogel ("voor het gevoel" moet nog op de bank) dus het lijkt erop dat ik het probleem gevonden heb.



alleen burbodruk is nog onbegrenst map sensor grijpt in bij 1,8 BAR (rond de 4000 toeren

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
oepsie
maar beter dat ie nu wel goed loopt
ben benieuwd wat ie op de bank doet


ben benieuwd wat ie op de bank doet

mooi werk joost! 

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
dit is een map van de snelste (op de kwart mijl) gtt met cj1 van GB met injectie.
suc6 ermee
suc6 ermee

B18FT... what else ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Dus toch
Mooi dat het opgelost is
Nue nog even goed afstellen en vlammen maar 



'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Leuke gezinsbak hoor!!


Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
zie jij een kinderstoeltje????? ik niet dus gezinsbak NEE gaat die niet worden ook (voorlopig)ARNO16V schreef:Leuke gezinsbak hoor!!![]()


Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Holy crap!! had ik gewoon ff in het verkeerde topic gepost!!Joost van der Hammen schreef:zie jij een kinderstoeltje????? ik niet dus gezinsbak NEE gaat die niet worden ook (voorlopig)ARNO16V schreef:Leuke gezinsbak hoor!!![]()
![]()

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...