ACT: 5 GT Turbo.
http://www.suzuki-samurai.nl/autos/autos.htm
[img]http://www.suzuki-samurai.nl/autos/r5gt-turbo.jpg[/img]
[img]http://www.suzuki-samurai.nl/autos/r5gt-turbo.jpg[/img]
Immer wieder die verdammte Holländer
googlen op mitsubishi 2000 turbo 

Immer wieder die verdammte Holländer
vraagje mensen 
Ben opzoek naar de linker aandrijfas voor een renault 5 gt turbo.
passen hier nog andere onder?? bijv. van een clio of van een renault 5 super.
Passen de mistlampen van een clio 16v in een renault 5 gt turbo fase 1?
ik dank u

ik dank u
Nee aandrijfassen moet je specifiek van een GT hebben en beste slik je ff een x en koop je een nieuwe voor +/-100 euro ipv. een rotte op de sloop voor 40 die meestal met een jaar weer aan puin ligt.
Mistlampen passen niet, clio 16v zijn echt rechthoekig en die van een GT F1 zijn met halve rondingen aan de zijkant.
Mistlampen passen niet, clio 16v zijn echt rechthoekig en die van een GT F1 zijn met halve rondingen aan de zijkant.
Een vriend van heeft zn rechter aandrijfas moeten vervangen van zn GTT. Hij heeft er gewoon eentje van een clio 16v odner zitten.. werkt en past perfect. maargoed, bedankt in ieder geval en ik ga het wel even uitzoeken.Steven schreef:Nee aandrijfassen moet je specifiek van een GT hebben en beste slik je ff een x en koop je een nieuwe voor +/-100 euro ipv. een rotte op de sloop voor 40 die meestal met een jaar weer aan puin ligt.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Ik heb gisteren mijn ontsteking verplaatst naar achter het schutbord, alle kabels verlengt, maar nu geeft de bobine geen vonk mee. Het lijkt niet aan de massa te liggen. Wat zou het dan kunnen zijn?
mwah..die bocht is wat anders, maar als je de pijp omlast is het wel passend te krijgen hoor
Tja hang em es terug en kijk offie het dan wel doet.Willem-Jan schreef:Ik heb gisteren mijn ontsteking verplaatst naar achter het schutbord, alle kabels verlengt, maar nu geeft de bobine geen vonk mee. Het lijkt niet aan de massa te liggen. Wat zou het dan kunnen zijn?
Heb je de massa van de onsteking zelf wel goed aan de carroserie zitten?
Dit is toch iets wat je zelf moet uitzoeken, je legt het zelf ook om

Heb het er eerder ook al over gehad, is het niet mogelijk gewoon nieuw homokineten vet in de aandrijfashoes te doen?Jackson schreef:vraagje mensen
ik dank u
misschien nieuwe hoes erom en omheen en nieuwe klimmen, ik hoef toch niet perse mijn hele aandrijfas te gaan vervangen??
het vet was dus uit de hoes gekomen op een of andere manier, velg vet aan de binnenkant, wielkas vet..
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
je kan t altijd proberen natuurlijk, maar als al het vet eruit is geweest is de kans aanwezig dat je homokineet naar de klote is..
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
*kreun*.......
Wil je de moeite gaan doen om een hoes over een homokineet te vervangen incl. vet en de daarbij behorende zooi, terwijl een complete as de wereld niet kost ??
Ik denk dat je incl. korting bij bv Brezan 100 euro kwijt bent.
betaal ik liever dan dat ik een uur of zo bezig ben met klooien om zo'n &^%$#-hoes over een homokineet te krijgen met die vette zooi erbij....
Homokineet zit er ook al jaren onder.... En als ie zonder vet heb gereden, is al ingesleten... Fijn hoor. Speling in je homokineet met sturen...

Wil je de moeite gaan doen om een hoes over een homokineet te vervangen incl. vet en de daarbij behorende zooi, terwijl een complete as de wereld niet kost ??
betaal ik liever dan dat ik een uur of zo bezig ben met klooien om zo'n &^%$#-hoes over een homokineet te krijgen met die vette zooi erbij....
Homokineet zit er ook al jaren onder.... En als ie zonder vet heb gereden, is al ingesleten... Fijn hoor. Speling in je homokineet met sturen...

ehm ok.. MAARArco schreef:*kreun*.......![]()
Homokineet zit er ook al jaren onder.... En als ie zonder vet heb gereden, is al ingesleten... Fijn hoor. Speling in je homokineet met sturen...![]()

en dan had ik nog even wat, mn KM teller niks. rest werkt. alleen de km stand en teller. waar kan ik zoeken voor dit probleem? sensor misschien, want t is elektronishc volgens mij.
r5 gtt '87
Laatst gewijzigd door Jackson op do 14 jun 2007 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik trok er toch echt voor die 10 euro een nieuw hoesje en vet omheen. Die homokineet is echt 1,2,3 stuk zonder vet, en als ie nu niks hoort is ie zeker nog goed.
Universele hoes kopen, een pet fles pakken, de bodem er af snijden, petfles insmeren met vet, en dan die hoes over de petfles trekken, petfles op de homokineet zetten en de hoes van de petfles af trekken en op de homokineet zetten
(let erop dat je de kleine kant van de hoes aan de afgesneden kant van de fles hebt zitten, deze kant schuif je over de homokineet). Vet erin, klemmen erop en klaar.
Universele hoes kopen, een pet fles pakken, de bodem er af snijden, petfles insmeren met vet, en dan die hoes over de petfles trekken, petfles op de homokineet zetten en de hoes van de petfles af trekken en op de homokineet zetten

