5 TR-T [400K!!!]
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
Bedankt voor je verhaal Martijn.
Ik wil eigenlijk wel de reservetank van de gtt.
Maar aan de andere kant lekt de hoofdtank ook alweer een klein beetje zo te zien.
Deze heb ik al eens vervangen...
iets om over na te denken.
Lots to do, lots to do....
Maar met die as eraf begint het al ergens op te lijken.
We gaan gestaag verder...
Ik wil eigenlijk wel de reservetank van de gtt.
Maar aan de andere kant lekt de hoofdtank ook alweer een klein beetje zo te zien.
Deze heb ik al eens vervangen...
iets om over na te denken.
Lots to do, lots to do....
Maar met die as eraf begint het al ergens op te lijken.
We gaan gestaag verder...
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ik heb hier evt. nog een lekvrije tank liggen. Alleen zonder reserve tank. PM indien intresse. 

Project: GTT Blue Sport
-
- Contacteer:
Nog nooit zo blij geweest een stofzuigerbuis vast te houden!
Net effe gekeken naar die uitlaat.
Wil dat ding t liefst in een zo groot mogelijk geheel eronder vandaan halen.
Vanaf mn turbo zie ik:
- elleboog
- downpipe
- voorste bocht uitlaat
- middenstuk uitlaat
- achterstuk/demper
Het liefst zou ik hem losmaken tussen downpipe - voorste stuk uitlaat.
Maar die verbinding zit wel weer op een rottige plek om bij te komen.
Dus dan toch zoals Martijn aangeeft.
Komt dat voorste deel van de uitlaat dan niet in de weg te zitten wanneer je subframe/blok laat zakken?
Dat is dan wel mn laagste punt namelijk.

