ACT: 5 GT Turbo.
die in martini kleuren ken ik nog wel. Van wie was die ook weer?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
dacht dat het altijd koud was in het noorden 
-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Die dag toen niet 

Gelukkig zeg stel je voor dat je ene Marcel moet hebben en de helft v/d mensen loopt op je af .Steven schreef:Idd, toen stoomde je de auto uit.
Wel weer een mooi sidepipe ritje met Catrinus gehad toen, vooral de tunnels
Die Martini was van ene Marcel toch? (hebben we maar een paar van op het forum)

Daarom is een nickname soms best wel makkelijk.
of je moet natuurlijk weer St

-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard
vraagje....
Als ik met mijn gtt gewoon rij normaal optrekken is alles in orde en ruik je geen benzine. geef je wat meer gas dat je de turbo netjes hoort inkomen ruik je binnen een flinke benzine geur...enig id wat dit kan zijn, wat ik ondekt heb is dat de vlotter ok is, de benzine komt van voor onder de motorkap vandaan. Hij lekt nergens benzine verder, is puur de geur. Iemand een idee????

Als ik met mijn gtt gewoon rij normaal optrekken is alles in orde en ruik je geen benzine. geef je wat meer gas dat je de turbo netjes hoort inkomen ruik je binnen een flinke benzine geur...enig id wat dit kan zijn, wat ik ondekt heb is dat de vlotter ok is, de benzine komt van voor onder de motorkap vandaan. Hij lekt nergens benzine verder, is puur de geur. Iemand een idee????
drukregelaar rechtsvoor?
Anders moet je die carb toch es goed checken, tis ook flink warm daarboven dus ist al verdampt voor jij kan zien waar het lekt.
Originele benzineslang is ook aardig uitgehard na 20 jaar, dus die kun je ook verdenken. Kan verder niet iets anders zijn, dus tis ook vrij simpel checken.
Wel beetje mee oppassen, je zal niet de eerste GT hebben die uitfikt.
Originele benzineslang is ook aardig uitgehard na 20 jaar, dus die kun je ook verdenken. Kan verder niet iets anders zijn, dus tis ook vrij simpel checken.
Wel beetje mee oppassen, je zal niet de eerste GT hebben die uitfikt.

-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard
Carb heb ik laten reviseren door maurice van MB 2 maanden geleden, dus de kans is klein dat het de carb is, ik denk dat ik als eerste maar eens de brandstofslangen ga vervangen, dan kan het probleem daar ook niet meer aan liggen. het kom in ieder geval van voor. Wat kan er aan een druk regelaar mis zijn en waar zit die precies dan kan ik die eens controleren. Je ruikt hem behoorlijk binnen, tis bijna niet uit te houden zo'n luchtje is dat.Steven schreef:Anders moet je die carb toch es goed checken, tis ook flink warm daarboven dus ist al verdampt voor jij kan zien waar het lekt.
Originele benzineslang is ook aardig uitgehard na 20 jaar, dus die kun je ook verdenken. Kan verder niet iets anders zijn, dus tis ook vrij simpel checken.
Wel beetje mee oppassen, je zal niet de eerste GT hebben die uitfikt.

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
klinkt toch alsof ie ergens lekt.. inderdaad slangen even doen (gewoon universeel
).. bij mijn 19 begon de benzineslang ook te lekken nadat ie los was geweest. Hoe is je verbruik? of te weinig gereden om dat te kunnen merken?

-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard
Verbruik is vrij hoog!! Weet niet precies hoeveel heb er nog niet veel mee gereden. Hij lekt niet, ik heb een kwartier onder de auto gekeken na een ritje. Ik ga alle benzine slangen vervangen, denk dat dat een van de belangrijkste dingen is.Paul1916v schreef:klinkt toch alsof ie ergens lekt.. inderdaad slangen even doen (gewoon universeel).. bij mijn 19 begon de benzineslang ook te lekken nadat ie los was geweest. Hoe is je verbruik? of te weinig gereden om dat te kunnen merken?

FF een vraag voor de kenners onder ons....
Wat is het verschil als ik een ET waarde neem van 46 / 48 i.p.v. 38...?
We hebben een leuke set wielen 16" 4x100 6œj ET 46 liggen in het magazijn waar ze vanaf willen....
Nu is de vraag gaat dit passen onder een GT..?
(want normaal moet er ET 38 onder...)

Wat is het verschil als ik een ET waarde neem van 46 / 48 i.p.v. 38...?
We hebben een leuke set wielen 16" 4x100 6œj ET 46 liggen in het magazijn waar ze vanaf willen....
Nu is de vraag gaat dit passen onder een GT..?
(want normaal moet er ET 38 onder...)

dan komen ze 10 mm meer naar binnen te staan, 10 mm spoorverbredertje ertussen en je hebt weer ET38.
wat voor wielen zijn het?
wat voor wielen zijn het?
Immer wieder die verdammte Holländer
en ws langere bouten, moet je ff goed naar kijken.
hoe hoger de ET, des te meer de velgen naar binnnen vallen. hoe lager, des te verder ze naar buiten komen is de regel.
hoe hoger de ET, des te meer de velgen naar binnnen vallen. hoe lager, des te verder ze naar buiten komen is de regel.
Immer wieder die verdammte Holländer
toch geen 16 inch Clio RS fase 2 wielen hè 

Immer wieder die verdammte Holländer
wel commentaar, ik ben het met je eens 
je kan ook 20 mm proberen, tis maar net wat je wil. risico van aanlopen werk je alleen wat meer in de hand

je kan ook 20 mm proberen, tis maar net wat je wil. risico van aanlopen werk je alleen wat meer in de hand

