Joost GTTi Coupe

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

tutuur schreef:zozo! en nu de oude wielen bekleden met semi-slicks? :smile:
Velgen met banden verkocht!
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ah, dat scheelt weer :)
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

Ben benieuwd hoe ze eronder zullen staan! (Y)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Zo best mooie velg..............
De volgende meeting inschrijven voor show en shine en vermogen
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

gaat best goedkomen
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

vandaag nog even een AFR meter geplaatst

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ONUZPXOM.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-E6VVK66V.jpg[/img]
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Erg netjes Joost (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Erg netjes idd!

Is dit een compleet setje met lambda ?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

ja alles kan en zit erop
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

de KDFI ecu full kit wordt compleet geleverd met lamda controller en sensor metertje moet je apart erbij kopen die je er makkelijk op aan kan sluiten en geeft van alle weer aan in de auto.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Na lang genoeg naar een wit/oranje dashboard te hebben gekeken toch maar een nieuw setje tellerplaten besteld in de originele kleurstelling.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-7R3K3MO3.jpg[/img]
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

veel beter dan die witte achtergronden (Y)
5 Alpine Turbo
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Waar bestel je die dingen? Volgens mij een aardig pokkewerk om ze te vervangen?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ach, dat is best te doen. Gewoon op je gemakkie aan de keukentafel gaan zitten.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Zijn die zwart oranje folie dingen nog los te bestellen dan...? Ik vind het nog altijd super dat ik destijds een nieuwe tellerbak gekocht heb, echt vet zo knal rood oranje.... (Y)

Leuke investering, waar koop je ze joost..?
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

5 GT Turbo '88 GT5
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

16 december 2002, kanonne
Immer wieder die verdammte Holländer
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

B18FT... what else ?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

vandaag nog even met de elekrtonisch boostcontroller bezig geweest en JA die werkt geeft een leuk resultaat :D :D

druk nog te hoog maar bij 3500 toeren loopt de turbodruk meter al het dashboard uit (bij rustig gas geven) zaterdag op de bank de fijn afstelling maken........ :D :D en wat het resultaat het geeft met vermogen en koppel
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Vandaag het dashboard maar in orde gemaakt want gisteren op de bank is niet zo gelopen als ik gehoopt had :-( :-(

Er gebeurd iets heel vreemd turbo druk gaat omhoog maar het vermogen neemt niet toe (druk word gemeten in het inlaat spruitstuk). Echt van alles geprobeerd maar niets hielp Dus weet het echt ff niet meer, dus een uitdaging om dit weer te vinden...

voor
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-VLHQGEDI.jpg[/img]

na
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YGECFPRM.jpg[/img]

Jammer dat de wijzers niet nieuw leverbaar zijn
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Ik snap 't ook niet echt helemaal, als je er 1.8 bar druk instopt, genoeg brandstof erbij zodat je afr gewoon prima is, en ook de ontsteking loopt goed op tijd....en toch komt er maar heel weinig vermogen uit....

Je zou toch zeggen dat 1 van die 3 dingen toch niet helemaal goed staat,kan toch haast niet anders? :~
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

ben het met je eens
1. turbodruk genoeg eigenlijk te veel wil 1,5 1,6 bar gaan draaien
2. brandstof AFR bijna 1 rechte lijn onder vollast op 0,82 lambda
3. timming moet goed zijn nogmaals gecontroleerd met timmingslamp staat op tijd

verder motor loopt goed klink goed geen rook slaat niet over mooi toeren verloop (alleen niet snel genoeg) dus ben het ff kwijt... :( :(

iemand nog ideeen????
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Groep a terug.....

Maar serieus, wel kut :discrunt:
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Hoeveel pk/koppel levert ie nu dan? :)
En voelt hij op 1,8 bar wel snel aan? of valt dat ook tegen?
5 GT Turbo '88 GT5
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Koppeling? :p

Wel raar indd...1,8 bar zou je toch wel even moeten merken.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

motor toert op 1,8 BAR bijna hetzelfde op als op lage turbodruk

0,8 bar 100WPK 190 NM
1,8 bar 115WPK 230 NM

Dus ergens gaat het goed mis. Het komt niet in de motor maar wel in het inlaatspuitstuk maar daar is niets aan veranderd onder de gasklep dus het zou gewoon moeten werken.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Pakking lek?
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Dan krijg je geen 1.8 bar in je inlaat spruitstuk....

De druk die je in je spruitstuk meet die gaat ook de motor in lijkt mij?

Joost; heb je ook nog op andere drukken getest? 1.4 bar ofzo?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Waarom niet? Als de turbo genoeg levert maar het grootste deel via het gaat weg gaat....

Edit: kleppen stellen? Wellicht dat je een overlapt hebt waardoor je de boel zo je uitlaat weer in blaast?
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Ja, maar als je 1.8 meet in je spruitstuk,kan er nooit heel veel lekken....en dat zou denk ook wel opgevallen zijn op de bank vermoed ik :p

Met carb. draaide ie ook zo'n 160 pk a/d wielen,en z'n kleppen heeft ie niks aan veranderd volgens mij,volgens mij zou je dat dan ook wel kunnen zien aan de lambda waardes,gezien Joost meet met een breedband systeem (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Hmmm daar heb je ook wel een punt.

Mja, ik probeer gewoon wat balletjes op te gooien en wie weet vind hij wat.
Vind het toch erg vreemd!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ontsteek je niet gewoon te laat op hoge toeren? 230 nm is niet zo heel gek, bij welk toerental? Duidelijk dat koppel bovenin dus inkakt? Geen pingelsensor die m tegenhoudt?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik kreeg er boven de 1,5 bar ook niet heel erg veel extra vermogen meer bij.
al reed ik met dubbelle carb
had volgens mij iets van 245Nm en 160 PK toendertijd.

ik vermoed dat de inlaatkanalen en kleppen de restrictie geven.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Toch zou hij dan iig meer moeten leveren dan 125wpk.
Plaats reactie