Net effe gekeken naar die uitlaat.
Wil dat ding t liefst in een zo groot mogelijk geheel eronder vandaan halen.
Vanaf mn turbo zie ik:
- elleboog
- downpipe
- voorste bocht uitlaat
- middenstuk uitlaat
- achterstuk/demper
Het liefst zou ik hem losmaken tussen downpipe - voorste stuk uitlaat.
Maar die verbinding zit wel weer op een rottige plek om bij te komen.
Dus dan toch zoals Martijn aangeeft.
Komt dat voorste deel van de uitlaat dan niet in de weg te zitten wanneer je subframe/blok laat zakken?
Dat is dan wel mn laagste punt namelijk.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ik mag aannemen dat je de auto wel opgekrikt hebt? Voor en achter, dan kan je vanaf de voorkant redelijk goed bij de koppeling van de downpipe met de voorste bocht komen. Even uit mn hoofd een dop of sleutel 17 en een lange dop 17. goed inspuiten met kruipolie en hij is zo los.
Project: GTT Blue Sport
-
- Moderator
- Car: MB
niet zo moeilijk doen. Pak een slijptol, slijp de klemmen door (Die zul je toch wel moeten vervangen als die er al jaren onder bungelen), en ros dat ding er onder vandaan. 10 min. max en dan ligt alles in hapklare brokken op de grond.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Contacteer:
effe een korte pauze genomen...
Uitlaat ligt er ondertussen af. (idd 13 wat ik ook dacht, niet 17)
Kreeg hem gewoon niet los met een steeksleuteltje. Geen ruimte om een slag te kunnen maken...
Uiteindelijk een lange dop 13 gekocht en daar ging het makkelijk mee.
Wil nu eigenlijk wel met de voorkant gaan beginnen.
Irritante is dat Haynes wel aangeeft dat je de motor er op verschillende manieren uit kan halen (dus eruit trekken van boven of laten zakken met subframe/dempers/etc), maar helaas beschrijven ze die tweede methode gewoon NIET!
Beetje jammer.
Mijn vraag is dan ook:
Zou iemand misschien een soort van checklist voor me kunnen maken van zaken die los moeten om het hele zooitje (subframe/blok/ophanging/dempers/etc) te kunnen laten zakken?
Ik weet zeker dat ik anders dingen ga vergeten.
Of dat ik dingen ga losdraaien die vast hadden kunnen blijven.
Hoeft allemaal niet uitgebreid maar een beetje houvast zou ik wel erg op prijs stellen.
Ik weet ook niet wat er allemaal van de motor afgehaald moet worden.
Dynamo bijvoorbeeld?
dat soort dingetjes.
As always...
ALLE INFO IS WELKOM!!!
thanx.
Uitlaat ligt er ondertussen af. (idd 13 wat ik ook dacht, niet 17)
Kreeg hem gewoon niet los met een steeksleuteltje. Geen ruimte om een slag te kunnen maken...
Uiteindelijk een lange dop 13 gekocht en daar ging het makkelijk mee.
Wil nu eigenlijk wel met de voorkant gaan beginnen.
Irritante is dat Haynes wel aangeeft dat je de motor er op verschillende manieren uit kan halen (dus eruit trekken van boven of laten zakken met subframe/dempers/etc), maar helaas beschrijven ze die tweede methode gewoon NIET!
Beetje jammer.
Mijn vraag is dan ook:
Zou iemand misschien een soort van checklist voor me kunnen maken van zaken die los moeten om het hele zooitje (subframe/blok/ophanging/dempers/etc) te kunnen laten zakken?
Ik weet zeker dat ik anders dingen ga vergeten.
Of dat ik dingen ga losdraaien die vast hadden kunnen blijven.
Hoeft allemaal niet uitgebreid maar een beetje houvast zou ik wel erg op prijs stellen.
Ik weet ook niet wat er allemaal van de motor afgehaald moet worden.
Dynamo bijvoorbeeld?
dat soort dingetjes.
As always...
ALLE INFO IS WELKOM!!!
thanx.
Volgens mij hoef je niks speciaals van het blok te halen, als alle slangen en kabels en stangen die het blok of subframe met de carosserie verbinden maar los zijn.
dingen als dynamo scheelt natuurlijk wel ruimte en maakt het vast makkelijker om hem er onder vandaan te halen
-kachelslangen
-radiator
-expansievaatje
-luchtfilterbak
-kilometertellerkabel
-koppelingskabel
-slangetje turbodruk naar dash
-choke kabel
-stekker achter linker koplamp
-2 stangen bij je draag armen tussen subframe en cas
-massa startmotor
-?
-?
hoe het subframe verder vast zit weet ik niet
dingen als dynamo scheelt natuurlijk wel ruimte en maakt het vast makkelijker om hem er onder vandaan te halen
-kachelslangen
-radiator
-expansievaatje
-luchtfilterbak
-kilometertellerkabel
-koppelingskabel
-choke kabel
-massa startmotor
-?
-?
hoe het subframe verder vast zit weet ik niet
5GTT & clio II 1.6 16v
vergeet nooit je schakelstang!!
die hebben er al zo veel vergeten. en blokje kan bij gt makkelijker bovenlangs als onderlangs. dat is gewoon voor later, als je de carroserie aan de kant wil hebben veel makkelijker.
ik ga binnenkort eers de achter as en de voor poten monteren onder mijn tl. de reserve tank laat ik voor wat het is en ik monteer eerst de gt pomp extern aan de benzine tank en maak een nieuwe grote retour. gewoon een slang van 2.5 meter lang die ik wel ga vast zetten met tywraps eerst.
dan interieur en als laatse voorlopig de motor

ik ga binnenkort eers de achter as en de voor poten monteren onder mijn tl. de reserve tank laat ik voor wat het is en ik monteer eerst de gt pomp extern aan de benzine tank en maak een nieuwe grote retour. gewoon een slang van 2.5 meter lang die ik wel ga vast zetten met tywraps eerst.
dan interieur en als laatse voorlopig de motor
-kachelslangen
-radiator
-expansievaatje
-luchtfilterbak
-kilometertellerkabel
-koppelingskabel
-choke kabel
-massa startmotor
-schakelstang da's ook wel een goeie ja
-benzineleidingen
-?
-?
hoe het subframe verder vast zit weet ik niet[/quote]
-radiator
-expansievaatje
-luchtfilterbak
-kilometertellerkabel
-koppelingskabel
-choke kabel
-massa startmotor
-schakelstang da's ook wel een goeie ja
-benzineleidingen

