
MartijnG; Renault 5 GT Turbo (5-2021)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
8J is erg breed hoor met jouw gewenste verlaging... Wel een hele mooie velg 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Is ie dit weekend weer IRL te bewonderen?
Moet nog wat langs komen brengen. 


Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik heb op zich ruimte zat, 1 cm naar binnen en ongeveer 2 aan de buitenkant.
Zal ook zeker niet makkelijk worden, maar het gaat voorlopig ook niet gebeuren hoor. Eerst maar gewoon met de 16" rondcrossen tot ik ze zat ben.
Zal ook zeker niet makkelijk worden, maar het gaat voorlopig ook niet gebeuren hoor. Eerst maar gewoon met de 16" rondcrossen tot ik ze zat ben.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Ziet er goed uit Martijn!
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Deze hoogte is precies mooi als je het mij vraagt. Mooi laag maar is nog wel aardig mee te rijden
. Ik vind een setje 16v schoepen (evt. deels gepolijst) ook nog steeds erg mooi op een 5!

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Tijdje gelden, dus maar weer eens afstoffen hier.
GT staat letterlijk al een hele tijd stof te vangen. Het is nu vooral de puntjes op de 'i' zetten. Veel kleine dingetjes die nog moeten gebeuren, klemmetjes, beugeltjes, schroefjes...je kent het wel.
Hele tijd geleden de Devil-style uitlaat gemonteerd die ik uit Frankrijk had ontvangen (AX Autoparts). 60mm vanaf de 2,5" downpipe.
![Afbeelding]()
Niet 100% tevreden over uitstraling en pasvorm, maar ach...ik had helemaal niks anders tot mijn beschikking dus hier gaan we het voorlopig even mee doen. Dit is wel de uitvoering mét einddemper...of dat die demper blijft zal ook de toekomst uit moeten wijzen.
Onlangs de BBSen opnieuw laten spuiten nadat ik 1 reserve op de kop had weten te tikken. 1 van de velgen die ik al had was onwijs krom, dus was ik al een tijdje op zoek naar een vervanger. Gezien de kleur niet standaard is, heb ik ze een vers laagje lak laten geven ik dezelfde kleur als de rolkooi.
![Afbeelding]()
In de tussentijd stond de GT op de OZ Superturismo's. Wat ik daarmee ga doen ben ik nog steeds niet over uit. Ik denk dat ik ze zelf op ga knappen en er een setje fatsoenlijke 195/45R15 op laat liggen voor als de GT gebruikt moet gaan worden voor het beter gooi en smijtwerk (Ardennen ofzo). Time will tell...
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
Verder zoals gezegd wat afwerkingszaken. Parafan panelen gemaakt, HKS dumpvalve gemonteerd, veerpootbrug gemonteerd, nieuw Green luchtfilter:
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
En om het interieur voorlopig even wat extra afwerking te geven; een nieuwe pookhoes
Kost wat, maar dat heb je ook wat
![Afbeelding]()
Binnenkort de GT even helemaal nalopen en op naar de voorlopige keuring. Vanaf 1 maart worden de oldtimers weer vrijgegeven voor de openbare weg, dus zodra het weer het toelaat gaat deze rakker de weg op
En dan wordt ie eerst eens flink gewassen en gepoetst, want is toch ondertussen wel erg hard nodig!
GT staat letterlijk al een hele tijd stof te vangen. Het is nu vooral de puntjes op de 'i' zetten. Veel kleine dingetjes die nog moeten gebeuren, klemmetjes, beugeltjes, schroefjes...je kent het wel.
Hele tijd geleden de Devil-style uitlaat gemonteerd die ik uit Frankrijk had ontvangen (AX Autoparts). 60mm vanaf de 2,5" downpipe.
Niet 100% tevreden over uitstraling en pasvorm, maar ach...ik had helemaal niks anders tot mijn beschikking dus hier gaan we het voorlopig even mee doen. Dit is wel de uitvoering mét einddemper...of dat die demper blijft zal ook de toekomst uit moeten wijzen.
Onlangs de BBSen opnieuw laten spuiten nadat ik 1 reserve op de kop had weten te tikken. 1 van de velgen die ik al had was onwijs krom, dus was ik al een tijdje op zoek naar een vervanger. Gezien de kleur niet standaard is, heb ik ze een vers laagje lak laten geven ik dezelfde kleur als de rolkooi.
In de tussentijd stond de GT op de OZ Superturismo's. Wat ik daarmee ga doen ben ik nog steeds niet over uit. Ik denk dat ik ze zelf op ga knappen en er een setje fatsoenlijke 195/45R15 op laat liggen voor als de GT gebruikt moet gaan worden voor het beter gooi en smijtwerk (Ardennen ofzo). Time will tell...
Verder zoals gezegd wat afwerkingszaken. Parafan panelen gemaakt, HKS dumpvalve gemonteerd, veerpootbrug gemonteerd, nieuw Green luchtfilter:
En om het interieur voorlopig even wat extra afwerking te geven; een nieuwe pookhoes


Binnenkort de GT even helemaal nalopen en op naar de voorlopige keuring. Vanaf 1 maart worden de oldtimers weer vrijgegeven voor de openbare weg, dus zodra het weer het toelaat gaat deze rakker de weg op

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Goed bezig man, echt onwijs dikke bak is het geworden!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Heb je die ouwe rammelbak nu nog niet laten keuren...



Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Gaaf hoor! Velgen ook mooi strak, laat de mijne ook doen nu. Doet veel voor een auto. Zou zelf eindstuk iets korter maken, ca 1 cm uit laten steken
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Haakse verdelen kap. Mee gekomen uit Engeland.Johan schreef:Wat voor een vedelerkap heb je er nu op zitten?
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Haakse verdelerkap inderdaad. En niet uit Engeland, deze komt gewoon bij de automaterialenzaak om de hoek. Jij had er wel 1 met de boot laten komen volgens mij Gerald.
Weet niet precies van welk model Renault deze ook alweer afkomt. Dacht iets van een 19 ofzo...maar als je de originele meeneemt kunnen ze die aan de hand van de afmetingen gewoon uit een boek opzoeken
Weet niet precies van welk model Renault deze ook alweer afkomt. Dacht iets van een 19 ofzo...maar als je de originele meeneemt kunnen ze die aan de hand van de afmetingen gewoon uit een boek opzoeken

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ben het met je eens maar is niet mogelijk. Het eindstuk is een pijp over pijp constructie, dus dat wordt er niet mooier op.larsdijkstra schreef:Gaaf hoor! Velgen ook mooi strak, laat de mijne ook doen nu. Doet veel voor een auto. Zou zelf eindstuk iets korter maken, ca 1 cm uit laten steken
Dit is overigens wel een tribute to the oldskool Devil Flammenrohr, dus een 5 màg het hebben.
[img]http://i.ytimg.com/vi/HtNz59Wdmyg/hqdefault.jpg[/img]
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Espace en R21 hebben deze.MartijnG schreef:Haakse verdelerkap inderdaad. En niet uit Engeland, deze komt gewoon bij de automaterialenzaak om de hoek. Jij had er wel 1 met de boot laten komen volgens mij Gerald.
Weet niet precies van welk model Renault deze ook alweer afkomt. Dacht iets van een 19 ofzo...maar als je de originele meeneemt kunnen ze die aan de hand van de afmetingen gewoon uit een boek opzoeken
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold


En die uitlaat kan echt wel dikke prima zo op een 5!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik vind hem mooi..
Gewoon op de super Turismo 's laten staan.
PS heb ze nog ergens in 16 inch liggen. .
Gewoon op de super Turismo 's laten staan.
PS heb ze nog ergens in 16 inch liggen. .

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Wordt echt een topper zo !
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Word dik zo



Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
is SUPER DIKAdrian schreef:Word dik zo![]()

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Dis porno hoor dittuh! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
ik zit nog zelden op de forums..
Maar man man.
Dit is echt een nette Gtt geworden Martijn.
Complimenten.
Maar man man.
Dit is echt een nette Gtt geworden Martijn.
Complimenten.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Klaar maken voor de Openingsmeeting, eerste 'lange' rit naar huis ging niet zonder problemen.
![Afbeelding]()
Motor bleef al vaker stationair moeilijk lopen. Stationair sproeier zat vaak verstopt dus met schoonmaken was het meestal weer in orde. Totdat gisteren tijdens een langere rit er helemaal geen leven meer in te krijgen was, Met als gevolg; een complete carb revisie op de carpoolplaats langs de snelweg
Vlotterkamer bleek helemaal vol met bagger te zitten. Volgende keer de brandstoftank toch maar eens beter spoelen...
Uiteindelijk toch thuis gekomen (op een losgekomen dynamo na).
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... bhcp7z.jpg[/img]
Uitgebreid gewassen en gepoetst:
![Afbeelding]()
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... ubgpbx.jpg[/img]
Nog wat laatste puntjes afmaken vandaag en op naar de Openingsmeeting
Motor bleef al vaker stationair moeilijk lopen. Stationair sproeier zat vaak verstopt dus met schoonmaken was het meestal weer in orde. Totdat gisteren tijdens een langere rit er helemaal geen leven meer in te krijgen was, Met als gevolg; een complete carb revisie op de carpoolplaats langs de snelweg

Uiteindelijk toch thuis gekomen (op een losgekomen dynamo na).
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... bhcp7z.jpg[/img]
Uitgebreid gewassen en gepoetst:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... ubgpbx.jpg[/img]
Nog wat laatste puntjes afmaken vandaag en op naar de Openingsmeeting

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Top! Volgens mij is iedereen gister en vandaag bezig voor morgen 

Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
wou ik ook vragen! heb je een overzichtsfoto van hoe en waar die tent staat? is evt ook iets voor mij als ik een huis vind met maar 1 garageRoy schreef:Mooi geworden. Staat ie nu in een tent?

Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ideale tent

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
mooie bak geworden Martijn! stond er goed bij vandaag!
Super strak man! Nu hopen dat je die carb snel voor elkaar hebt, hij moet gewoon mee naar Frankrijk!