Steven's rides - Bimmertime!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
antoine
Car: Renault Clio III RS

en autosportcompany is broer van Nico Biesheuvel ... en nu is de cirkel weer rond :)
autosportcompany site schreef:"Sponsor en eigenaar van de auto Henk Biesheuvel (de broer van de Nieuwendijkse Biesheuvel)
Steven
Car: M536

Lex schreef:Toch leuk dat je wat opgestoken hebt van afgelopen vrijdagavond :lol:
Neehoor, ik heb gewoon een echte officiele waarschuwing van de heren @ Ring gehad :p

Zal vanaaf maar een metertje of 3 bestellen, misschien toch wel heel gay in het blauw :smile:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Welke delen wil je 'inpakken'?

Haas en ik hebben 4 meter gekocht. Delen links en rechts bij het hoofd, deurbalken en een stukje van de voorkant van de kooi. Ik denk dat je met 3 meter wel uitkomt, want jouw kooi gaat door het dash heen, toch?
derbimarcel
Car: Clio 16V 2.0

ik heb de buizen tussen A en B stijl de buis tussen de A stijlen en alles waar je been mee in aaraking kan komen.
Goed gekeurd door zo'n mannetje van de Nurburging.
totaal 8M maar ik heb dan ook 2 buizen bij de deur en niet 1 zoals een devil.
Haas
Car: Megane RS

Is dat lijk klaar? :beer:
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Dat zal wel niet. ;)
Morgen nog ff de remblokken doen, of zondag. ;)
Steven

Zoo weer een beetje stof eraf blazen...

Na het eerst ringweekend, toch wat problemen gehad met de binnenste aandrijfashoes achter het spruitstuk langs. Voor de openingmeeting had ik snel de pakking vervangen en paste het hitteschildje niet meer, nouja het nut van het schildje werd al snel duidelijk door even een paar goeie wolken te trekken tot grote onvrede van de Stresi >)

Vlak voor het ringweekend besloot ik mijn hand te breken tijdens een laatste keer kleppenstellen van de Pimpreza, daar waren na 296dkm toch alle kleppen doorgezakt. Dus die rijd na een maand lang met de clio te rijden (hobbeldehobbel...) nu eindelijk weer met een Forester motor met slechts 135dkm ervaring.

Afgelopen zondag de clio nog eens meegenomen voor een lokale gumball rally door Noord-Holland (tegen diverse porsches, ferrari's etc.) en toch tot de conclusie gekomen dat de binnenste homokineet nu wel erg droog staat en begint te slijten.

[img]http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6089_n.jpg[/img]

Afbeelding
Yeah...

Goed het is tijd voor weer wat onderhoud en wat dingen verbeteren.
Bij groothandel Shampoo heb ik een set RS klauwen met adapters voor 285 txi schijven. Nu zijn die schijfjes wat dun en denk ik dat ze te weinig body hebben voor mijn remgedrag, dus ik wil toch RS schijven erop hebben.

Ik denk dat ik toch maar op zoek ga naar Bart V adapters, iemand die toevallig Bart's 06-nummer heeft voor me? Moest je daar nu 2[mm] van de fusees afschrapen ja he?

Verder moet de lange aandrijfas ook gefixed worden, kan ik daarvoor gewoon een nieuwe 16v as ontmantelen en deze op de lange as van de Willy zetten? Ronald wist niet zeker of de binnenste tripode fatsoenlijk van as afkon... Iemand die dat wel weet?

Verder moet de oliekoeler nog eens op z'n plek gezet worden, ws. in de Geert-setup met warmtewisselaar en minibike tankje.

En die dixiehorn moet er ook nog eens in, duurt ook alweer veel te lang :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

weinig vlees, ik heb ook txi maat schijven zijn dubbel en geventileerd, heb nog 4 sets liggen, maar denk dat jouw klauwen er niet overheen passen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ZO, toevallig ook net even geupdate :p

Schijven heb ik nog wel voor je, adapters niet helaas. Heb in de stalling ergens een as liggen die toevallig ook de binnenste homokineet stuk heeft. Moet er morgen toch heen, dan kijk ik gelijk of dat makkelijk over te zetten is (Y)
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Scoor dan een setje fusee's van een Megane 1,6 16V o.i.d. en frees daar 2 mm bij de schokdemperbevestiging vanaf ipv een adapter. Is ie meteen 1 cm breder kwa spoorbreedte .... ;-) :p

TXi 285 is iets dunner dan RS 280, maar heeft dezelfde dikte als 16V 256 ... ga je dat merken ??

Bij adapter BartV moest bij de klauwhouder iets er vanaf toch ???

