ACT: Clio Williams
*hmm ik google op nieuwe verzeekogel*
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Vandaag wezen kijken effe, is 3 km van mn broer vandaan.
Auto is zeker weten omgekat: C57D chassisnummer, en met spuitbus is die veerkoker gespoten, en vanaf D..... zijn de letters net effe wat rommeliger en kleiner dan het begin VF1. Heb geen kenteken papieren gezien.
Volgens mij wel een originele Willy fase 1, nummerplaatje op dash ontbrak, net als de stickers. Wel brede voortrein, en F7R motor (die tikt, klepstoters), en compleet Willy interieur. Achterklep is netjes, maar rood van kleur
Interieur is net (dwz de bekleding, deurpanelen zijn niet Willy style), rest is puinhoop. Beide kokers doorgerot, plek op achterscherm. motorkaprand geroest etc...
kerel vraagt 850, en heb hem erop gewezen dat ie is omgekat, maar daar had hij zelf nog geen weet van is mijn idee. Auto moet je gewoon slopen.
Auto is zeker weten omgekat: C57D chassisnummer, en met spuitbus is die veerkoker gespoten, en vanaf D..... zijn de letters net effe wat rommeliger en kleiner dan het begin VF1. Heb geen kenteken papieren gezien.
Volgens mij wel een originele Willy fase 1, nummerplaatje op dash ontbrak, net als de stickers. Wel brede voortrein, en F7R motor (die tikt, klepstoters), en compleet Willy interieur. Achterklep is netjes, maar rood van kleur
Interieur is net (dwz de bekleding, deurpanelen zijn niet Willy style), rest is puinhoop. Beide kokers doorgerot, plek op achterscherm. motorkaprand geroest etc...
kerel vraagt 850, en heb hem erop gewezen dat ie is omgekat, maar daar had hij zelf nog geen weet van is mijn idee. Auto moet je gewoon slopen.
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
- Locatie: Apeldoorn
In de nieuwe ''Autovisie''
Leuke test: Wat is de beste Franse GTI.
Clio Williams komt er ook in voor!!!
Met dank aan Chris Visscher.
Leuke test: Wat is de beste Franse GTI.
Clio Williams komt er ook in voor!!!

Met dank aan Chris Visscher.
wat is nu de beste dan? 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
De 205 GTI is verkozen tot beste.
De Williams vonden ze iets te braaf, te makkelijk, te voorspelbaar. Blijft desondanks mijn favoriet.
De 5GTT vonden ze te soft trouwens.
De Williams vonden ze iets te braaf, te makkelijk, te voorspelbaar. Blijft desondanks mijn favoriet.

De 5GTT vonden ze te soft trouwens.

Dan hebben ze er echt geen verstand van daarzo, de 205 GTI is toch echt de minst snelle van de 3
Williams te voorspelbaar, dat is toch juist goed? Dat zo'n 205 nou als een dweil op de weg ligt en daardoor onvoorspelbaar is...

Williams te voorspelbaar, dat is toch juist goed? Dat zo'n 205 nou als een dweil op de weg ligt en daardoor onvoorspelbaar is...

-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
- Locatie: Apeldoorn
pfff... ''De Clio Williams is het net niet helemaal''
Nou voor mij persoonlijk is het nog altijd nr1 !!!
maar ja, wel leuk dat ie weer een keer in de Autovisie voorkomt.
Nou voor mij persoonlijk is het nog altijd nr1 !!!

maar ja, wel leuk dat ie weer een keer in de Autovisie voorkomt.

