GTT project Paz. VERKOCHT!!
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
moet inloggen?
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Mooi gedaan Paz! 

VLK Groep
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Mooie foto's! 

-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard
Pics zijn echt kewl!



ben ik dan de enige die vind dat 2 van de 3 te ver weg genomen zijn?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard
Ja-Ray- schreef:ben ik dan de enige die vind dat 2 van de 3 te ver weg genomen zijn?

-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Neecyberdanny schreef:Ja-Ray- schreef:ben ik dan de enige die vind dat 2 van de 3 te ver weg genomen zijn?

er is maar 1 type en er zitten er twee op, aanzuigen is mogelijk, blazen niet, d.m.v. afsluitkogeltje.-PAZ- schreef:Zo de eerste 100km staan op het nieuwe blokje, loopt wel aardig maar nog niet helemaal 100% naar mijn gedacht. Denk dat ie hier of daar nog wat valse lucht trekt.
Wie kan er me zeggen of er nog verschillende soorten/type's zijn van die nippels die je achter in je spruitstuk draait tbv carterventilatie en remdrukbekrachtiging. Heb tijdje terug eens een andere gehaalt bij de dealer, maar lijkt net of die niet helemaal lekker afsluit.
Gisteravond de remvloeistof van de gtt maar eens vervangen, zat er al bijna 2 jaar in en ik had tijdens de toertocht het idee dat mijn rem pedaal wat sponzig begon te worden op de stukken waar ik een aantal keer na elkaar flink in de remmen moest. Ook mijn velgen maar eens flink schoongemaakt, waren helemaal schoon toen ik aan de toertocht begon en tering zwart aan het einde
![Afbeelding]()
Nu vrijdag is het weer eens tijd voor het nodige onderhoud aan de gtt, olie van motor en bak verversen, nieuwe remblokken achter. En het kraantje monteren zodat ik vanaf binnen de turbo druk kan verstellen.


Nu vrijdag is het weer eens tijd voor het nodige onderhoud aan de gtt, olie van motor en bak verversen, nieuwe remblokken achter. En het kraantje monteren zodat ik vanaf binnen de turbo druk kan verstellen.
Vanmorgen mijn vrije dag weer al nuttig besteed aan de gtt
Olie van motor en bak ververst.
Nieuwe bougie's en oliefilter
Pipercross filter maar eens goed schoongemaakt.
Setje verse remblokjes achter.
En bij de skirt /bodem en in de wielkasten alles weer eens goed
schoongemaakt en voorzien van nieuwe laag tectyl.

Olie van motor en bak ververst.
Nieuwe bougie's en oliefilter
Pipercross filter maar eens goed schoongemaakt.
Setje verse remblokjes achter.
En bij de skirt /bodem en in de wielkasten alles weer eens goed
schoongemaakt en voorzien van nieuwe laag tectyl.
Laatst gewijzigd door -PAZ- op vr 6 apr 2007 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
pierre schreef:sponzig remmen kan komen door een verkeerd soort remblokken, ik gebruik standaard renault blokjes.
dat mag je dan eens beter uitleggen want daar heb ik nog nooit van gehoord

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
nee dat renault spul is van goede kwaliteit





Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
dus jij schaart kwikfuck blokken onder dezelfde noemer als Ferodo oid? Paz heeft er wel iets anders inzitten dan ABS 

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
ferodo remt goedHaas schreef:dus jij schaart kwikfuck blokken onder dezelfde noemer als Ferodo oid? Paz heeft er wel iets anders inzitten dan ABS