Binnenste tripode zit met borgveer ff uit mijn hoofd. (geen zin om Dialogys aan te zwengelen op andere laptop ...)
Homokineten zijn los leverbaar via Brezan, dus ja. Het e.e.a is uitwisselbaar ... 21096 Spidan wielzijde \/ Willie is zelfde als 1.8 & 1,4 & 1,2 ...
Laatst gewijzigd door Arco op ma 4 jun 2012 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor

De offset van txi schijven is ook veel lager waardoor minder wielen gaan passen. Hélemaal met RS klauwen!
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Eventueel heb ik nog een set fusee's liggen met RS adapterplaten en gefreest en vrij nieuwe lagers (6ronden Ring en 2uurtjes CPZ)

Voor een goed bod gaan ze weg, anders hou ik ze zelf voor 't geval ik problemen krijg met de APK vanwege Megane Cup spul..
Tim
Car: E36 M3

Ik moet ergens nog wel een aandrijfas hebben liggen. Als je er belang bij hebt, roep maar.
Je mag ook m'n auto overnemen, heb je gelijk 2 goede assen ;)
LuukRS
Car: Meerderen Renault's

he dat is bij mij in de buurt die foto bij sport zaak Ab Geldermans waarom was ik er dan weer niet |: |:
Steven

Tim schreef:Ik moet ergens nog wel een aandrijfas hebben liggen. Als je er belang bij hebt, roep maar.
Hehe had ik die niet al eens liggen hier? :D

Maareh is goed, is ook goeie reden om weer es te meeten!
LuukRS schreef:he dat is bij mij in de buurt die foto bij sport zaak Ab Geldermans waarom was ik er dan weer niet |: |:
Correct, afgelopen weken ben ik toch dagelijks door Beverwijk gehost met de de clio, momenteel weer lekker onderkoffer in de Pimpreza :P
LuukRS
Car: Meerderen Renault's

jammer niet gezien er staat wel een andere willi bij de Volkswagen garage Martin Schilder met dit kenteken HJ-VT-09 met serie nummer 2927 deze staat al in het register maar eigenlijk nog nooit eerder gezien in Beverghetto
Tim

Steven schreef:
Tim schreef:Ik moet ergens nog wel een aandrijfas hebben liggen. Als je er belang bij hebt, roep maar.
Hehe had ik die niet al eens liggen hier? :D

Maareh is goed, is ook goeie reden om weer es te meeten!
Strak plan, hadden we geloof ik al gezegd 2 weken terug... Maar eens plannen. Hapje, drankje. Ik zie mogelijkheden (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Zaterdag Zandvoort ;-) :p
Tim

Zondag is dat in Zandvoort toch? Zaterdag ga ik de eerste EK wedstrijd van NL kijken :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

I see.... Zondag. Na de 2e race moeten wij zelf wel meteen huiswaarts :p
Martijn Kool

hoe kom je bij zaterdag dan? slaaptablet!! ;p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Martijn Kool schreef:hoe kom je bij zaterdag dan? slaaptablet!! ;p
Ja jonge, ben tijdsbesef kwijt doordat ik zoveel aan mn eigen Clio werk momenteel (0)
Steven

Ik heb trouwens heat wrap nodig om rond de aandrijfas de boel even in te pakken, wegens het niet meer passen van het hitteschildje.

Waar koop ik het en dan ook iets wat niet meteen na een jaar eraf dondert?
Tom
Moderator
Car: MB

is een ander hitteschildje maken niet beter?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Ben ff op een doosje wrap aan het wachten. Vastzetten zou ik met dezelfde klembandjes doen als waarmee je de ashoes vastzet :)
Steven

Tom schreef:is een ander hitteschildje maken niet beter?
Die krengen gaan ook rammelen na een tijdje.. ben ik ook niet wild van...

Bij Speedon hebben ze wel diverse producten die me wel ok lijken, beetje ijzerdraad eromheen en klaar is klara. Als het eenmaal ingebakken zit, komt t ook niet zo snel meer los als het goed is.
Linkje naar Speedon
Tom
Moderator
Car: MB

Kan ook natuurlijk. Wel nat wrappen. Krijg je het er strakker omheen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Steven

Ja en dan 3x zoveel betalen voor de verzendkosten? :p
Willeon de Zoete

Kijk eens bij Motex Performance via http://www.motexperformance.nl
Als je op Facebook hun pagina liked (nee, niet likken) krijg je 10 % korting.
m1n1 (Jasper)
Car: R5 GT Turbo PH1
Contacteer:

Die wrap van cgb fikte gewoon weg bij mij rond het spruitstuk ...
De wrap die bij mij het best blijft zitten is die van de autosport company, daar heb ik m'n downpipe en startmotor mee ingepakt. Je hebt er na het inpakken wel het gevoel bij of je je huis hebt lopen isoleren met glaswol :D
Eerst inpakken wat ijzerdraad eromheen en vervolgens een spuitbus hittebestendige (blanke)lak er op leeg spuiten heeft bij mij tot nu toe het beste effect, trekt er ook geen water of olie meer in!
m1n1 (Jasper)
Car: R5 GT Turbo PH1
Contacteer:

Deze heb ik.

P.S. Ik heb verder geen aandelen bij de autosport company, maar hoor dat het niet altijd soepel verloopt daar met de "klantvriendelijkheid / service". Tot nu toe zijn de producten die ik er haal prima en ze hebben tijd voor uitleg en een praatje als je er langs gaat.
Robke
Car: Lexus IS250

Ik heb nog wel wat heatwrap liggen wat ik ooit eens bij Biesheuvel heb gehaald. Ik heb geen idee hoeveel het nog is, maar die mag je zo hebben. :)
Steven

Stuur maar op dan, met een beetje vouwen kan dat vast nog wel in een envelop ook ofnie? ;)
Robke
Car: Lexus IS250

Past prima in een envelop, komt goed. (Y) :)
Plaats reactie