Velgen met banden verkocht!tutuur schreef:zozo! en nu de oude wielen bekleden met semi-slicks?
Joost GTTi Coupe
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
ah, dat scheelt weer 

-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
- Car: R5 Alpine Turbo
- Locatie: België
Ben benieuwd hoe ze eronder zullen staan! 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Zo best mooie velg..............
De volgende meeting inschrijven voor show en shine en vermogen
De volgende meeting inschrijven voor show en shine en vermogen
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
gaat best goedkomen
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
vandaag nog even een AFR meter geplaatst
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ONUZPXOM.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-E6VVK66V.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ONUZPXOM.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-E6VVK66V.jpg[/img]
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Erg netjes Joost 

Erg netjes idd!
Is dit een compleet setje met lambda ?
Is dit een compleet setje met lambda ?
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
ja alles kan en zit erop
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
de KDFI ecu full kit wordt compleet geleverd met lamda controller en sensor metertje moet je apart erbij kopen die je er makkelijk op aan kan sluiten en geeft van alle weer aan in de auto.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Na lang genoeg naar een wit/oranje dashboard te hebben gekeken toch maar een nieuw setje tellerplaten besteld in de originele kleurstelling.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-7R3K3MO3.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-7R3K3MO3.jpg[/img]
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
- Car: R5 Alpine Turbo
- Locatie: België
veel beter dan die witte achtergronden 

5 Alpine Turbo
Zijn die zwart oranje folie dingen nog los te bestellen dan...? Ik vind het nog altijd super dat ik destijds een nieuwe tellerbak gekocht heb, echt vet zo knal rood oranje....
Leuke investering, waar koop je ze joost..?

Leuke investering, waar koop je ze joost..?
5 GT Turbo '88 GT5
16 december 2002, kanonne
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
of via http://www.rtoc.org 37,50 pond
[img]http://img17.imageshack.us/img17/2944/2 ... range2.jpg[/img]
[img]http://img17.imageshack.us/img17/2944/2 ... range2.jpg[/img]
B18FT... what else ?
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
vandaag nog even met de elekrtonisch boostcontroller bezig geweest en JA die werkt geeft een leuk resultaat
druk nog te hoog maar bij 3500 toeren loopt de turbodruk meter al het dashboard uit (bij rustig gas geven) zaterdag op de bank de fijn afstelling maken........
en wat het resultaat het geeft met vermogen en koppel


druk nog te hoog maar bij 3500 toeren loopt de turbodruk meter al het dashboard uit (bij rustig gas geven) zaterdag op de bank de fijn afstelling maken........


Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Vandaag het dashboard maar in orde gemaakt want gisteren op de bank is niet zo gelopen als ik gehoopt had
Er gebeurd iets heel vreemd turbo druk gaat omhoog maar het vermogen neemt niet toe (druk word gemeten in het inlaat spruitstuk). Echt van alles geprobeerd maar niets hielp Dus weet het echt ff niet meer, dus een uitdaging om dit weer te vinden...
voor
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-VLHQGEDI.jpg[/img]
na
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YGECFPRM.jpg[/img]
Jammer dat de wijzers niet nieuw leverbaar zijn


Er gebeurd iets heel vreemd turbo druk gaat omhoog maar het vermogen neemt niet toe (druk word gemeten in het inlaat spruitstuk). Echt van alles geprobeerd maar niets hielp Dus weet het echt ff niet meer, dus een uitdaging om dit weer te vinden...
voor
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-VLHQGEDI.jpg[/img]
na
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YGECFPRM.jpg[/img]
Jammer dat de wijzers niet nieuw leverbaar zijn
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Ik snap 't ook niet echt helemaal, als je er 1.8 bar druk instopt, genoeg brandstof erbij zodat je afr gewoon prima is, en ook de ontsteking loopt goed op tijd....en toch komt er maar heel weinig vermogen uit....
Je zou toch zeggen dat 1 van die 3 dingen toch niet helemaal goed staat,kan toch haast niet anders?
Je zou toch zeggen dat 1 van die 3 dingen toch niet helemaal goed staat,kan toch haast niet anders?

