Vrijrijden @ CPZ 9 maart 2012 [foto's]

Hier vind je alle topics betreffende circuitrijden en racerij!
Plaats reactie
FloorV

Ronald1916V schreef:Je zou toch zeggen dat dat ding zou helpen, behoorlijke oliekoeler anders. :) Setje fatsoenlijke banden zal het 5je wel goed doen ja.. met dat merk zou ik op straat nog niet eens durven te rijden :D

Een topdag was het zeker !
Nou nou, het zijn nog wel bridgestones. Opzich niets mis mee. Maar je hebt wel gelijk. Het zijn echt bagger banden die niet geschikt zijn voor circuit rijden, maar daar wel te vaak voor gebruikt zijn. Het zal de investering waard zijn. Nu kan ik wel mijn banden de schuld geven voor mijn slechte ronde tijden :D
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

FloorV schreef:
Ronald1916V schreef:Je zou toch zeggen dat dat ding zou helpen, behoorlijke oliekoeler anders. :) Setje fatsoenlijke banden zal het 5je wel goed doen ja.. met dat merk zou ik op straat nog niet eens durven te rijden :D

Nou nou, het zijn nog wel bridgestones. Opzich niets mis mee. Maar je hebt wel gelijk. Het zijn echt bagger banden die niet geschikt zijn voor circuit rijden, maar daar wel te vaak voor gebruikt zijn. Het zal de investering waard zijn. Nu kan ik wel mijn banden de schuld geven voor mijn slechte ronde tijden :D
Heb je wel eens naar je voorbanden gekeken dan, die eerst achterop zaten.. ik heb nog nooit van Bridgestone Kelly`s gehoord namelijk :p
dolf jans
Car: Clio 2 1.6 16v

Klinkt alsof jullie stevig hebben doorgereden jongens en meisjes :) (Y) .

Ik ben even wezen kijken in Veenendaal.
Wat stond alles er weer strak bij voor het nieuwe seizoen.
Geert en Baaf's Clio's spanden de kroon.
De eerste met spectaculair design en spuitwerk,
de tweede met een fantastisch gedecoreerde servicebus.

8)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
FloorV

Ronald1916V schreef:
FloorV schreef:

Heb je wel eens naar je voorbanden gekeken dan, die eerst achterop zaten.. ik heb nog nooit van Bridgestone Kelly`s gehoord namelijk :p
Daar kan ik niks tegenin brengen. Mijn achterbanden waren bridgestones en mijn voorbanden van merk X. Ach, ze waren goedkoop en het was nooit het doel om ze voor circuit te gebruiken.
GerryTT schreef:
FloorV schreef:Een klein minpuntje was dat ik gehoopt had dat mijn extra oliekoeler zou zorgen dat de motor iets koeler zou blijven, maar daar merkte ik niet heel erg veel van. Nou ja, daad het niet dat schaad het niet.
Dat helpte bij mij ook niet. Heb er 2 oliekoelers op gehad. Bij mij was het probleem dat er te weinig lucht door de radiateur ging. Heb even zonder bumper gereden en toen bleef hij wel koel. Ik heb nu een grotere radiateur laten maken. Ook kun je gaten in je bumper maken als je het uiterlijk minder belangrijk vind.
Zonder bumper heb ik idd ook geen enkel probleem, maar ja, het oog wil ook wat. Ik heb de oliekoeler recht achter de grill geplaatst, dus daar zou de lucht wel doorheen moeten zou je zeggen. Ik denk dat meer gaten in de bumper idd de enige oplossing is. Heb nog veel racegaas over, dus kan heel wat gaten in de bumper maken en het nog netjes afplekken ook. Dan is het functioneel en niet lelijk.
Ronald1916V

FloorV schreef:

Ik heb geen volledige "Max-Attack'' ronde gefilmd achter jou maar nadat ik je voorbij reed na de Vodafone bocht reed ik een 2.26rondje. zelf heb ik allemaal rond de 2.21 gereden, niet heel slecht hoor (Y)

Filmpje duurt nog even, Youtube lust hem niet omdat het filmpje langer dan 10 minuten is....
FloorV

Ronald1916V schreef:
FloorV schreef:

