alexs: Oma 5 1.4 AUT '86.

Vertel hier alles over je project.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

jij wel ja, maar er zijn zat mensen die wel WILLEN werken maar niet aan de bak komen vanwege leeftijd bv. :) of een markt die verzadigd is.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Er is wellicht niet altijd leuk werk, maar een cent te verdienen is er altijd in de leeftijd van Alex :)

50+ is vaak wat lastig en dan ben je ook minder flexibel.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

we liggen een keer op 1lijn riel :lol:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Al is het laatste wat ik wil Alex bekritiseren, ik ken zijn situatie niet en het lijkt me nu ook geen luie donder ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Lekker op oorlogspad? :wink: (Y)
De DHZ was dicht vandaag, stom van me dat wist ik, dus ik kon de motorolie niet doen.. Benzine filter hadden ze niet op 't moment dus ik heb de rest op de parkeerplaats gedaan :)

Bougies waren zeker nodig.. :wink:
[img]http://infiltrate.nl/clio/P1090326.JPG[/img]
[img]http://infiltrate.nl/clio/P1090327.JPG[/img]
En ja, hij liep gelijk een stuk beter en starten ook makkelijker. :wink:
Ik dacht bijna dat ik fucked was, de eerste bougie kreeg ik met de hand er maar niet in, als het draad aangreep stond hij scheef.. Als ik hem onder de zelfde hoek als de rest erin wilde draaien stuite ik weerstand... Ik heb zo een vermoede dat iemand er ooit een bougie scheef in heeft zitten draaien.. De andere 3 gingen vlekkeloos.

[img]http://infiltrate.nl/clio/P1090325.JPG[/img]
:dSb:

[img]http://infiltrate.nl/clio/P1090322.JPG[/img]

[img]http://infiltrate.nl/clio/P1090324.JPG[/img]
viel me trouwens op dat ik de nieuwe riem er niet zo strak op kreeg als de oude zat.. Komt dat omdat op die oude de tandjes weg gesleten zijn?
Morgen motorolie + brandstoffilter (Y)
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Lekker bezig ben je! Waaruit concludeer jij dat die bougies af zijn?

En gele lampies (Y)!!
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

tutuur schreef:Lekker bezig ben je! Waaruit concludeer jij dat die bougies af zijn?

En gele lampies (Y)!!
af alsin op?

Er zat allerlei vaag aangekoekte troep op en dat pieletje waar je kabel op zit zat ook wat losjes.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Af als in op idd, vind ze er gewoon normaal uit zien :) neemt niet weg dat ze alsnog slechter kunnen zijn....

Dat pieltje kan je los en vast draaien...
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Ok, nahja toch maar vervangen dan :wink:
Hij starte en liep beduidend beter na het vervangen dus het heeft iets geholpen ;)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Gelukkig maar (Y)
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

lekker bezig alex (Y)
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Scheiße, ik moet ook een oliezeef hebben voor de automaat, ik heb de olie bijgevuld en er blijft schuim op de stok staan, die oude olie die erin zat is waarschijnlijk stokoud en dat komt de zeef ook niet tengoede...

Iemand met een dialogys weet wat dat ding kost?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

je pakt telefoon

belt dichtstbijzijnde dealer

en je bent er vrij snel achter
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Het leven kan soms zo makkelijk zijn ;)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zeef eruit en even opweken en schoonmaken?
Ben je in een uurtje klaar. Dat ding is van vrij hard metaal, ik denk dat een nieuwe niks toevoegd ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

en doe er geen atf dextron 3 in dat is veeeel te nieuw voor zo een bak
moet hoogstens 2 in
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

wat is het verschil? en is dit ook van belang op de stuurbekrachtiging van de clio1's?
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Er zit sinds kort ATF3 in, en sinds vandaag huilt hij bij gas los, klinkt niet best, die zooi moet er echt zsm uit. (morgen dus)
Zeef kost 80 euro maar meedere monteurs zeide dat ze dat ding nooit vervangen, ook de oude rotte van t vak beaamde dat.
Sinds de bijgevulde olie staat er schuim op de stok wat duid op te hete of teveel olie in de bak.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Gewoon goed reinigen die zeef! Gebeurd bij motoren met dry-sump ook :)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Atf 3 is gewoon een doorontwikkeling met een andere samenstelling
waardoor er een andere manier van smeren ontstaat