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
ach ja, lekker belangrijk. Denk dat het allemaal leuke auto's zijn. Heb nooit een 205GTI gereden maar de GTT en de williams wel. Weet wel dat ik de GTT de auto met de hoogste funfactor vind. Daarentegen is de williams allround waarschijnlijk stukken beter en beter geschikt voor alledag
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ik heb dan wel in alle 3 gereje en snap het wel, standaard is een Williams en GTT erg braaf in stuurgedrag, netjes onderstuurd bij volgas de bocht door.
De 205 kun je lekker de bocht inzetten, tikkie gaslos en meteen gas erop en je kon lekker het kontje mee laten sturen.
Eigenlijk zou je de 309 er ook nog ff bij moeten pakken, die stuurt op hoge snelheid ook nog wel fijner dan de Williams, mits het onderstel nog in goeie staat is
Dat je je druk gaat maken om zo'n test en de Williams als nummer 1 ziet, dan vraag ik me af of je uberhaupt de rest wel eens gereden hebt
Wat ik nou vaak jammer vind aan die tests is dan ze geen tuningspotentieel meenemen. De GT is eigenlijk daarin het leukst omdat je met relatief weinig geld een hoop vermogen kan genereren, waardoor je de rest makkelijk achter je laat. Maargoed dan ist simpele van een mening vormen ook weer lastig voor die autobladenknakkers
De 205 kun je lekker de bocht inzetten, tikkie gaslos en meteen gas erop en je kon lekker het kontje mee laten sturen.
Eigenlijk zou je de 309 er ook nog ff bij moeten pakken, die stuurt op hoge snelheid ook nog wel fijner dan de Williams, mits het onderstel nog in goeie staat is

Dat je je druk gaat maken om zo'n test en de Williams als nummer 1 ziet, dan vraag ik me af of je uberhaupt de rest wel eens gereden hebt

Wat ik nou vaak jammer vind aan die tests is dan ze geen tuningspotentieel meenemen. De GT is eigenlijk daarin het leukst omdat je met relatief weinig geld een hoop vermogen kan genereren, waardoor je de rest makkelijk achter je laat. Maargoed dan ist simpele van een mening vormen ook weer lastig voor die autobladenknakkers

-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
De 309 GTI 16v komt ook goed uit de test. Alleen die is voor velen lang niet zo aantrekkelijk vormgegeven als de 205 GTI of Williams. En dat "mass appeal" speelt toch ook een rol bij dit soort testen.Steven schreef:Eigenlijk zou je de 309 er ook nog ff bij moeten pakken, die stuurt op hoge snelheid ook nog wel fijner dan de Williams, mits het onderstel nog in goeie staat is![]()
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
bij autovisie zijn ze wat dat betreft altijd voor standaard. Op zich niets mis mee vind ik en absoluut een respectabele keuze. Ze weten toch mooie artikelen te schrijven iedere twee weken en als ik af en toen die tuningsbladen zie dan weet ik wel wat ik liever lees..........
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Toch blijft Nederland een rukland, ik vind het veel leuker om bijv. engelse bladen te lezen die veel diepgaander zijn als dat oppervlakkige gelul.
Net zo als autoprogrammas, de gebroeders Coronel die proberen TopGear na te doen, wat in de verste verte niet erop lijkt en alleen maar ergernis opwekt. Top Gear en Fifth Gear zijn zoveel leuker om naar te kijken.
Nog zoiets, Pimp my ride en de Grote beurt, hoe zielig kun je het maken met een jonge ontwerper die niet eens een echte passie heeft voor auto's.
Vroeger kreeg ik de Autoweek wekelijks op de mat, ook zo'n stom huisvaderblad wat zeurt over opbergruimte in een GTi oid.
Autovisie gaat nog en GTO hebben vaak nog wel leuke artikelen, maar ik vind het allemaal zo net-niet als je het vergelijkt met dingen in andere landen.
Zo
Net zo als autoprogrammas, de gebroeders Coronel die proberen TopGear na te doen, wat in de verste verte niet erop lijkt en alleen maar ergernis opwekt. Top Gear en Fifth Gear zijn zoveel leuker om naar te kijken.
Nog zoiets, Pimp my ride en de Grote beurt, hoe zielig kun je het maken met een jonge ontwerper die niet eens een echte passie heeft voor auto's.
Vroeger kreeg ik de Autoweek wekelijks op de mat, ook zo'n stom huisvaderblad wat zeurt over opbergruimte in een GTi oid.
Autovisie gaat nog en GTO hebben vaak nog wel leuke artikelen, maar ik vind het allemaal zo net-niet als je het vergelijkt met dingen in andere landen.
Zo

