
alexs: Oma 5 1.4 AUT '86.
jij wel ja, maar er zijn zat mensen die wel WILLEN werken maar niet aan de bak komen vanwege leeftijd bv.
of een markt die verzadigd is.

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Er is wellicht niet altijd leuk werk, maar een cent te verdienen is er altijd in de leeftijd van Alex 
50+ is vaak wat lastig en dan ben je ook minder flexibel.

50+ is vaak wat lastig en dan ben je ook minder flexibel.
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
we liggen een keer op 1lijn riel 

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Al is het laatste wat ik wil Alex bekritiseren, ik ken zijn situatie niet en het lijkt me nu ook geen luie donder 

Lekker op oorlogspad?
De DHZ was dicht vandaag, stom van me dat wist ik, dus ik kon de motorolie niet doen.. Benzine filter hadden ze niet op 't moment dus ik heb de rest op de parkeerplaats gedaan
Bougies waren zeker nodig..
[img]http://infiltrate.nl/clio/P1090326.JPG[/img]
[img]http://infiltrate.nl/clio/P1090327.JPG[/img]
En ja, hij liep gelijk een stuk beter en starten ook makkelijker.
Ik dacht bijna dat ik fucked was, de eerste bougie kreeg ik met de hand er maar niet in, als het draad aangreep stond hij scheef.. Als ik hem onder de zelfde hoek als de rest erin wilde draaien stuite ik weerstand... Ik heb zo een vermoede dat iemand er ooit een bougie scheef in heeft zitten draaien.. De andere 3 gingen vlekkeloos.
[img]http://infiltrate.nl/clio/P1090325.JPG[/img]

[img]http://infiltrate.nl/clio/P1090322.JPG[/img]
[img]http://infiltrate.nl/clio/P1090324.JPG[/img]
viel me trouwens op dat ik de nieuwe riem er niet zo strak op kreeg als de oude zat.. Komt dat omdat op die oude de tandjes weg gesleten zijn?
Morgen motorolie + brandstoffilter

De DHZ was dicht vandaag, stom van me dat wist ik, dus ik kon de motorolie niet doen.. Benzine filter hadden ze niet op 't moment dus ik heb de rest op de parkeerplaats gedaan

Bougies waren zeker nodig..
[img]http://infiltrate.nl/clio/P1090326.JPG[/img]
[img]http://infiltrate.nl/clio/P1090327.JPG[/img]
En ja, hij liep gelijk een stuk beter en starten ook makkelijker.
Ik dacht bijna dat ik fucked was, de eerste bougie kreeg ik met de hand er maar niet in, als het draad aangreep stond hij scheef.. Als ik hem onder de zelfde hoek als de rest erin wilde draaien stuite ik weerstand... Ik heb zo een vermoede dat iemand er ooit een bougie scheef in heeft zitten draaien.. De andere 3 gingen vlekkeloos.
[img]http://infiltrate.nl/clio/P1090325.JPG[/img]

[img]http://infiltrate.nl/clio/P1090322.JPG[/img]
[img]http://infiltrate.nl/clio/P1090324.JPG[/img]
viel me trouwens op dat ik de nieuwe riem er niet zo strak op kreeg als de oude zat.. Komt dat omdat op die oude de tandjes weg gesleten zijn?
Morgen motorolie + brandstoffilter

Lekker bezig ben je! Waaruit concludeer jij dat die bougies af zijn?
En gele lampies
!!
En gele lampies

af alsin op?tutuur schreef:Lekker bezig ben je! Waaruit concludeer jij dat die bougies af zijn?
En gele lampies!!
Er zat allerlei vaag aangekoekte troep op en dat pieletje waar je kabel op zit zat ook wat losjes.
Af als in op idd, vind ze er gewoon normaal uit zien
neemt niet weg dat ze alsnog slechter kunnen zijn....
Dat pieltje kan je los en vast draaien...

Dat pieltje kan je los en vast draaien...
Ok, nahja toch maar vervangen dan
Hij starte en liep beduidend beter na het vervangen dus het heeft iets geholpen
Hij starte en liep beduidend beter na het vervangen dus het heeft iets geholpen

Gelukkig maar 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
lekker bezig alex 

Scheiße, ik moet ook een oliezeef hebben voor de automaat, ik heb de olie bijgevuld en er blijft schuim op de stok staan, die oude olie die erin zat is waarschijnlijk stokoud en dat komt de zeef ook niet tengoede...
Iemand met een dialogys weet wat dat ding kost?
Iemand met een dialogys weet wat dat ding kost?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
je pakt telefoon
belt dichtstbijzijnde dealer
en je bent er vrij snel achter
belt dichtstbijzijnde dealer
en je bent er vrij snel achter
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Zeef eruit en even opweken en schoonmaken?
Ben je in een uurtje klaar. Dat ding is van vrij hard metaal, ik denk dat een nieuwe niks toevoegd
Ben je in een uurtje klaar. Dat ding is van vrij hard metaal, ik denk dat een nieuwe niks toevoegd

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
en doe er geen atf dextron 3 in dat is veeeel te nieuw voor zo een bak
moet hoogstens 2 in
moet hoogstens 2 in
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
wat is het verschil? en is dit ook van belang op de stuurbekrachtiging van de clio1's?
Er zit sinds kort ATF3 in, en sinds vandaag huilt hij bij gas los, klinkt niet best, die zooi moet er echt zsm uit. (morgen dus)
Zeef kost 80 euro maar meedere monteurs zeide dat ze dat ding nooit vervangen, ook de oude rotte van t vak beaamde dat.
Sinds de bijgevulde olie staat er schuim op de stok wat duid op te hete of teveel olie in de bak.
Zeef kost 80 euro maar meedere monteurs zeide dat ze dat ding nooit vervangen, ook de oude rotte van t vak beaamde dat.
Sinds de bijgevulde olie staat er schuim op de stok wat duid op te hete of teveel olie in de bak.
Gewoon goed reinigen die zeef! Gebeurd bij motoren met dry-sump ook 