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Vraagje,
In hoeverre is een losse oliekoeler noodzakelijk wanneer je zonder extreme aanpassingen op ongeveer 1 bar gaat rijden? Rijst de olietemperatuur bij 1 bar al dusdanig ver de pan uit dat het echt noodzakelijk is? Of is een losse oliekoeler echt pas nodig bij het extreme werk van >1,2 bar?
In hoeverre is een losse oliekoeler noodzakelijk wanneer je zonder extreme aanpassingen op ongeveer 1 bar gaat rijden? Rijst de olietemperatuur bij 1 bar al dusdanig ver de pan uit dat het echt noodzakelijk is? Of is een losse oliekoeler echt pas nodig bij het extreme werk van >1,2 bar?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
altijd doen martijn
ik heb een oliekoeler en rij op 1,0 bar en olie loopt bij trappen op tot 90 graden
ik heb een oliekoeler en rij op 1,0 bar en olie loopt bij trappen op tot 90 graden
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Zat er nou in een standaard GT radiateur ook een gedeelte voor oliekoeling eigenlijk. Of praat ik nou poep? Met andere woorden, een externe oliekoeler zou ook betekenen een andere radiateur?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Is ook niet helemaal waar.
Ik heb gewoon een orginele GT radiator en een externe oliekoeler.
Dat aparte gedeelte in de radiateur gebruik je dan gewoonweg niet
Ik heb gewoon een orginele GT radiator en een externe oliekoeler.
Dat aparte gedeelte in de radiateur gebruik je dan gewoonweg niet

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Mooi, dan zou een losse oliekoeler dus al goed genoeg zijn
Bedankt voor die info in elk geval!
Ander vraagje voor mensen met losse meters in hun auto...
Ik wil eigenlijk een 3-tal meters voor turbodruk, oliedruk en olietemp gaan monteren.
Hoe zit dat nu precies met het aansluiten daarvan?
- Oliedruk gaat zeker op de originele aansluiting achter de radiateur?
- Olietemp krijg je denk ik een losse sensor bij? Want daar zat geloof ik een 'gat' voor in het onderblok?
- Turbodruk?
Vallen bij het aansluiten van de meters dan de originele meters weg in het dashboard? Of worden alle signalen gesplits zodat ik eigenlijk 2x oliedruk en turbodruk krijg? (origineel en op de meters)
(sorry voor al de vragen, maar zit alvast weer te inventariseren wat er allemaal moet gebeuren over een tijdje en welke problemen ik tegen kan gaan komen)

Ander vraagje voor mensen met losse meters in hun auto...
Ik wil eigenlijk een 3-tal meters voor turbodruk, oliedruk en olietemp gaan monteren.
Hoe zit dat nu precies met het aansluiten daarvan?
- Oliedruk gaat zeker op de originele aansluiting achter de radiateur?
- Olietemp krijg je denk ik een losse sensor bij? Want daar zat geloof ik een 'gat' voor in het onderblok?
- Turbodruk?
Vallen bij het aansluiten van de meters dan de originele meters weg in het dashboard? Of worden alle signalen gesplits zodat ik eigenlijk 2x oliedruk en turbodruk krijg? (origineel en op de meters)
(sorry voor al de vragen, maar zit alvast weer te inventariseren wat er allemaal moet gebeuren over een tijdje en welke problemen ik tegen kan gaan komen)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
De turbodruk meter kan je aansluiten door de originele slang te verlengen. Dan meet je wel boven de gasklep. Je kan hem ook op je vacuumslang aansluiten zodat je onder de gasklep meet.
Olietempertuur sensor kan je het beste in je onderblok draaien.
En op de standaard oliedruksensor kan je maar 1 meter aansluiten. Als je hem splitst geven ze allebei een te lage waarde aan.
Olietempertuur sensor kan je het beste in je onderblok draaien.

En op de standaard oliedruksensor kan je maar 1 meter aansluiten. Als je hem splitst geven ze allebei een te lage waarde aan.
5 GT Turbo '88 GT5
Efkes een vraagje.
Ik ga eerdaags ffies een verlagings setje bestellen. Maar ik zit ff met het volgende in mn hoofd.
De achter vering van een r5gtt zijn torsiestaven. Als ik een setje koop dus incl. achter schokkers. Is de auto gelijk verlaagd achter als ik simpelweg de schokkers monteer? Of moet ik nog iets ondernemen met die torsiestaven?
/btw
Mn KM teller probleem ook opgelost. Al die tijd zat gewoon die sensor er niet goed in
maarja kom daar maar is achter.. 
Ik ga eerdaags ffies een verlagings setje bestellen. Maar ik zit ff met het volgende in mn hoofd.
De achter vering van een r5gtt zijn torsiestaven. Als ik een setje koop dus incl. achter schokkers. Is de auto gelijk verlaagd achter als ik simpelweg de schokkers monteer? Of moet ik nog iets ondernemen met die torsiestaven?
/btw
Mn KM teller probleem ook opgelost. Al die tijd zat gewoon die sensor er niet goed in


-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Achter kun je alleen verlagen door de torsiestaven te verstellen. Meestal is dat wel een lastig karweitje aangezien 9 van de 10 keer de torsie zit vastgerot. De schokdempers achter zijn er alleen voor om de wegligging te verbeteren, maar hij wordt er niet automatisch door verlaagd 
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Die torsiestaven moeten eruit, dan je achterste draagarm iets optillen en dan torsiestaaf er weer in. Zoek eens op ravensburger, vind je een topic vol met info. (ff eerste paar pagina's lezen).
Die dempers doen het niet voor je helaas
Die dempers doen het niet voor je helaas
