Willeon: Phase 2 GT turbo '90: 'end of project'

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Willeon de Zoete

Chris schreef:Wat ook nog zou kunnen is dat het via je deur naar binnen loopt.. Met het monteren van bijvoorbeeld speakers word dat plastic nogal eens beschadigd, of het zit er niet eens meer in...;

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/38_inspectie.jpg[/img]
Nog eens goed gekeken, maar zo goed als zeker komt het idd via m'n deur naar binnen. Maar niet helemaal zoals Chris het omschrijft.
Het water blijft in het deurrubber op de dorpel staan, het deurrubber raakt overvol en dan loopt het tussen het rubber en de kunststof binnenbekleding onder het tapijt. Moet er nog eens goed induiken hoe ik dat het beste kan oplossen.
DennisT
Moderator

Gaatjes onderaan je deur verstopt misschien? Maar komt het naar binnen via je raam of je deur?
Willeon de Zoete

DennisT schreef:Gaatjes onderaan je deur verstopt misschien? Maar komt het naar binnen via je raam of je deur?
Heb al een doek door het rubber gehaald, maar kan idd zijn dat de afwateringsgaatjes dicht zitten.
KoenGTT

Als de afwateringsgaatjes dichtzitten dan zou er een flinke laag water in je deur staan. Die afwateringsgaatjes zitten namelijk aan de buitenkant. Dan zou het via je deurpaneelbevestiging naar binnen stromen. Maar dat is zo'n laag water dat zou je moeten horen bij het remmen bijv.

Ik denk eerder je raamrubber, sluit je deur aan de bovenkant wel helemaal goed?
R5GTT phase2
DennisT
Moderator

KoenGTT schreef:Als de afwateringsgaatjes dichtzitten dan zou er een flinke laag water in je deur staan. Die afwateringsgaatjes zitten namelijk aan de buitenkant. Dan zou het via je deurpaneelbevestiging naar binnen stromen. Maar dat is zo'n laag water dat zou je moeten horen bij het remmen bijv.

Dat wilde ik ook net zeggen, dat moet je horen :)

Onderkant van je voorruit miss ff nakijken op roest? Kan via de achterkant van je dash ook daar naartoe stromen.
Willeon de Zoete

KoenGTT schreef:Als de afwateringsgaatjes dichtzitten dan zou er een flinke laag water in je deur staan. Die afwateringsgaatjes zitten namelijk aan de buitenkant. Dan zou het via je deurpaneelbevestiging naar binnen stromen. Maar dat is zo'n laag water dat zou je moeten horen bij het remmen bijv.

Deur sluit van buiten te zien heel netjes, deur valt ook superzachtjes in het slot, maar ik ga er vrijdag nog eens goed naar kijken met Mark 'de bandenboer', want dan gaat ie daar toch op de brug.

In het deurrubber horen toch gaatjes te zitten om juist dat water over je dorpel naar buiten af te voeren?
DennisT
Moderator

Je deur valt zachtjes in het slot? Dan zou ik het maar eens na gaan kijken want dat klopt niet :lol:

Misschien die pin waar je slot ik valt iets naar binnen zetten? Misschien moet je wel wat harder gooien met je deur, maar lekt het tenminste niet meer :)
Willeon de Zoete

Wie weet er een goede verzekering voor een 5 GT Turbo?
Ik heb alles (huis, inboedel, ziektekosten en andere auto's) bij Univé verzekerd, maar voor de GT Turbo kennen ze geen semi-klassieker verzekering.

Ik wil m gewoon goed verzekeren en dus ook laten taxeren, maar heb geen zin om stad en land af te zeulen. Dus wie heeft er tips?
DennisT
Moderator

hoe wil je hem verzekeren? all risk?
Willeon de Zoete

will schreef:Update 29-03:

Schroefset in bestelling!!

Moet er voor de openingsmeet onder geknald worden, maar dan moeten m'n nieuwe velgjes ook wel klaar zijn!
Met een beetje mazzel kan ik ze uiterlijk 4 april ophalen bij Cultwheels, maar ik vrees het ergste!
Maar ik doe elke avond braaf m'n gebedje, dus wie weet....

Want dan kan ik op 4 april bij Mark de banden eromheen laten trekken, de schroefset eronder, van achteren nog omlaag en de groep A carburateur er nog op!

Dus nog aardig wat werk voor de boeg!

Update 1 april (en ik hoop dat het geen grap is!):

Vanmiddag ben ik gebeld dat ik morgen mijn nieuwe wielen kan ophalen bij Cultwheels! :yest:

En donderdag de schroefset ophalen!

En dan nog snel aan de slag i.v.m. 6 april!
Laatst gewijzigd door Willeon de Zoete op di 1 apr 2008 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

goed bezig kerel! (Y)
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

yeah (Y) :)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
ARNO16V
Contacteer:

:pompomcrazy: :w6: pompomhappy
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Welke schroefset heb je besteld? :D Zoals ik het allemaal lees heb je erg goede plannen met de GT :worship: (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gabri van der Veen
Über-Spammer

hij 'Will' wel heel wat uitspoken met de GTT ja. Heeft die kerel van Cultwheels al gebeld dat je velgjes klaar liggen?
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

will schreef:[Vanmiddag ben ik gebeld dat ik morgen mijn nieuwe wielen kan ophalen bij Culthwheels! :yest:
:biertjuh:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
ARNO16V
Contacteer:

Ff lezen Gabri! :D
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Gabri van der Veen
Über-Spammer

(I) verrek.

das dan mooi :D
Project 21 16v
DennisT
Moderator

FOTO'S!!! :foto:
ARNO16V
Contacteer:

Zal wel volgende week worden denk ik! :D
Willeon de Zoete

DennisT schreef:hoe wil je hem verzekeren? all risk?
Zo goed mogelijk, maar dan wel als semi-klassieker.
Ik denk dat ik dan wel stukken goedkoper uit ben dan dat ik hem 'gewoon' verzeker bij Univé.