pierre schreef:sponzig remmen kan komen door een verkeerd soort remblokken, ik gebruik standaard renault blokjes.
Sponzige rempedaal kwam door dampbellen in de remvloeistof, het zogenaamde vapour lock. Omdat remvloeistof vocht aan trekt wat dus het kookpunt verlaagd, kan dit leiden tot een sponzig pedaal wanneer er veel gevraagd word van de remmen. Fading kan wel ontstaan door goedkope remblokken. Maar aangezien mijn gtt voorzien is van Ferodo DS 2500 remblokken op 16v formaat in combi met stalen remslangen zal het daar zeer zeker niet aan gelegen hebben.
R5GTT. Drive it like you stole it
pierre schreef:weinig aan uit te leggen ik had eens kwikfit remblokken, die waren een ramp sponzig remmen en fading, in Duitsland is me dat bijna fataal geworden.
Het is trouwens ook zo dat je na montage van nieuwe remblokken je rempedaal de eerst km's nog redelijk sponzig kan aanvoelen, de blokken moeten dan eerst ingeremt worden op de schijf. Dit is zo met dure en goedkope blokken.
R5GTT. Drive it like you stole it
Vanmorgen de bleed-valve die in al een hele tijd had liggen toch maar eens gemonteerd in de 5. Plaatsje gegeven op het dash
.
Gelijk maar eens een stuk wezen vlammen op 1Bar, dat rijd toch weer een stuk beter dan op 0.7
![Afbeelding]()

Gelijk maar eens een stuk wezen vlammen op 1Bar, dat rijd toch weer een stuk beter dan op 0.7


R5GTT. Drive it like you stole it
Vanavond nog wat spullen wezen halen bij mij buur jongen, was zijn schuur aan het opruimen omdat ie gaat verhuizen.Moest erom komen anders ging het naar het stort
. Hij heeft vroeger ook verschillende gtt's gehad en nu had ie dus nog een hele zooi onderdelen over. Deze liggen nu dus ook bij mij in de schuur
Set apex dempers, paar dozen met klein spul en een demperloze side-pipe inclusief downpipe.
Dit zijn toch apex -60 veren + dempers met fase1 topschotels??, deze passen toch ook zo onder mijn gtt als ik er fase2 topschotels opzet of zit er ook nog verschil in andere dingen??
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()



Dit zijn toch apex -60 veren + dempers met fase1 topschotels??, deze passen toch ook zo onder mijn gtt als ik er fase2 topschotels opzet of zit er ook nog verschil in andere dingen??
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Dit zijn al complete Phase 2 veerpoten! Dus je kan het er zo onder pleuren 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Doe mij zo'n buurjongen !:P
MartijnG schreef:Dit zijn al complete Phase 2 veerpoten! Dus je kan het er zo onder pleuren
Ideaal



R5GTT. Drive it like you stole it
Zo net terug uit de garage
, en de apex schokbrekers met -60mm veren zitten eronder
. Verschil is op de foto nog niet super goed te zien, maar na dannet nog effe een stuk te rijden is hij nog wat "na gezakt". En is het verschil met eerst toch wel duidelijk te zien.
![Afbeelding]()
Dit is nog met origenele schokbrekers en apex -30mm veren
![Afbeelding]()
En zo staat hij er nu bij
Moet hem nog wel eens effe opnieuw uitlijnen deze week, als ik nu mijn stuur los laat trekt ie iets weg en dat was voor ik de schokbrekers veranderde nog niet zo. Vind hem nu ook wel wat gevoeliger / nerveuzer mbt stuurgedrag, maar dat kan ook door de uitlijnig komen.
Schokbrekers zaten er zo onder, net om weer van de brug af te komen was nog een heel geklooi met plankjes en balkjes om niet te blijven hangen met bumper en uitlaat
. Mijn uitlaat is gister ook niet helemaal ongeschonden de crs rally doorgekomen, zaten weer een paar mooi sleep/schuur plekken op de demper



Dit is nog met origenele schokbrekers en apex -30mm veren
En zo staat hij er nu bij

Moet hem nog wel eens effe opnieuw uitlijnen deze week, als ik nu mijn stuur los laat trekt ie iets weg en dat was voor ik de schokbrekers veranderde nog niet zo. Vind hem nu ook wel wat gevoeliger / nerveuzer mbt stuurgedrag, maar dat kan ook door de uitlijnig komen.
Schokbrekers zaten er zo onder, net om weer van de brug af te komen was nog een heel geklooi met plankjes en balkjes om niet te blijven hangen met bumper en uitlaat




R5GTT. Drive it like you stole it
welkom bij de apex -6 club 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
mijn pijp heeft ook ee vlakke kant na de crs tocht
staat hem goed paz

staat hem goed paz

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.