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
tja, voor ons heb je gelijk (van mij mag het ook heel diepgaand en technisch zijn). Echter zal het overgrote deel van de lezers het anders zien. wat rest is dus een markt voor mensen zoals jij en ik die te klein is in Nederland.
En over de grote beurt zal ik maar niets zeggen. Wat een zaad!!! programma is dat dan! Als die gozer ook maar naar mijn auto zou kijken zou ik zijn hoofd wel een grote beurt willen geven
En over de grote beurt zal ik maar niets zeggen. Wat een zaad!!! programma is dat dan! Als die gozer ook maar naar mijn auto zou kijken zou ik zijn hoofd wel een grote beurt willen geven

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams


Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Steven schreef:Zitten editten Tom? Zijn hoofd een grote beurt geven kun je ook verstaan als een facial geven, dat vind ik nou weer een beetje rare gedachte



Maar een 205 GTI is zeker geen slechte auto, en ook zeker niet lelijk. Zal misschien ook bij komen dat de 205 GTI natuurlijk in grote aantallen verkocht is.
Qua fun-factor: GTT roeleert big time!!!
De 205 GTI is gewoon de eerste geweest... Een superauto met heel veel historie. Ik blijf ze ook gewoon mooi vinden! Misschien maar eens 1 erbij kopen.DennisT schreef:Steven schreef:Zitten editten Tom? Zijn hoofd een grote beurt geven kun je ook verstaan als een facial geven, dat vind ik nou weer een beetje rare gedachte(waarom dacht ik aan precies hetzelfde?
)
![]()
Maar een 205 GTI is zeker geen slechte auto, en ook zeker niet lelijk. Zal misschien ook bij komen dat de 205 GTI natuurlijk in grote aantallen verkocht is.
Qua fun-factor: GTT roeleert big time!!!

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Stelletje wankers hier
Het blijven idd nette dingen. Zie er alleen maar eens een te vinden in nette staat. Dan kunnen ze nog zoveel verkocht zijn. Er rijden inmiddels minstens zo veel gare en afgetrapte rond

Het blijven idd nette dingen. Zie er alleen maar eens een te vinden in nette staat. Dan kunnen ze nog zoveel verkocht zijn. Er rijden inmiddels minstens zo veel gare en afgetrapte rond

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Veel zijn er afgetrapt... En uiteindelijk wordt het hetzelfde als met de GTT. Liefhebbers zoeken een goeie en de rest belandt op de sloop. Binnen nu en 3 jaar zul je er nog maar zelden 1 op straat zien, denk ik.
Maar dat doet niets af aan de funfactor van zo'n autootje.
Maar dat doet niets af aan de funfactor van zo'n autootje.

-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Er is ook een behoorlijk gewichtsverschil tussen de 205 GTI en de Williams en ik denk dat dit toch een andere rijbeleving geeft. Toen ik van de Rallye naar de Williams ging, was het verschil van 115 kg duidelijk voelbaar. Nu ik een ZX van 1149 kg rijd, zal de Williams waarschijnlijk lekker licht aanvoelen. Daar wen je vanzelf aan na verloop van tijd, maar als je in zo'n test van wagen naar wagen overstapt...
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
dat klopt idd. En zo is het ook met onze autotjes. Over een aantal jaar wordt het echt zoeken. Een jaar of 5 geleden zag ik ook nog redelijk wat GTT's hier in de buurt, nu al veel minder.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Dat wordt dus binnen een paar jaar een gtt zien te scoren
Zit al heel lang in de plenning, gtt kopen, restaureren en blok flink onder handen nemen, en wegzetten in de garage voor de mooie dagen
Ze zullen zeker zeldzaam gaan worden, gemiddelt 20 jaar zijn ze nu en APK wordt steeds lastiger met die dingen...