-?
-?
hoe het subframe verder vast zit weet ik niet[/quote]
5GTT & clio II 1.6 16v
-
- Contacteer:
Bedankt bedankt!
hier heb ik al wat aan.
Maar er zijn toch wel mensen die het al es gedaan hebben???!
De rede dat ik hem wil laten zakken is dat ik dan weer een groter geheel van onderdelen tegelijk demonteer. Lijkt mij makkelijker om het hele zooitje straks dan weer onder de nieuwe kas te schroeven.
(Plus het scheelt me de huur van een takel....)
Ik hoor graag nog wat van mensen die het al eens gedaan hebben.
Misschien dat die nog zaken hebben die kunnen helpen.
hier heb ik al wat aan.
Maar er zijn toch wel mensen die het al es gedaan hebben???!
De rede dat ik hem wil laten zakken is dat ik dan weer een groter geheel van onderdelen tegelijk demonteer. Lijkt mij makkelijker om het hele zooitje straks dan weer onder de nieuwe kas te schroeven.
(Plus het scheelt me de huur van een takel....)
Ik hoor graag nog wat van mensen die het al eens gedaan hebben.
Misschien dat die nog zaken hebben die kunnen helpen.
De lijsten die hier boven staan is al een goed begin!
Vergeet ook de slangen naar je brandstof druk regelaar en naar je ontsteking niet, zo ook de aansluitingen voor evt. Pingelsenor, de bdp zender en je bobine kabel.
Ook moet je de verbindingsknie naar het stuurhuis losmaken.
De radiateur kan blijven zitten trek deze even met een ty-wrap naar je blok toe
succes!
Vergeet ook de slangen naar je brandstof druk regelaar en naar je ontsteking niet, zo ook de aansluitingen voor evt. Pingelsenor, de bdp zender en je bobine kabel.
Ook moet je de verbindingsknie naar het stuurhuis losmaken.
De radiateur kan blijven zitten trek deze even met een ty-wrap naar je blok toe

Alles wat van motor naar carroserie gaat moet los.
De rest niet
Denk ook aan gas/chokekabels, stekker bij linkerkoplamp voor kabelboom, intercooler.
En dan carroserie omhoog tillen, kun je zo zien (merken) of t nog ergens vast zit
De rest niet

Denk ook aan gas/chokekabels, stekker bij linkerkoplamp voor kabelboom, intercooler.
En dan carroserie omhoog tillen, kun je zo zien (merken) of t nog ergens vast zit

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Dat valt nog vies tegen kan ik je zeggen 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Contacteer:
dat idee had ik ook...DennisT schreef:Met 2 man kan je volgens mij zo de auto over het blok heen tillen dan
Ik dacht dat de voorzijde niet zoveel zou wegen zonder blok/subframe erin. Maar daar vergis ik me dus in?MartijnG schreef:Dat valt nog vies tegen kan ik je zeggen
Juist, scoor anders gewoon ff een kettingtakel op marktplaats en verkoop die achteraf weer. Heb je geen gezeur met huur en met een beetje mazzel kun je em met winst weer verkopen (of bewaren, het blijft Renault..) Enneh de huur van een motortakel besparen? Is dat al teveel geld?
Tillen is niet handig, dan ruk je te snel dingen stuk en je hebt toch wel 3-4 man nodig idd. Rustig takelen en af toe ff rondom kijken.

Tillen is niet handig, dan ruk je te snel dingen stuk en je hebt toch wel 3-4 man nodig idd. Rustig takelen en af toe ff rondom kijken.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Moderator
Idd beter een goedkope takel van mp plukken of een kettingtakel (maar dat hangt van je plafond af
), die kosten ook maar een paar tientjes.
Mijn advies is iig om niet te huren. Dat is zonde van je geld. Voor het geld van 2 keer huren heb je een nieuwe! en heb je hem echt nooit meer nodig, dan verpats je hem weer.
(of je leent er een van iemand
)

Mijn advies is iig om niet te huren. Dat is zonde van je geld. Voor het geld van 2 keer huren heb je een nieuwe! en heb je hem echt nooit meer nodig, dan verpats je hem weer.
(of je leent er een van iemand