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Atf 3 is gewoon een doorontwikkeling met een andere samenstelling
waardoor er een andere manier van smeren ontstaat
op de site van bijvoorbeeld kroon olie kan je aan de hand van kenteken enof type de juiste olie zien
bij dit kenteken :PY-80-DH geeft hij aan dextron 2 ofwel ATF2D
verschil tussen 2 en 3?
waarschijnlijk semi syn en vol syn
waardoor er een andere manier van smeren ontstaat
op de site van bijvoorbeeld kroon olie kan je aan de hand van kenteken enof type de juiste olie zien
bij dit kenteken :PY-80-DH geeft hij aan dextron 2 ofwel ATF2D
verschil tussen 2 en 3?
waarschijnlijk semi syn en vol syn
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
ATF Type D dus, mooi, zal die bak leuk vinden, semisyn vol syn semisyn.. 
Zal het nut hebben als ik hem leeg laat lopen, afvullen met ATF2D, ff laten lopen, aftappen en weer vullen met nieuwe ATF2D?
Ik heb gelezen dat als je aftapt dat er toch ruim een liter verstopt zit in de bak.

Zal het nut hebben als ik hem leeg laat lopen, afvullen met ATF2D, ff laten lopen, aftappen en weer vullen met nieuwe ATF2D?
Ik heb gelezen dat als je aftapt dat er toch ruim een liter verstopt zit in de bak.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
wat je kan doen is spoelen
eerst leeg laten lopen en dan bijvullen
stop er weer uit en dan van boven toe blijven voeren tot alles mooi helder is aan de onderkant
stop erin en afvullen
let op peilen doe je altijd ook met lopende motor
eerst leeg laten lopen en dan bijvullen
stop er weer uit en dan van boven toe blijven voeren tot alles mooi helder is aan de onderkant
stop erin en afvullen
let op peilen doe je altijd ook met lopende motor
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Komt het dan ook langs de omvormer?
alle vloeistoffen vervangen, bak is nu precies goed afgevuld.
Nu nog dat irritante geluid achterhalen. Bij gas los uitrollen doemt er een vaag 'uuuuu' gejank op. Eerst was de bak de verdachte maar t komt van rechts voor. multiriem opnieuw gespannen maakte ook niet uit..
Er loopt ergens iets aan maar ik kan t maar niet vinden.
Nu nog dat irritante geluid achterhalen. Bij gas los uitrollen doemt er een vaag 'uuuuu' gejank op. Eerst was de bak de verdachte maar t komt van rechts voor. multiriem opnieuw gespannen maakte ook niet uit..
Er loopt ergens iets aan maar ik kan t maar niet vinden.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Wiellager ??
Homokineeth die zonder vet loopt
Homokineeth die zonder vet loopt
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Hij gaat dat pas trouwens doen na wat langer rijden als hij warm is.
Het is snelheids gebonden en t valt me op dat hij het heeel soms ook doet als je met een bepaalde move een drempel sierlijk neemt.
het zakken van de vering doet het geluid ook eventjes opkomen.
En hij doet het soms als ik heen en weer ga slingeren.
Beter als "úúúúúú" kan ik het niet omschrijven, het klinkt niet als een wiellager.
Het is snelheids gebonden en t valt me op dat hij het heeel soms ook doet als je met een bepaalde move een drempel sierlijk neemt.
het zakken van de vering doet het geluid ook eventjes opkomen.
En hij doet het soms als ik heen en weer ga slingeren.
Beter als "úúúúúú" kan ik het niet omschrijven, het klinkt niet als een wiellager.
Heb denk ik hetzelfde gehad met m'n express, daar was het de lagering van het differentieel..
oh, dan ben ik best wel fucked waarschijnlijk?
was die bakolie destijds toch heel slecht..
was die bakolie destijds toch heel slecht..
Het zou kunnen. De express heeft er nog heel wat km's mee gereden en rijd nogsteeds denk ik...
Als je niks anders kan vinden zou ik het voor lief nemen en lekker door rijden
Als je niks anders kan vinden zou ik het voor lief nemen en lekker door rijden

en de eer gaat naar DerbiMarcel.
PM van hem
Zie daar, rechter hoes was bijna helemaal leeg van binnen, lekker vaag want hij was absoluut niet lek... Bijgekwakt met die vieze bende, en voila geluid weg.. Ben wel benieuwd voor hoe lang want ik vrees dat de kineet een oplazer gehad heeft
PM van hem
[img]http://hphotos-ash1.fbcdn.net/176474_18 ... 5043_o.jpg[/img]derbimarcel schreef:Hey, ik kan niet bij projecten reageren dus dan maar zo.
Ik zelf heb/had dat geluid ook. Ik had een gescheurd ashoesje maar had geen zin om die te vervangen dus al het vet eruit en telkens bij gas los als de auto warm was begon hij te uuuuuu-en klodder vet op de homokineet en weg was het. Na een maandje weer uuuu vet erop en weg was het.
ik zou maar eens onder je ashoezen gaan kijken.
Dit was bij een Citroen AX maar homokineet is hetzelfde.
gr marcel
Zie daar, rechter hoes was bijna helemaal leeg van binnen, lekker vaag want hij was absoluut niet lek... Bijgekwakt met die vieze bende, en voila geluid weg.. Ben wel benieuwd voor hoe lang want ik vrees dat de kineet een oplazer gehad heeft