-
- Über-Spammer
Yep. nieuwe aandrijfas is altijd compleet met homokineet.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
Er zit een stekker naast je luchtfilterhuis. Soort van ronde stekker geloof ik. Haal die maar eens uit elkaar en buig de pinnetjes ff wat om of spuit m ff in. Hielp bij mij ookJackson schreef:en dan had ik nog even wat, mn KM teller niks. rest werkt. alleen de km stand en teller. waar kan ik zoeken voor dit probleem? sensor misschien, want t is elektronishc volgens mij.
r5 gtt '87

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Achter op de tellerbak, de stekkeraansluiting schoonmaken (schuif je over het printje, die met 4 aansluitingen).Jackson schreef:en dan had ik nog even wat, mn KM teller niks. rest werkt. alleen de km stand en teller. waar kan ik zoeken voor dit probleem? sensor misschien, want t is elektronishc volgens mij.
r5 gtt '87
Riël Notermans schreef:Ik trok er toch echt voor die 10 euro een nieuw hoesje en vet omheen. Die homokineet is echt 1,2,3 stuk zonder vet, en als ie nu niks hoort is ie zeker nog goed.
Universele hoes kopen, een pet fles pakken, de bodem er af snijden, petfles insmeren met vet, en dan die hoes over de petfles trekken, petfles op de homokineet zetten en de hoes van de petfles af trekken en op de homokineet zetten(let erop dat je de kleine kant van de hoes aan de afgesneden kant van de fles hebt zitten, deze kant schuif je over de homokineet). Vet erin, klemmen erop en klaar.
Als je ff de hoes van de bakkant d'r af wipt,dan vouw je 'm er zo omheen,geen pet fles of wat dan ook nodig

mits je de as ff onder de auto vandaan haalt natuurlijk........
Ah, soms kost t wat moeite m over de homokineet heen te trekken.
-
- Über-Spammer
Da's hetzelfde als bij een 6-jarige. Gaat wat moelijk in het begin, maar als ie er eenmaal.....
[on-topic]
Tja. Ik wil er zo weinig moeite als mogelijk voor doen en het toch zo goed mogelijk hebben. dan kost het helaas sosm wat meer geld.
De keuze moet een ieder voor zich zelf maken.

[on-topic]
Tja. Ik wil er zo weinig moeite als mogelijk voor doen en het toch zo goed mogelijk hebben. dan kost het helaas sosm wat meer geld.
De keuze moet een ieder voor zich zelf maken.
hey jongens heb even jullie hulp nodig. een maatje van me wil waarschijnlijk binnenkort een gt-turbo kopen, maar heeft geen idee welke of wat goed is.
zijn maximale budget is 2000 euro. dus weet je wat pm het dan even.
alvast bedankt.
zijn maximale budget is 2000 euro. dus weet je wat pm het dan even.
alvast bedankt.
Als jullie wat op het oog hebben, laat het dan hier ff weten, misschien kennen we hem.
Lees sowieso het aankoopadvies eens door... KLIK hier...
ik wou hem sowieso als ik wat kan vinden ff door jullie laten keurenChris schreef:Als jullie wat op het oog hebben, laat het dan hier ff weten, misschien kennen we hem.

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Ik heb intussen de ervaring dat je soms beter een wat duurdere goeie kunt kopen dan een goedkopere, tenzij je er echt verstand van hebt, maar dan nog kan er een hoop mis zijn. Voor het geld wat ik intussen in mn GT heb zitten had ik een veel betere kunnen kopen.
dan zal ik maar niet over m'n clio beginnenWillem-Jan schreef:Ik heb intussen de ervaring dat je soms beter een wat duurdere goeie kunt kopen dan een goedkopere, tenzij je er echt verstand van hebt, maar dan nog kan er een hoop mis zijn. Voor het geld wat ik intussen in mn GT heb zitten had ik een veel betere kunnen kopen.

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
het is en blijft een gok met deze auto'sWillem-Jan schreef:Ik heb intussen de ervaring dat je soms beter een wat duurdere goeie kunt kopen dan een goedkopere, tenzij je er echt verstand van hebt, maar dan nog kan er een hoop mis zijn. Voor het geld wat ik intussen in mn GT heb zitten had ik een veel betere kunnen kopen.
ook met een duurdere kan er van alles mis zijn of mis gaan
het blijft toch zon 20 jaar oud
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
aan de andere kant zijn er ook idioten die denken dat ze de waarde van een porsche moeten hanteren en er een belachelijk hoog bedrag op plakken.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
En dan heb je ook niet de garantie dat het goed blijft!
jah precies dat zal ik ook nog even tegen hem zeggen. niet dat ik straks kwaaie gezichten krijg als de gtt niet helemaal goed schijnt te zijn.Luco/Alpine-racer schreef:het is en blijft een gok met deze auto'sWillem-Jan schreef:Ik heb intussen de ervaring dat je soms beter een wat duurdere goeie kunt kopen dan een goedkopere, tenzij je er echt verstand van hebt, maar dan nog kan er een hoop mis zijn. Voor het geld wat ik intussen in mn GT heb zitten had ik een veel betere kunnen kopen.
ook met een duurdere kan er van alles mis zijn of mis gaan
het blijft toch zon 20 jaar oud
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja hoor voor 76.000 euro mag de gtt wel weg-jo- schreef:aan de andere kant zijn er ook idioten die denken dat ze de waarde van een porsche moeten hanteren en er een belachelijk hoog bedrag op plakken.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nee hoor 1 jaar volledige garantieWouterW schreef:met garantie tot het hek?

-
- Contacteer:
wie kan we vertellen wat een nieuwe motorkap van een renault 5 kost
gr sieger
gr sieger