Ik vind het jammer dat ze geen enthousiaster verhaal ervan gemaakt hebben.....
Tijdens het rijden...(vlammen) door de bergwegen daar waren ze echt super positief en onder de indruk van de 5 Turbo, 5 GTT, en Williams....
Ze vinden een williams alleen te makkelijk rijden...., en de 5 GTT te comfortabel.....
Was wel echt een mooie route, en er is goed door gereden zeg maar..., vind de uitslag ook wel verbazend....
Tijdens het rijden...(vlammen) door de bergwegen daar waren ze echt super positief en onder de indruk van de 5 Turbo, 5 GTT, en Williams....
Ze vinden een williams alleen te makkelijk rijden...., en de 5 GTT te comfortabel.....
Was wel echt een mooie route, en er is goed door gereden zeg maar..., vind de uitslag ook wel verbazend....

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ik vond het artikel een beetje kort, ze gingen bij geen enkele auto echt op de details in. Een 205 GTi is wel een ontzettend leuke auto om te rijden ,dat ben ik met ze eens, heb er zelf in gereden. In een 5GT nog niet, en een 5 turbo al helemaal niet... dus daar kan ik niet over oordelen. Over een 5 alpine turbo coupe wel, en dat rijdt leuker als een 205 gti
Die trio test met de Koleos vond ik ook niet super, daar vonden ze de wegligging minder dynamisch / sportief als de andere 2. En dan lees ik Losange magazine dat het uitgangspunt juist comfort was, dat moest alle auto's overtreffen in z'n klasse. Ja, dan krijg je geen dynamisch / sportieve wegligging, maar dat vertellen ze er dan niet bij in autovisie. Niet dat het een heel slecht blad is, maar dat soort dingen zijn gewoon jammer.

Die trio test met de Koleos vond ik ook niet super, daar vonden ze de wegligging minder dynamisch / sportief als de andere 2. En dan lees ik Losange magazine dat het uitgangspunt juist comfort was, dat moest alle auto's overtreffen in z'n klasse. Ja, dan krijg je geen dynamisch / sportieve wegligging, maar dat vertellen ze er dan niet bij in autovisie. Niet dat het een heel slecht blad is, maar dat soort dingen zijn gewoon jammer.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Steven schreef:Wegzetten in de garage is ook zonde, gewoon doen zoals Arco, lekker snel paintjobbie en rije met die hap!
Dank.

Daar is een auto tenslotte voor gemaakt. Niet ??
Heb ´t artikel snel gelezen mbt de Franse GT-test. Het blijft een gemiddelde mening van diverse personen helaas. ieders beleving is anders.
Heb ooit gereden in een 205 1,6 GTi en een Clio 16V. Geef mij de Clio maar. Stuurt veel zekerder dan een 205. En yup.. ga maar op zoek, geld wordt het zeker waard als ie in goed conditie is / wordt.


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: zo 11 mei 2008 7:27
- Contacteer:
Hi!
Wat zou de verkoopprijs kunnen zijn van mijn Williams.
De auto is van 1995, heeft 175.000 km gereden, en is 100 procent perfect. (net nog met glans door de APK gekomen)
Hij is helemaal opnieuw gespoten en de velgen zijn ook weer als nieuw gemaakt. Dus geen steenslag, krasjes of deukjes!!!
De auto hoeft niet snel weg, maar ik wil over een tijdje een ander projectje gaan beginnen met een Corvette C5.
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y175/p ... voor-2.jpg[/img]
Wat zou de verkoopprijs kunnen zijn van mijn Williams.
De auto is van 1995, heeft 175.000 km gereden, en is 100 procent perfect. (net nog met glans door de APK gekomen)
Hij is helemaal opnieuw gespoten en de velgen zijn ook weer als nieuw gemaakt. Dus geen steenslag, krasjes of deukjes!!!
De auto hoeft niet snel weg, maar ik wil over een tijdje een ander projectje gaan beginnen met een Corvette C5.
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y175/p ... voor-2.jpg[/img]
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Wat een mooie! [img]http://www.peugeotgticlub.nl/images/smi ... _drool.gif[/img]
Rond de € 5000,-?Wat zou de verkoopprijs kunnen zijn van mijn Williams.