Ik heb geen volledige "Max-Attack'' ronde gefilmd achter jou maar nadat ik je voorbij reed na de Vodafone bocht reed ik een 2.26rondje. zelf heb ik allemaal rond de 2.21 gereden, niet heel slecht hoor (Y)

Filmpje duurt nog even, Youtube lust hem niet omdat het filmpje langer dan 10 minuten is....
Wil dit jaar meerijden in de tourklasse van de zomeravond competitie. Dan moet het echt sneller. Maar heb in April ook nog een cursus op zandvoort, dus kan nog ff oefenen.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Wat was nou je doel Floor als rondetijd?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
dolf jans

FloorV schreef:
Ronald1916V schreef:
FloorV schreef:

Wil dit jaar meerijden in de tourklasse van de zomeravond competitie. Dan moet het echt sneller. Maar heb in April ook nog een cursus op zandvoort, dus kan nog ff oefenen.
Beste Vloor,
Zaterdagavond 17 april kun je ook nog leren racen op Oldenzaal :yest: .
Vraag maar aan Ronald........ :lol:

Groet, Dolf
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Als je mee gaat doen aan de toerklasse en je olie wordt nu al redelijk warm dan zal je optreden denk ik van korte duur zijn.
Ik zou de oliekoeler VOOR je radiateur plaatsen (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ronald1916V

Je moet toch eens mee naar Zandvoort ofzo Dolf, of sterker nog.. de Ring, ik zei het vanmiddag tegen Floor ook al.. je mist toch echt wel wat hoor als je daar nog niet gereden hebt :wink:
krickie_11turbo

goede avond :grin:

zo hee wat was het weer een mooie dag haha

zeker met shock a shadow (niels) in de rsi

en ik met de aktie ontwijk het tegemoet komend raam haha al met al weer heel gezellig en lekker gereden en gezellige mensen :)

volgende maand zeker weer

groeten
Ronald1916V

Hehe, eindelijk het filmpje..

10 minuten is ie geworden, de rest moet je er zelf maar bij verzinnen, Youtube slikt niet meer dan 10 minuten. Zie nu zelf ook wel duidelijk hoe die bocht na bocht zit te stuiteren bij het uitaccelereren, van de week de Cup Dempers maar weer er onder vandaan halen.

@Floor: Was dat een schijnbeweging bij 4:06 ofzo met die Volvo ? :p Da's nou de reden dat ik die bami-lip voor liet gaan, en ook de reden waarom er zoveel negatieve verhalen over de Vrijrijden.nl dagen zijn.. Ik had 'm de sessie er voor al zien rijden en zag 'm aankomen voor het Scheivlak en dacht.. laat ik die er maar gewoon langs laten, straks zit ie in mn deur.. toevallig gebeurde dat bij jou daarna bijna. :lol:
Laatst gewijzigd door Ronald1916V op za 6 mar 2010 19:05, 2 keer totaal gewijzigd.
dolf jans

Ronald1916V schreef:Je moet toch eens mee naar Zandvoort ofzo Dolf, of sterker nog.. de Ring, ik zei het vanmiddag tegen Floor ook al.. je mist toch echt wel wat hoor als je daar nog niet gereden hebt :wink:
Wanneer ik mijn geboekte Assensessie op 14 juli kan rijden Ronald ben ik al heel blij :dance: .

Zoals je weet had ik niet aan twee Clio's moeten beginnen......... :~

:peace:
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Je donderd weer lekker door met die 19, Ro (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
dolf jans

Schitterend filmpje Ronald ! ^O^

Zie dat je bij 120mtr remt voor de Tarzan (Y) .
Doet me denken aan die paar Gr.N races die ik heb gereden met een Kadett GSi in 1987. Zelfde rempunt.
Daarvoor een seizoen met de 5 GT Turbo, dat was remmen bij 80 mtr..... :) . Echt lekker spannend.
Is dat nou Vloor, met die grijze GTT?
Ronald1916V