Maarja, welke maatschappij kan iemand mij aanbevelen?
DennisT
Moderator

Volgens mij kan de hem alleen als klassieker verzekeren als je ook een normale auto daar verzekert hebt. But correct me if I'm wrong...
ARNO16V
Contacteer:

Hele dikke wieltjes Will! :worship: Maar een stukkie zakken mag ie idd wel nu! :p
Willeon de Zoete

DennisT schreef:FOTO'S!!! :foto:
***Sneak preview***

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... 0029-1.jpg[/img]

Hahahaaaa, t was wat donker geworden....
Zit nog maar 1,5 bar in, want de velgen zitten net in elkaar en de kit moet nog drogen...

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... 0017-1.jpg[/img]

Vrijdag gaan ze er echt onder, want dan komt de schroefset er ook onder.
Laatst gewijzigd door Willeon de Zoete op wo 2 apr 2008 21:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Gabri van der Veen
Über-Spammer

golf cabrio wieleuh :p
Project 21 16v
Andrews (supercinq)

bbs'jes
in ieder geval dure wielen dat wel

heb je het een beetje gecompenseerd met de nankang banden??(zijn opzich wel goede banden voor het geld,heb ze zelf op de clio 16v)

met toyo o.i.d zou het wel heel erg gek worden
Gabri van der Veen
Über-Spammer

zit hem meer in de bandenmaat die erom zit. Volgens mij heeft Toyo die niet eens :wink:
Project 21 16v
Dnns

Gave wieltjes benieuwd naar het eindresultaat ! :D
Mark van Nierop
Contacteer:

Nou kom maar op met de auto en de wielen en de verlagingset :D

kennen we weer ant werk morgen (Y)
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Willeon de Zoete

Mark Coupe schreef:Nou kom maar op met de auto en de wielen en de verlagingset :D

kennen we weer ant werk morgen (Y)

Tsja, als ik de weersvoorspelling zie, denk ik dat ik ze er zondag NIET onder doe. Zolang het wegdek nog nat is en er dus pekel 'omhoog' komt, ga ik er niet mee rijden. Dan kan ik ze direct weer naar Cultwheels brengen om ze opnieuw te laten polijsten!
Dat vreet gigantisch in. Ewout van Cultwheels liet me zijn Zender velgen zien die onder zijn Golf 1 zitten. 1 middag rijden met als resultaat doffe ellende. Nu zijn de BBS-randen wel van betere kwaliteit, maar toch.....
Andrews (supercinq)

@ gabri van veen

tja de maat kan ik ook zo niet zien he :lol:

@willeon

ach joh koop je toch een reserve setje erbij :D
Mark van Nierop
Contacteer:

Wiele genoeg in Staphorst :D
Mark van Nierop
Contacteer:

effe de wielen die nu onder de golf eronder zetten Will :)
Willeon de Zoete

Update 04-04-2008:

Vandaag was de planning om met Mark de schroefset eronder te drukken, de achteras te laten zakken, de nieuwe wielen te monteren en de auto uit te lijnen.
Maar, bij het demonteren van de bestaande veerpoten kwamen we tot de ontdekking dat de bovenste veerpootschotels ernstig rot waren.
Dus dikke pech! Eerst ff bedenken hoe we dit zouden kunnen oplossen..
Switchen met de EBS GT? Dat vond ik wat te ver gaan!
Mark belde direct een paar slopers, maar helaas. Holtrop niet, Prins Steenwijk niet.
Toch maar even naar Zwolle gereden om nog wat speurwerk te doen. Bij de slopers helaas geen GT fase 2. Mark kreeg nog een helder idee van een sloop-GT fase 2 die ergens in Zwolle staat. Daar heen gereden en na overleg met de eigenaar, na veel zwoeg- en zweetwerk, 2 knappe schotels eronder vandaan getrokken!
Onderweg op een rotonde nog aangetikt door een Yaris (is doorgereden, kenteken niet kunnen lezen, dus ik zit nu met schade aan de V70). Politie erbij gehaald, dus weer lang verhaal. Na meer dan 3 (!) uur weg te zijn geweest (we zouden hooguit 3 kwartier tot een uur wegblijven), maar weer op weg naar St. Aphorst.

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... l20085.jpg[/img]
Voor de behandeling...

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... il2008.jpg[/img]
Oud... (excuses voor de kwaliteit, maar op zulke zooi wil m'n camera gewoon niet inzoomen....)

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... 0041-2.jpg[/img]
Nog slechter...

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... 0036-1.jpg[/img]
Een oud en een 'opgeknapte' schotel...

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... 0033-1.jpg[/img]
Schroefset eronder...

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... 0034-1.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... 0037-1.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... 0043-1.jpg[/img]
Gelijk maar nieuwe fuseekogels....

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... 200814.jpg[/img]
En nieuwe mistlampen...links nieuw, rechts oud...

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... 0044-2.jpg[/img]
Nieuwe wielen!...
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... 0046-1.jpg[/img]

Morgen nog verder omlaag en nog uitlijnen...

Na de openingsmeeting maar verder met de groep A carburateur, de uitlaat enz....
Laatst gewijzigd door Willeon de Zoete op vr 4 apr 2008 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
DennisT
Moderator

Zier er erg goed uit (Y)

Alleen hij kan ZEKER nog lager :lol: :lol:
Plaats reactie