-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
ben het met je eens
1. turbodruk genoeg eigenlijk te veel wil 1,5 1,6 bar gaan draaien
2. brandstof AFR bijna 1 rechte lijn onder vollast op 0,82 lambda
3. timming moet goed zijn nogmaals gecontroleerd met timmingslamp staat op tijd
verder motor loopt goed klink goed geen rook slaat niet over mooi toeren verloop (alleen niet snel genoeg) dus ben het ff kwijt...
iemand nog ideeen????
1. turbodruk genoeg eigenlijk te veel wil 1,5 1,6 bar gaan draaien
2. brandstof AFR bijna 1 rechte lijn onder vollast op 0,82 lambda
3. timming moet goed zijn nogmaals gecontroleerd met timmingslamp staat op tijd
verder motor loopt goed klink goed geen rook slaat niet over mooi toeren verloop (alleen niet snel genoeg) dus ben het ff kwijt...


iemand nog ideeen????
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Groep a terug.....
Maar serieus, wel kut
Maar serieus, wel kut

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Koppeling?
Wel raar indd...1,8 bar zou je toch wel even moeten merken.

Wel raar indd...1,8 bar zou je toch wel even moeten merken.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
motor toert op 1,8 BAR bijna hetzelfde op als op lage turbodruk
0,8 bar 100WPK 190 NM
1,8 bar 115WPK 230 NM
Dus ergens gaat het goed mis. Het komt niet in de motor maar wel in het inlaatspuitstuk maar daar is niets aan veranderd onder de gasklep dus het zou gewoon moeten werken.
0,8 bar 100WPK 190 NM
1,8 bar 115WPK 230 NM
Dus ergens gaat het goed mis. Het komt niet in de motor maar wel in het inlaatspuitstuk maar daar is niets aan veranderd onder de gasklep dus het zou gewoon moeten werken.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Pakking lek?
Waarom niet? Als de turbo genoeg levert maar het grootste deel via het gaat weg gaat....
Edit: kleppen stellen? Wellicht dat je een overlapt hebt waardoor je de boel zo je uitlaat weer in blaast?
Edit: kleppen stellen? Wellicht dat je een overlapt hebt waardoor je de boel zo je uitlaat weer in blaast?
Ja, maar als je 1.8 meet in je spruitstuk,kan er nooit heel veel lekken....en dat zou denk ook wel opgevallen zijn op de bank vermoed ik
Met carb. draaide ie ook zo'n 160 pk a/d wielen,en z'n kleppen heeft ie niks aan veranderd volgens mij,volgens mij zou je dat dan ook wel kunnen zien aan de lambda waardes,gezien Joost meet met een breedband systeem

Met carb. draaide ie ook zo'n 160 pk a/d wielen,en z'n kleppen heeft ie niks aan veranderd volgens mij,volgens mij zou je dat dan ook wel kunnen zien aan de lambda waardes,gezien Joost meet met een breedband systeem

Hmmm daar heb je ook wel een punt.
Mja, ik probeer gewoon wat balletjes op te gooien en wie weet vind hij wat.
Vind het toch erg vreemd!
Mja, ik probeer gewoon wat balletjes op te gooien en wie weet vind hij wat.
Vind het toch erg vreemd!
Ontsteek je niet gewoon te laat op hoge toeren? 230 nm is niet zo heel gek, bij welk toerental? Duidelijk dat koppel bovenin dus inkakt? Geen pingelsensor die m tegenhoudt?
ik kreeg er boven de 1,5 bar ook niet heel erg veel extra vermogen meer bij.
al reed ik met dubbelle carb
had volgens mij iets van 245Nm en 160 PK toendertijd.
ik vermoed dat de inlaatkanalen en kleppen de restrictie geven.
al reed ik met dubbelle carb
had volgens mij iets van 245Nm en 160 PK toendertijd.
ik vermoed dat de inlaatkanalen en kleppen de restrictie geven.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Toch zou hij dan iig meer moeten leveren dan 125wpk.