dolf jans schreef:Schitterend filmpje Ronald ! ^O^

Zie dat je bij 120mtr remt voor de Tarzan (Y) .
Doet me denken aan die paar Gr.N races die ik heb gereden met een Kadett GSi in 1987. Zelfde rempunt.
Daarvoor een seizoen met de 5 GT Turbo, dat was remmen bij 80 mtr..... :) . Echt lekker spannend.
Is dat nou Vloor, met die grijze GTT?
Floor met een V ? alweer ? geen idee waar ik daar rem, ik had wat remproblemen en het vertrouwen was er een beetje uit af en toe, een paar keer dat ik wat later rem maar echt op de grens zat er niet in. daarna de remmen nog eens ontlucht en ging het weer even beter.. zal er eens naar kijken van de week. Floor rijd daar even voor mij ja. :)
tutuur
Clubsponsor

wat een prutser met die volvo zeg.... denk zeker dat ie in de hollandse autocross meedoet ofzo :(
Ronald1916V

tutuur schreef:wat een prutser met die volvo zeg.... denk zeker dat ie in de hollandse autocross meedoet ofzo :(
Zijn er wel meer hoor tijdens de Vrijrijden dagen, paar Sierra's die dachten dat ze op een Driftdag.nl waren ipv vrijrijden.nl, zijn ook de nodige auto's de muur in gegaan..

Paar kapotte Alfa's en Fiat's en er ging nog een witte Clio met een vette rookpluim voor me in de Slotemakersbocht stuk.. nieuwe paus ! :p
dolf jans

Sorry Floor :shame:

:peace:
mark 5t
Contacteer:

witte clio?
bekende van hier?
er rijden geloof ik zowiezo 3 van die dingen regelmatig op zandvoort en Assen.

Chris / Siem en ???
tutuur
Clubsponsor

rick, zoon van siem (Y)
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

tutuur schreef:rick, zoon van siem (Y)
:lol: Het zal je gezegd worden......

Rick en Siem zijn broers :lol:
tutuur
Clubsponsor

uuuhhh oeps, dacht ff niet na :D
Ronald1916V

De witte RSi (eerder rood) van de gebroeders Kroonenburg idd, schijnt enkel een koelslang te zijn maar dat gaf wel even een vette wolk. :p
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Het was een schitterende dag. 8) Ben wel weer door mijn banden heen... Iemand nog een goed alternatief?! :D

Overigens had het voor mij weing zin om met de SuperSport mee te rijden, ik voelde me meer een rijdende chicane! :lol:

Sport was echt genieten!! :smile:

@ Wouter:

Afbeelding

@ Lex, je hebt Siem SR en JR... :beer:

@ Ronald, bij de RSI was er ook een schokdemper krom gereden meen ik...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Ik ging er vanuit dat Kronenburg SR niet mee was |:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Ronald, kik vind dat stuiteren nog wel meevallen, vergeet niet dat je met zulke dempers eigenlijk op slicks moet rijden.
Dan is dat stuiteren wel weg vermoed ik.
Martijn Kool

Luco/Alpine-racer schreef:Ronald, kik vind dat stuiteren nog wel meevallen, vergeet niet dat je met zulke dempers eigenlijk op slicks moet rijden.
Dan is dat stuiteren wel weg vermoed ik.
ronald rijdt op r888..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

zijn nog steeds geen slicks :smile:
Martijn Kool

mwah true maar het verschil valt wel mee denk ik.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V

Martijn Kool schreef:mwah true maar het verschil valt wel mee denk ik.
Zit nog wel degelijk wat verschil in hoor.

@Luco, niet alleen bij het uitaccelereren. ook op bepaalde stukken komt ie gewoon serieus los van de grond, mischien zijn de veren het probleem hoor maar ik ga eerst even terug naar Koni-Geel. daarbij wordt die Cup demper voor de Ring echt niets, eerder levensgevaarlijk daar. ook op slicks.

En aangezien ik de 19 16V eigenlijk een beetje voor de Ring in elkaar geschroefd heb moet het daar maar een beetje naar toe allemaal. :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

hoeveel kg veren heb je op die cupdempers staan?
Ik had 180 kg veren, is vaak een kwestie van proberen als je het niet kan berekenen.
stuiteren zit toch meestal in de shocks, zijn ze nog goed?
mark 5t
Contacteer:

Lco weet jij een site waar ik veren kan opzoeken op lengte en gewicht?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

mark 5t schreef:Lco weet jij een site waar ik veren kan opzoeken op lengte en gewicht?
Ik zou het niet weten, ik bestel ze bij seat.
misschien bij koni of wp of intrax?
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Merwede?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Plaats reactie