op de site van bijvoorbeeld kroon olie kan je aan de hand van kenteken enof type de juiste olie zien
bij dit kenteken :PY-80-DH geeft hij aan dextron 2 ofwel ATF2D
verschil tussen 2 en 3?
waarschijnlijk semi syn en vol syn
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

ATF Type D dus, mooi, zal die bak leuk vinden, semisyn vol syn semisyn.. :(
Zal het nut hebben als ik hem leeg laat lopen, afvullen met ATF2D, ff laten lopen, aftappen en weer vullen met nieuwe ATF2D?
Ik heb gelezen dat als je aftapt dat er toch ruim een liter verstopt zit in de bak.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

vaak blijft er het nodige in de koppelomvormer zitten. En die kun je vaak niet apart aftappen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

wat je kan doen is spoelen
eerst leeg laten lopen en dan bijvullen
stop er weer uit en dan van boven toe blijven voeren tot alles mooi helder is aan de onderkant
stop erin en afvullen
let op peilen doe je altijd ook met lopende motor
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Komt het dan ook langs de omvormer?
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

alle vloeistoffen vervangen, bak is nu precies goed afgevuld.
Nu nog dat irritante geluid achterhalen. Bij gas los uitrollen doemt er een vaag 'uuuuu' gejank op. Eerst was de bak de verdachte maar t komt van rechts voor. multiriem opnieuw gespannen maakte ook niet uit..

Er loopt ergens iets aan maar ik kan t maar niet vinden.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Wiellager ??
Homokineeth die zonder vet loopt
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Hij gaat dat pas trouwens doen na wat langer rijden als hij warm is.
Het is snelheids gebonden en t valt me op dat hij het heeel soms ook doet als je met een bepaalde move een drempel sierlijk neemt.
het zakken van de vering doet het geluid ook eventjes opkomen.

En hij doet het soms als ik heen en weer ga slingeren.

Beter als "úúúúúú" kan ik het niet omschrijven, het klinkt niet als een wiellager.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Heb denk ik hetzelfde gehad met m'n express, daar was het de lagering van het differentieel..
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

oh, dan ben ik best wel fucked waarschijnlijk?

was die bakolie destijds toch heel slecht..
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Het zou kunnen. De express heeft er nog heel wat km's mee gereden en rijd nogsteeds denk ik...

Als je niks anders kan vinden zou ik het voor lief nemen en lekker door rijden :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bijna elke Renault die ik tot nu toe heb gehad gierde wel :smile:

M'n Xantia fluit, is weer eens wat anders.
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

en de eer gaat naar DerbiMarcel.
PM van hem
derbimarcel schreef:Hey, ik kan niet bij projecten reageren dus dan maar zo.
Ik zelf heb/had dat geluid ook. Ik had een gescheurd ashoesje maar had geen zin om die te vervangen dus al het vet eruit en telkens bij gas los als de auto warm was begon hij te uuuuuu-en klodder vet op de homokineet en weg was het. Na een maandje weer uuuu vet erop en weg was het.
ik zou maar eens onder je ashoezen gaan kijken.
Dit was bij een Citroen AX maar homokineet is hetzelfde.
gr marcel
[img]http://hphotos-ash1.fbcdn.net/176474_18 ... 5043_o.jpg[/img]
Zie daar, rechter hoes was bijna helemaal leeg van binnen, lekker vaag want hij was absoluut niet lek... Bijgekwakt met die vieze bende, en voila geluid weg.. Ben wel benieuwd voor hoe lang want ik vrees dat de kineet een oplazer gehad heeft
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ach een nieuwe homo of 2ehands as kost ook niet de wereld.
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

(Y)
Plaats reactie