-
- Contacteer:
ok, heb me in een aantal zaken vergist...
1) tillen van de neus is dus lastiger dan ik in mn hoofd had.
2) een motortakel huren kost geen drol (+-15E p/dag en natuurlijk wat borg) Had dit in mn hoofd veel te duur zitten maken.
Dan haal ik er toch maar een takel bij. Wel zo makkelijk en voor dat geld natuurlijk stupid om niet te doen.
Kopen kan ook nog eventueel.
Waar ik zelf aan zat te denken was om er een plank op wielen onder te plaatsen en daar het geheel op te laten zakken zodat het mobiel is.
bedankt voor de info en het meedenken!
1) tillen van de neus is dus lastiger dan ik in mn hoofd had.
2) een motortakel huren kost geen drol (+-15E p/dag en natuurlijk wat borg) Had dit in mn hoofd veel te duur zitten maken.
Dan haal ik er toch maar een takel bij. Wel zo makkelijk en voor dat geld natuurlijk stupid om niet te doen.
Kopen kan ook nog eventueel.
Waar ik zelf aan zat te denken was om er een plank op wielen onder te plaatsen en daar het geheel op te laten zakken zodat het mobiel is.
-
- Contacteer:
Ik vond het tillen niet echt lastig.. is wel te doen met ze 2e of 3e 

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
neem dan wel een serieus dikke plank met stevige wielen , want de standaard bouwmarkt karretjes gaan dat gewicht niet houdenspir@l schreef:

-
- Moderator
15 is niet veel. Dat is dan niet bij de bekende grote verhuurders denk ik.
Al heb je dus wel minimaal 2 dagen zo'n ding nodig (eruit en erin) en is het halen brengen van die ondingen niet zo leuk met een gewone auto.
Al heb je dus wel minimaal 2 dagen zo'n ding nodig (eruit en erin) en is het halen brengen van die ondingen niet zo leuk met een gewone auto.
-
- Contacteer:
Steven(stk) schreef:neem dan wel een serieus dikke plank met stevige wielen , want de standaard bouwmarkt karretjes gaan dat gewicht niet houdenspir@l schreef:
Dat is wel mn bedoeling ja.
Maar over wat voor gewichten hebben we het eigenlijk?
Wat weegt bijvoorbeeld een motorblok? En een subframe?
Ik zit zelf te schatten in de regio van een kilootje of 100, 150 voor het totale ding.
Of zit ik er dan echt helemaal naast?
wel is gehoord van gewichtsverdeling? heb zelf met touw een aantal keer over een balk mijn blok laten zakken, carosserie op paar blokken omhoog gehouden, daarna het blok zo er onder vandaan kunnen rollen...Steven(stk) schreef:neem dan wel een serieus dikke plank met stevige wielen , want de standaard bouwmarkt karretjes gaan dat gewicht niet houdenspir@l schreef:
-
- Contacteer:
Als ik effe snel google dan is dat wat ik tegenkom.Tom schreef:15 is niet veel. Dat is dan niet bij de bekende grote verhuurders denk ik.
Kettingtakel is nog goedkoper. (11E p/dag of 28E p/week bij de Bo-Rent)
Maar ik moet effe kijken of ik wat met zo'n kettingtakel kan.
-
- Contacteer:
Let een klein beetje op de toon van je berichtgeving please...tutuur schreef:wel is gehoord van gewichtsverdeling?
iedereen probeert te helpen en dat stel ik erg op prijs.
Misschien bedoel je het niet verkeerd, maar bovenstaande leest gewoon niet erg vriendelijk.
thanx!
Hoe heb je dit "gerold" dan?tutuur schreef:het blok zo er onder vandaan kunnen rollen...
-
- Contacteer:
Met subframe en al kan je toch rollen... 

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
sorry was een beetje bot getypt misschien....
gewoon het skateboard in de richting van de neus, de balk had ik boven de auto over een balk van het schuurtje, touw meerdere keren over de balk en door de lifting eye's, dan rustig aan 1 uiteinde naar beneden laten zakken, als je het goed doet staat het subframe ongeveer boven de trucks dus kan het skateboard het makkelijk hebben....
wel zorgen dat je de cass al wat hoger hebt staan, dan kan je het blok er zo onder vandaan rollen
gewoon het skateboard in de richting van de neus, de balk had ik boven de auto over een balk van het schuurtje, touw meerdere keren over de balk en door de lifting eye's, dan rustig aan 1 uiteinde naar beneden laten zakken, als je het goed doet staat het subframe ongeveer boven de trucks dus kan het skateboard het makkelijk hebben....
wel zorgen dat je de cass al wat hoger hebt staan, dan kan je het blok er zo onder vandaan rollen